Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 17:58:36

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Telepathie oefenen?
BerichtGeplaatst: 27-12-2009, 13:25:45 
Offline
Elf
Elf

Lid geworden op: 06-11-2009, 11:20:15
Berichten: 547
Locatie: Nijmegen
Alle toevalligheden op een stokje, hoe vaak hebben we niet gehoord, of meegemaakt dat persoon A aan persoon B dacht en dat net toevallig persoon B naar persoon A belt. Lijkt het er nu op dat alles dat maar een beetje magisch lijkt als toevallig wordt afgedaan? Noem het de wet van aantrekkingskracht, noem het telepathie, maar noem het niet toevallig.

_________________
We are everything you want others to be


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Telepathie oefenen?
BerichtGeplaatst: 06-02-2010, 20:32:45 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Niet nee?

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Telepathie oefenen?
BerichtGeplaatst: 07-02-2010, 15:39:08 
Offline
Elf
Elf

Lid geworden op: 06-11-2009, 11:20:15
Berichten: 547
Locatie: Nijmegen
Zie je!
Ik wist dat je die reactie zou posten!

te-le-pa-thie!

...wacht eens, is 'pathie' geen afsluiting voor een ziektebeeld..?

sarcasm lol

_________________
We are everything you want others to be


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Telepathie oefenen?
BerichtGeplaatst: 07-02-2010, 17:21:38 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Ik voelde jouw sarcasme al aankomen. Zondermeer tele-pathie ja.

Voor als je het leuk vindt:

telepathy
1882, coined (along with telæsthesia) by Eng. psychologist Frederic Myers (1843-1901), from tele- "far" (see tele-) + -pathy "feeling." Telepathic is first recorded 1884. The noun telepath is a 1907 back-formation.
http://www.etymonline.com/index.php?sea ... hmode=none

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Telepathie oefenen?
BerichtGeplaatst: 07-02-2010, 19:14:09 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 02-05-2009, 17:17:44
Berichten: 283
Inmiddels ben ik er van overtuigd dat iets als telepathie werkelijkheid is. Niet omdat ik dat van anderen hoor maar omdat ik het al een aantal jaar zelf mee maak.

In eerste instantie was ik erg sceptisch en ging ik er vanuit dat het toeval was maar ben er lange tijd op gaan letten en ik kan niets anders concluderen dat er iets als telepathie bestaat. Heb overigens geen flauw idee hoe het werkt en heb er ook totaal geen controle over. Het lijkt eerder op een gok die je neemt en deze komt dan statistisch gezien vele malen vaker uit dan dat dit op basis van toeval zou gebeuren. Overigens geloof ik niet in toeval maar dat even te zijde.

Om een standaard voorbeeld te noemen wat bij mij vrij regelmatig gebeurd (gemiddeld 1 keer per 2 maanden). Ja dat heb ik bijgehouden :p. Ik denk aan een persoon en binnen 5 minuten belt exact dezelfde persoon op. Als je veel met mensen omgaat zal dit prima op "toevalliger" wijze plaats kunnen vinden. Maar het gaat hier eigenlijk voornamelijk om mensen die ik vrij weinig spreek. Daarnaast gebeurd het ook maar bij 3 personen en bij 1 persoon zelfs vrij vaak, verder helemaal niemand. Bij de persoon waar het vrij vaak gebeurd denk ik in ongeveer de helft van de gevallen voordat hij belt aan die persoon. En het zijn dan gesprekken over hoe gaat het nu met je? Dus niet de maandelijkse overdacht of weet ik wat voor periodiek gesprek. Ook bedoel ik niet dat ik aan hem denk en dat hij in de week er op belt of zo. Het gaat hier om enkele minuten. En op het moment dat ik aan hem gedacht heb maak ik dan de voorspelling dat hij zo wel zal bellen en dat gebeurd dan in ongeveer de helft van de gevallen daadwerkelijk. Daarbij gebeurd dit ook op verschillende tijdstippen.

Het is uiteraard allemaal reuzen wetenschappelijk onderbouwd (not). Maar ik kan persoonlijk niets anders concluderen dat dat er iets bestaat dat er voor zocht dat men kan communiceren/aanvoelen buiten de gebruikelijke bekende kanalen om. Maar nogmaals, ik heb geen idee hoe het werkt. Zo kan het zijn dat ik aan iemand denk waardoor ik iemand aanzet om mij te bellen. Maar het kan ook zo zijn dat die persoon bedenkt dat hij mij zo gaat bellen en dat ik daarom aan hem moet denken. Ik heb overigens nooit geprobeerd om dingen opzettelijk te laten gebeuren. Omdat ik eigenlijk niet heel erg bezig ben met dit soort dingen. Laat me eerst de "aardse" dingen maar eens begrijpen voordat ik überhaupt met andere zaken bezig ga.

Hoowwww laat maar komen die sceptische reacties :)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Telepathie oefenen?
BerichtGeplaatst: 07-02-2010, 22:49:12 
Offline
Elf
Elf

Lid geworden op: 06-11-2009, 11:20:15
Berichten: 547
Locatie: Nijmegen
Sceptisme ha!

Leuk antwoord van Kiro ook weer, de etymologie is net zo vermakelijk!

Nou, mijn bescheiden mening, ik zal verwarrend sarcasme sparen.

Ik wil graag geloven dat het bestaat, en stiekem denk ik ook dat het bestaat.
Als afgeleide van de wet van Aantrekkingskracht dat alles energie is, alles met elkaar verbonden is en de quantumfysica die het over veranderende deeltjes heeft, heb ik het idee gevormd dat men best via gedachten kan communiceren.

Ik heb er ook alleen maar empirisch bewijs voor, en voornamelijk met zaken waar ik een hechtere relatie mee heb dan zaken buiten mijn ervaringsomgeving.
Voorbeeld, aanvoelen dat mijn vriendin belt, net de telefoon pakken die even later rinkelt, net aan een milkshake denken en dan te horen krijgen dan iemand er net eentje gehaald had. Kleine schijnbaar onbenullige dingetjes, die statistisch gezien niet zo voor horen te komen.
Dat neemt echter niet weg dat statistieken fout zijn of fout geinterpreteerd worden.

Ik meen me een willekeurigheidsonderzoek te herinneren dat op 60 coordinaten op de wereld kleine computertjes plaatsten die elke seconde een digitaal muntje wierpen. Er werd een jaar lang bijgehouden of er inderdaad bij elk machientje een 50/50 verdeling was tussen kop en munt, maar nu bleek een machientje na een halfjaar een verhouding te creeeren van 40/60, en de drie machientjes in de buurt leken na het verstreken jaar ook de 40/60 verdeling te hebben overgenomen.
Ik meende dat deze vier apparaatjes in centraal Amerika gepositioneerd waren, maar het verschijnsel deed zich ook voor bij de computertjes in de buurt van de polen.
Ongeveer de helft van de 60 computertjes had na een jaar maar de 50/50 verdeling.

Hieruit dacht men ook af te kunnen leiden dat er meer is dan becijferd kon worden en door kans berekend kon worden.

Nouja, leuk stukje info, ik zal straks es kijken of ik m vind op Google.. Randomness Experiment volgens mij.

_________________
We are everything you want others to be


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Telepathie oefenen?
BerichtGeplaatst: 27-05-2012, 17:44:08 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 13-05-2010, 19:34:03
Berichten: 58
Locatie: België
DIMLICHT schreef:
Stel, we zouden telepathie door de jaren heen vergeten zijn.

Dan moeten we dus ooit bezit hebben gehad van die gave.

Waarom, zouden we dan spraak geëvolueerd hebben?

(Is er een cross°over periode geweest waarin we allebei maar half meester waren?)

Is het niet zo dat het gunstigste kenmerk behouden wordt om het minder gunstige te verdringen?

En omdat spraak nu domineert, blijkt hier dan niet uit dat spraak ´gunstiger´ blijkt?

Hieruit volgt dat óf telepathie een illusie is óf telepathie nú pas tot zijn ontstaan komt.

En stél telepathie zou ooit erkent worden, zou het dan niet normaal zijn dat elk persoon dat op zijn CV zou moeten kunnen toevoegen?

Ik vind trouwens dat er een EHBO/Reanimatie-cursus zou moeten worden inbegrepen bij het eindexamen middelbare school. Zoveel moeite kost dat toch niet? Iedereen zou moeten kunnen reanimeren!


hoi Dimlicht,

ik dacht eigenlijk net aan Darwin toen je dit zei en meende dat hij ons had geleerd dat evolutie niet noodzakelijk de simpelste/kortste/beste oplossing moest zijn. (sorry voor het voorbeeld) Bij testikels is de zaadleider toch ook met een gigantische omweg gemaakt weet je, stel dat je zelf een mens maakte dan kon het toch wel simpeler. Maar evolutie vereist enkel dat iets werkt (in dit geval communicatie), niet dat het op de beste manier werkt.

Wat denk jij?

lieve groet,

the Raven

_________________
Can you feel alive today? ---omnia neocelt


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Telepathie oefenen?
BerichtGeplaatst: 16-06-2012, 20:09:42 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-06-2012, 12:39:16
Berichten: 25
Solome schreef:
Al het begin moet makkelijk zijn toch? ;)

Op school begin je met tellen tot 10, je leert de kleurtjes en de dagen van de week. Waarom zou je met telepathie dan meteen beginnen met andere handelingen te laten verrichten, die er eigenlijk helemaal niet bewust van zijn? Eénrichtingsverkeer werkt niet en om op die manier te beginnen maak je naar mijn idee geen geweldige start, het kan immers veel simpeler, en de kans op slagen is veel meer aanwezig, dus begin klein :)

Hoe leer je de dagen van de week? hoe leer je onderscheiden? hoe leer je op welke knopjes je vingers moet houden op het toetsenboard? inderdaad, kleurtjes!
Zoek dus een gewillig slachtoffer, spreek af wie de zender en wie de ontvanger is, focus op elkaar en ga kleurtjes versturen. Om het nóg makkelijker te maken, kun je het kleurtje ook een vorm geven, een groen driehoekje bijvoorbeeld? dat is toch leuk als jij of je maat dat doorkrijgt?
Het is soms niet moeilijk 8)



Hmmm, ja...
Voor mensen die pas beginnende zijn wat telepathie betreft, kunnen beelden best ingewikkeld zijn. Zelfs bij een simpel driehoekje en een simpel kleurtje.
Je kan beter beginnen met een simpel woord, want dat hoef je niet voor je te zien.
Woorden zijn simpeler over te brengen dan beelden. Want beelden zijn veel complexer opgebouwd.
Naar mijn idee is dat stap 2.

Stap 1: Eerst woorden en zinnen kunnen ontvangen
Stap 2: Daarna beelden kunnen ontvangen en voor je kunnen zien.

En voor sommigen,

Nee, telepathie is geen ilussie geloof me. Ga bij jezelf maar na waarom dat niet zo is.

Tja, dieren hebben de telepathische gave nooit afgeleerd. Denk bijvoorbeeld maar aan je hond die het aanvoelt als je je verdrietig voelt. Die dan bij je gaat zitten met zijn grote glimmende oogjes zo van: ''niet verdrietig zijn, ik ben er om je te troosten!''
En dan voel jij ook die warmte en liefde.

Alle mensen bezitten de telepathische gave ook, maar de meesten staan er niet voor open en doen er niks mee.
Tja, logisch dat je het dan een ilussie vind.
Het is wel zo dat sommige mensen gevoeliger voor telepathie zijn dan anderen.
Zoals ik, ik ben mijn hele leven al erg gevoelig voor telepathie en ik weet ook niet anders.
Alle mensen gebruiken telepathie, maar de meesten doen dit onbewust.

En nee ik ben geen zweverig typje zeker niet, ik sta met beide benen aan de grond (:

En ja, Darwin heeft gelijk!
Zoals wat the raven zegt.
Evolutie zit ingewikkeld in elkaar en ook daarover weten we nog lang niet alles.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Telepathie oefenen?
BerichtGeplaatst: 14-03-2013, 05:07:05 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-12-2012, 19:05:47
Berichten: 140
Locatie: Inside Your Machine
Sado schreef:
Telepathie draait om het misinterpreteren van toevalstreffers als zijnde geslaagde pogingen. Inderdaad, je moet vooral in telepathie geloven om het te 'kunnen'. Als je ergens maar sterk genoeg in gelooft, rangschikt alle informatie je opneemt zich zo dat het lijkt alsof hetgeen je in gelooft werkelijk waar is.

Buiten dit om is telepathie simpelweg onmogelijk.
Where did you get that info ?
psychics.co.uk schreef:
Telepathy is often reported to occur frequently between twins and family members with close emotional bonds. This may be responsible for your shared dream imagery. Recently published experiments by psychologists at Edinburgh University reveal interesting new statistical evidence in support of the existence of telepathy.
Je doet je naam eer aan :D
Bobby schreef:
LittleStarfire schreef:
Alle mensen bezitten de telepathische gave. Alle mensen gebruiken telepathie, maar de meesten doen dit onbewust.
believe, be happy, protect joyfulness
LittleStarfire schreef:
En nee ik ben geen zweverig typje zeker niet,
Fliegertje flieg, kijk mam :mrgreen:
Eamonn Healy schreef:
4. Wiley visits Eamonn Healy, Chemistry professor at Austin. Healy discusses human evolution and the values that are associated with it: parasitism, dominance, morality, war, predation. In this scheme “the individual is at the whim of the collective.” He then states that we are beginning a new kind of evolution, which involves bio-technology (artificial intelligence, neuro-biology), which will occur much more rapidly, and involve a new set of values: truth, loyalty, justice, freedom. Here the individual becomes more valuable in its own right. Healy seems to be somewhat optimistic about futuristic human-robot life forms. Is there some grounds for his optimism?

More valuable in its own right,
Anonymous

_________________
no «¤{Ω}¤».ƒ®εε•۩ïβε±.«¤{Ω}¤» thing


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Telepathie oefenen?
BerichtGeplaatst: 15-03-2013, 02:18:02 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Je bent je ervan bewust dat je op een:
- topic zeker 9 mnd oud, en een
- User meer dan 2 jaar ge-banned,

reageert?

Daarnaast wou ik melden dat niet iedereen hier Engels leest dus ik vertaal het even.

Citeer:
4. Wiley visits Eamonn Healy, Chemistry professor at Austin. Healy discusses human evolution and the values that are associated with it: parasitism, dominance, morality, war, predation. In this scheme “the individual is at the whim of the collective.” He then states that we are beginning a new kind of evolution, which involves bio-technology (artificial intelligence, neuro-biology), which will occur much more rapidly, and involve a new set of values: truth, loyalty, justice, freedom. Here the individual becomes more valuable in its own right. Healy seems to be somewhat optimistic about futuristic human-robot life forms. Is there some grounds for his optimism?


Vertaling:
4. Wiley bezoekt Eamonn Healy, chemie professor in Austin. Healy bespreekt de menselijke evolutie en de waarden die worden geassocieerd : parasitisme, dominantie, moraliteit, oorlog, predatie. In deze regeling is "het individu overgeleverd aan de grillen van het collectief." Hij stelt dat we nu starten met een nieuw soort evolutie, die biotechnologie omvat (kunstmatige intelligentie, neurobiologie), die veel sneller met optreden begint, en zal leiden tot een nieuwe set van waarden: waarheid, loyaliteit, rechtvaardigheid, vrijheid. Hier zal het individu meer waard worden in zijn eigen recht. Healy lijkt enigszins optimistisch over futuristische mens-robot levensvormen. Is er een reden voor zijn optimisme?

Ik kan niet zeggen dat deze quote erg veel informatie geeft. De meneer in dit beknopte stukje heeft het over algemeenheden in de wetenschap. Zou je specifiekere bronnen kunnen geven? Zou je links kunnen geven naar de proefschriften? etc.

Ook zie ik niet veel van je eigen ideeën... Vertel daar eens wat over!

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Telepathie oefenen?
BerichtGeplaatst: 15-03-2013, 05:23:19 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-12-2012, 19:05:47
Berichten: 140
Locatie: Inside Your Machine
truitje schreef:
Je bent je ervan bewust dat je op een:
- topic zeker 9 mnd oud, en een
Ja weet ik, het boeit me niet meer, als er niet meer gerageert mag worden lock het topic dan :wink:
Richard Linklater schreef:
22. Wiley’s last encounter in the film is with a man playing pinball, played by director Richard Linklater. Linklater relates a theory by Philip K. Dick (author of Blade Runner and Total Recall) that it’s really 50 AD, but there’s an evil spiritual force trying to make us forget that the kingdom of God is immanent. Time, according to Dick, is just a continuous distraction. Linklater then relates a variation of Dick’s theory that he once had in a dream: the year that we’re stuck in is not really 50 AD; instead, there is only one instant, and in this instant God is asking us whether we want to be one with eternity. Time, then, us just our constant saying “no” to God’s invitation. Do these theories have any merit beyond their initial shock value?
Google translate schreef:
22. Laatste ontmoeting Wiley's in de film is met een man flipperen, gespeeld door regisseur Richard Linklater. Linklater heeft betrekking een theorie van Philip K. Dick (auteur van Blade Runner en Total Recall) dat het echt 50 na Christus, maar er is een boze geestelijke kracht proberen te doen vergeten dat het koninkrijk van God immanent is. Tijd, volgens Dick, is gewoon een continue afleiding. Linklater heeft betrekking dan een variant van de theorie Dick's die hij ooit had in een droom: het jaar dat we vastzitten in is niet echt 50 na Christus, in plaats daarvan is er slechts een ogenblik, en in dit moment God vraagt ​​ons of we willen een met de eeuwigheid. Tijd, dan, ons net onze constante 'nee' zeggen op de uitnodiging van God. Hebben deze theorieën geen verdienste dan hun eerste schok waarde?
truitje schreef:
Zou je links kunnen geven naar de proefschriften?
Zal ik de links die ik geef meteen ook ff voorkauwen :D
truitje schreef:
Ik kan niet zeggen dat ik in deze quote erg veel informatie zie.
truitje schreef:
Ook zie ik niet veel van je eigen ideeën... Vertel daar eens wat over!
Pourquoi, être silencieux, tu le sent, ça ne sent pas bien ?
Waarom, wees stil, voel je het, voelt dat niet goed ?
Why, be silent, can you feel it, doesn't it feel good ?

ebt get nu begrepen : D

_________________
no «¤{Ω}¤».ƒ®εε•۩ïβε±.«¤{Ω}¤» thing


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Telepathie oefenen?
BerichtGeplaatst: 15-03-2013, 20:44:26 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
tooAnonymous schreef:
Zal ik de links die ik geef meteen ook ff voorkouwen


Graag! :P

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Telepathie oefenen?
BerichtGeplaatst: 16-03-2013, 02:20:09 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-12-2012, 19:05:47
Berichten: 140
Locatie: Inside Your Machine
truitje schreef:
tooAnonymous schreef:
Zal ik de links die ik geef meteen ook ff voorkouwen


Graag! :P
Het leven is een puzzel. Als ik hem oplos zult gij niet leren.

_________________
no «¤{Ω}¤».ƒ®εε•۩ïβε±.«¤{Ω}¤» thing


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl