Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 00:42:34

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Reiki cursus
BerichtGeplaatst: 22-11-2007, 18:39:58 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
Hallo allemaal,

Ik wil binnenkort starten met een cursus Reiki. Ik heb al veel informatie gezocht, maar er staat bijvoorbeeld alleen wat je kunt als je Reiki 1 hebt.Ik vraag me af wat er precies gedaan wordt tijdens zo'n inwijding...
Gaat dat individueel of in een grotere groep? Hoe is de sfeer?
Ik ben me nog aan het orienteren en hoor graag wat jullie ervaringen zijn. Ben je na de inwijding verandert? Andere opmerkingen mogen ook geplaatst worden!!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Reiki cursus
BerichtGeplaatst: 22-11-2007, 18:50:19 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-12-2005, 16:26:04
Berichten: 813
Locatie: Limburg
Reiki inweidingen worden meestal individueel gegeven. De mogelijkheid om het met meerdere mensen te doen is er ook. Ligt eraan wat jij prettiger vind, en bij welke master je terecht komt.

Bij reiki worden bepaalde kanalen geopend, waardoor je weer de universele energie op jezelf en andere mensen over kan brengen zonder hierbij zelf energetisch leeg te lopen.

Reiki is een eenvoudige maar effectieve behandelingsmethode, waarbij met handoplegging gewerkt wordt. De bedoeling van de behandeling is om eventuele blokkades op te lossen en/of een energetische onbalans te corrigeren, waardoor de klachten minder worden of verdwijnen. Dat wat wij als pijn ervaren, zijn signalen dat er iets met ons aan de hand is. De pijn is een fysieke klacht, maar de oorzaak voor de pijn licht op een ander niveau. De fysieke klacht wordt veroorzaakt door een stoornis in de werking van ons energetisch lichaam. De oorzaak van het stoornis kan op verschillende niveaus liggen, zoals Karmisch, invloed van ons handelen (oorzaak en gevolg) Mentaal, een bepaalde denkwijze of overtuigingen, Emotioneel, een ingrijpende ervaring (trauma), of andere invloeden van buiten af (Energetisch). Reiki werkt op alle niveaus.


Healers over de hele wereld werken met deze levensenergie, het is net een familie met vele gezinsleden. Iedere levensvorm heeft zijn eigen individualiteit, zijn eigen karakter, maar alle vormen zijn gemaakt uit dezelfde grondstof. In India wordt het Prana genoemd, in Europa Élan Vital, in China Chi, in Japan Ki om maar enkele voorbeelden te noemen. Reiki is de energie die alles doordringt, vanuit het oogpunt van Reiki is dan ook alles levend en daarom waard om met respect behandeld te worden, van de keien in je tuin tot de hand van je geliefde. Niet alleen volgens de Indiase, Tibetaanse of Chinese filosofie, maar ook volgens de moderne wetenschap zijn we omgeven door een ongelooflijk levendig Universum dat helemaal opgebouwd is uit energie. Wetenschappers hebben nog niet zo lang geleden aangetoond, dat wat wij altijd beschouwd hebben als ‘vaste’ materie, in feite heel snel bewegende deeltjes zijn. Vastheid is een gezichtsbedrog dat veroorzaakt wordt door ons beperkte waarnemingsvermogen. Alles is energie en staat dus onder invloed van energie.

Technisch gezien is Reiki een van de vele methoden uit de Chinese Qigong familie, die wordt gebruikt om te activeren, stimuleren, harmoniseren en om het zelf weer in verbinding te brengen met de universele energie. Het heeft zijn wortels in het oude Boeddhisme en Shintoïsme. Maar wijkt op een essentieel punt af van de gangbare stromingen. De energie wordt overgedragen of komt vrij door inwijding, en niet door jarenlange oefening.

Groet Brian

_________________
Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Reiki cursus
BerichtGeplaatst: 22-11-2007, 23:42:07 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
myn ma heb ook reiki cursus gedaan :) ik zelf niet.. maar k geef self ook wel reiki aan me ma enz. ik heb al paar keer eerder gehoord da ik al van mezelf ingeweid ben.. was ook goed te sien bij m'n chakra's ..
maar goed.. succes met de cursus iig:D

liefs tamara

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Reiki cursus
BerichtGeplaatst: 26-11-2007, 14:55:48 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
tamaraa schreef:
ik heb al paar keer eerder gehoord da ik al van mezelf ingeweid ben.. was ook goed te sien bij m'n chakra's ..
maar goed.. succes met de cursus iig:D

liefs tamara


Ik vraag me dus af of dat kan. Ik bedoel je hebt die inwijding toch niet voor niks? Dat is toch om je energiekanalen open te zetten? Naja, ik kan me indenken dat die bij sommige mensen nooit echt dicht zijn gegroeid zodat je toch Reiki kan geven.
Maar nogmaals de vraag (misschien aan anderen) wat er tijdens zo'n inwijding gebeurt. Hoe openen ze die kanalen?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Reiki cursus
BerichtGeplaatst: 26-11-2007, 15:57:59 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 04-06-2005, 02:25:26
Berichten: 916
Locatie: Overijssel
Een vraag waar ik een tijd mee heb rond gelopen en toch besloten heb om geen Reiki te doen en mij vrijheid in bewustzijn te verruimen via Shamballa.

Er worden bij initiaties symbolen in je aura geplaatst (bij reiki)
Maar wat gebeurd er als jij deze symbolen allang niet meer nodig hebt.
Dan kunnen ze je blokkeren in je groei. (zo kun je met deze inwijdingen energie kanalen weer dicht gooien.) Ik zeg niet dat reiki slecht is. Reiki heeft zeker zijn nut gehad.
Een symbool is vaste energie, en kan mensen helpen om verder te groeien...
Wij zijn reiki al ontgroeit, en hebben dit niet meer nodig.
Maar persoonlijk houdt ik mijn aura liever schoon en werk ik met mijn eigen bron enerige
Ik ben van mening dat wij vanuit ons zelf al goddelijke en Kosmische healers zijn(om het zo maar even te noemen).

Iniedergeval heel veel plezier en succes bij je cursus.
Groetjes Brenda

_________________
Liefde is.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Reiki cursus
BerichtGeplaatst: 26-11-2007, 17:04:11 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
ja hij zal dr vast nie voor niks zijn..
maar sommige hebben het van nature al..
dat die energiekanalen al wat meer openstaan..
maar wat er tijdens zo'n inwijding gebeurt k heb geen idee..

liefs,tamara

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl