Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 07:15:05

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 09-10-2006, 22:52:27 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 01-01-2006, 21:54:02
Berichten: 202
Locatie: heesch
Thierry
Was die spiegel niet groot genoeg welke ik je eens heb laten zien.

Het onderwerp is het helderweten.
Ik geef mezelf daarvoor uit en dan laat ik in de midden of dit wel of niet zo is.
Dus ik heb er mijn waarheid over!
Dat is hetgeen ik ervan ken en waar ik al dan wel of niet mee iets doe.
Als iemand hier een andere mening over heeft, mag ik aanemen dat deze dus ook helderwetend is, zeker als die mijn waarheid als een andere ziet.
En dan is de vraagstelling wie hij is toch niet zo vreemd.
Hij kan met zijn helderwetenheid mij aftasten.
vrij simpel lijkt mij.
Andersom zou dus ook mogelijk zijn.
We zijn dus bijde gelijk,
Ik begrijp dus niet wat het probleem van mijn vraagstelling bij jullie is.
We zijn tenslotte geen kinderen meer.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: 09-10-2006, 23:36:57 
Offline
Nimf
Nimf

Lid geworden op: 21-12-2004, 17:43:28
Berichten: 861
Locatie: Amsterdam
Beste Twanni,

Lees al je antwoorden nog eens na, dan zie je dat het hier grotendeels niet over het begrip "helderwetendheid" gaat, maar over de persoon Nico.. Vandaar nogmaals mijn verzoek om "ontopic" te blijven.

Groeten,

Thierry

ps, zoals ik eerder daarnaast verzocht hebt, persoonlijke discussies graag voeren via PB.
Als jullie daar niet uitkomen, dan houdt de discussie gewoon op.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: 10-10-2006, 18:53:55 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 01-01-2006, 21:54:02
Berichten: 202
Locatie: heesch
Auteur: ff.nieszen (---.amc.nl)
Datum: 10-10-2006 18:10

Onze psychische vermogens zijn de laagste vemogens in ons ziele natuur.

Ons emotionele gedachten zijn onbestendig,wisselend,onzeker,
onnauwkkeurig,kennen geen richting en beheersen het slecht.

Als mens is deze om te vormen naar een gebruik dat goed,
nuttig en heilig kan worden.

Doch kunnen dit vermogen niet beheersen als en het heeft over
occult vermogen,
en dan in de duisternis van het denken blijven verkeren.

Echter zij die makkelijk praten zonder enig mystieke kennis,
zijn nou net niet degenen de we kunnen vertrouwen,
alszijnde de ware gidsen.


nees


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: 10-10-2006, 19:04:17 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 01-01-2006, 21:54:02
Berichten: 202
Locatie: heesch
Auteur: ff.nieszen (---.amc.nl)
Datum: 10-10-2006 16:48

Willen wij met u in wisselwerking staan,dan moet u er zijn.
Op een bepaald moment vertaald het zich in een atmosferische
trilligs getal,dat deeltjes en golf tegelijk is.
Het zet zich om in deeltjes als de frequentie dit instrumement maakt,
want dat is het kanaal bij channeling en telepathie.
En dat is kwantum!
Wetenschappers weten het,ze hebben het overtuigende bewijs.
Het is niet geleidelijk aan worden;het is er en het is niet,
en dat alleen door observatie


nees


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: 11-10-2006, 08:13:30 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Terecht opgemerkt hoor Thierry. Ik ben deze discussie gestart omdat ik het wil hebben over helderwetendheid en niet zo zeer over mij als persoon, want dan had ik wel een topic geopend in de rubriek “wie ben ik? “ Tonnie, als jij wil weten wie Nico is, dan nodig ik je uit met een pbtje in mijn mailbox, dan kunnen we off-topic het o.a. daarover hebben en waarom jij zo op mij triggert.
Terug naar helderwetendheid: Tonnie, jij stelt dat jij helderwetend medium bent. Ik kamme voorstellen dat jij vanuit jouw helderwetendheid tot uitspraken en vragen komt. Ik kan hier wel iets over zeggen door antwoord te geven op een paar vragen van jou. Dat is meteen een aardig toetsmoment voor jou als medium met helderwetende “kwaliteiten”.
Of ik een eigen praktijk heb? Nee hoor ik werk in loondienst als (groeps)therapeut.
Of ik een eigen site heb? Nee.
Of Nico mijn nickname is? Alweer nee. Nee hoor Nico=Nico. Just me en is mijn echte naam in dit leven en nergens achter verscholen dus!
Of ik bij een fout “gewoon”een andere nickname neem? Nee hoor, dat is niet mijn manier om met fouten om te gaan.
Tot nu toe vind ik jouw helderwetende “kwaliteiten” een beetje tegenvallen, Tonnie.(maar dat schreef ik al in mijn vorige reactie dat ik daar niet van onder de indruk was) Je mist de nodige accuratesse.
Wat jij zou kunnen doen, is mijn topic aan het allerbegin nog eens goed doorlezen. ;-)
Het heeft mij wel geholpen,want 10 jaar geleden had ik nauwelijks/geen helderwetende capaciteiten; dat heb ik ontwikkeld cq ge(stimu)leerd. En in dat opzicht ben ik daarvan het levende bewijs, Tonnie.

liefdevolle groeten van Nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: 11-10-2006, 09:18:18 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-08-2006, 21:21:40
Berichten: 1821
Locatie: Breda
dankjewel voor de uitleg...
ik vind het altijd wel interessant, maar ergens ook wel beetje eng hoor... :)
Is dit raar?? :?

_________________
life is not about how many breaths you take,
it's about the moments that take your breath away..


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: 11-10-2006, 15:39:37 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 01-01-2006, 21:54:02
Berichten: 202
Locatie: heesch
Terecht opgemerkt hoor Thierry

Een vraagje geld dat alleen voor mij?


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: 11-10-2006, 15:52:45 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 01-01-2006, 21:54:02
Berichten: 202
Locatie: heesch
Elfje




Woonplaats: Westland
Geslacht:
Leeftijd: 35


Lid sinds: 15-12-2005
Berichten: 206
Foto's: 0
Geplaatst: 27/04/2006, 15:26:28 Onderwerp: Re: 4e dimensie en hoe bereik je Verlichting?

--------------------------------------------------------------------------------

Hallo Flowwhenyouknow,

Bedankt voor je reactie. Ik ben niet altijd even conventioneel of conformistisch, dat klopt. Ieder bewandelt zo zijn eigen pad zeg maar…
Daarom vind ik er zelf persoonlijk weinig gevaarlijks en gewaagds aan om de Dharma te gaan mixen met nieuwe theorieën, maar eerder boeiend en verrijkend voor mezelf. ------------------------------------------Ik vind het superinteressant om van de bestaande theorieën/visies/dogma’s etc mijn eigen visie/model te creëren/ontwikkelen.============================== Binnen mijn eenheidsdenken zie ik weinig scheiding en kan ik het een soms niet los zien van het ander. Ik maak niet zo snel onderscheid, maar New Age noem ik het vooral ook niet!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: 11-10-2006, 16:30:09 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Tonnie, ik weet niet wat jij allemaal aan het doen bent, maar het gaat niet over helderwetendheid. Is het nou zo moeilijk om ON-TOPIC te komen en te blijven?? Jouw bijdrage voegt mijns inziens helemaal niks toe aan de discussie hier over helderwetendheid. Graag weer on-topic reageren!
Thierry had het jou ook al verzocht, maar blijkbaar is DAT voor jou te veel gevraagd.

groeten Nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: 11-10-2006, 16:46:04 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 01-01-2006, 21:54:02
Berichten: 202
Locatie: heesch
Elfje




Woonplaats: Westland
Geslacht:
Leeftijd: 35


Lid sinds: 15-12-2005
Berichten: 207
Foto's: 0
Geplaatst: 22/12/2005, 21:51:47 Onderwerp: Het verschil tussen telepathie en helderwetendheid

--------------------------------------------------------------------------------

Wat is het verschil tussen telepathie en helderwetendheid?

Telepathie en helderwetendheid zijn buitengewoon complexe abstracte begrippen die zich niet zo makkelijk laten uitleggen. Ik schrijf dit stukje in aansluiting op mijn eerder geschreven stuk over hoe telepathie werkt volgens mij.
Telepathie en helderwetendheid lijken aanvankelijk veel op elkaar en vaak worden ze in dezelfde categorie geplaatst, maar mijns inziens is er toch een verschil tussen beide aan te brengen.

Telepathie

Telepathie omschrijf ik als communiceren met andere(n) via je gedachten. Telepathie zie ik dan ook als "tweerichtingsverkeer": van de een naar de ander (via het collectieve bewustzijn) en van de ander naar de een (ook via het C.B)

Helderwetendheid
Bij helderwetendheid gaat het om het binnenkomen van informatie/kennis of inzichten vanuit het collectieve bewustzijn (sommigen noemen het ook weleens de Bron, of je Hogere bewustzijn etc) in je eigen bewustzijn. Helderwetendheid ervaar ik meer als
"eenrichtingsverkeer": namelijk slechts vanuit het collectieve bewustzijn naar jouw eigen bewustzijn.

groetjes Nico
_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: 11-10-2006, 18:05:30 
Offline
Nimf
Nimf

Lid geworden op: 21-12-2004, 17:43:28
Berichten: 861
Locatie: Amsterdam
Goed, bij deze sluit ik het topic ivm continue offtopic gaan :wink:

Voor beide (Twanni en Nico) geldt het verzoek om deze discussie, ook al is ie gemixed met het vleugje "helderwetendheid" per PB te vervolgen of af te sluiten.

Met vriendelijke groet,

Thierry


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl