Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 19-03-2024, 12:31:27

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Privacy
BerichtGeplaatst: 17-02-2011, 21:19:15 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 17-02-2011, 16:36:52
Berichten: 6
Hallo,
ik wil graag mijn verhaal kort houden.
Wanneer aan iemand denk, bv. gewoon een beeld van diegene stuur ik onbewust mijn gedachtes naar diegene toe. Terwijl we bijv. allebei thuis zijn. :S
Of wanneer ik iemand aankijk, stuur ik ook onbewust gedachtes naar die persoon toe, ook mensen die ik voor het eerst ontmoet.
Dit vind ik erg vervelend.. :( Want het zijn bijvoorbeeld gedachtes die privé zijn.
En vaak is dit ook niet mijn bedoeling geweest.
Weet iemand hoe je het gebruik van telepathie kan stoppen? Want het lijkt wel dat alles wat ik denk, onbewust doorgeef.
En ik hoordde ook nog van iemand dat hypnose misschien zou kunnen werken, klopt dat?


Laatst gewijzigd door Memories op 13-03-2011, 18:50:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Onbewust
BerichtGeplaatst: 20-02-2011, 14:15:07 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 17-02-2011, 16:36:52
Berichten: 6
Iemand?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Onbewust
BerichtGeplaatst: 20-02-2011, 15:19:27 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-02-2011, 03:11:25
Berichten: 159
Vertel je zelf, voor je gaat slapen, en blijf het herhalen tot je in slaap valt, mijn gedachten zijn prive, en ik wil ze niet meer delen

herhaal dat paar nachten, vaak na eerste nacht, komt het al niet meer voor

_________________
Elk mens op aarde is op zoek naar de ware liefde, echter weinige vinden die, zou dat de graal zijn, waar ze naar zochten in al die kruistochten?!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Onbewust
BerichtGeplaatst: 21-02-2011, 00:21:21 
Offline
Elf
Elf

Lid geworden op: 08-01-2011, 21:52:19
Berichten: 518
Locatie: Noord-Brabant
Ik begrijp wat je bedoelt.
Ik heb der zelf ook behoorlijk last van gehad.
Zelf bouw ik altijd een muur rond me, een grote dikke vette middeleeuwse muur.
Dit doe ik veelal om andere redenen, maar het helpt ook tegen het overbrengen van gedachten.
Soms slipt er nog wel wat tussen door, maar ik heb niet meer constant dat iemand mijn antwoord geeft tijdens een mondelinge groepsoverhoring en dat soort dingen. (Soms kan het ook handig zijn:P Antwoorden uit ander mans hoofd jatten :P)

_________________
I don't paint dreams or nightmares...

I paint only my version of reality!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Privacy
BerichtGeplaatst: 13-03-2011, 20:41:01 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 17-02-2011, 16:36:52
Berichten: 6
(A.u.b. neem de tijd om het te lezen..)

Sorry voor de nogal late reactie.
Bedankt voor de advies, maar meer advies is altijd welkom. :)
Ik probeerde in mezelf te herhalen ''Mijn gedachtes zijn van mezelf. Mijn gedachtes zijn privé. Niemand weet ze.''
Maar ik heb er nog steeds last van. Ik hoef eigenlijk niet echt te concentreren op een persoon om gedachtes naar diegene te sturen.
Als ik gwn naar een persoon staar (ik hoef diegene niet te kennen) en iets denk, dan kan die persoon al meteen mijn gedachte kunnen horen,
dit doe ik zonder opzet.
Ik vind het echt vervelend, want dit gebeurt zeg maar bijna altijd als ik naar een persoon staar, en het gebeurt niet alleen als ik in hun ogen kijk,
ook gebeurt het in mijn dagelijkse leven als ik iets aan het doen ben en iets opmerk zegmaar.
En het gebeurt ook wel eens met mensen die ik in het echt niet ken.

Een simpele voorbeeld wat zowat elke dag gebeurt:
Er bestaat een site die allemaal tips geeft voor ''een mooier leven'', en ik bezoek die site wel eens.
Als ik dan in mijn dagelijks leven iets heb geleerd, zoals dingen als ''geduld'' komt er dezelfde dag een paar uren nadat ik dat had geleerd, opeens een artikel over ''geduld hebben''.
Of als ik besefte dat ik me niet zo druk moest maken, gebeurt er weer hetzelfde, dat komt er na een paar uur weer een artikel daarover.

Dit is gewoon een simpele voorbeeld. Maar meestal gaat het ook om gedachtes die wel heel privé voor me zijn. Nog een voorbeeld:
Ik zat tijdens les achter een jongen die ik heel leuk vond.
Ik staarde naar hem (had-ie niet door), en ik zat te denken (ik ben iemand die nogal veel denkt..).
''Kan het zijn dat ik op hem ben? Volgens mij ben ik op hem? Hij is zo lief tegen me...etc.''
Nietsvermoedend dat hij al die gedachtes gehoord van mij heeft. :shock: Hierna deed-ie wel anders tegen me.


Ik word er paranoïde van om het idee dat alles wat ik denk er altijd wel iemand is die het dan kan horen.
Iemand raad? :(


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Onbewust
BerichtGeplaatst: 13-03-2011, 20:46:31 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 17-02-2011, 16:36:52
Berichten: 6
@OmegaZion
Goede tip! :D Maar ehm, is er een speciale reden wrm dit voor het slapen moet?

@MementoMori
Kan je me uitleggen hoe je zo'n muur maakt?
Het lijkt me opzich ook wel handig ja, haha :)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Privacy
BerichtGeplaatst: 13-03-2011, 22:24:04 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-02-2011, 03:11:25
Berichten: 159
Ja vanwege de staat van bewustzijn vlak voor je in slaap valt, door jezelf dat te vertellen, accepteren je hersens en je geest dat, als dat het zo is.
Omdat die 2 dat zo accepteren, zal het ook zijn.

Probeer het maar, zelfde werkt bijv dit: Als ik in de ochtend wakker word, voel ik me vol met energie en goed uitgeslapen.

Dan zal je merken dat je dat ook zo voelt.

Wel belangrijk is, wat ik vergeten was erbij te zeggen, je moet wel even zorgen dat je hele lichaam goed ontspannen is.

_________________
Elk mens op aarde is op zoek naar de ware liefde, echter weinige vinden die, zou dat de graal zijn, waar ze naar zochten in al die kruistochten?!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Privacy
BerichtGeplaatst: 13-03-2011, 22:53:58 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-03-2007, 19:08:40
Berichten: 2998
Locatie: Noord Holland
Kan het niet zo zijn dat het 'jouw idee' is, dat anderen jouw gedachte lezen?
Of dat het jouw idee is dat die jongen anders doet.
Doordat je er op let valt het ook meer op.

Ik denk niet dat als jij ergens aan denkt, dat jan en alleman die gedachte opvangt.

_________________
De weg naar het licht, is de weg naar jezelf.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Onbewust
BerichtGeplaatst: 14-03-2011, 16:07:34 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-12-2010, 02:45:20
Berichten: 658
Locatie: Noord-Holland
MementoMori schreef:
Ik begrijp wat je bedoelt.
Ik heb der zelf ook behoorlijk last van gehad.
Zelf bouw ik altijd een muur rond me, een grote dikke vette middeleeuwse muur.
Dit doe ik veelal om andere redenen, maar het helpt ook tegen het overbrengen van gedachten.
Soms slipt er nog wel wat tussen door, maar ik heb niet meer constant dat iemand mijn antwoord geeft tijdens een mondelinge groepsoverhoring en dat soort dingen. (Soms kan het ook handig zijn:P Antwoorden uit ander mans hoofd jatten :P)


wow, komt me bekend voor :mrgreen:

Ik hjeb het zelf ook veel gehad, eerst onbewust, maar ik ging er oip oefenen het bewust te doen,,hoe meer je ermee oefent, hoe meer controle je er over krijgt..
en ook is het zo dat je inderdaad als je je gedachtes wilt blokeren je bijvoorbeeld moet denken aan een muur, ik zelf denk dan '' muur, muur, niemand komt door de muur, niks komt de muur uit''
en bij mij heeft het geholpen, maar of dat bij jou ook zo zal zijn weet ik niet, iedereen heeft daar zijn eigen manier voor, maar je kan het proberen memories;)

_________________
People only see what they are prepared to see.
The more we give love, the greater our capacity to do so
True intelligence operates silently. Stillness is where creativity and solutions to problems are found
Carpe Diem, Pluk de dag


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Privacy
BerichtGeplaatst: 02-05-2011, 14:13:04 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 17-02-2011, 16:36:52
Berichten: 6
(Alweer mijn excuses voor de late reactie. Ik ga proberen sneller te reageren.)
@OmegaZion
Ik ga zekers je tip volgen! (:

@Boarder
Dat denk ik eigenlijk niet.
Want als ik iets denk en ik kijk iemand aan, merk ik gewoon aan de persoon dat hij/zij dat opgevangen heeft.
Dan herhaalt hij/zij gewoon de woorden die ik heb gezegd, zonder te weten dat het eigenlijk mijn gedachtes waren.
Maar het is ook zo irritant als zulke dingen gebeuren, dan ga je er JUIST op letten. Het gebeurt echt de hele dag! :(
Zelfs als ik afgeleid ben en ik denk niet meer an die telepathie, dan gebeurt het ook...
Maar je zou best gelijk kunnen hebben hoor, met dat deel ''Ik denk niet dat als jij ergens aan denkt, dat jan en alleman die gedachte opvangt.''.

@Pepper
Maar ik snap eigenlijk niet hoe je een muur moet maken..
Moet je dan gewoon een dikke muur rondom je voorstellen?
Wel fijn dat er iemand hetzelfde als mij meemaakt(e). :)

---Nog iets wat ik wil vertellen---
Ik ben soortvan-verslaafd aan sommige sites, zoals sites die allemaal artikelen schrijven over lifestyle.
Ik kijk elke dag op die sites, en het lijkt wel alsof ik ook elke dag onbewust gedachtes naar hun verstuur!
Als ik bv. denk chocolade-ijs (ik zeg maar wat, haha :P), dan komt er een paar uur later op 1 van die sites ook een artikel over chocolade-ijs.
En ik weet zeker dat dat geen toeval is, want zulke dingen gebeuren echt heel vaak. :s Het gebeurt zelfs met tijdschriften die ik lees!
(^ hoewel ik niet weet of jullie deze verhaal snappen..><)

Gelukkig bestaat deze forum! :)
Want dit is de enige plek waar ik dit soort dingen kwijt kan. Ik zit er eigenlijk heel lang mee. Mijn gedachtes worden gewoon (onbewust) naar andere mensen verstuurt. Ook als ik dingen voor mezelf wil houden, of iets geheims heb, mensen vangen het gewoon op. Ik word er echt gek van! :(

Thanks iedereen, meer advies/hulp is altijd welkom! :D


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Privacy
BerichtGeplaatst: 02-05-2011, 14:41:07 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
Hey memories,

Ben even zo vrij geweest me enigzins op jouw af te stemmen en jezus wat een vol koppie heb jij zeg!
De gedachten vliegen van hot naar her.. Daar zul je vast ook snel moe van worden...
Ook merk ik dat je heel sterk je energie richt op alles om je heen... Die prikkels vang je zo snel en feilloos op en ik vraag me zelfs af of je het wel bewust mee krijgt wat je allemaal oppikt... :|

Als ik jouw was zou ik me meer richten op de bron van alles dan de symptomen ( dat is niet bepaald een westerse aanpak maar goed, ik vertrouw er meestal op en het werkt bij mij...)...

De symptomen zijn namelijk de zaken waar jij hinder van ondervind ( het idee dat iedereen jouw gedachten oppikt.)
Ik denk dat er nog een stapje ( of meerdere stapjes) aan vooraf gaan...

Mijn vermoeden is namelijk dat de bron van die symptomen in jezelf en je manier van je omgeving ervaren zit. Zou het zo kunnen zijn dat je, doordat je zo snel alles oppikt met je gevoeligheid en omdat je met zoveel zaken tegelijk in je koppie bezig bent je niet eerder de zaken die je ziet als zijnde (" kijk, daar heefft iemand weer iets uit mn hoofd gepikt!") dat jij dit anderzijds al binnen hebt gekregen...?

Hoop dat je hem snapt...wat ik bedoel te zeggen is, ik meen dat jij misschien al ergens aan voorbij bent gegan zonder het echt gezien te hebben. Vervolgens kijk je nog eens en zie je hetgeen dat je onbewust al eerder hebt gezien pas echt en bewust, maar je hebt wel al een bepaalde associatie in je hoofd m.b.t. het onderwerp gemaakt...

Simpel voorbeeld:
Laats kwam ik terug van shoppen ( ja, dat moet ook gebeuren) en ik had op de terugwerg zo'n vervelend liedje in mn hoofd. We kwamen thuis en begon dat liedje hardop te neuriën/ zingen.... mijn vriend beklaagde zich, "je zingt heel leuk maar kun je niet een ander liejde zingen als dat liedje uit de winkel...?" Ik was er vol van overtuigd dat dat liedje spontaan in me op was gekomen. Mijn vriend bleef voet bij stuk houden, "nee Rian, dat draaiden ze in de winkel zojuist..." Eigenlijk hetzelfde...stel dat ik het liedje op de radio had gehoord had ik misschien gedacht dat ik liedjes p de radio kon voorspellen...

Ik zeg niet dat dit aan de hand IS bij jou, ik laat jou en je gevoel in zn waarde.. ik wil alleen zeggen dat er vaak een logische verklaring kan zijn voor bepaalde dingen... :)

liefs, binnenspiegel...

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Privacy
BerichtGeplaatst: 16-05-2011, 12:56:15 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
Hey,


Hm. ik heb sterk het gevoellll...... dat jij DENKT dat mensen jouw gedachten opvangen.. maar mm ja k weet niet echt hoe ik het moet uitleggen.

OKe stel dat mensen jou gedachten via telepathie opvangen.... dat is toch niet erg? want hun weten toch niet waar die gedachten vandaan komt, omdat jij dit kan hoef het niet te betekenen dat andere mensen het ook kunnen.

Ik heb zelf jarenlang gedacht dat iedereen mijn gedachten kon horen, echt om serieus GEK van te worden, dus ik snap je angst wel.
Ik durfde niks meer te denken, en hoemeer ik niet probeerde te denken hoe meer ik ging denken en hoe gekker ik dus werd.
(dat heb ik nu nog zo nu en dan hoor......)
maarr.. er is mij zovaak duidelijk uitgelegd, dat er ZO WEINIG mensen bestaan die letterlijk jou gedachten kunnen horen.
Kijk tuurlijk, zend je bepaalde gedachten uit, en zouden mensen het eventueel kunnen opvangen maar alsnog weten hun dan niet dat die gedachten jouw gedachten waren, misschien denken hun wel dat het hun eigen gedachten zijn.

Groetjes

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Privacy
BerichtGeplaatst: 17-05-2011, 14:23:27 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-03-2011, 18:10:12
Berichten: 2508
Locatie: Zutphen
ik sluit me er bij aan, zo n gevoel had ik ook al:P

_________________
"Alles in dit universum beïnvloed elkander..."


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Privacy
BerichtGeplaatst: 26-06-2011, 15:32:39 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 17-02-2011, 16:36:52
Berichten: 6
Jullie moeten zelf weten als je me niet gelooft, maar ik weet zeker dat mensen mijn gedachten opvangen.
Er gebeuren vaak dingen waarvan ik denk: ''Hey, dat heb ik vandaag/laatst ook gedacht!''. Men zegt bijv. echt PRECIES de dingen waarvan ik dat ook dacht. En dit is zo vaak gebeurd, dat dat echt geen toeval meer kan zijn. Maar de laatste tijd vang ik ook gedachtens en gevoelens van anderen op.
Bovendien VOEL ik het ook wanneer mensen mijn gedachtes hebben opgevangen, en ik krijg zelfs een beeld van die persoon die het hebben opgevangen.

Mijn vriendin waar ik vroeger veel mee omging, was vroeger niet ''goed'' tegen me zeg maar, het waren niet echt leuke tijden. Maar vorig jaar zaten we in de 2e, en het werd steeds gezelliger. Totdat we dit jaar allebei in een andere klas zaten. Opeens ging zij met een ander meisje om en ik voelde me buitengesloten. Ik denk niet dat het nodig is om het hele verhaal te vertellen, want de punt is dat ik dit jaar dus niet meer met haar omga. Ik zat in een depressie dit jaar, en ik voelde me heel moe. Vrienden maken was niet makkelijk voor me, om bepaalde redenen die ik maar liever voor mezelf houd.
Ik ben dit jaar een stuk eenzamer geworden op school. Omdat ik eenzaam was, in een depressie zat, en dus geen zin had in alles, begon ik veel te veel te denken over alles (dat zou vast verklaren waarom ik zo vaak hoofdpijn heb dit jaar..). Ik merkte ook steeds dat ik telepathie kon gebruiken als ik iemand aankeek of aan diegene dacht.
Zelfs op internet, sites die ik elke dag volg en artikelen schrijven over van alles, vangen mijn gedachten op. Niet 1x ofzo, maar echt de hele tijd achter elkaar (als je snapt wat ik bedoel).
Ik denk bijv. aan ''Symbolen'' en later denk ik aan ''Facebook'', paar uurtjes later kijk ik op die site en er staan 2 nieuwe artikels over ''Symbolen'' en ''Facebook''. (Dit was ook een voorbeeld.)

Ik heb OmegaZion's tip opgevolgd en hij werkte wel. Maar nog steeds worden mijn gedachtes wel eens opgevangen.
Wat ik me afvroeg, zijn er meerdere tips die ik kan gebruiken?


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl