Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 10:49:00

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Vraag over inwijding
BerichtGeplaatst: 09-10-2006, 08:57:17 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-09-2006, 19:06:17
Berichten: 207
Locatie: Nijmegen
Oke flora dan ben je al op de goede weg ;)
maar mocht je vragen hebben over Reiki dan kan je altijd bij me terecht! Ik ben zelf Reiki master dus ik weet wel waar ik het over heb.

_________________
veel liefde,geluk en licht
Osiris


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vraag over inwijding
BerichtGeplaatst: 18-12-2006, 21:40:27 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-12-2005, 10:44:34
Berichten: 53
Locatie: Heerenveen
Beste Flora,

Ieder mens kan in principe kosmische levensenergie of Reiki doorgeven aan iemand anders. Voorbeelden hiervan zijn de moeder die de hand op de zere plek van haar kind legt, waardoor de pijn verdwijnt. In principe is er ook dan sprake van een energie-overdracht. Sterker nog: als iemand geen Reiki zou ontvangen in zijn energielichaam, zou diegene spoedig sterven. Daarvoor hoef je niet per se een inwijding gehad te hebben. En wat jij als tintelingen e.d. ervaart is inderdaad die levensenergie. Dus als je je handen op iemand legt dan geef je in feite al Reiki.

Wat een Reiki-inwijding de moeite waard maakt is dat je kruinchakra wordt geopend, zodat er meer kosmische energie naar binnen kan en je energiebehandelingen in feite intensiever worden. Als je bijvoorbeeld nu een half-uur nodig hebt om iemand met hoofdpijn hoofdpijn vrij te maken, zal dat misschien na een Reiki-inwijding slechts een kwartier hoeven te duren. Verder leer je bij Reiki-II ook werken met symbolen, waardoor je een bepaalde intentie aan de energie kunt meegeven en ze beter kunt sturen naar een bepaalde plek of een bepaalde persoon op afstand.

Wel is het zo dat je dient te realiseren dat Reiki ook beperkingen heeft. Als iemand kanker heeft of een andere levensbedreigende ziekte dan is het niet reeel om te verwachten dat je met alleen Reiki diegene helemaal beter kunt maken. Wel kun je vaak pijn verzachten en rust geven door het geven van Reiki. Simpele klachten als tijdelijke hoofdpijn of moeheid worden vaak wel sterk verbeterd door het geven van Reiki.

Reiki is dus iets anders als het genezende mediumschap wat veel magnetiseurs beoefenen die vanaf hun geboorte al over genezende gaven beschikken. Want dergelijke mensen zijn op aarde geboren met een taak en bij deze mensen wordt door hun gids vanaf de geboorte hun energiekanaal open gehouden en steeds meer open gezet. De energie hoeveelheid waarover dergelijke mediums kunnen beschikken is daarom een veelvoud van wat je als Reiki gever tot je beschikking hebt. Dergelijke mediums hoeven dan ook geen Reiki inwijding te ondergaan, omdat hun kanaal al helemaal open is en ze bovendien energie van hun gidsen krijgen, wat nog eens een toevoeging is aan hun eigen (grote) energietoevoer.

En verder is het zo dat als je een Reiki inwijding hebt gehad dat dit niet betekent dat je dan meteen ook medium bent ofzo. Het kan zijn dat het een begin is van een meer intensievere ontwikkeling als 'healer', maar dat hoeft niet. Dat is afhankelijk van je eigen situatie en je eigen persoonlijkheid. Er zijn een hele hoop die menen na een Reiki inwijding hemel en aarde in hun zak te hebben, op een beurs gaan staan en af en toe een treffer beleven, maar ook heel vaak de mens maar wat wijsmaken terwijl ze zelf denken het van hogerhand door te krijgen en zo hun clienten in de ellende kunnen storten, wanneer die aan dergelijke kletspraat geloof hechten. Zo werkt het dus niet.

groetjes,


Eelke

_________________
- Er is alleen leven, opgang en ontwaking -
Jozef Rulof


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vraag over inwijding
BerichtGeplaatst: 18-12-2006, 22:22:19 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2006, 19:08:10
Berichten: 317
Locatie: Overijssel
Hoi Eelke!

Dankjewel voor je bericht! Heel verhelderend hoor, maar
het roept ook weer nieuwe vragen op.
Wat ik me nog afvraag is of intentie meegeven niet al
genoeg is. Dus waarom zijn daar symbolen voor nodig?
En klopt het ook dat je bij een inwijding symbolen
geplaatst krijgt? Ik vraag me ook nog af waar dat goed
voor is namelijk...

En nog een vraag, denk jij dat er verschillen zijn tussen
de soort energie die je doorgeeft? Het lijkt een twistpunt:
sommige mensen zeggen dat als je magnetiseert, je je
eigen energie weg zou geven.

Nog eentje dan :D Het genezend mediumschap is dus
een taak, en reiki een keuze?
Ik heb namelijk zelf (ook) het idee dat als 'healen' een
taak is, de stroom vanzelf sterker wordt.

Groetjes Flora!

_________________
Geen paniek! Niets is onder controle.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vraag over inwijding
BerichtGeplaatst: 19-12-2006, 19:22:48 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-12-2005, 10:44:34
Berichten: 53
Locatie: Heerenveen
Hoi Flora,

Wat betreft je vragen:

Citeer:
Wat ik me nog afvraag is of intentie meegeven niet al
genoeg is. Dus waarom zijn daar symbolen voor nodig?


De meningen hierover in de 'Reiki-wereld' zijn een beetje verschillend: je hebt sommige mensen die zeggen dat wanneer je ervaren hebt wat een bepaald symbool doet, hoe het helpt je intentie te richten, dat je dat daarna niet meer nodig hebt. Er zijn ook mensen die zeggen dat doordat de symbolen al door zoveel mensen zijn gebruikt, er zo'n positieve energie aan vast zit dat het symbool zélf ook een bepaalde werking heeft. Ik ben er nog niet helemaal uit wie er nu gelijk heeft hierin. Misschien hebben beiden wel in een bepaalde mate gelijk.

Citeer:
En klopt het ook dat je bij een inwijding symbolen
geplaatst krijgt? Ik vraag me ook nog af waar dat goed
voor is namelijk...


Dit klopt inderdaad. De symbolen helpen de Reiki-master om zijn energie zo te richten dat onder andere de chakra's geopend worden, zodat er meer energie naar binnen kan. Ook komt het voor dat er Reiki-masters zijn die het Johre-symbool in iemands centrale energiekanaal zetten, om het energiekanaal te reinigen. (Johre staat voor het zuivere witte licht wat alles reinigt en kan naar het schijnt ook gebruikt worden om ruimtes die energetisch vervuild zijn te reinigen) Ik heb zelf nog maar Reiki I, dus ik heb zelf geen ervaring met het werken met symbolen, maar ik heb al wel eens 'geoefend' met een Reiki II ingewijde. En die heeft toen ik meen het Rama-symbool in mijn centrale energiekanaal neergezet om mij te helpen te aarden. (Rama-symbool staat voor de verbinding tussen hemel en aarde). Toeval of niet, maar die dag daarna voelde ik me echt een stuk geaarder in de zin dat ik meer ondernemend was en minder in mijn hoofd zat. Dus naar mijn mening hebben de symbolen zeker een bepaalde werking, alleen waardoor dat komt is mij dus nog niet helemaal duidelijk. (Zie ook je vorige vraag).

Citeer:
En nog een vraag, denk jij dat er verschillen zijn tussen
de soort energie die je doorgeeft? Het lijkt een twistpunt:
sommige mensen zeggen dat als je magnetiseert, je je
eigen energie weg zou geven.


Als je magnetiseert of Reiki-geeft geef je inderdaad je eigen energie weg. Alleen doordat je energiekanaal geopend is, wordt dat eigenlijk meteen weer aangevuld. Dit betekent niet dat je je zelf niet leeg kan 'geven'. Als je bijvoorbeeld heel erg graag iemand wilt helpen, zodanig dat je last hebt van een 'helpers-syndroom', kan het zijn dat je je helemaal leeg geeft. Dan geef je dus meer energie weg dan er aangevuld wordt. Wanneer je dit merkt, zou je eigenlijk bij jezelf te rade moeten gaan waarom je dat doet. Want het is in dit geval een kwestie van de verkeerde intentie waarmee je iemand magnetiseert. Je hebt ook mensen die willen zo graag helpen dat ze de ziekte zelf zouden willen overnemen van iemand. En dat gebeurt dan ook vaak , wanneer zulke mensen gaan magnetiseren. Een burn-out ligt dan heel snel op de loer bij zulke mensen. Als je iemand gaat magnetiseren of Reiki-geven kun je dat dan ook het beste doen vanuit een houding van liefde, waarbij je dankbaar bent dat je iemand een steuntje in de rug kunt geven, maar waarbij je je ook realiseert dat iemand zelf zijn problemen moet oplossen en dat de oplossing niet is dat je het overneemt van diegene. Omdat dat toch niet helpt. Jouzelf niet en de 'client' ook niet.

Citeer:
Nog eentje dan Very Happy Het genezend mediumschap is dus
een taak, en reiki een keuze?


Meestal wel. Maar er zijn ook uitzonderingen. Bijvoorbeeld als iemand ervoor gekozen heeft als ziel om op een bepaald moment, wanneer diegene in een andere levensfase komt, door middel van een Reiki-cursus zich te openen, waardoor er iets wordt getriggerd zodat diegene door zijn gidsen ontwikkeld kan worden tot genezend medium. Allemaal mogelijkheden. Ook zijn er mensen die Reiki in hun alternatieve praktijk gebruiken naast andere therapien. Hierbij zou je ook van een taak kunnen spreken, waarbij de Reiki inwijding als aanvulling van de andere therapien dient.

Ik hoop dat je wat aan deze antwoorden hebt. Mocht je nog meer informatie willen hebben kan ik je het boek Reiki als ambacht van Fons Delnooz en Patricia Martinot aanraden. Hierin wordt op een eenvoudige en nuchtere manier uitgelegd wat Reiki precies inhoudt.

groetjes,


Eelke

_________________
- Er is alleen leven, opgang en ontwaking -

Jozef Rulof


Laatst gewijzigd door Eelke op 19-12-2006, 19:30:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vraag over inwijding
BerichtGeplaatst: 19-12-2006, 19:27:19 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2006, 19:08:10
Berichten: 317
Locatie: Overijssel
Dankjewel voor al je antwoorden!
Helemaal duidelijk :D

Groetjes Flora

_________________
Geen paniek! Niets is onder controle.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl