Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 19-04-2024, 23:30:28

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Zoektocht Reiki
BerichtGeplaatst: 22-01-2005, 23:03:37 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-11-2004, 20:40:36
Berichten: 1174
Locatie: Hoeksche Waard
Goede beslissing.

Idd, zo'n master is niet te vertrouwen. Straks worden er dingen open gezet wat helemaal fout gaat....

Ik hoop dat je straks alsnog een keer Reiki gaat doen. En dan goed op zoek gaat naar een master die bij je past.
Want dat is zo belangrijk!

Succes!

_________________
"Jij ziet dingen die er niet zijn," zei hij.
"Er zijn dingen die jij niet ziet," dacht ik.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Zoektocht Reiki
BerichtGeplaatst: 23-01-2005, 09:45:53 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2004, 16:15:55
Berichten: 2718
Locatie: krommenie
Ik vind dat je een goede beslissing hebt gemaakt!
stel je voor dat je was doorgegaan.. had ie kanalen opengezet die niet opengezet mochten woorden.. jakkie..

haha, misschien is het de pubertijd misschien ook niet. Maar iedereen moet leren.. en denk dat jij er al van geleerd hebt zonder er schade aan te ondervinden... ben blij dat je je koppie niet in de wind hebt gegooid joh en je goed gerealiseerd hebt wat reikie wat dat betreft betekend

liefs rogue

_________________
Begin de dag met een liedje, begin de dag met een lach, wie vrolijk is in de morgen die is het de hele dag.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Zoektocht Reiki
BerichtGeplaatst: 29-01-2005, 13:23:57 
Ik denk dat jouw reden om die master af te keuren niet helemaal een juiste is geweest, maar dat is alleen mijn gevoel. Ik zou niet graag bij die master zijn geweest, omdat ik denk dat de inwijdingen in de verschillende graden meer gespreid horen te zijn, maar zowel mijn vorige master als mijn huidige masters (heb er nu 2 die samenwerken) printen gewoon zelf hun certificaten uit. Dat hoeft verder niets te betekenen.

Weet je wat het ook is, als je master bent, moet je dus anderen gaan onderwijzen in Reiki. Dat betekent dat je moet weten wat reiki is, wat het kan doen enzo, maar je moet het ook zelf ervaren hebben. Als je de *minimale* 3 maanden tussen de inwijdingen neemt, leer je per graad ook goed wat die graad betekent, wat je ermee kan en wat ook niet. Dat is dan wel per persoon anders, maar toch.
Bijvoorbeeld, zoals ik het van mijn masters heb geleerd (maar ik krijg een hele uitgebreide opleiding ;) )
1e graad: Vooral bedoeld voor jezelf, hoewel je er ook anderen mee kan helpen. Dit is omdat je eerst zelf goed in je vel moet zitten voordat je anderen kan helpen. Afstandbehandelingen enzo kunnen best al, doe ik ook al, het schijnt alleen makkelijker te gaan met symbolen dan zonder (ik moet echt super concentreren)
2e graad: Je leert met de symbolen te behandelen en je leert anderen te behandelen. Dit is zeg maar een soort leerfase, net zoals je de middelbare school hebt. Je kan anderen gaan behandelen, maar dit is nog puur om ervaring op te doen en nog steeds ben jezelf belangrijker dan andeen (maar dat blijft altijd zo, je moet eerst zelf in orde zijn voordat je anderen GOED kan helpen.
3e graad: Ondertussen heb je veel ervaring opgedaan en je krijgt de master symbolen. Je leert welke kennis je moet overdragen, je leert hoe je moet inwijden, liefst kan je dat ook onder begeleiding van je master oefenen. Nu ben je in staat om anderen te onderwijzen in de graden, doordat jezelf ook weet hoe alles is... Je intuïtie is door het vele werken met reiki verder ontwikkeld. Ook leer je wanneer je alleen maar hint moet geven, wanneer je iemand iets zelf uit moet laten zoeken en wanneer je iemand bij de hand moet nemen en ergens langs moet leiden.

Mijn eigen ervaring: ik was wat depressief van te voren, ik ben in een enorm gat geduikeld, maar ik had super opvang van mijn masters, die me steeds met mn hoofd boven water hebben gehouden of me hints hebben gegeven hoe ik dat zelf kon doen. Ik wist zelf dat dit kon gaan gebeuren, net als mijn masters, maar het was voor mij nodig in mn ontwikkeling. Er zijn een heleboel dingen doorgebroken, waar ik nu nog mee bezig ben om mee om te leren gaan en ik ben nu pas (ruim een half jaar) aanstalten aan het maken voor mijn reiki 2, maar stapje voor stapje. Ik heb het geluk datmijn masters ook goede vrienden zijn, ik krijg dus stapje voor stapje kleine opdrachten, waardoor ik leer werken met energie (ook andere energieën dan reiki), er vertrouwd mee word en leer ervaren wat alles doet...
Het gaat waarschijnlijk nog wel even duren voordat ik mijn Reiki 2 mag, aangezien ik emotioneel nog wat stabieler moet zijn, inwijdingen kunnen nogal ingrijpend zijn en mijn stbiliteit is daar nog niet goed genoeg voor. Het is wel de bedoeling dat ik mijn hoofd boven water blijf houden.
Alle inwijdingen in 1, no way voor mij, aangezien ik weet hoeveel er los kan komen bij 1 inwijding en ik ook al van verhalen weet hoe vreselijk ziek je ervan kan worden... Niet alleen geestelijk, maar ook lichamelijk...


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Zoektocht Reiki
BerichtGeplaatst: 08-02-2005, 13:43:06 
Ludo schreef:
dank jullie wel voor je reactie.
als ik eerlijk ben.............ben ik van gedachte veranderd.

ik had een reikimaster gevonden, dus ik vroeg hem
"bent u een officiele reikimaster?". Daarop antwoordde
hij dat het een domme vraag was. Verder op in zijn
mail maakte hij duidelijk dat hij geen officiele was en
dat hij zelf de certificaten uitprintte.

toen dacht ik echt: waar ben ik in godsnaam mee bezig?!
Ik heb helemaal geen reiki nodig. << deze reactie ook
mede dankzij de berichten van vrienden, kennissen, en
andere mensen.

Hahaha ik denk dat ze dit nu de puberteit noemen... maar
jah pech. Misschien dat ik nog ooit in mijn leven reiki ga
doen, maar als ik het nu zo doen zou ik het ergens in een
klein gaatje moeten proppen en ik denk ook niet dat dat
verstandig is. Hoewel ik wel denk dat je reiki in een weekend
kan leren (reiki 1 t/m 3b), maar dat ligt aan de persoon.
Dat gevoel heb ik.

Ludo


Ik ben al een tijdje niet meer meer hier spiritueel jongeren forum geweest, maar het doet mij nu heel goed om te horen dat je er niet meer doorgaat.

En nog even of je Reiki in een weekend kan leren, jah dat kan maar of het verstandig is, jah dat is een andere vraag.

Groetjes
Barry.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Zoektocht Reiki
BerichtGeplaatst: 02-03-2005, 15:26:40 
Hey Ludo

Ik weet dat er tijd is in deze wereld. Maar dat houdt niet in dat er tijd te kort is. Vertrouw er op dat er tijd genoeg is, zelfs tijd in overvloed is voor jou om te doen waarom je hier bent op aarde.

Ik geloof in jou en weet dat je tot veel in staat bent. Vertrouw erop dat je meer dan genoeg tijd hebt en je hoeft niet meer tegen een gevoelsmatig tekort aan tijd op te boksen.

Vertrouw op je zelf en op de reden waarom je hier bent.


Liefs, Cynthia


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Zoektocht Reiki
BerichtGeplaatst: 18-04-2005, 08:31:07 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-03-2005, 22:55:54
Berichten: 3
Locatie: Rijnsburg
hallo mensen

op deze pagina lees ik dat de inwijdingen van reiki zo een grote impact op jullie leven hebben gehad ik ben zelf vorig jaar juli ingewijd met reiki 1 en ik moet eerlijk zeggen dat t mij nog al tegenviel, niks geen grote veranderingen,depresies of reachties van andere mensen ik neem dus aan dat t voor iedreeen verschillend is.....

groetjes sonja


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Zoektocht Reiki
BerichtGeplaatst: 18-04-2005, 11:42:19 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-01-2005, 14:25:38
Berichten: 258
Locatie: Rockanje
Sonja, die ervaring heeft mijn moeder ook.
Ikzelf heb t niet zo op reiki, waar heb ik dat nou weer voor nodig?

Iedereen leert dingen op zijn manier. En energie geven kan volgens mij iedereen. Misschien als ik vastloop en geen dingen meer zie om in te groeien dat ik dat nog ga doen.

Waarom dingen voorbij racen als je ook de mogenlijkheid heb om er langzaam langs te gaan? Dan zie je veel meer, en veel meer details dus ook, die mooi zijn en belangrijk. De wereld is zoveel, waarom je beperken tot slechts een vluchtige blik.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Zoektocht Reiki
BerichtGeplaatst: 18-04-2005, 16:39:39 
Beste Sonja,

We zijn allemaal mensen, en we zijn toch allemaal even wat anders. Daarom zal iedereen op zijn eigen manier met Reiki omgaan, en zal ook iedereen een inwijding anders ervaren.

En Beste Sunshine,
Reiki is meer bedoeld als iets voor jezelf, natuurlijk je bent in staat om anderen te helpen, maar je moet eerst jezelf geholpen hebben, voordat je pas anderen kan helpen.
Ook wordt reiki gezien als een spiritueel weggetje, je intuitie kan toenemen, je kan meer doorkrijgen van boven want je wordt er gevoeliger voor. het is niet alleen iets om energie door te geven aan anderen.

liefs
Barry


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Zoektocht Reiki
BerichtGeplaatst: 18-04-2005, 17:43:35 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-01-2005, 14:25:38
Berichten: 258
Locatie: Rockanje
Lieve barry, alles wat jij beschrijft ligt al op mijn weg.

Blij dat reiki daar niet de enige weg naartoe is. Dat is enige wat ik jou probeerde te vertellen.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Zoektocht Reiki
BerichtGeplaatst: 18-04-2005, 19:47:27 
sunshine schreef:
Lieve barry, alles wat jij beschrijft ligt al op mijn weg.

Blij dat reiki daar niet de enige weg naartoe is. Dat is enige wat ik jou probeerde te vertellen.


Okey goed te horen!!
en ja er zijn meer wegen die naar rome lijden!!

liefs
Barry


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl