Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 11:58:18

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 16-07-2005, 18:01:46 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16-06-2005, 10:09:18
Berichten: 1037
Locatie: Roeselare
http://www.hln.be/hln/cch/det/art_98326.html


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 16-07-2005, 19:24:41 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-05-2005, 20:19:33
Berichten: 112
Ik heb het op de radio gehoord inderdaad. Dan is dus eigenlijk wetenschappelijk bewezen dat bidden niet écht nut heeft, alsin dat er geen invloed van buitenaf gecreërd wordt op die wijze. Deze wetenschappelijke conclusie bevestigt mijn persoonlijke vermoedens, maar..... er zijn talloze wetenschappelijke conclusies waar ik me niet bij aansluit. Wel een prachtig onderzoek in deze tijd van ontkerkelijking.

:)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 16-07-2005, 20:03:20 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-05-2005, 19:44:04
Berichten: 711
leuk onderzoek, maar als je ervan uitgaat (zoals christenen en moslims dat doen,) dat het God is die de wonderen doet. hangt het dus van God af of iemand geneest. Als dit klopt, kan je je afvragen of een God zich op zo'n manier wil laten onderzoeken of bewijzen.

Ik heb vanuit mijn achtergrond dikwijls meegemaakt dat gebed wel degelijk effect leek te hebben, terwijl ik doorgaans erg kritisch ben op genezingen of wonderen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 16-07-2005, 22:50:56 
Offline
Nimf
Nimf

Lid geworden op: 21-12-2004, 17:43:28
Berichten: 861
Locatie: Amsterdam
Met een gebed kan je energie sturen naar diegene/hetgene je voor bid.
Het geloof in je eigen energie/goddelijke energie is hiervoor bepalend.
Het is exact hetzelfde als positief denken. Voor het eten bidden (de waarde inzien van hetgeen je is gegeven, waarmee je lichaam wordt onderhouden) zal de energie van het eten versterken puur door je eigen gedachtenkracht.


Laatst gewijzigd door Thierry op 18-07-2005, 11:41:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 17-07-2005, 03:45:41 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-10-2004, 19:42:50
Berichten: 1512
Locatie: Den Hoorn zh
Inderdaad, wat thierry zegt.

Bidden om iemand buiten je (God dus) je problemen te laten oplossen (lekker makkelijk) maar er zelf niet in geloven is iets anders als zelf in een genezing geloven, in je eigen kracht EN die van God geloven.

Liefs Carina ;)

_________________
oog om oog maakt de wereld blind


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 18-07-2005, 09:29:55 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 04-06-2005, 02:25:26
Berichten: 916
Locatie: Overijssel
Daar sluit ik me helemaal bij aan.
:wink:

groetjes brenda

_________________
Liefde is.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 18-07-2005, 09:50:01 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 26-11-2004, 10:42:26
Berichten: 768
Ik "bid" weleens naar mijn Gidsen en naar Engelen of gewoon wie wil luisteren. Dan vraag ik om steun als ik bijv naar een grote meeting moet ofzo. En ik moet zeggen het helpt toch vaak heel erg goed of het pakt op zijn minst goed uit. Dat ik achteraf kan zeggen, ja het is goed zoals het gegaan is. Dus ik geloof in bidden ook al hoeft dat niet perse naar God te zijn.

_________________
I decided long ago, not to walk in anyone's shadow


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 22-10-2005, 09:11:36 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29-11-2004, 21:11:54
Berichten: 811
ja, maar dat lijkt mij ook een stuk effectiever dan een bijbel gebed of een ander gebed uit diverse geloven.
En ik denk dat als je aan iemand denk die ziek is en zegt, oow laat alsjebliefd alles goed komen met hem of haar dat dat zeker wel bidden is! Je denkt aan diegene dus daar word zoiezo al wat mee gdaan.
Maar echt genezen dat denk ik niet nee, je kan wel altijd wat steun ( of wat anders) sturen met je gedachte.

xxx Indira

p.s; dat heb ik ooit van positiv gehoord en zelf ergens gelezen ( niet dat ik dat echt geloof) maar het blijkt dat eten een betere "aura" heeft dan zonder bidden. En dat komt enkel omdat je meestal voor t eten iedereen om vergevenis vraagt en dat alles goed zal verlopen enzo, dus dat vraag je niet echt aan god ookal doen de mensen dat wel met een geloof.Eigenlijk stuur je dus alleen maar goede energie. Maar mij lijkt het nou niet zo effectief. Uberhaupt al dat erg vaak bidden, zoals sommige geloven met 5 keer per dag... pff. 1 keer per week of zelfs minder en dan echt oprecht lijkt mij 100 keer zoveel meer waard dan dat standaard blabla..

_________________
Ik ben ik, maar wie is ik??????


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 25-10-2005, 17:50:11 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 14-08-2005, 10:13:50
Berichten: 161
Locatie: `s-Gravenzande
ik zie bidden eigenlijk meer als een vorm van meditatie.... en daar bij sluit ik me ook nog eens aan bij thierry.

Ook vind ik bidden goed(ook als het 5 keer per dag is) omdat je dan even stil staat..in de drukte van de dag en het leven. Je staat even stil bij wat je doet/ wie je bent. Dat vind ik goed omdat je dan bij jezelf blijft.


Verder heb ik ook een keer ervaren dat bidden hielp terwijl ik best wel anti-kerk ben.
Ik was namelijk op werkweek in Chartres(daar staat een cathedraal en er schijnt uit metingen een hoge trillings frequentie te zijn) wat voorheen DE plek van de druiden is geweest. Ik voelde me erg down en nadat ik snachts voor het eerst in mijn leven een negatieve entiteit voelde(ontzettend bang was en niet meer kon slapen en deze toen met een op intuitie verzonnen ritueel verdreven heb) en erg slecht geslapen had wist ik totaal niet meer wat ik moest. Ik wist niet wat ik met die gebeurtenis aan moest en het voelde of ik mezelf ging verliezen, ik was bang en wist geen raad meer met alles wat ik voelde.
Toen ben ik in de cathedraal bij een van de vele beelden gaan zitten en heb daar op een bankje zitten bidden. Ik heb om bescherming en hulp gevraagd aan 'wie dan ook' (het beeld was achteraf een heilige bescherm vrouwe) en heb nog veel meer gezegd tegen 'het beeld' en het heeft mij echt geholpen.
alleen al door mijn angsten en gedachten kwijt te raken, maar ook om weer wat moed te krijgen....
Ik had overigens wel in het begin het idee van 'zie je mij nou' want ik heb een hekel aan de kerk en vond het al vreselijk om IN die cathedraal te zijn(want er werd ook nog eens op een kerkorgel gespeeld) en dan zit ik voor het eerst in mijn leven ECHT te bidden....dat zie je mij niet snel doen hoor!

_________________
love makes the world go round


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 25-10-2005, 20:06:34 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29-11-2004, 21:11:54
Berichten: 811
haha dynamaaik ik kan me helemaal in jou ervaring vinden.
Jou post had mijn post kunnen wezen.

Ik vraag regelmatig in mijn bed als ik bang ben door wat dan ook wat ik merk, om kracht en dat alleen positiviteit mij kan bereiken en negativiteit niet binnen mijn cirkel van wit licht wat ik dan visualiseer kan komen. soms denk ik heel het het huis in wit licht. ( dus dat kan je ook bidden noemen) maar echt bidden voor een gebeurtenis of echt 100% voor mezelf niet.

der is alleen een verschil in context, hoe je erover denkt, wat je standpunten zijn. vooralsnog vind ik mij totaal niet in de kerk en alles omtrent god en jezus etc.

Liefs Indira

_________________
Ik ben ik, maar wie is ik??????


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 26-10-2005, 17:57:14 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 14-08-2005, 10:13:50
Berichten: 161
Locatie: `s-Gravenzande
ja ik vind ook dat je moet beseffen dat bidden op meerdere manieren wordt opgevat.

Ik zou best snappen dat de manier van bidden bij het onderzoek een heel andere manier van bidden is dan bijvoorbeeld de kracht in jezelf aanspreken.

maja..er zijn dus in iedergeval meerdere manieren om het begrip bidden op te vatten!!! :)

_________________
love makes the world go round


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-10-2005, 09:22:59 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-12-2004, 11:00:03
Berichten: 1169
geloof doet leven :hart:

_________________
Afbeelding
Van het licht waarin ik mijzelf draag, tot het licht dat mij draagt.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl