Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 22:23:00

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 26-06-2007, 14:49:32 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-08-2006, 22:14:02
Berichten: 1075
Locatie: Enschede
Hoi allemaal. Ik heb het idee dat hier niet zo erg veel mensen met kinderen zijn, maar ik probeer het toch maar..

Wie heeft zijn/haar kind een steen gegeven. Ofwel om als ketting te dragen, ofwel om bij zich te houden, of ergens neer te leggen??

Welke steen heb je gegeven?
Met welk doel heb je die steen gegeven?

Ik heb mijn dochter vandaag een nieuwe rozenkwarts ketting gegeven. Dit stimuleert de creativiteit, het is een 'zachte' en vriendelijke steen.

Al eerder gaf ik haar een bergkristallen hartje om te dragen. Maar het vreemde was, de steen bleef niet hangen! (Het is een meisje dat erg zuinig is op haar spulletjes, dus zelf maakt ze het niet stuk.) Op 1 of andere manier viel het er telkens vanaf. Ofwel de ketting ging stuk, het hangertje zelf ging stuk, of verzin het maar. Toen maar besloten dat het blijkbaar niet haar steen is. Dus ik ben benieuwd hoe dit nu gaat.



Hier even wat internet info over de rozenkwart. Wat voor mij meer bevestigd dat dit een goede steen voor haar zal zijn.

"Rozenkwarts

Rozenkwarts werd al in de oudheid vereerd als steen der liefde en steen van het hart. Maar rozenkwarts heeft ook sterke helende eigenschappen. Rozenkwarts zorgt voor harmonie, liefde en innerlijke rust en bevordert een diepe, rustige slaap; heeft een ontspannende en kalmerende werking. Tevens heeft de steen ook een zuiverende werking.Kralen van rozenkwarts uit het Mesopotamië van 7000 jaar v. Christus geven aan hoe lang het kristal al populair is. Rozenkwarts werd in de oudheid ook veel gebruikt voor het maken van zegels waarmee men zijn eigendommen kon merken. De oude Egyptenaren versierden hun dodenmaskers met rozenkwarts en zowel de egyptenaren als de romeinen voegden poeder van rozenkwarts toe aan cosmetica. Dit zou rimpelvorming tegengaan en een stralende teint geven.

Steen der liefde
Rozenkwarts word ook wel de steen der liefde genoemd. Dit naar Amor (God van de liefde). De roze kleur van rozenkwarts correspondeert met de kleur van het hart. Daarom word dit kristal ook wel de steen der liefde genoemd. Rozenkwarts staat voor onvoorwaardelijke liefde, maar ook voor schoonheid, sereniteit en rust. De steen der liefde verzacht pijn van een gebroken hart en brengt vriendschap in uw leven."

Bron: http://www.centredulac.nl/viewer.php?ss ... kwarts.php



Nu nog op zoek naar een rustgevende of onrustverdrijvende steen voor mijn zoontje.. Iemand een ideetje?

_________________

Grtz ~Liesje~


Doe maar gek...
We doen al normaal genoeg...


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 26-06-2007, 17:50:55 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-02-2006, 18:31:29
Berichten: 1878
Locatie: noord brabant
rozenkwarts is idd een goede 'kindersteen' ik heb er zelf ook een aan mijn neefje gegeven..
Welke steen er goed bij je zoontje past ?Even kijken bij google stenen en werking ervan of iets dergelijks maar waar ze de stenen verkopen ligt ook vaak n boek met klachten en welke steen er bij hoort.
Succes!

_________________
what goes around comes around...


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-06-2007, 06:08:16 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
Laat je kind zelf een steen pakken...
Hoogstwaarschijnlijk pakt het intuitief de juiste.

Als een steen steeds 'af-valt' kun je stellen dat het niet de juiste steen is (ook al beweren alle boekjes van wel) Wat in de boekjes staat is ook maar een richtlijn en vaak de interpretatie van de schrijver. Maak je daar niet druk over.

Enne ... ja, wij hebben kids ...
Onze oudste dochter (bijna 2 jaar) laten we zelf haar stenen uitzoeken en soms komt ze dan met de onwaarschijnlijkste combinaties aan. Maar toch ... ze heeft ze dan een tijdje bij zich en laat er dan weer eens een weg of neem er in enader bij of in plaats van ... Regelt zichzelf.
Hoeven wij niet naar om te kijken.
Momenteel heeft ze even niets met stenen ... ook goed.

De jongste (bijna 1 jaar) pikt de stenen van haar oudste zus maar heeft zelf nog geen stenen.

Overigens: wij hebben nogal wat stenen in huis en met uitzondering van enkele speciale, zijn de stenen gemeengoed. Wie ze 'nodig' heeft gebruikt ze.

groet, Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-06-2007, 06:11:57 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-08-2006, 22:14:02
Berichten: 1075
Locatie: Enschede
Hey wat leuk dat jullie ook zo met de kinderen met stenen bezig zijn. Ik heb ze ook wel eens zelf laten kiezen. Maar ik was nu echt even op zoek naar een steen waar ik bepaalde bedoelingen mee heb.

Het is inderdaad ook een leuk idee om gewoon meerdere stenen in huis te hebben en ze te delen. Reinigen jullie de stenen dan wanneer ze weer 'weg gelegd' worden?

_________________

Grtz ~Liesje~


Doe maar gek...
We doen al normaal genoeg...


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl