Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 13:00:23

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Haatgevoelens?
BerichtGeplaatst: 27-10-2005, 10:36:59 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 26-10-2005, 11:22:21
Berichten: 2
Locatie: Hellevoetsluis
Lieve allemaal!

Omdat ik echt "spirituele feedback" nodig heb van mensen die hier anders tegenover staan dan iets te rationele mensen, stuur ik m'n noodkreet hier naar toe.

Iemand van wie ik ongelooflijk zielsveel hou heeft mij zo ongeloofelijk veel pijn aangedaan. Je kunt dit echt vergelijken met je reinste geestelijke mishandeling, het kwam voor mij allemaal als slag op donkere hemel.

Ik voel momenteel zo veel, maar ik voel ook haat. En ik wil geen haat voelen, ik weet hoe destructief dat is. En aan de andere kant nog steeds die liefde he. Ik weet dat hij niet goed voor me is en dat ik hem moet loslaten....waar met welke intentie? Ik loop echt helemaal vast.

Ik heb jullie hulp echt heel hard nodig.
Alvast erg bedankt.

Veel liefs, Winny


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Haatgevoelens?
BerichtGeplaatst: 27-10-2005, 11:15:21 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2004, 14:36:05
Berichten: 1136
Locatie: Huizen
Loslaten met de intentie om het stuk van jezelf dat je hem gegeven hebt terug te halen en verder te gaan met je leven nadat je hier een 'les' uit hebt gehaald? Je verhaal is wat vaag, dus ik hoop dat je hier iets mee kunt.

_________________
"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind."

-Dr. Seuss-


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Haatgevoelens?
BerichtGeplaatst: 27-10-2005, 13:58:09 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-03-2005, 22:57:10
Berichten: 206
Locatie: Amersfoort
Inderdaad wat vaag maar ik denk dathet begint met het accepteren van jezelf dat je deze 'haat' gevoelens hebt. Onderzoek deze gevoelens. Alle haat komt voort uit angst, dus waar ben je bang voor. Vergeet niet dat in werkelijkheid je alleen jezelf pijn kunt doen. Geen ander is daarin toe instaat. Ik weet dat dit moeilijk is vooral wanneer je pijn ervaart. Het is altijd het ego of het kleine ikje die dit ervaart. Je ware Zelf is immers enkel Liefde en is oneindig. Dus wat helpt wanneer je de gevoelens accepteerd en onderzoekt om zuivere, liefdevolle gedachten daar tegenover te zetten. Uiteindelijk is het allemaal een spel van de 'mind'.

Leef in Liefde, edger

_________________
De enige manier om het lijden te boven te komen is om ook afstand te doen van het genot. Vivekananda


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Haatgevoelens?
BerichtGeplaatst: 29-11-2005, 07:42:24 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-11-2005, 17:58:39
Berichten: 413
Locatie: Oldenzaal
Toen ik het berichtje las kreeg ik het zelfde gevoel.Ik weet niet of het de zelfde situatie is... Maar het voelt wel zo. Misschien kunnen jullie mij (ons) wel helpen. Ik zal mijn situatie beter verwoorden.

Mijn vriend,mijn levenspartnet, zijn inmiddels bijna 9 jaar samen. Mijn vriend is een half jaar geleden vreemd gegaan. Ik heb de eerste 3 maanden alleen maar geknokt om goed te voelen en de relatie te redde. Mijn vriend zag het niet zo en ging rustig door met zijn leven, althans zo voelde het voor mij...Tot dat ik helemaal in zakte en niet meer kon door vermoeidheid. Ik ben bij een homeopaat terecht gekomen, die eerst mijn vermoeidheid en mijn gevoel een plekje liet geven (door een middel die mijn agressie en verdriet er uit lieten gooien ben een binnenvetter). En nu heb ik een middel voor mijn onzekerheid en voor mijn spijsveteringskanaal. (die ligt helemaal over hoop, de internist weet het zelfs niet....).

Mijn vriend wordt helemaal gek van mij. Ik geef hem steeds gemene speldenprikken. Mijn haat en mijn pijn geef ik terug door middel van gemene pijnlijke steken. Het doet mij niet goed. Het hoort niet bij mij, zo veel haat in mij. En het doet mijn vriend ook niet goed. Hij voelt zich al zo ontzettend onzeker en schuldig. En daar help ik dus niet bij.....

Kunnen jullie mij helpen om hier mee om te gaan? Ik ben inmiddels wel zover als het niet lukt tussen mijn vriend en mij dan is het zo. Maar ik wil er wel voor knokken. Je moet toch leren in dit leven.....
En op deze manier doet onze relatie helemaal niet goed. En ik zeg iedere keer dat er wel betere tijd aan komt tussen mij en mijn vriend. Maar mijn vriend ziet het niet meer zo.....

Groetjes Juliette


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Haatgevoelens?
BerichtGeplaatst: 29-11-2005, 17:18:11 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29-11-2004, 21:11:54
Berichten: 811
@ Juul

Waarom nemen jullie niet even rust? Even elkaar een tijdje niet meer zien,
Dan kan je tot jezelf komen, ( en als hij nog van je houd, zal hij jou benaderen, iig hard gaan nadenken en het daar over hebben met jou) en alles even verwerken. Op een gegeven moment merk je dat de haat en vedriet weg gaat en je wijzer gaan denken op een manier; ik verlaag me niet tot zijn niveau, ik ben ik, en hij heeft mij pijn gedaan, maar ik vergeef het. Het is nou eenmaal gebeurd. En we kunnen het niet terugdraaien. Pas dan, kan je kijken of het nog nut heeft om met elkaar verder te gaan.

vergeven kan echt hoor;)

xxx Indira

en zeg nou zelf, iemand die geen grote waardering heeft voor jou die uit liefde keihard voor hem wilt knokken...ondanks ZIJN foute gedrag, is jou echt niet waard. En je zegt dat hij er nu niet veel meer in ziet, ziet hij dat al niet vanaf zijn vreemdgaan? aangezien hij zicht nooit echt meer met volle inzet heeft getoont.... houd je zelf niet voor gek, kijk of het niet 1 richting verkeer is, je bent iemand waard die 100% van jou houd!!!! Blijf vooral niet hangen in iets wat slecht voor jou is, deze relatie maakt jou leven er niet beter op na zijn vreemdgaan en er lijkt ook geen verbetering in te komen in de toekomst... blijf niet blind. En denk heel goed na of deze jongen/man wel de toekomst waardig is met jou.

_________________
Ik ben ik, maar wie is ik??????


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Haatgevoelens?
BerichtGeplaatst: 29-11-2005, 17:53:05 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-11-2005, 17:58:39
Berichten: 413
Locatie: Oldenzaal
Ik weet dat heel veel mensen zeggen, maar ik heb op dit moment geen kracht om iets nieuws aan te pakken'.
Ik ben vandaag bij iemand geweest die aan creative therapie doet en daar ga ik mee aan de slag.
Zij heeft mij de inzicht gegeven dat ik al een half jaar lang mijn boosheid, angst en verdriet weg heb gedrukt. En dat moet er toch uit (heb nu ook lichamelijke klachten).
We gaan in ieder geval samen door middel van schilderen mijn gevoel uiten. Ik weet dat het moet en schilderen is wel mijn manier van uiting. Maar dat durf ik al tijden niet meer, bang voor de emoties die komen...
Maar ik heb dan iemand om mij heen die er dan mij door heen kan slepen! Dat voelt wel heel fijn....

Ze heeft vandaag ook hele fijne feedback gegeven en bevestiging gegeven dat ze mij begreep. Het gevoelseigen zeg maar....Ze begrijpt mijn pijn en heimwee (en dat zijn niet veel mensen in mijn omgeving die dat begrijpen).

Ik wil eerst bezinnen en dan verder zien. Overhaasten beslissingen zijn niet nodig. Ik heb nog een heel leven en een leven daarna en daarna...LOL
Lf Juul


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Haatgevoelens?
BerichtGeplaatst: 29-11-2005, 22:56:45 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-12-2004, 18:58:20
Berichten: 760
Locatie: Zuid-Holland
Mijn stelling en analyse is bij beide heel simpel.
Er mist balans, en dit door de essentieele sleutel en fundament voor iedere relatie: COMMUNICATIE.
Zoals je zelf zegt Juul... je bent een binnenvetter.
Dit is een punt van jezelf wat je erg genekt heeft.
Je spreekt al een persoonlijk perspectief uit waar je dus niet helemaal zeker over bent: Hij gaat door met zijn leven, althans... zo lijkt het voor jou.

Externe hulp erbij roepen is heel helend voor relaties met problemen.
Dit kan heel verhelderend uitwerken.
Althans voor mij wel.
In dit geval geen homeopaat, maar wel met mensen waar mee ik kan praten of om raad kan vragen.
(Zoals jij en Whinney nu ook doen d.m.v dit forum.)
Een persoon waar ik 8 jaar heel close mee ben, echt heel close, is qua relatie ook niet altijd bloemetjes en zonneschijn geweest.
Dan loop je gewoon vast of loopt de communicatie gewoon even niet lekker.
Door iemand met dat persoon te laten praten die aan de zijlijn stond kon hele verhelderende feedback geven en zo kreeg ik weer wat beter perspectief en begrip voor en met mijn zielsmaatje.

Naast externe hulp voor je lichamelijke klachten, zou ik naast dit forum ook eventueel andere mensen zoeken om mee te praten.
Misschien een goede vriend van je partner waar deze goed mee kan praten.
Of toch maar een directere aanpak en i.p.v steken en emotionele uittingen (zoals haat) een toch constructievere manier aan te pakken om te laten merken hoe zwaar je het er nog mee te kampen hebt.

Eerder zul je geen rust vinden en blijf je jezelf maar oplappen voor de klachten die je krijgt.
Neem alleen al die moeheid.
Zoals jezelf zegt Juul, heb je praktisch niet eens meer de energie om nieuwe hulpmiddelen aan te pakken.

In dit geval is rust misschien inderdaad -om mee te beginnen en zoals al hier gesuggereerd werdt- helemaal geen gek idee.
Ook elkaar de ruimte geven op welke wijze dan ook in een relatie kan heel helend werken.
Voor beide partijen.

Ik hoop dat dit een beetje helder overkomt en dat jullie er wat mee kunnen! :)
(Vooral Juul want met haar verhaal -sorry dat ik het zeg- heb ik meer zicht en duidelijkheid dus kon ik wat uitgebreider op reageren! :))

_________________
--- http://www.cmdforum.nl ... Een forum betreft alles over communiceren met dieren en meer! ---


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl