Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 21:57:13

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Hypnotherapie.
BerichtGeplaatst: 20-10-2006, 09:07:18 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-05-2005, 19:44:04
Berichten: 711
In het kort. Zelfhypnose betekent dat je je onderbewustzijn wat meer openstelt. Dit kan door een lichte trance.
een trance klinkt voor sommige mensen heel ingewikkeld of heel eng, maar in feite zijn veel mensen vaker in een srt trance dan ze zelf denken. Als je bnijvoorbeeld midden in een spannende film of in een mooi boek zit, komt het vaak voor dat je hele omgeving verder vervaagd, en dat je het bijv. niet hoort als iemand wat tegen je zegt. In feite is dat ook een vorm van trance, maar dan op een andere manier.

Het handigst bij zelfhypnose is dat je voor je begint een beetje bepaalt hoeveel tijd je ervoor uit wil trekken, en wat je wil behandelen.

Vervolgens kies je een manier die het beste bij je past om je onderbewustzijn wat open te stellen. Dit kan bijvoorbeeld ook wel mbv meditatie, of neem het voorbeeld wat de psychotherapeut bij jou gebruikte als dat werkte. Meestal werkt het het best met een concentratie-punt.

Als je je onderbewustzijn wat hebt opengesteld, kun je die dingen jezelf aanrijken die je nodig hebt. Het is belangrijk om met positieve dingen te komen. Zelfhypnose berust meestal niet zozeer op iets negatiefs eruittrekken, maar juist om een positief denkpatroon daaroverheen te schrijven. Op die manier kan je ook niks fout doen.

http://home.planet.nl/~rance012/(PRANA%2075)%20Zelfhypnose.pdf
op deze site kun je ook wat informatie vinden.

Er bestaan ook speciale zelfhypnose cd's. Die behandelen dan bijvoorbeeld 'eigenwaarde'. (ik heb volgens mij ergens een voorbeeld int engels, als je intresse hebt moet je even een pb sturen)

Voor je onderbewustzijn geld: de kracht van de herhaling.
Als iemand vaak tegen je zegt: Je bent een druiloor! Blijft dat op een gegeven moment hangen in je onderbewustzijn. Als je vaak tegen jezelf zegt: Ik ben een mooi en uniek persoon. Dan blijft dat ook vanzelf hangen in je onderbewustzijn. Zelfhypnose is een manier om dat procces te versnellen.

Ik hoor het wel als iets nog onduidelijk is.
groetjes
Jedia


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Hypnotherapie.
BerichtGeplaatst: 20-10-2006, 09:53:54 
Offline
Admin
Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-02-2005, 11:29:47
Berichten: 3161
Locatie: Enschede
Hoi Jedia,

dank je wel voor je informatie, het klinkt nog wel moeilijk hoor. Maar ik zal dat stuk tekst wat bij die link zat eens goed door lezen. Als ik daarna nog vragen heb meld ik me wel weer.

Voor nu alvast dankjewel! (y)

_________________
Zonnige en liefdevolle groetjes,

Pluisje.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Hypnotherapie.
BerichtGeplaatst: 21-10-2006, 09:12:13 
Offline
Admin
Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-02-2005, 11:29:47
Berichten: 3161
Locatie: Enschede
Hoi Jedia,

ik heb je stuk tekst gelezen. Het was erg interessant en het maakt alles een stuk duidelijker. Evengoed lijkt me het nog wel moeilijk om het daadwerkelijk in de praktijk te brengen. Misschien is het wel wat om juist een combinatie te maken van hypnotherapie met begeleiding van een therapeut en zelfhypnose. Ik zal eens verder kijken en lezen naar de mogelijkheden.

_________________
Zonnige en liefdevolle groetjes,



Pluisje.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl