Hey Karel,
Je verhaal klinkt me bekend in de oren.
Ik kan het goed begrijpen, dat je er vanaf wilt.
Vanaf kinds af aan hoor, voel, zie en weet ik dingen die ik eigenlijk niet wil.
Ik ben daarmee ook vaak in de problemen gekomen, omdat ik mensen er bang mee maakte en heb geleerd om mijn mond er over te houden. Ik praat er alleen nog af en toe met mensen over die ik echt vertrouw. Ik heb er soms last van, omdat er ook dingen zijn gebeurd die vervelend zijn en waar ik doodsbang van word.
Ik heb er echt alles aan gedaan om het te onderdrukken en te ontkennen, maar het is me nooit gelukt.
Het werd alleen maar erger, en ik heb toen een paar voor mij bijhoorlijke angstige ervaringen gehad. Toen kon ik het niet meer ontkennen en ben ik via mijn moeder bij een oude man terecht gekomen, waar ik er eigenlijk heel relaxed mee over kon praten, dat heeft me toen wel geholpen.
Daarnaast heb ik ook wel een aantal mooie ervaringen gehad, die ik niet had willen missen. Ik richt me daar nu maar op. Hij heeft me ook geleerd, dat je jezelf er gedeeltelijk voor af kunt sluiten. Ik heb ook gezien, dat het op internetsites staat over hoe je jezelf kunt afsluiten.
Het belangrijkste is denk ik, dat je jezelf gewoon accepteerd zoals je bent.
Ik kies er zelf ook niet voor om mezelf er verder in het ''paranormale'' te verdiepen. Ik geef af en toe iets door aan iemand wat ik door moet geven, als het duidelijk is, dan ben ik er vanaf.
Ik werk met kinderen en ze kunnen met mij heel open over ''paranormale'' dingen praten.
Maar ik blijf wel graag met mijn beide benen op de grond staan
Misschien, dat je er iets mee kunt.
Het was voor mij ook even zoeken hoe ik er voor mezelf mee heb leren omgaan. Ik probeer me af te sluiten voor wat ik niet wil en probeer het positieve er uit te filteren.
Ontdek voor jezelf wat het beste voor je voelt, zou mijn advies zijn
Groenten,
Joen