Alle dieren kunnen iets (bewust) wat een diersoort (de mens) tegenwoordig niet echt meer kan:
Communiceren via telepathie... de Universele taal dat elk wezen spreekt.
Of je nu met een boom of een plant spreekt, een micro organisme, of de cellen van je eigen lichaam.
Alles wat leeft, is bewust, en is met elkaar verbonden.
Mensen hebben altijd gedacht dat ze het enige echte bewuste wezen was dat verder kan denken en evolueeren dan welk wezen dan ook.
Men heeft het ook altijd over mensen en dieren.
Ja we zijn apart tegenover andere dieren, maar niet de king of the world, ook al lijkt dat sterk zo.
Maar mensen zijn ook dieren.
We komen van dezelfde bron.
We hebben elkaar nodig.
Hier mijn visie uit eigen hart (en vooral Ervaring!) geschreven!
Via telepathie leer je dieren op een hele andere manier kennen.
Ze hebben zoveel vertellen, en ze kunnen ons zo verschikkelijk veel leren.
Zeker betreft spiritualiteit.
Dit is hun tweede natuur, en voor hun allerdaagse realiteit.
Het geeft een extra dimensie aan je leven en een hele andere kijk op dieren.
Sterker nog, een hele andere kijk op leven in het algemeen.
De mens is een beetje de grip op deze Universele communicatie mogelijkheid een beetje kwijt geraakt door het dominerende spraak gedeelte in onze hersennen die sterk is ontwikkelt in de afgelopen paar duizend(en) jaar tallen.
Gelukkig gaan steeds meer mensen weer opzoek naar deze verloren gave, die in hun eerste kinderjaartjes de volle glorie hadden gehad.
Opzich wordt deze gave dagelijks op onbewust nivo toegepast.
Maar ook op bewust nivo is deze gave te gebruiken.
Het ene persoon staat er meer open voor dan de ander.
De ene oefent zich ziek, en de ander heeft zo de smaak weer te pakken.
Ook verschilt de ervaring per persoon betreft het ontvangen van telepathisch contact met dieren.
De een vangt "woorden" op, de ander complete (bewegende) beelden.
Of een combinatie van beiden.
De ander weer puur in gevoel (via het hart).
En ja, zelfs fysieke gevoelens kunnen in het lichaam onstaan.
(Bijvoorbeeld een dier die aanduid waar deze pijn heeft.)
Er zijn geen vaste technieken voor telepathie.
Vele boeken zijn verschenen met allemaal verschillende technieken die je kunt leren.
Hoewel je de basis technieken van cursussen en boeken kunt aannemen, zul je toch merken dat je een manier vindt die uniek is op basis van wat je het meest prettig vindt.
Of eigenlijk nog veel belangrijker: Wat het beste voor je werkt.
Sommige mensen gebruiken nog wel eens het excuus betreft mijn "mooie" gesprekken met dieren dat het mijn eigen gedachten zijn die ik projecteer op het dier.
(Zeker betreft de goedkeuring en de interesse om de liefde te bedrijven.)
"Hoe scheit je nu je eigen gedachtes en die van het dier???"
Dit is ook een proces waar je door heen gaat als je (weer) aan de gang gaat met telepathie.
Je leert op een gegeven moment, als je daar bewust aan werkt, je eigen gedachten prima te scheiden en die van het dier.
Soms kan het onzuiver zijn, en kan het ook een mengeling van beide zijn.
Ook dat leer je analyseren en filteren.
(En anders vraag je vriendelijk aan het dier bijvoorbeeld: "Sorry wat zei je? Mijn eigen mind kwam er tussen!")
Ook als je gave sterker wordt, ontvang je meer "detail" op energie / gevoels basis.
Hierdoor heb je nog meer zekerheid, omdat je ook meer de energie voelt van het dier en hetgeen wat hij of zij communiceert.
Dit geeft nog meer duidelijkheid en bevestiging van wie welke energie is.
Oftewel, wat je eigen gedachten zijn, en welke van het dier.
De onzekerheid kan nog wel eens het hardste toeslaan bij mensen die met hun naaste dieren communiceren.
Ik heb dit ook ondervonden.
Bijvoorbeeld met mijn cavia's.
Maar met Amordoro ben ik zo hecht en een, dat ik daar zelfs overheen gekomen ben.
Deze onzekerheid kan onstaan omdat je juist je dier goed kent, en daardoor juist sneller het idee hebt van "Dit zijn mijn eigen gedachtes, dit kon ik al weten, ik ken mijn dier door en door."
Om dus even terug te komen op het leren onderscheiden van energieen, kan hier dus veel baat bij hebben.
Waarom zou je ook niet met je naaste dier lekker kunnen babbelen (van tijd tot tijd)?
Amordoro heeft mij veel bijgestaan in het leren te communiceren met dieren.
In principe deden we het al voordat ik de cursus had gehad, of voordat ik van het bestaan van bewuste dieren communicatie af wist.
De eerste reacties van Amordoro waren dan ook "verbaast/brutaal" toen ik vroeg een zogenaamde animal communicator met haar te laten communiceren.
"Waarom kom je met mij praten? Wij weten alles al van elkaar! Wij hebben jou niet nodig!!!"
Aldus Amordoro tijdens het eerste gesprek.
Een tweede poging bracht meer op, uiteraard was alles correct, en toen wist ik het zeker: Dit wordt mijn ding!
Ik heb nogmaals dus gevraagd om eens te praten met Amordoro een keertje.
Betreft of ze me wel eens hoort, en of ik haar ook echt wel haar.
Opnieuw was Amordoro verbaast dat het persoon in kwestie contact met haar opnam.
Volgens haar praatte we al met elkaar, lang en breed.
Ik werk in de ICT sector, maar ooit zal dit mijn beroep worden.
Vast en zeker!
Voornamelijk ook het healen van dieren op holistische wijze gaat dan denk ik een grote rol spelen.
En het liefst met paarden natuurlijk!
Ondertussen heb ik al wat consulten links en rechts gedaan, en het meeste nog wel (het moest zo zijn) met overleden dieren.
Voor meerdere mensen heb ik veel kunnen betekenen door het een en ander nog door te geven aan ze, of ze in contact te stellen met elkaar.
Zo had een overleden paard dat was ingeslapen nog het een en ander te vertellen aan haar (ex)baasje.
Een ander meisje heeft met schuld gelopen voor wel een jaar lang betreft de mystrieuze dood van haar pony.
Ook haar en haar pony heb ik een flinke zet in de goede richting gegeven.
Met dieren praten brengt ook nieuwe perspectieven betreft je eventueele eigen persoonlijke ontwikkeling.
Als je met een dier praat, merk je een paar dingen die bij mensen vaak minder vanzelfsprekend zijn.
- Ze zijn direct, en draaien nergens om heen.
- Ze doen nooit en te nimmer aan mind games. (Van bijvoorbeeld chantage en emotionele blackmail hebben ze nog nooit gehoord. Dat is simpelweg not done.)
- Ze zullen nooit tegen je liegen.
- Ze zullen nooit zomaar over je oordelen, of je veroordelen.
Mensen vinden het belangrijkste aspect wat ons "scheid" van de dieren dat we intelligenter zijn.
Persoonlijk vindt ik juist de bovengenoemde punten wat dieren anders maakt dan ons.
Zijn mensen intelligenter dan dieren?
Zijn dieren wijzer dan mensen?
Het hangt helemaal per persoon (mens of dier) af.
Ieder persoon is uniek, en heeft zijn of haar eigen kwaliteiten.
(Het ene dier is bijvoorbeeld meer "spiritueel" dan de ander, net zoals de mens zelf.)
Beide vullen we elkaar aan, en leven en leren we samen op deze wereld.
Dieren zijn heel erg afhankelijk van ons (geworden), maar dat geldt evenmin net zo andersom.
Hun wijsheid en guidance zijn een extra hoop en zekerheid betreft onze (spiritueele) groei overleving.
Hoe jij dieren wilt zien en/of je in je leven wilt hebben, is volledig aan jou.
Ze zullen je niet (bevoor)oordelen, en evenmin zelfs minder van je houden.
Wolf