Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 09:02:11

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Stemmen horen
BerichtGeplaatst: 12-11-2007, 15:08:45 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 12-11-2007, 14:40:58
Berichten: 3
Locatie: Deurne
Heb sinds kort een unieke ervaring, ik hoor namelijk stemmen. Ik kan u verzekeren dat ik een nuchtere, normale persoon ben maar weet hiermee absoluut geen raad. Na het gewoon proberen te negeren, begint het mij nu echt te vervelen.

Wat moet ik doen en is er mss iemand die meer weet?
Alle hulp is welkom :wink:

Thanx
xxx
P.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Stemmen horen
BerichtGeplaatst: 12-11-2007, 15:38:35 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 24-03-2007, 10:02:39
Berichten: 27
Locatie: Schiedam
Wat is je gevoel bij de stemmen?

Voelt de stem goed aan? zoals van een gids ofzo, of meer negatief?

Hoe zou jij je voelen als je er goed mee om kon gaan? ZOu je t helemaal af willen sluiten of ermee omgaan en ermee werken?

_________________
Lekker Anders
Wanneer ga jij het anders doen?

www.ikgahetandersdoen.nl


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Stemmen horen
BerichtGeplaatst: 12-11-2007, 16:29:58 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 12-11-2007, 14:40:58
Berichten: 3
Locatie: Deurne
Bwa, mijn gevoel is eerder gemengd. Je moet weten dat het me een tijdje gekost heeft om een deel van mijn persoonlijke ervaring op het net te gooien. Zo'n dingen worden nu niet echt algemeen aanvaard, maar mits het anoniem is :wink:.

Sinds het begin is er al veel veranderd, ik heb spijtig genoeg mijn verliezen geleden. Mijn relatie van drie jaar is uiteen gevallen doordat het gewoon allemaal teveel en te raar werd. Ik begon op een gegeven moment schimmen te zien :shock:. Zelfs op mijn werk had ik het moeilijk, probeer zo iets maar is weg te steken als ze practisch in uw oor staan te schreeuwen. Spijtig dat het zo ver is moeten gegaan.

Nu is het wat rustiger al is het toch nog met ups & downs. Sommige nachten slaap ik echt weinig/slecht en rust heb ik enkel met de radio of tv aan. Het is niet alsof ik geen begeleidende kracht in een mensenleven kan aanvaarden. Maar ze moeten wel reden geven tot vertrouwen.

Mss is het gewoon mijn karakter, ik heb als principe mijn gedachten mijn privacy. Mss vandaar :) Ik denk dat ik nu een periode van relatieve rust tegemoet ga, ik probeer via verschillende kanalen wat meer info te vinden en daaruit wijzer te worden.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Stemmen horen
BerichtGeplaatst: 14-11-2007, 17:38:29 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2006, 20:17:39
Berichten: 745
Locatie: Utrecht
Ik hoor ook vaak stemmen. Bij mij is het meestal een 'gids' die tegen mij praat of zijn het gedachtes van een persoon die dicht bij mij staat (zowel letterlijk als figuurlijk). Ik ben overigens ook vrij nuchter ingesteld.

Wat vertellen de stemmen je? of is het meer geroezemoes?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Stemmen horen
BerichtGeplaatst: 15-11-2007, 10:57:12 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 12-11-2007, 14:40:58
Berichten: 3
Locatie: Deurne
Goeiemorgen

Wat ze mij vertellen is zowat een overzicht van mijn leven, letterlijk van kindertijd tot nu. Niet alles is prettig om aan te horen maar als je ervan uit gaat dat het een soort van gidsen zijn, zal er ergens wel een les in zitten.

Wat ik niet begrijp is dit (ik wil het gewoon iemand horen zeggen); wat is een gids eigenlijk, waar komen ze dan vandaan en waarom zouden ze maar enkele keren in een mensenleven "tevoorschijn komen". De reden waarom ik dit zeg is dat ik niet geloof dat het gidsen zijn, gidsen zouden je door het leven moeten helpen zonder je opzettelijk in bepaalde situaties te dwingen.

Als we dan spreken van een goede kracht, dan spreken we over religie. En dit is voor zover ik weet helend en vooral persoonlijk.
Het is niet alsof ik alles tot op het bot wil uitzoeken maar kan mijzelf er gewoon niet toe brengen dat er sprekende gidsen zijn die selectief mensen afgaan.

Kan je me mss helpen met enkele vragen?
Thanx
:)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Stemmen horen
BerichtGeplaatst: 17-11-2007, 19:25:55 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2006, 20:17:39
Berichten: 745
Locatie: Utrecht
Beste Pandora,

Allereerst, onderstaande tekst is gebaseerd op mijn ervaring en is geenszins bedoeld om een verklaring over dingen te geven. Eerder om inzicht voor anderen te verschaffen.

Een gids is eigenlijk een soort van beschermengel. Ik zou er verder ook lastig een definitie van kunnen geven, omdat het over de spirituele wereld gaat en die buitengewoon lastig te definieren is.
Over 'wie' de gids is, zijn verschillende denkbeelden. Veel mediums (bv. Char) zijn van mening dat het overleden naasten of familieleden zijn. Ik weet het persoonlijk niet.
De theorie achter gidsen is dat ze voor geruime tijd bij je zijn. Dat jij ze niet hoort praten hoeft niet te betekenen dat ze niet bij je zijn. In die zin kun je het dus vergelijken met een 'beschermengel'.

Een gids geeft bij mij informatie of advies over persoonlijke ontwikkeling of het handelen in de toekomst. Dit kan vrij direct zijn, bijvoorbeeld 'maak een afspraak met die persoon'. Dit herhalen ze soms tot vervelends toe.
Toch blijf je altijd over een vrije wil beschikken. Het is niet zo dat ze je in situaties kunnen dwingen. Verder moet ik te kennen geven dat het tot nu toe vrijwel altijd goed uitgepakt heeft wanneer ik het advies opvolgde.


Het hoeft echter geen gids te zijn die tegen je praat. Wanneer de stemmen bijvoorbeeld laag, 'duister' en abrupt zijn, -of dit worden wanneer je er aandacht aan besteedt- , dan is het waarschijnlijk een negatieve of onwetende entiteit.

Een tweede optie is dat de stemmen voortkomen uit je onderbewustzijn, omdat je ervaringen of gevoelens in het verleden onderdrukt hebt. Hierbij is een scheiding ontstaan tussen je rationele bewustzijn en onderbewustzijn. Mocht je denken dat dit het geval is dan kan ik je psychische hulp aanraden.

Nu kan je je afvragen, hoe weet ik of stemmen vanuit mijzelf komen of van buitenaf. Mijn ervaring met entiteiten is dat de volgende dingen op kunnen treden:

- (elektrische) apparaten of voorwerpen geven geluid (denk aan beeldschermen die een tikkend geluid geven alsof ze net aangeschakeld worden, hout dat kraakt, etc.)
- er treedt een (kortstondige) verandering op in het kleurenspectrum dat je waarneemt.
- de druk op je trommelvliezen verandert (kortstondig)

Dit heeft denk ik te maken met dat het contact in de vorm van 'energie' is, hoe zweverig het ook klinkt :P
Let wel, dat je een goed gevoel voor waarnemen moet hebben om dit te kunnen waarnemen. Het zijn allemaal zeer lichte fluctuaties.

Aldus mijn ervaring met gidsen/entiteiten. Ik hoop zo je vragen beantwoord te hebben.

Vriendelijke groet,

Lucas


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl