Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 17:00:09

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Wie doet hier aan Reiki?
BerichtGeplaatst: 12-01-2005, 12:10:18 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-11-2004, 20:40:36
Berichten: 1174
Locatie: Hoeksche Waard
Wie heeft er dus de inwijding(en) gehad?
Of wie heeft er wel eens een behandeling gehad?

Ik zelf ben ingewijd in Reiki 1. Op dit moment behandel ik vooral dieren, maar wil me binnenkort toch weer op mensen gaan richten.

_________________
"Jij ziet dingen die er niet zijn," zei hij.
"Er zijn dingen die jij niet ziet," dacht ik.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wie doet hier aan Reiki?
BerichtGeplaatst: 12-01-2005, 12:37:11 
Offline
Nimf
Nimf

Lid geworden op: 21-12-2004, 17:43:28
Berichten: 861
Locatie: Amsterdam
moet je bij barry wezen.

groetjes,

thierry


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wie doet hier aan Reiki?
BerichtGeplaatst: 12-01-2005, 19:12:28 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-01-2005, 08:55:39
Berichten: 121
Locatie: rotterdam
heb een behandeling ondergaan
in begin merkte ik helemaal niks
later toen die persoon bij me charkra was waar emotie's verborgen ligt weet niet hoe die heet maar na een paar seconde voelde ik me heel verdrietig en boos worden.
die persoon schrok van hoeveel ze merkte dat er vast zat en ging ineens afhaken en sloot af of hoe dat gezegt word.
ze zei dat ik veel woede had opgeborgen en dat ze dat een beetje los gemaakt had dat merkte je wel en dat was via reiki gegaan.
dis mijn ervaring met reiki.

_________________
geniet van al het mooie om je heen er zijn zoveel wonderen die gebeuren. kijk om je heen en luister naar je hart en je zal prachtige dingen beschouwen


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wie doet hier aan Reiki?
BerichtGeplaatst: 12-01-2005, 22:15:15 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-12-2004, 21:57:28
Berichten: 626
Locatie: Hoogvliet
ik heb totnu toe nog niet echt ervaring, bij mezelf doe ik het weleens en onbewust bij anderen.. ooit wil ik me wel laten inwijden :D


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wie doet hier aan Reiki?
BerichtGeplaatst: 12-01-2005, 22:49:18 
:D ik doe hier aan reiki,

heb ook inweidingen onder gaan,

ik behandel soms

goetjes vincent :idea:


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wie doet hier aan Reiki?
BerichtGeplaatst: 14-01-2005, 00:07:44 
...


Laatst gewijzigd door Anoniem op 15-01-2005, 00:01:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wie doet hier aan Reiki?
BerichtGeplaatst: 14-01-2005, 00:31:30 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-11-2004, 20:40:36
Berichten: 1174
Locatie: Hoeksche Waard
Negatieve ervaring heb ik ook.
(staat ergens bij 'Verhalen')

Maar ik ben er uiteindelijk sterker uitgekomen...

_________________
"Jij ziet dingen die er niet zijn," zei hij.
"Er zijn dingen die jij niet ziet," dacht ik.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wie doet hier aan Reiki?
BerichtGeplaatst: 14-01-2005, 18:38:03 
Hallo!!

Ik doe veel met Reiki ben Master en behandel ook.

zou graag even willen ingaan op de punten van "hoop"

1. Dat je dingen kunt waarnemen als je met Reiki bezig gaat, dat komt wel eens voor. Maar is het niet zo dat je daar als behandelaar iets mee moet doen, elke negatieve punt heeft ook een positieve punt. waarneem en doe er iets mee. Maar je moet je als behandelaar daar mee weten om te gaan.

2. Bij een inwijding krijg een energie stoot door je lichaam, je ervaart weer meer dingen om je heen. maar ja je moet er rustig mee omgaan, en na een inwijding regelmatig jezelf behandelen.

3. bij een Reiki cursus krijg je geen kennis over het menselijke lichaam. je geeft met reiki alleen maar energie, je doet verder niets. de lichaam van de client of de ziel van de client stuurt deze energie zelf door naar de plekken die het hardst nodig hebt.
je bent als reiki therapeut geen arts en je hebt er ook niets mee te maken. je geneest ook niet.

4. het in balans brengen van energie is heel belengrijk. waarom zou dat niet gebeuren als je met Reiki bezig gaat. het gaat juist om de balans van de energie, daardoor gaat een client zich ook beter voelen. En elke keer weer zie ik zelf resultaat dat het werkt, als de energie niet in balans wordt gebracht gaat een client ook niet vooruit met haar/ zijn proses.

5. laat Reiki ook eerst de stap zijn om met jezelf bezig te gaan. Reiki is bij oorsprong ook bedoeld voor jezelf. dat je met die energie ook anderen kan helpen is mooi meegenomen, maar het is meer bedoeld voor jezelf, een bewustwordig van je eigen ik.

6. Reiki is liefde. en iederpersoon is liefde. iedereen heeft liefde bij zich waarom zou een behandeling niet kunnen werken bij een persoon die liefde mist?? okey dat soort mensen zijn niet altijd bewust en blokkeren ze zich zelf.

7. jammer genoeg moet ik je met punt 7 je gelijk geven. erzijn teveel Reiki masters die het doen voor geld. Ik wil jullie dus ook echt adviseren om je gevoel hierbij te volgen.

8. ik laat punt 8 aan jullie over, de een wilt magnetiseren de ander Reiki. Volg hierbij ook je gevoel.

9. punt 9 gaat ook op voor magnetiseren. Alleen heeft "hoop" erwel gelijk in. Maar zolang een behandelaar niet met zich zelf bezig is geweest of is kan hij/zij nooit goede behandelingen geven.

10. een inwijding is ook gelijk een bewustwording. iedereen voelt zich slecht na een inwijding. dat is normaal, maar blokkeer het niet, weet dat het er uit moet. maar iedereen wordt er beter van.

je kan Reiki zien als bewustwordig en is ook meer bedoeld voor jezelf. Er worden andere poorten opengezet die je normaal niet gebruikt. Maar weet dat je die poorten wel heeft gebruikt, maar die door alle stress en zorgen in je leven weer flink gesloten werd.

en ja laten we positief zijn, de wereld is al bezaait met negativiteit. Maar wat is negatief misschien is wat voor jou negatief is voor mij positief. We komen allen verder in het leven als we respect hebben voor alles om je heen. negatief en positief dat kennen we eigenlijk niet, het is een wereld. maar negatief of positief is hetzelfde als goed of slecht, krom of recht. Denk in respect, dan kom je verder in je leven.

Ik zou graag ook een antwoord willen hebben van "hoop" op de vraag waarom "hoop" een hekel hebt aan Reiki??

Liefs
Barry.
Reiki Master


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wie doet hier aan Reiki?
BerichtGeplaatst: 14-01-2005, 18:48:22 
Amanda schreef:
Wie heeft er dus de inwijding(en) gehad?
Of wie heeft er wel eens een behandeling gehad?

Ik zelf ben ingewijd in Reiki 1. Op dit moment behandel ik vooral dieren, maar wil me binnenkort toch weer op mensen gaan richten.


Nu even overgaan op jou Amanda.

Ik heb dus alle inwijdingen gehad, weet heel goed wat ze kunnen aanrichten en weet ook wat ze kunnen doen.

Wat leuk dat je veel met dieren en Reiki werkt. krijg je vaak veel voor terug, en een heerlijke manier om te voelen hoe Reiki echt voelt. Met je Reiki 2 inwijding, wordt je kracht even iets sterker en je krijgt tekens mee, die je kan helpen.

Geniet lekker van Reiki en behandelen. Het is een hele mooie manier om met mensen en dieren om te gaan en te helpen.

liefs,
Barry


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wie doet hier aan Reiki?
BerichtGeplaatst: 14-01-2005, 23:22:03 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-11-2004, 20:40:36
Berichten: 1174
Locatie: Hoeksche Waard
Om gelijk even antwoord op je vraag in het andere topic te geven:
ik heb dus alleen Reiki 1 inwijding. Hier is het eea mis gegaan. Gelukkig ben ik er wel uitgekomen.
Voor het verhaal verwijs ik je naar dit topic: http://forum.spirituelejongeren.nl/viewtopic.php?t=460

Inmiddels mag ik Reiki als een mooi iets ervaren. Mijn ene kat geniet er van en daar krijg ik veel voor terug. Ook de paarden reageren er goed op. Zo heb ik bijvoorbeeld een pard behandeld. Ik voelde pijn in zijn rug. Bleek dat hij achterover was geklapt met zadel en al. Fysio erbij en het was weer op gelost. Een ander paard voelde ik wat bij zijn been. Reiki gedaan op die plek. Een dag daarna liep hij kreupel. Heb hem 3x behandeld. En ipv een half jaar op stal te moeten liep hij na 2 weken weer super en zonder pijn!

Mensen durf ik eigenlijk nog niet te behandelen. Omdat ik nog té veel van ze over neem. Toch denk ik daar steeds vaker aan en ik ga er denk ik binnenkort toch eens aan beginnen. Eerst maar binnen familie kring. En wie weet misschien nog verder als alles goed gaat.

Reiki 2 is niet echt nodig wat energie betreft. Er is met de inwijding zoveel losgekomen dat al veel teveel kracht en energie heb. Het enige wat ik wel zou willen leren is op afstand behandelen. Dat lijkt me wel prettig op sommige momenten.

_________________
"Jij ziet dingen die er niet zijn," zei hij.
"Er zijn dingen die jij niet ziet," dacht ik.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wie doet hier aan Reiki?
BerichtGeplaatst: 15-01-2005, 02:29:08 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-12-2004, 18:58:20
Berichten: 760
Locatie: Zuid-Holland
Observatie: En weer een post van Hoop weg... terwijl ze toch echt positieve en waardevolle toevoegingen heeft aan meerdere topics!!!

Zelf heb ik geen inwijding gehad tot nu toe.
Ik heb het altijd zelf gedaan... bij mezelf, en anderen.
Grappig hoe ik lees wat Reiki is en betreft de technieken en achtergrond, want deze pas ik grotendeels dus al toe op gevoel.
(Vooral bij de paardjes... die vinden dat best lekker!)

;)

Wolf

_________________
--- http://www.cmdforum.nl ... Een forum betreft alles over communiceren met dieren en meer! ---


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wie doet hier aan Reiki?
BerichtGeplaatst: 15-01-2005, 02:31:31 
Lieve Amanda,

Waarom gaan we altijd alles in het begin wat er dan gebeurt als niet leuk ervaren. Natuurlijk een Reiki inwijding is geen pretje, en daar zouden masters iets opener over kunnen zijn.
Maar bekijk het ook eens van de ander kant, je hebt je opa vrij kunnen laten. Ik ben ervan overtuigd dat wat je hebt meegemaakt even positief is voor jou, als voor jou opa.

Wat is niet klaar voor zijn voor Reiki, ik ben ervan overtuigd dat je met liefde de keuze hebt gemaakt om een reiki cursus te gaan daan. Een Reiki cursus kost veel geld, dus heb je daar lang over nagedacht.
Je was er volkomen mee eens, doen je de cursus gedaan had.
(okey weet niet jou verhaal, maar dit is een voorbeeld van veel mensen)

Toch was je klaar voor jou cursus Reiki, het was de tijd dat je anders ging denken.

een reiki twee cursus.
je kanaal wordt iets meer opengezet als voorheen, je gebruikt dus ook iets meer energie. Misschien heb je dat nog niet gelijk in te gaten.
Je hebt of wil niet in te gaten hebben dat je eigenlijk al openstaat voor dit soort dingen.
Volg je gevoel, dat is het belangrijkste. je bent erg ver en maak daar gebruik van, ga fam. of vrienden behandelen, ik ben ervan overtuigd dat je het kan.
Laat je je evt, Reiki twee inwijding een spirituele pad zijn, het zal een goede richtlijn zijn. Maar maak hierbij gebruik van je gevoel.

Je bent verder hiermee dan je denkt.

veel liefs,
barry.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wie doet hier aan Reiki?
BerichtGeplaatst: 15-01-2005, 02:39:18 
Darkwolf schreef:
Observatie: En weer een post van Hoop weg... terwijl ze toch echt positieve en waardevolle toevoegingen heeft aan meerdere topics!!!

Zelf heb ik geen inwijding gehad tot nu toe.
Ik heb het altijd zelf gedaan... bij mezelf, en anderen.
Grappig hoe ik lees wat Reiki is en betreft de technieken en achtergrond, want deze pas ik grotendeels dus al toe op gevoel.
(Vooral bij de paardjes... die vinden dat best lekker!)

;)

Wolf


Beste Darkwolff

wat een heerlijk verhaaltje, het doet mij goed dat je al met gevoel met de dieren omgaat.
Iedermens beschikt al over de "zogenaamde" Reiki kracht, Jij bent je er bewust van, blijf daar gebruik van maken.
Ga ook misschien als je daar iets voor voelt een cusrus Reiki of Magnetiseren doen, volg daarbij je gevoel, want het hangt van de persoon af.

Liefs
barry.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wie doet hier aan Reiki?
BerichtGeplaatst: 15-01-2005, 09:53:51 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-11-2004, 20:40:36
Berichten: 1174
Locatie: Hoeksche Waard
barry schreef:
Lieve Amanda,

Waarom gaan we altijd alles in het begin wat er dan gebeurt als niet leuk ervaren. Natuurlijk een Reiki inwijding is geen pretje, en daar zouden masters iets opener over kunnen zijn.
Maar bekijk het ook eens van de ander kant, je hebt je opa vrij kunnen laten. Ik ben ervan overtuigd dat wat je hebt meegemaakt even positief is voor jou, als voor jou opa.

Wat is niet klaar voor zijn voor Reiki, ik ben ervan overtuigd dat je met liefde de keuze hebt gemaakt om een reiki cursus te gaan daan. Een Reiki cursus kost veel geld, dus heb je daar lang over nagedacht.
Je was er volkomen mee eens, doen je de cursus gedaan had.
(okey weet niet jou verhaal, maar dit is een voorbeeld van veel mensen)

Toch was je klaar voor jou cursus Reiki, het was de tijd dat je anders ging denken.

een reiki twee cursus.
je kanaal wordt iets meer opengezet als voorheen, je gebruikt dus ook iets meer energie. Misschien heb je dat nog niet gelijk in te gaten.
Je hebt of wil niet in te gaten hebben dat je eigenlijk al openstaat voor dit soort dingen.
Volg je gevoel, dat is het belangrijkste. je bent erg ver en maak daar gebruik van, ga fam. of vrienden behandelen, ik ben ervan overtuigd dat je het kan.
Laat je je evt, Reiki twee inwijding een spirituele pad zijn, het zal een goede richtlijn zijn. Maar maak hierbij gebruik van je gevoel.

Je bent verder hiermee dan je denkt.

veel liefs,
barry.


Ik ben er gewoon even stil van.
Misschien heb je wel gelijk en moet ik toch eens een Reiki 2 inwijding doen. Maar ik ben nogal huiverig met het zoeken naar een Master. De vorige was zo commercieel en wist eigenlijk niet wat er met mij gebeurde. Daardoor kon ze me ook niet helpen hiermee.
Echt negatief kijk ik er niet op terug. Ik heb in een diep dal gezeten. Maar ik ben er zoveel sterker uitgekomen. Die tijd was echt niet leuk, maar nu ben ik ook wel blij dat ik het heb gedaan. Want anders sukkelde ik misschien wel verder in het leventje van toen.

Ik heb nu even geen geld om een tweede inwijding te doen. In maart ga ik nl. al beginnen met een andere cursus die ook niet goedkoop is.
Maar ik ga er zeker over nadenken.

Bedankt voor je lieve bericht ;)
Amanda

_________________
"Jij ziet dingen die er niet zijn," zei hij.
"Er zijn dingen die jij niet ziet," dacht ik.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wie doet hier aan Reiki?
BerichtGeplaatst: 15-01-2005, 11:07:48 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-12-2004, 18:58:20
Berichten: 760
Locatie: Zuid-Holland
Barry,

Mijn gevoel zegt NEE! tegen dat soort cursussen.
En als het een cursus wordt betreft healing, ben ik daar mee geinteresseerd in voor dieren dan healing cursussen voor de mens.
(Hoewel ons meridianen stelsel weinig verschilt van andere dieren eigenlijk...)
Maar ik vindt het prettiger om te werken met dieren dan met mensen eerlijk gezegt.

Wolf

_________________
--- http://www.cmdforum.nl ... Een forum betreft alles over communiceren met dieren en meer! ---


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 7 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl