Nou, ik zelf heb dat probleem nooit meegemaakt maar er zijn wel andere uitdagingen aan.
Ik denk wel dat het mogelijk is.
Wat wel is: ik krijg niet altijd letterlijke zinnen door, ze wijken lichtjes af van de letterlijke 'tekst'.
De correctheid of de makkelijkheid schijnt lichtjes te variëren van persoon tot persoon.
Als mijn broer aan een lied denkt is het wel makkelijker want dan kan ik het meestal spontaan zingen, wij hebben overigens niet (volledig) overlappende muzieksmaken(hij luistert wel eens naar heel andere takken dan ik).
Het is niet de eerste keer dat ik per ongeluk antwoordt op wat mijn vriend(in)(en) denken en dat dat soms irritant vinden
en zeggen: "blijf eens uit mijn hoofd!"
Ik probeer iedereen zijn gedachten met rust te laten maar soms gebeurd het automatisch. Ik denk niet 'letter-per-letter",
het zijn volledige zinnen.
Ik ken eigenlijk ook niemand in de buurt die het kan dus I'm flying solo.
Bv. iemand zegt dat hij/zij het ok vindt dat ze uiteen gaan.
in gedachten denkt hij: dat is vast beter voor ons beide
zijn lichaam toont(dat kan zelfs een lichte mondtrek of gewichtverplaatsing zijn): hey, ik ben hier eigenlijk helemaal niet mee akkoord !
interpretatie: ? ( hij zegt dat alles ok is maar onderbewust aanvaardt hij/zij de scheiding niet)
mogelijke oorzaken van tegensprekende lichaamstaal:
hij/zij heeft het zelf uitgemaakt maar wou dit niet
(b)de ander heeft het uitgemaakt en ze hebben erover gesproken en hij/zij heeft toegegeven(vanuit een eventuele introvertie, volgende persoonlijkheid of twijfel)
(c)hij/zij zag of hoorde iets van de ander en dat heeft twijfel gezaaid, innerlijk geeft hij toch nog om haar
Zo om maar te zeggen dat de betekenis van gedachten heel andere betekenissen kunnen hebben in verhouding tot je lichaam.
Helpt dat?