Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 10:12:02

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Homeopathie
BerichtGeplaatst: 15-05-2005, 11:39:45 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-05-2005, 12:37:37
Berichten: 29
Geloven jullie dat homeopathie werkt en gebruiken jullie het?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Homeopathie
BerichtGeplaatst: 15-05-2005, 12:05:22 
Offline
Admin
Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-02-2005, 11:29:47
Berichten: 3161
Locatie: Enschede
Ik denk niet dat ik het echt een kwestie van "geloven" dat het werkt zou noemen. Wel is het zo dat ik bij homeopathie (en verschillende andere geneeswijzen) voordelen zie boven die van de reguliere geneeswijzen.
    * men kijkt naar jou als persoon en zoekt daar een passend middel bij en met zoekt niet een standaard middel bij de klacht die je hebt
    * je krijgt natuurlijke middelen tot je en geen chemisch gefabriceerde middelen
    * je hebt over het algemeen geen of vrijwel geen bijwerkingen
    * de hoeveelheid van het middel is afgepast op wat voor jou goed is
    * middelen werken in op de oorzaak van de klacht of de ziekte en bestrijden niet alleen de symptomen van de klacht of de ziekte (zoals bij reguliere geneeswijzen het geval is), het resultaat is dan ook vaak langduriger
Een nadeel kan zijn:
    * het kan soms langer duren voor er een geschikt middel voor je gevonden word en voor het middel werkt omdat er een middel gezocht word dat bij jou als persoon past, het ene middel zal dan ook beter werken dan het andere
Of ik homeopathie gebruik??? Ja ik gebruik homeopatische middelen en ja ik gebruik ook reguliere midelen. :wink: Tegenwoordig kijk ik liever eerst naar welke mogelijkheden er zijn en naar wat goed voor mijn lichaam is. Hierdoor kom ik ook sneller bij homeopatische middelen terecht. Het is wel zo dat ik hier eerst vaak ook advies over in win en ook eerst wat over de werking en zo wil weten, want ook hiermee is het zo dat ik niet zomaar ergens aan begin.
Als het niet nodig is dan doe ik het niet, zo denk ik er over bij reguliere geneeswijzen maar evengoed bij alternatieve geneeswijzen.

_________________
Zonnige en liefdevolle groetjes,

Pluisje.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Homeopathie
BerichtGeplaatst: 15-05-2005, 16:42:09 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-11-2004, 18:52:10
Berichten: 598
Locatie: Vianen
het heeft mij van me migraine afgeholpen :lol:


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Homeopathie
BerichtGeplaatst: 07-06-2005, 17:29:51 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 07-06-2005, 16:54:53
Berichten: 15
Locatie: Bergen op Zoom
qua voordelen en nadelen ben ik het erg eens met Pluisje. ik gebruik nu voor mijn hooikoorst/astma pillen die ik van een reguliere dokter heb gekregen, maar ik ben eigenlijk opgegroeid tussen de homeopathische middeltjes (mijn vader is homeopaat) en tot de astma hebben die medicijnen mij op de meeste gebieden erg goed geholpen.
ik probeer dat ook altijd voordat ik reguliere middelen gebruik. alleen heb ik daar soms het geduld niet voor, omdat het idd lang kan duren voordat je iets goeds heb gevonden en voordat het ook werkelijk werkt. ik slik naast de reguliere pillen voor hooikoorst/astma ook nog pillen van A. Vogel. dat kan geen kwaad. want bij homeopathie is het altijd zo; baat het niet, dan schaadt het niet.

_________________
i swear i won't break you if you let me take you where the willows never weep.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Homeopathie
BerichtGeplaatst: 02-10-2005, 18:26:00 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-10-2005, 14:13:49
Berichten: 58
Locatie: Roeselare, Belgie
ik geloof zeker in homeopathie ik ben er al veel door gered geweest.
jammer dat ze homeopathie nooit sereis op nemen.

_________________
"Less is only more where more is no good" FLW


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Homeopathie
BerichtGeplaatst: 03-10-2005, 00:14:27 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-01-2005, 14:25:38
Berichten: 258
Locatie: Rockanje
Ze? Ik denk dat je bedoeld wetenschappers? Wetenschappers willen graag heel duidelijk zien dat dingen werken. Dus maken ze de meest agresieve middelen met veel bijwerkingen. Zien ze iig dat ze werken.

Wel jammer, want ben niet zo dol op bijwerkingen.

Denk dat als ik medicatie ga zoeken ik ook eerder de homeopathie in zou stappen.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl