Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 13:17:52

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Natuurgeneeskunde
BerichtGeplaatst: 14-09-2005, 18:27:12 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 14-09-2005, 12:21:02
Berichten: 11
Hallo allemaal,

ik ben hier pas sinds kort en wil met jullie mijn ervaringen delen uit de natuurgeneeskunde.

Ik ben sinds mijn 12e dagelijks misselijk: tot kokhalzen toe. Heb daar vanaf mijn 12e allerlei onderzoeken voor gehad (tot de meeste akelige als een gastroscopie) maar er werd steeds niks gevonden. Ook zag ik dagelijks erg geel. 5 jaar heb ik ermee geleefd, en alles mee gedaan maar na 5 jaar begon het me de kop in te drukken. Ik werd bang van de misselijkheid en ontwikkelde een fobie (emetofobie) waarbij ik bang was over te geven in het openbaar en daardoor allerlei dingen ging vermijden. In het ziekenhuis was nog steeds niks gevonden en ik werd naar het ggz gestuurd. 3 maanden heb ik thuis gezeten omdat ik niks meer durfde en daarna ging ik in behandeling. Daar heb ik een half jaar gelopen maar het hielp me niks. Alleen de fobie werd iets minder, ik kreeg het geestelijk meer op een rijtje, maar met de misselijkheid deed het niks. Ik deed weer veel dingen (een paar vermijdingen hield ik nog) maar de misselijkheid bleef. Erg vreemd volgens mijn psychologe, dus ik ging uit behandeling. 2 maanden heb ik door getobd en toen ben ik bij een cursus intuïtieve ontwikkeling terecht gekomen. Eigenlijk omdat ik wilde leren luisteren naar mijn lichaam. Ik wilde weten wat mijn lichaam me wilde vertellen.

Ik heb daar 2 cursussen gedaan en ik heb er ontzettend veel geleerd en mogen ervaren. Ik kan me zelf geen paranormaal begaafd persoon noemen, en ik herken niks van de dingen die jullie noemen: zoals het voelen van entiteiten en dergelijke, maar ik heb me wel spiritueel ontwikkeld en ik ben zo veranderd en heb veel geleerd.

Vanuit daar ben ik doorgestuurd naar een natuurgeneeskundig arts in Venlo. Daar ben ik onderzocht en er bleek TOCH vanalles mis te zijn. Ik heb gehuild: zie je wel dat ik niet gek ben! Ik bleek een candidaschimmel in mijn darmen te hebben, en een parasiet, waarschijnlijk een worm, van honden afkomend. Die had gaatjes in mijn darmen gemaakt waardoor er allerlei afvalstoffen in mijn bloed kwamen. Daardoor waren mijn lever en nieren zwaar verslechterd. In het ziekenhuis hebben ze dit alsmaar over het hoofd gezien! Ik had een totaal energiebeeld van 42% waar het bij normale mensen van 70-100% is. Er zwerfde nog pfeiffer in mijn lichaam, ik had een hartruis, en een boel flinke allergieën voor allerlei voedingsstoffen. (doordat ze steeds in mijn bloed terecht kwamen)

Tijdens de cursus heb ik geleerd van mezelf te houden (hoewel dat vaak nog moeilijk is) en heb ik een beetje leren omgaan met mijn gevoeligheid. Daarnaast heeft de behandeling in Venlo (met homeopatische medicijnen, een heel zwaar dieet en bioresonantietherapie) me heel erg goed geholpen. Ik ben anders in het leven komen te staan, ik ben niet meer dagelijks misselijk, en ik leef weer! Mensen zien het aan me: ze zeggen, je straalt weer, je word weer mens.

met vriendschappen gaat het nog erg moeizaam. Ik heb de fobie nog niet helemaal overwonnen, en lichamelijk is het nog niet helemaal zoals het hoort te zijn. Ik slik nog medicijnen en moet me nog aan een dieet houden omdat ik nog lang niet alle voedingsstoffen kan verdragen. (geen aardappel, tarwe, zuivel, tomaten enz.) Maar jongens, wat een verschil met de afgelopen 8 jaar, IK LEEF! En er moet nog zoveel veranderen en ontwikkelen voor ik echt helemaal ben zoals ik zou willen zijn, maar datk omt wel.. Ik ben ZO dankbaar, voor deze geneeswijze!!

_________________
Zij die geen angst kennen, kennen geen moed. Want werkelijke moed is het overwinnen van de angst *druide Panoramix*


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Natuurgeneeskunde
BerichtGeplaatst: 14-09-2005, 19:19:15 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 26-08-2005, 14:09:54
Berichten: 200
Locatie: Enschede
Hoi Yvonne,

Wat een hoop leed heb jij mee moeten maken zeg! Ik krijg er een brok van in m'n keel. Goed te horen dat 't nu een stuk beter met je gaat en dat je zo open bent over je verleden. Dat laat maar weer zien hoeveel wilskracht je hebt!

Ik hoop dat je hier veel wijsheid mag opdoen zodat je je spiritueel nog verder kunt ontwikkelen. Vooral als het gaat psychische klachten (een fobie) kan het enigszins helpen.

Let wel op dat je hier niet te afhankelijk van wordt, want naar de arts gaan blijft natuurlijk altijd het belangrijkst! Ik zie het zelf ook bij mijn astma (allergie). Ik moest het toch mijzelf onder controle krijgen en niet wachten op één of ander wonder.

Vandaar dat ik het heel mooi vind dat je dit topic hebt gestart. :hart:


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Natuurgeneeskunde
BerichtGeplaatst: 14-09-2005, 22:45:33 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16-06-2005, 10:09:18
Berichten: 1037
Locatie: Roeselare
Gastroscopie denkt enkel om de slokdarm en maag te controleren; ik denk dat het voor de darmen te klein is en bovendien zouden ze nog enkele extra meter draad nodig hebben. Dat men die optie van die darmen niet zomaar (degelijk) onderzocht heeft, vind ik raar of het is onbekend voor de gewone geneeskunde. Bovendien ken ik candida meer van vaginaziektes, maar een andere soort zou zich in de darmen kunnen nestelen. Het feit dat je er gelig uitzag, zou kunnen liggen aan een verhoogde bilirubineconcentratie. Bilirubine is een afbraakproduct van hemoglobine (zuurstofbindende deel van de rode bloedcellen). Bilirubine wordt dan meestal geassocieerd met de (minder goed werkende) lever.

Gelukkig bestaat er nog alternatieve geneeskunde, die dat kan proberen op te lossen en af en toe succesvol zijn. Soms weten de alternatieve therapieën raad voor dit soort problemen en soms is er een extra stap nodig (zoasl regressietherapie,...) en soms bij dodelijke ziektes, gaat men sterven.

Btw: @ mile: ga je een :hart: zetten bij elk mooi meisje?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Natuurgeneeskunde
BerichtGeplaatst: 15-09-2005, 08:32:32 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 14-09-2005, 12:21:02
Berichten: 11
Citeer:
Vooral als het gaat psychische klachten (een fobie) kan het enigszins helpen.

Ja zeker, dat heb ik al wel gemerkt. Mede door de ontwikkeling van mijn zelfvertrouwen, is het fobisch ook veel beter gegaan. Ik heb er nu ook veel minder last van.

Citeer:
Let wel op dat je hier niet te afhankelijk van wordt, want naar de arts gaan blijft natuurlijk altijd het belangrijkst! Ik zie het zelf ook bij mijn astma (allergie). Ik moest het toch mijzelf onder controle krijgen en niet wachten op één of ander wonder.


het is een combinatie van beiden denk ik. Was ik spiritueel niet gaan ontwikkelen, was ik nooit bij die arts terecht gekomen. En al was ik er wel terecht gekomen. Had het denk ik veel minder gedaan omdat ik er geestelijk niet mee om had kunnen gaan. Ik heb het toch zelf moeten doen, en zie de arts als een hele goed ondersteuning omdat mijn lichaam daar weer is van opgeknapt!

Citeer:
Gastroscopie denkt enkel om de slokdarm en maag te controleren; ik denk dat het voor de darmen te klein is en bovendien zouden ze nog enkele extra meter draad nodig hebben. Dat men die optie van die darmen niet zomaar (degelijk) onderzocht heeft, vind ik raar of het is onbekend voor de gewone geneeskunde.

Bij de gastroscopie hebben ze idd alleen mag en slokdarm gecontroleerd. Ik was misselijk, dus ze onderzochten de maag. Mijn darmen hebben ze gewoon nooit onderzocht. Ik had nooit diarree of iets dergelijks, dus blijkbaar dachten ze dat het probleem daar niet kon liggen ofzo. Maar daardoor heeft die worm en die schimmel wel 8 jaar de kans gehad. Dus ik vind het idd nogal een grove fout. Maar goed, daar heb ik nu niks meer aan.


Citeer:
Bovendien ken ik candida meer van vaginaziektes, maar een andere soort zou zich in de darmen kunnen nestelen.

Candida kan zich op 3 plekken nestelen. Op je huid, in je vagina en in je darmen. Bij mij was het laatste dus het geval. Maar vaginaal komt het het meeste voor, vandaar dat jij er daarom waarschijnlijk alleen maar van gehoord hebt.



Citeer:
Het feit dat je er gelig uitzag, zou kunnen liggen aan een verhoogde bilirubineconcentratie. Bilirubine is een afbraakproduct van hemoglobine (zuurstofbindende deel van de rode bloedcellen). Bilirubine wordt dan meestal geassocieerd met de (minder goed werkende) lever.

Een hoop moelijke termen voor mij (ik ben maar een pabo studentje) maar het feit dat ik geel zag bleek inderdaad met een verslechterde lever te maken te hebben. Ik zie nu nooit meer geel.

Citeer:
Soms weten de alternatieve therapieën raad voor dit soort problemen en soms is er een extra stap nodig (zoasl regressietherapie,...) en soms bij dodelijke ziektes, gaat men sterven.

Ja klopt, zo werkt het nu eenmaal. In Venlo hebben ze ook ervaringen van mensen die van kanker genezen zijn. Maar daarvoor moet je ook erg sterk zijn. Het lukt niet altijd, net als dat in de reguliere geneeskunde niet lukt.

Citeer:
Btw: @ mile: ga je een zetten bij elk mooi meisje?

Hahaha, jongens wat een hartelijk welkom :lol: Ik kan wel tegen een hartje hier en daar hoor.. Zocht er niks achter :wink:

_________________
Zij die geen angst kennen, kennen geen moed. Want werkelijke moed is het overwinnen van de angst *druide Panoramix*


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl