Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 21:00:28

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Diksha: de weg naar verlichting.
BerichtGeplaatst: 09-08-2005, 23:16:01 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 04-06-2005, 02:25:26
Berichten: 916
Locatie: Overijssel
Hallo

Ik heb een website gevonden waar op staat vermeld wanneer en waar diksha avonden worden gegeven.

http://www.livinginjoy.com/nl/

Wil je weten wat een diksha is dan heb ik hier een uitleg:

Deze informatie komt van het geschenksteentje, met dank aan Joke Nootebos.

Diksha`s (Deeksha), Satsang, Healings-channelings
Een diksha (ook wel deeksha) is een zeer krachtige en kortstondige healing en initiatie via een handoplegging. Sinds duizenden jaren is dit weer terug op aarde.

Door een diksha kun je diepgaande ervaringen van innerlijke vrede, verbondenheid, vervulling en vreugde krijgen, die leiden naar een permanente staat van Verlichting en Oneness ervaring.

Ook kan hierdoor je fysieke en geestelijke gezondheid aanmerkelijk verbeterd worden.

Satsang en groepsdeeksha`s bijeenkomsten

Tijdens de satsang zal er een lezing zijn over het pad van spirituele ontwikkeling t/m verlichting. Meestal zullen er thema`s en vragen aan bod komen. De antwoorden, de lezing en de (groeps-) deeksha komen vanuit verlichting- en oneness energie en niet zozeer vanuit het mentale.

Het gaat dus om healing, verlichtingsoverdracht en inzicht. Hartenergie zal
duidelijk voelbaar zijn! Ook zullen de stadia van verlichting aan bod komen.

Groepsdeeksha`s en individuele deeksha`s

Met groepsdeeksha wordt bedoeld dat er Goddelijke of Kosmische diksha-energie voor de hele groep tegelijk binnenkomt en door ieders systeem werkzaam zal zijn. Dit zijn zeer krachtige healingen voor je verlichting, voor je thema’s, je lichaam en geest. Maar ook voor je wensen indien je hieraan denkt terwijl het binnenkomt! Ook deze energie zal duidelijk door je heen voelbaar zijn en wordt meestal als heel fijn ervaren!

Een Individuele deeksha werkt hetzelfde, alleen komt het individueel, via handoplegging op het hoofd, binnen.

Als de diksha gever goed in zijn of haar energie van Eénheid zit en een zo leeg mogelijk kanaal kan zijn voor Amma en Bhagavans-Goddelijke healing, stroomt niet alleen diksha energie uit de handen, maar ook uit de stem tijdens spreken, zingen, channelen, de ogen en het hart. De diksha kan rechtstreeks je verlichte staat te bewerkstelligen (verlichting diksha’s) of werken op het level waar je nu bent.

Verlichting
Je hele leven is gebaseerd op "hoe voel ik me" en "wat wil ik".: Wat is de bedoeling ervan?

Je hele leven is gebaseerd op "hoe voel ik me" en "wat wil ik". Alles gebaseerd dus op het ego, het ikje, het kleine afgescheiden zelf.
Nu gaat het er bij verlichting niet om verlangen, gedachten en angsten te laten verdwijnen, maar het "ikje" welke dit ervaart. Dan verliest het zijn greep op je en word je niet meer heen en weer geslingerd en ben je het Zelf, je Ik-Ben. Hierin verblijf je. Je ervaart jezelf niet langer vanuit de persoon met de mind. Die is niet meer op de voorgrond. (Al gaan gedachten en gevoelens gewoon hun gang en kun je heel goed gewoon functioneren, liever gezegd; nog veel beter!)Verlichting is het loskoppelen van het functioneren van het (kleine) zelf, dat afgescheidenheid ervaart.

Mijn ervaring :Ik heb 1 keer een diksha mogen krijgen van Joke, Marieke en Nico op een healingsessie in het geschenksteentje te Veelerveen.

De uitwerking van een diksha merk je niet meteen, in loop van de tijd merk ik dat er wat verandert in mijn denken (positief). Waardoor ik meer rust in mijn hoofd heb. Ik zal nog zeker meer diksa bijeenkomsten bijwonen. Je zou het zelf moeten ervaren. De kracht wat er vanaf komt in de groep is ongelovelijk.

knuffels Brenda

_________________
Liefde is.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-08-2005, 20:52:19 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16-06-2005, 10:09:18
Berichten: 1037
Locatie: Roeselare
Ik heb het ook gedaan en ik merk er een beetje effect van, maar niet veel. Er werd ook een wensdiksha gedaan en die 2 wensen zijn in zekere zin uitgekomen. Het had zeker geen superresultaat, maar het werkte. Net zoals de diksha zelf; het werkt volgens mij wel, maar verwaccht er niet te veel van.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-08-2005, 22:32:54 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 04-06-2005, 02:25:26
Berichten: 916
Locatie: Overijssel
hai grey turtle

Maar naar 1 diksha ben je ook niet meteen verlicht. Ze zeggen dat je het pas na meerdere keren echt gaat werken. Ik kan nog niet uit ervaring spreken. Maar zodra ik meerdere heb gehad zal ik mijn ervaring graag willen delen.

Groetjes brenda

_________________
Liefde is.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-03-2007, 19:16:36 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 13-01-2007, 23:46:54
Berichten: 24
Locatie: Utrecht
Brenda, heb je het inmiddels vaker mogen ontvangen? :)

_________________
Voel de vrijheid van alles mooi te maken (Loesje)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-03-2007, 19:51:11 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 01-01-2007, 19:43:29
Berichten: 78
Locatie: IJsselstein
Heb er al een paar keer over gelezen... ik ga dat ook binnenkort eens doen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-03-2007, 22:45:44 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 26-01-2007, 14:20:42
Berichten: 298
brenda schreef:
Sinds duizenden jaren is dit weer terug op aarde.


Simpel vraagje misschien (of niet); als het duizenden jaren NIET op aarde is geweest (anders kan het niet terugkomen) wie heeft het dan doorgegeven, als er volgens de volgende redenatie moet worden gedacht:
Citeer:
"Bhagavan stelt dat je nooit op eigen kracht de toestand van verlichting kunt bereiken."

Hoe komt het dan terug op aarde? Iemand heeft het dus weer (her?-)bedacht.....

Citeer:
Oefeningen als meditatie, yoga en andere methoden die leiden tot bewustzijnsverruiming dienen alleen om je klaar te maken voor het ontvangen van de genade van verlichting. De uiteindelijke doorbraak naar verlichting is altijd gegaan via een energieoverdracht (deeksha) van meester op leerling, waarna het Grote Zelf de taak kan overnemen.


Sja...ben daar nogal skeptisch over, aangezien mijn grootste kracht in mijn opzicht nog altijd die van jezelf is..maarja, die discussie zal ik niet (weer) aangaan; vind het leuk voor de mensen die er wat aan hebben en die zich er beter door voelen (zoals met alles).


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl