Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 10:26:46

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Telepathie oefenen?
BerichtGeplaatst: 17-02-2009, 17:27:48 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 14-02-2009, 21:37:01
Berichten: 11
Nez schreef:
ik zou zeggen, bij een probleem hoort een aanpak en de oplossing kun je vinden door met je vrienden of familie erover te praten, maarja hoe iemand een probleem het liefst aanpakt is altijd wel verschillend ..


Ja klopt, Je zou telepathie alleen kunnen gebruiken als deze persoon dat wilt..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Telepathie oefenen?
BerichtGeplaatst: 21-02-2009, 03:32:05 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-02-2009, 23:11:40
Berichten: 144
Locatie: Limburg.
Sado schreef:
Telepathie draait om het misinterpreteren van toevalstreffers als zijnde geslaagde pogingen. Inderdaad, je moet vooral in telepathie geloven om het te 'kunnen'. Als je ergens maar sterk genoeg in gelooft, rangschikt alle informatie je opneemt zich zo dat het lijkt alsof hetgeen je in gelooft werkelijk waar is.

Buiten dit om is telepathie simpelweg onmogelijk.
Ten eerste,wat doe jij hier op dit forum als je nergens in gelooft,en tweede toeval bestaat niet.
:evil: beetje boos Els.

_________________
Zorg dat ik mijn gaven ook werkelijk geef, en dat ik mijn waarde besef zolang als ik leef. Gebruik je innerlijk kracht om je doelen te bereiken,In je ziel daar huist je macht. De bloem van goedheid een omhelzing van verre,en o zo lief en zacht.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Telepathie oefenen?
BerichtGeplaatst: 21-02-2009, 10:28:25 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
@ elsduenkejm:

Citeer:
Ten eerste,wat doe jij hier op dit forum als je nergens in gelooft,en tweede toeval bestaat niet.
:evil: beetje boos Els.

Hohohohoho!
Beste Els ... wie ben jij dan om zo te reageren? Mogen hier alleen goedgelovigen zijn? Nee, dus.
Het is JUIST op een forum als dit UITERMATE belangrijk dat er voldoende sceptische, kritische, weldenkende leden zijn die durven vragen te stellen, zaken aan de kaak stellen of gewoon heel plat Aards iedereen met de voetjes op de grond zetten.

Stel je voor dat hier alleen gelovigen, goedgelovigen en zwevers aanwezig zouden zijn ... Kun jij je voorstellen wat een gezweef het hier zou worden? Iedereen zou elkaar bevestigen en verder opjutten en er zou nooit iets constructiefs gebeuren of een fatsoenlijke discussie plaats vinden.
Zoals het nu is, gebeurt het al veel te vaak dat simpele zaken opgeblazen worden tot prachtige zweverige paranormaliteiten die volkomen tegen elke natuurwet ingaan. En helaas: dat kan nu eenmaal niet.
Gelukkig zijn er dan de sceptici en critici die de zaken en het juiste perspectief plaatsen.
Wees dus blij met deze mensen in plaats van te beweren dat ze hier niet mogen zijn en boos te worden om hun reacties. Bedenk dat die boosheid meer zegt over jou dan over degene waar je hem op meent te moeten richten.

kritische/sceptische groet, DT/Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Telepathie oefenen?
BerichtGeplaatst: 21-02-2009, 14:45:20 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-02-2009, 23:11:40
Berichten: 144
Locatie: Limburg.
Ja sorry,snap ik ook wel,maar dat wil niet zeggen dat iemand die er wel in gelooft,overgehaald word om er niet in te geloven,zo staat er bij het topic van eliens,een nietes welles spelletje,en daar heb ik me een beetje op af gereageerd,sorry.voelde me gisteren ook niet heel goed,er was een slechte geest met mij aan het klooien.Groetjes Els

_________________
Zorg dat ik mijn gaven ook werkelijk geef, en dat ik mijn waarde besef zolang als ik leef. Gebruik je innerlijk kracht om je doelen te bereiken,In je ziel daar huist je macht. De bloem van goedheid een omhelzing van verre,en o zo lief en zacht.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Telepathie oefenen?
BerichtGeplaatst: 21-02-2009, 16:33:51 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2007, 19:16:51
Berichten: 452
Locatie: Rozenburg
Citeer:
voelde me gisteren ook niet heel goed,er was een slechte geest met mij aan het klooien.


En dat is precies hetgeen wat mij het meeste dwarszit over mensen die zwaar richting het paranormale verschuiven: de verplaatsing van persoonlijke verantwoordelijk richting een hinterwelt van geesten, energieën en invloeden waardoor men niet langer meer langs zichzelf hoeft te gaan om zogenaamd zich spiritueel te ontwikkelingen.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Telepathie oefenen?
BerichtGeplaatst: 21-02-2009, 19:33:54 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-02-2009, 23:11:40
Berichten: 144
Locatie: Limburg.
Ik wist al precies dat je dat ging zeggen,kom zelf maar hier naartoe dan kom je er achter,hoe het hier stikt van de slechte geesten,die hebben hier de overmacht op de goeie,en die komen op de sterkst ontwikkelde mensen af,met de meeste en sterkste energie,en er staat hier een persoon boven mij die meer energie heeft,maar als die hier niet is, ben ik de lul.Groetjes Els.

_________________
Zorg dat ik mijn gaven ook werkelijk geef, en dat ik mijn waarde besef zolang als ik leef. Gebruik je innerlijk kracht om je doelen te bereiken,In je ziel daar huist je macht. De bloem van goedheid een omhelzing van verre,en o zo lief en zacht.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Telepathie oefenen?
BerichtGeplaatst: 21-02-2009, 20:56:21 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2007, 19:16:51
Berichten: 452
Locatie: Rozenburg
Ik heb nog nooit last gehad van geesten of weet ik het, en ik ben toch al op veel plekken geweest. Ze zullen mij wel overslaan, kennelijk valt er bij mij weinig te halen. Jammer, hoor!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Telepathie oefenen?
BerichtGeplaatst: 22-02-2009, 15:52:34 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-02-2009, 23:11:40
Berichten: 144
Locatie: Limburg.
Ik kan nog wel eeuwen door discusieeren,maar dan word het weer zo'n nietes welles spelletje,waarvoor ik dit onderwerp hep neergezet,en daar heb ik nu juist geen zin in. Groetjes Els.

_________________
Zorg dat ik mijn gaven ook werkelijk geef, en dat ik mijn waarde besef zolang als ik leef. Gebruik je innerlijk kracht om je doelen te bereiken,In je ziel daar huist je macht. De bloem van goedheid een omhelzing van verre,en o zo lief en zacht.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Telepathie oefenen?
BerichtGeplaatst: 02-03-2009, 18:31:39 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-05-2006, 13:37:45
Berichten: 1046
Mensen laten we het even: On-Topic en gezellig houden!

_________________
Love is a Verb!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Telepathie oefenen?
BerichtGeplaatst: 02-03-2009, 21:35:35 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-02-2009, 23:11:40
Berichten: 144
Locatie: Limburg.
Sorry, maar dat was de reden waarom ik dit had geschreven, omdat het bij voorbaad al niet gezellig meer was.
Ik houd niet zo van die welles nietes spelletjes, naar mijn mening lijkt het er heel veel op, dat mensen elkaars mening willen opleggen, en dat is niet de bedoeling.
Ik wil het ook gewoon weer gezellig maken.


Groetjes Els.

_________________
Zorg dat ik mijn gaven ook werkelijk geef, en dat ik mijn waarde besef zolang als ik leef. Gebruik je innerlijk kracht om je doelen te bereiken,In je ziel daar huist je macht. De bloem van goedheid een omhelzing van verre,en o zo lief en zacht.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Telepathie oefenen?
BerichtGeplaatst: 04-04-2009, 14:23:49 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-06-2005, 23:23:25
Berichten: 291
Locatie: Boz
Ik denk een goeie stap om in de goeie richting te komen zou zijn cold reading te leren, en je intuitie te leren gebruiken.
Je zult het zeker al merken bij vrienden, als ze met iets zitten merk je het vaak gelijk, of je hoeft iets niet eens te vertellen om te weten wat ze dwarszit (of juist niet)

Als je iemands lichaamstaal zo goed kan lezen gebeurt het uiteindelijk vanzelf dat je onbewust achter dingen komt in een oogopslag waardoor je intuitie een stuk meer te vertrouwen word.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Telepathie oefenen?
BerichtGeplaatst: 06-04-2009, 08:06:44 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Goeie freddietje,

maar weet wel dat cold reading een kwestie is van logica, intuïtie en deductie, en niet van boven natuurlijke krachten en mogelijkheden. :)
Cold reading is de meest logische oplossing voor dit probleem. Als je je er in gaat verdiepen zou ik wel willen aanraden dat je gewoon eerlijk bent over hoe je op de uitkomsten bent gekomen, en niet op de Char-manier dus.

Thelepatie zelf bestaat volgens mij niet... maarja :) dat is natuurlijk mijn eigen mening.

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Telepathie oefenen?
BerichtGeplaatst: 06-04-2009, 12:35:44 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-06-2005, 23:23:25
Berichten: 291
Locatie: Boz
Precies mijn punt :mrgreen:

Als iemand van nature al aan cold reading doet om mensen te peilen, maar er niet vanaf weet maar wel geïnteresseerd is in het spirituele dan zal die persoon waarschijnlijk ook sneller denken dat het telepathie is of iets dergelijks.

Daarom zullen er denk ik veel "mediums" zijn die dat zelf niet eens doorhebben maar wel heel goed zijn geworden in cold reading, al zullen ze altijd zelf weten dat de manier waarop ze achter die informatie niet zo puur is als dat ze denken.

Maar als ik zelf aan telepathie denk, denk ik toch wel aan iets tastbaarders zoals echt een soort van gesprek met iemand te kunnen hebben zonder te spreken, of herinneringen te laten zien, en dat zou nog een eerste voor me zijn:)

Maar niet dat ik het uitsluit voor de mensen die 99.9% zeker weten dat ze zoiets meegemaakt hebben.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Telepathie oefenen?
BerichtGeplaatst: 12-11-2009, 01:04:31 
Offline
Elf
Elf

Lid geworden op: 06-11-2009, 11:20:15
Berichten: 547
Locatie: Nijmegen
Stel, we zouden telepathie door de jaren heen vergeten zijn.

Dan moeten we dus ooit bezit hebben gehad van die gave.

Waarom, zouden we dan spraak geëvolueerd hebben?

(Is er een cross°over periode geweest waarin we allebei maar half meester waren?)

Is het niet zo dat het gunstigste kenmerk behouden wordt om het minder gunstige te verdringen?

En omdat spraak nu domineert, blijkt hier dan niet uit dat spraak ´gunstiger´ blijkt?

Hieruit volgt dat óf telepathie een illusie is óf telepathie nú pas tot zijn ontstaan komt.

En stél telepathie zou ooit erkent worden, zou het dan niet normaal zijn dat elk persoon dat op zijn CV zou moeten kunnen toevoegen?

Ik vind trouwens dat er een EHBO/Reanimatie-cursus zou moeten worden inbegrepen bij het eindexamen middelbare school. Zoveel moeite kost dat toch niet? Iedereen zou moeten kunnen reanimeren!

_________________
We are everything you want others to be


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Telepathie oefenen?
BerichtGeplaatst: 27-12-2009, 10:36:07 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 07-11-2009, 19:14:29
Berichten: 39
Ik heb alle opmerkingen gelezen en inderdaad, dit is een wellus nietus spelletje.

Maar ook al zou iedereen telephaties zijn dan nog wordt het een wellus nietus spelletje.
Omdat dan weer de vraag komt: moeten we dit accepteren of niet.

Telephatie kan persoonlijk zijn (dagdromen)
Telephatie kan tegen je werken.
Telephatie kan je ook helpen.
Enz.

Het is de mens die altijd van iets moois een rotzooitje maken. (mijn,mijn. ik,ik. macht,macht. enz,enz.)
Helaas, de bedorven gedachten van bepaalde personen hebben vaak een storende invloed op deze zaken.

Ohja, ik ben zelf telephaties en heb deze dingen allemaal meegemaakt.
Maar natuurlijk ook de mooie dingen.

afz: de telephaat


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl