hmm, ik zie dat weer een tikkeltje anders
( zeg niet dat je gelijk of ongelijk hebt hoor witte wolf, maar zeg alleen dat mijn ervaring hierin anders is. Dit even om duidelijk te maken dat ik niemand hier wil tegen spreken...)
Ik heb misschien wat teveel david de kabouter gekeken vroeger maar ik denk dat we mensen en dieren juist heel goed samen passen op deze planeet. En dat de ene soort eigenlijk niet zonder de andere kan... Wij mensen zijn minder aards dan veel dieren die hier rondlopen ( is mijn mening). Wij mensen hebben dan ook het voorrecht ( als je het goed gebruikt) om vooruit te plannen en actief verandering in situaties aan te brengen. Ik vind dat dieren deze gave minder hebben maar juist sterker zijn in het constant zijn en ook de gave hebben om ons weer in contact te brengen met onszelf en het 'hier en nu'. Voorbeeld: als ik erg druk ben en de hele tijd door het huis ren om vanalles te regelen gaat mijn hond vaak recht voor me zitten met een erg eigenwijze kop zo van: " Hey, zou je niet eens even gaat zitten en eens gaan schiften in wat je echt moet vandaag en wat ook morgen kan..."
Maar het gaat alleen om evenwicht, zoals dat bij alles in de natuur gaat. Wij mensen zijn vergeten te luisteren ( naar zoveel, naar onze innerlijke aanwijzingen, naar de dieren, naar de natuur, naar elkaar)... en dan komen de problemen...
Ik heb sterk de herinnering dat ik toen ik kleiner was echt met dieren kon praten. En nog steeds voel ik me sterk verbonden met dieren. Menig beestje heb ik dan ook proberen te helpen. Vorige zomer nog een vosje gevangen en naar de opvang gebracht. Het beestje zat onder wondjes en ontstekingen en liep verdwaasd richting een grote weg. Normaal zou ik nooit een wild dier willen vangen ( ik vindt dat je wilde dieren niet moet lastig vallen.. haha..) Maar ja, als je ziet dat eentje regelrecht z'n dood inloopt terwijl hij nog zo jong is...
Ik merk dat dieren een bepaalde uitwerking hebben op mij. Maar dat ik ook mede door dieren wordt herinnerd aan mijn andere vormen van communiceren en werken met energieën. Zoals ook een ex renpaardje waar ik nu mee werk.
Dit beestje heet echt zo veel trauma's opgelopen ( niet alle ren paarden hebben het zo slecht hoor...
.. )
Maar ik merk dat ik zoveel leer van hem. Door mijn energie in evenwicht te brengen en constant te zijn. Ook in het hier en nu te zijn... Hij laat nu zoveel met zich doen door mij. Echt gaaf, terwijl hij een half jaar geleden iedereen die in zijn stal kwam nog naar buiten schopte...