Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 20:30:57

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Helende handen?
BerichtGeplaatst: 27-03-2007, 10:24:01 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 27-03-2007, 10:07:39
Berichten: 2
Locatie: Terneuzen
Beste lezer/s,

Als eerste wil ik zeggen dat dit m'n eerste post is. Als er al een dergelijke post bestaat of ik zet dit in de verkeerde categorie; m'n excuses. Ik weet niet goed waar ik dit plaatsen moet aangezien in gebrek aan kennis met het spirituele heb.

Afgelopen weekend ben ik in aanwezigheid van iemand geweest die naar mijn idee veel van het spirituele afweet. Van haar kreeg ik later te horen dat ik hoogsensitief ben en helende handen heb. Ze legde uit dat ik heel veel van anderen aanvoel, maar ondanks haar uitleg geloof ik niet dat dat iets met het spirituele te maken heeft. Aangezien ik erachter kwam dat hoogsensitiviteit is vastgesteld door een normale psychologe.
Ook vertelde ze dat ik heel veel energie in mijn handen zou hebben. Over helende handen heb ik nou niet echt goede informatie kunnen vinden, vandaar dat ik dit nu post, en hoop dat iemand mij meer kan vertellen.

Indien nodig: Ik ben een 18 jarige jongen die altijd al geinteresseerd is geweest in het paranormale en altijd wel al wist dat er veel meer was. Wat mij altijd al tegengewerkt heeft is dat ik op een of andere manier doodsbang wordt als ik het er alleen al met iemand over heb.
Een goed voorbeeld is het hebben over het spookhuis in Sas van Gent. Ik ken de geschiedenis niet goed maa rik weet dat daar verschrikkelijke dingen gebeurd zijn en op foto's dingen zijn vastgelegd waar ik nauwelijks naar kan kijken (bijv. een foto van het huis zelf, waar op de foto de kozijnen er wel zijn, er zelfs gordijnen hangen en iemand met lang zwart haar achter zou kunnen staan (dat was heel onduidelijk).
Deze foto's kunnen natuurlijk bewerkt zijn, maar volgens vrienden die meer weten overgeesten ed is daar echt iets. Nu ik dit schrijf ben ik weer heel nieuwsgierig naar dat huis en naar wat ik zelf aan zou treffen. Maar ik ben als de dood om daar ook maar in de buurt te komen.

Dit is alleen even extra info om te laten zien wie ik ben en hoe ik hier tegenover sta. Mijn vraag is nu eigenlijk alleen, ondanks m'n angst, wat ik precies kan met de eerder genoemde aanleg voor het spirituele, of dit uberhaupt wel aanleg is en wat ik later met deze energie in m'n handen kan voor mezelf en anderen (en wat het hoogsensitief zijn er mee te maken kan hebben/ heeft).

Hopelijk ben ik duidelijk genoeg, zo niet vraag dan maar raak, sinds het weekend zit ik een beetje in een waas van onduidelijkheden en daar ben ik niet bepaalde blij mee.

Met Vriendelijke Groet,
Nyan


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Helende handen?
BerichtGeplaatst: 27-03-2007, 10:56:56 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Heej Nyan,

Allereerst, welkom hier :) Ik hoop dat je op dit forum zult vinden wat je zoekt!
Van helen met je handen weet ik niet veel af..
Maar hsp (hoogsensitief persoon) ben ik zelf ook. Je voelt en maakt dan alles veel intenser mee en kan soms ook dingen waarnemen die anderen niet kunnen zien.
Ik heb eens gezocht naar foto's van het spookhuis van Sas van Gent, en inderdaad, ik voel me zelfs al bij de foto's niet prettig.
Mijn advies is het allemaal een beetje op je af te laten komen. Als je echt bang bent voor energieën, zou je kunnen proberen om je ervoor af te sluiten. Als je wilt, kan je me altijd een pb sturen!

Liefs,
Julia

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Helende handen?
BerichtGeplaatst: 27-03-2007, 11:05:27 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-02-2005, 13:15:59
Berichten: 2199
Locatie: DownByTheRiver Baby!
Ook welcome here ;)
Wat Julia zegt is het beste..
Op je af laten komen,
En als je niet blij was met de verkregen informatie,
had je dat aan kunnen geven ;)
Als je wilt mag je ook mij een pb sturen of aanspreken..
U know..

I'll leave it up to you ;)

:kiss:
Angel©®

_________________
Give me a piece of paper,
I'll write my whole live for you down...
I think I'll return an empty page,
But don't throw it away,
It's still my life..

http://www.NymphomaniacPhantasy.punt.nl


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Helende handen?
BerichtGeplaatst: 27-03-2007, 11:26:47 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 27-03-2007, 10:07:39
Berichten: 2
Locatie: Terneuzen
ok sounds reasonable.

Ik ben er bang voor maar ik heb het idee sinds vannacht dat ik me er al lang genoeg van afgesloten heb en alles op dat gebied probeerde te ontwijken.
Ondanks die moeite wordt ik er regelmatig mee geconfronteerd op wat voor manier dan ook.
Als ik via 'mijn aanleg' dichter bij het waarom ed kom, dan wil ik asap weten hoe speciaal het is, hoe ik ermee omga etcetc.

Bedankt voor de replies tot nu toe:)

Gr,
Nyan


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Helende handen?
BerichtGeplaatst: 27-03-2007, 20:49:56 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-08-2006, 16:11:33
Berichten: 242
het boek helende krachten van Jack Angelo zou je kunnen gaan lezen als je
dat wil en er voor open staat of wil staan...

Hierin staan oefeningen en dergelijke...vooral geschikt voor "helende handen" dus.


Ik ga er voor nu even geen kort verslag van doen..( geen tijd voor )..Ik kan het boek je van harte aanraden, je zulkt er veel aan hebben en verder zoals de andere al zeggen...laat het maar op je af komen en zie vanzelf wat je kunt en tot hoever je er wat mee wilt doen..
:wink:


Liefs Nicole

_________________
Een goede naam gaat boven rijkdom,
waardering boven zilver en goud.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Helende handen?
BerichtGeplaatst: 29-03-2007, 12:27:25 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-03-2007, 01:25:27
Berichten: 105
Locatie: Oezbekistan
Probeer het wat van je af te zetten. Je hoeft je er in ieder gavel niet mee bezig te houden. Het komt vanzelf, de kennis, en de wijsheid een gave te gebruiken. Mensen die je helpen ermee om tegaan, hoe ermee om te gaan. Dat komt wel op je pad, vanzelf.
Angsten, joh, dat is normaal hoor. Jou angsten zijn goed. Die beschermen je. Je zou toch niet iets doen waar je eigenlijk bang voor bent, alleen om je nieuwsgierigheid te bevredigen? Denk het niet. Door je angst ga je je tenminste niet op terreinen wagen, waar je je nog helemaal niet sterk geneog voor in je schoenen staat.
Ik denk dat je niet teveel hoeft te zoeken naar antwoorden. Doe gewoon je dagelijkse ding.

greetz, Jeff

_________________
I'm not conceited, I'm just convinced. LMFAO


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Helende handen?
BerichtGeplaatst: 29-03-2007, 14:03:52 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-03-2006, 14:51:50
Berichten: 211
Heey! welkom trouwens.

Ik ben zelf ook een hsp-er en heb ook genezende handen. Sinds ik klein was haalde ik de hoofdpijn van mijn moeder vaak weg.
Weet je het is echt heel handig!! als ik hoofdpijn/buikpijn heb haal ik het altijd zelf weg (tenzij ik ergens ben,je kan moeilijk met je hand op je voorhoofd gaan lopen dat staat een beetje idioot :P ) Ik hoef dus nooit een pilletje te slikken tegen de hoofdpijn.

Je moet je er niet teveel mee bezig houden en je af te vragen waarom enz maar het is best handig om het te hebben!

ik zie in mn kamer ook altijd energieen als er bv een beest is in mn kamer ofzo en daar werd ik eerst best wel bang van(vooral toen het bleek dat er 4 vieze zilvervissen waren! :shock: ) maar ik heb het zo omgezet dat het een positieve eigenschap is en die vieze insecten sneller uit mijn kamer verdwijnen! :)

Wat ik dus wil zeggen is dat je je eigenschappen goed moet gaan gebruiken,het is zonde om er niets mee te doen :wink:

(a) Sweet-princess


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl