In reactie op Tom:
Over Aboriginals staat er op Wikipedia: "Volgens de theorieën zijn de Aborigines daar ongeveer 50.000 jaar geleden aangekomen vanuit Zuidoost-Azië (net zoals de Indianen in Amerika)." Ik geloof dat vandaar de 'algemene' verwarring ontstaat over indianen/Aboriginals, maar ik zie dat jij in ieder geval het onderscheid wel weet!
Natuurlijk zijn het twee verschillende volken! Dankjewel, ik zal het even verduidelijken in mijn topic.
Overigens vraag ik mij af of een bron altijd noodzakelijk is; in mijn geval heb ik meerdere boeken gelezen (titels van de bieb die ik niet meer weet; de één ging over sjamanen, de andere was een fictieboek moet ik toegeven, waarin indianenlegenden werden genoemd), waarin verhaalt werd over (legendes) dat Indianen telepathie gebruikten. Ik geloof ook wel dat iedereen het in zich heeft, zoals Bunny zegt.
Sowieso hebben de indianen en de Aboriginals bepaald contact met de natuur die wij Westerlingen doorgaans niet hebben. Dat heb ik dan weer gehoord van een boekreview over een non-fictieboek waarin een Westerse vrouw voor een paar maanden met de Aboriginals leeft.
In reactie op Bunny: Telepathie lijkt inderdaad een gave te zijn die iedereen heeft, alleen niet iedereen kan die (zonder oefening) aanwenden... ik ben bang dat de massa niet meer weet hoe...