Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 20:40:51

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Native Americans/Indianen
BerichtGeplaatst: 18-02-2015, 17:54:47 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-02-2015, 17:09:57
Berichten: 12
De Native Americans (oorspronkelijke bewoners van Amerika) en de Aboriginals (Australië), hadden naar verluid telepatische gaven.
Zij konden dus communiceren zonder woorden, met louter gedachten. Dit zal ongetwijfeld samenhangen met andere spirituele bezigheden die sommigen onder hen hadden. Zo zijn er legendes over Indianen die astraal reizen, in wolven en andere dieren kunnen veranderen (shapeshifting) en in sjamanistische trance raken om zo zieken te kunnen genezen. Of de afstammelingen in dit tijdperk nog steeds telepathische gaven hebben, kan ik niet met zekerheid zeggen, maar interessant is het wel! Wat denken jullie?
En denken jullie dat de mens in de toekomst weer in staat zal zijn tot telepathisch communiceren, of zullen hier nog vele miljoenen jaren overheen gaan?


Laatst gewijzigd door Chantelle op 19-02-2015, 20:27:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Native Americans/Indianen
BerichtGeplaatst: 18-02-2015, 22:16:10 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Chantelle schreef:
de Aboriginals, ofwel, die wij in de volksmond 'indianen' noemen
Uhhhhhh aboriginals zitten toch in Australië of ben ik nou gek?

En waar haal jij die informatie vandaan, dat zijn konden telepatheren?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Native Americans/Indianen
BerichtGeplaatst: 19-02-2015, 17:45:33 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-12-2013, 13:53:58
Berichten: 612
Locatie: Den Bosch
Telepathie kan iedereen , iedereen heeft het dus in zich . Er zijn dus nog steeds telepaten en niet alleen native americans .

_________________
An eye for an eye A heart for a heart A soul to a soul


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Native Americans/Indianen
BerichtGeplaatst: 19-02-2015, 19:46:50 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-02-2015, 17:09:57
Berichten: 12
In reactie op Tom:
Over Aboriginals staat er op Wikipedia: "Volgens de theorieën zijn de Aborigines daar ongeveer 50.000 jaar geleden aangekomen vanuit Zuidoost-Azië (net zoals de Indianen in Amerika)." Ik geloof dat vandaar de 'algemene' verwarring ontstaat over indianen/Aboriginals, maar ik zie dat jij in ieder geval het onderscheid wel weet! ;-) Natuurlijk zijn het twee verschillende volken! Dankjewel, ik zal het even verduidelijken in mijn topic. :)
Overigens vraag ik mij af of een bron altijd noodzakelijk is; in mijn geval heb ik meerdere boeken gelezen (titels van de bieb die ik niet meer weet; de één ging over sjamanen, de andere was een fictieboek moet ik toegeven, waarin indianenlegenden werden genoemd), waarin verhaalt werd over (legendes) dat Indianen telepathie gebruikten. Ik geloof ook wel dat iedereen het in zich heeft, zoals Bunny zegt.
Sowieso hebben de indianen en de Aboriginals bepaald contact met de natuur die wij Westerlingen doorgaans niet hebben. Dat heb ik dan weer gehoord van een boekreview over een non-fictieboek waarin een Westerse vrouw voor een paar maanden met de Aboriginals leeft.

In reactie op Bunny: Telepathie lijkt inderdaad een gave te zijn die iedereen heeft, alleen niet iedereen kan die (zonder oefening) aanwenden... ik ben bang dat de massa niet meer weet hoe...

_________________
The understanding of yourself is the ending of sorrow. -Krishnamurti


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl