Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 12:27:23

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Contact met gids
BerichtGeplaatst: 18-12-2010, 14:18:33 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
Heyhey,

Ik had het pas ook al geplaatst onder het kopje, spirituele ervaringen geloof ik.

Ik stond op het punt om in slaap te vallen, maar was nog wel wakker, en plotseling hoorde ik in m'n hoofd een andere stem, niet in m'n oor zoals ik wel is heb, of mijn eigen stem, maar echt in mijn hoofd begon er iemand tege mij te praten, zo ervaarde ik dat. Wel wanneer het contact voor mijn gevoel minder werd, hoorde ik heel veel oorsuizingen, alsof je een telefoon die afgaat naar je laptop hebt liggen, zo'n geluid.
En het was een hele rustige bekende vrouwenstem..ik merkte heel erg dat mijn DENKwereld was uitgeschakeld, waardoor dit mogelijk was.
Ik kon alles aan haar vragen, dat was ZO cool.. en mooi , en ik kreeg meteen antwoord terug!
Ik doe ook nu sinds een aantal weekjes aan automatisch schrift, om te oefenen want ik wil echt graag beter contact met mijn gids of gidsen, en daar kreeg ik telkens een naam op papier ook. Een naam waar ik zelf nooit aan zal denken wanneer ik aan mn gids dr naam denk. maar het komt toch echt elke keer op papier.

Alleen het niet zo leuke is, dat zij mij 3 hele belangrijke punten heeft verteld.. en ze vroeg erna nog, weet je echt nog wat ik heb gezegt? of zal ik het nog even herhalen voor je? toen zei ik Nee ik begrijp het echt, ik voelde het m'n hart zeg maar, ik begreep de boodschap, het waren ook mooie boodschappen, alleen het aparte was, dat de boodschappen in het engels werden verteld! en ze praatte gewoon in het nederlands met mij, maar dat zal wel goed zijn !
Alleen ik viel aantal minuten later in slaap, nadat ik klaar was met het gesprek.. en toen werd ik natuurlijk wakker, en wist ik bijna niks meer van de boodschappen maar ik heb wel het vertrouwen dat die gewoon terugkomen op het moment wanneer ik het nodig heb.
Dus ik vroeg op een gegeven moment aan haar, hey! wie ben jij eigenlijk, welke gids?? toen zei ik zelf al, ja Wendy he , dus toen moest ze lachen en zei ze Ja.. Het voelde ook echt zo vertrouwd, alsof ik dr al zolang kon.
Ik kon telkens vragen stellen, en kreeg antwoord met haar stem.



Maar ik vraag me toch af of dit via telepathie is gebeurd, dit gesprek, of dat het met helderhoren te maken heeft, of wat denken jullie?
Hoe kan ik dit vaker krijgen, geduldig wachten en hopen dat het nog een keer gebeurd ? of kan ik zelf ook al iets doen waardoor ik dit soort dingen meer mag krijgen.
Meer mediteren misschien ook?

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Contact met gids
BerichtGeplaatst: 21-12-2010, 18:23:23 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
goh, door welk van de lagen of zintuigen je dit binnen krijgt zou ik niet durven zeggen...

Wel weet ik dat het te maken kan hebben met hersengolven. Als je hersenen normaal overdag bezig zijn heersen met name de beta golven. Dit zijn snellere golven die handig zijn in dit snelle leven om snel informatie te verwerken maar ook om snel te reageren. Als je gaat ontspannen schakelen je hersenen over naar de tragere alpha golven. die zorgen ervoor dat je minder op prikkels reageert en dat je hersenen in een sluimer toestand functioneren. Als mensen mediteren blijkt er nog een versnelling te zijn. ( hier zijn ze nog maar heel kort achter door hersenscans!) dit is als de hersenen in de theta golf toestand verkeren.

Ik denk dus eerder dat het niet zozeer uitmaakt wat je doet maar eerder in welke toestand je verkeerd op dat moment...

Wel mooi die gesprekken met je gids... :wink:

liefs, binnenspiegel...

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Contact met gids
BerichtGeplaatst: 21-12-2010, 18:56:09 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
thanks voor je reactie.

het lijkt me indd wel logisch dat het te maken kan hebben met hersengolven ja.
maar hoe kan je zorgen dat je hersenen op sluimertoestand functioneren ? heb je daar nog manieren voor.
want als zelfs tijdens meditatie nog een versnelling is.. terwijl je dan wel in rust bent, vraag ik me af hoe je er voor kan zorgen dat je in sluimertoestand komt?
Want voor mij was dit gesprek mogelijk omdat mn hersenen denk ik toen in sluimertoestand waren., omdat ik net op het punt stond om in slaap te vallen.
Maar best veel mensen kunnen overdags ook met hun gids communiceren, hoe doen hun dat , vraag ik me dan af haha.

LIefs

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Contact met gids
BerichtGeplaatst: 21-12-2010, 19:42:02 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
hmm, ik had die beta en alpha golven verkeerd om onthouden zie ik nu ik even iets na lees hierover...
Ach ja, je kunt niet alles onthouden... 8)

wat ik nu lees is dat die theta golven ook op te roepen zijn door inderdaad te mediteren of je in een trance te laten verleiden door te trommelen ( hmm, nogmaals ik denk dat het niet zozeer uitmaakt wat je doet. Het moet gewoon iets zijn wat bij je past en wat jou tot diepe ontspanning brengt...) Maar goed. In het voorbeeld vertellen ze over een sjamanistisch getrommel op vier slagen per seconde dat mensen snel in een trance zou moeten brengen...

Op mij werkt dat trouwens wel bedenk ik me nu even ter plekke...haha.. :D

ook zou creativiteit theta golven kunnen versterken...

misschien ook een interessant stukje:
http://www.zenter.nu/documenten/Floaten ... itatie.pdf

liefs, binnenspiegel...

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Contact met gids
BerichtGeplaatst: 22-12-2010, 15:16:13 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
oke thanks :D
ik ga het is even doorlezen :P
en toch maar wat vaker mediteren hihiii

LIefsss

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl