Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 16:02:03

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Spirituele Jongeren bijeenkomsten
BerichtGeplaatst: 03-11-2015, 15:29:04 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 03-11-2015, 15:10:30
Berichten: 3
Beste forumleden,

Momenteel ben ik in het kader van mijn 4e jaars stage Levensbeschouwing aan Fontys Tilburg
bezig met het opzetten van een Spirituele Jongerengroep. Het plan is om bijeenkomsten voor deze groep
te organiseren in Tilburg.

Hieronder volgt een beschrijving van de groep:

"Spirituele Jongeren Tilburg is een groep jongeren (tussen de 16 en 35 jaar) die geïnteresseerd zijn in spiritualiteit.

Het is een groep waarin je de gelegenheid hebt om te spreken over wat je bezighoudt op spiritueel gebied. Hier kun je zonder bang te hoeven zijn om raar aangekeken te worden, vertellen over je interesse in bijvoorbeeld edelstenen, engelen, yoga of handoplegging.

Jongeren in de groep behandelen elkaar met respect. Dit ongeacht culturele achtergrond, wat iemands eventuele religie is, of je man of vrouw bent, en of je homo, bi of hetero bent.

Bij Spirituele jongeren Tilburg ben je welkom!

De groep heeft een holistische visie. We gaan uit van de verbondenheid van alle leven.

We gaan ervan uit dat, willen we een betere wereld, het van belang is om oog te hebben voor het welzijn van mensen, dieren en de natuur.

We zijn als groep gericht op het Licht."

Via de onderstaande link kan je lid worden van de groep en op de hoogte gehouden worden van activiteiten.

https://www.facebook.com/groups/422154594646149/

Of zoek terwijl je op je Facebook account bent ingelogd op: Spirituele Jongeren Tilburg

Wie weet tot ziens in de groep!

Wie weet tot ziens op een van de activiteiten!

Groetjes,

EmrysPendragon


Laatst gewijzigd door EmrysPendragon op 17-11-2015, 16:41:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 05-11-2015, 13:08:03 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-05-2015, 14:06:53
Berichten: 129
Locatie: Zevenhoven
Jammer dat ik zover weg woon :'(


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 17-11-2015, 16:40:18 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 03-11-2015, 15:10:30
Berichten: 3
Hoi,

Leuk dat je in ieder geval geinteresseerd bent.

10 december is de eerste bijeenkomst van Spirituele Jongeren Tilburg

https://www.facebook.com/events/514846862016223/

De komende bijeenkomst van Spirituele Jongeren Tilburg (16-35 jaar) zal zich richten op de engel Michael. Michael is een engel die vaak wordt afgebeeld met een zwaard. Dit zwaard staat voor gerechtigdheid. Het is geen zwaard waarmee Michael anderen kwaad doet.

Van Michael wordt gezegd dat het een aartsengel is. Een leidende engel. Elke aartsengel heeft zijn of haar (engelen zijn in wezen onzijdig) eigen specialiteit.

De engel Michael is een engel die ons helpt om te leven vrij van angst. Het is een engel die ons kan helpen als we angstige gevoelens hebben, of als we ons in een angstige sfeer bevinden.

Tijdens deze bijeenkomst zullen we meer te weten komen over aartsengel Michael.

Er zijn een geleide meditatie zijn gericht op Michael. Tijdens de meditatie zal ook gebruik worden gemaakt van een makkelijke yoga oefening (een die enkel met de armen wordt uitgevoerd) die helpt angsten te overwinnen.

Er zal worden gewerkt met engelenkaarten van Michael. De kaarten die gebruikt zullen worden zijn die van Doreen Virtue.
Ook zal er de gelegenheid zijn om ervaringen met elkaar te delen.

Wees welkom!

Aan de activiteit zijn
geen kosten verbonden.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 18-11-2015, 21:12:20 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-04-2014, 02:18:23
Berichten: 234
Locatie: we are The Borg, you will be assimilated, resistance is futile.
eenmooimomentje schreef:
Jammer dat ik zover weg woon :'(
Ja inderdaad, zullen we een meet organiseren in Antwerpen of Breda of Roosendaal ofzo, een mooi momentje beleven. Nou ja organiseren, es afspreken in een cafe of bar of leuke plek ofzo, enkel brabanders toegelaten :P

_________________
In Sha Allah (إن شاء الله)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 19-11-2015, 07:55:42 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-05-2015, 14:06:53
Berichten: 129
Locatie: Zevenhoven
Dat lijkt mij wel een leuk idee :).

Of misschien gewoon wat meerdere bijeenkomsten organiseren. Elke keer op een andere plek, zodat iedereen de kans krijgt om een keer daarheen te gaan. Een beetje laagdrempelig houden voor de mensen die hier nieuw mee zijn.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 19-11-2015, 13:14:41 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-12-2013, 12:30:37
Berichten: 590
Ik zou zeggen, kom naar Amsterdam de 29e :)

_________________
Alles wat ik schrijf is niet slechts mijn mening maar de absolute waarheid.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 19-11-2015, 16:45:45 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-04-2014, 02:18:23
Berichten: 234
Locatie: we are The Borg, you will be assimilated, resistance is futile.
Amsterdam ? Dacht dat het in tilburg te doen was ?

Maar ik kom niet hoor, das veel te ver weg en ben meer zo'n bokkepoot aanbidder, tsja er moet toch iemand het kwade aanbidden om de rest goed te doen lijken. Lijkt net één of ander kindersprookje, aardsengel dit, aardsengel michael. Er is maar één engel en dat is de Dalai Lama, en die leeft tenminste nog, maw; die antwoord duidelijk hoorbaar in klare taal.

Wat heb je d'r aan vraag ik me af, je verdiepen in een verhaal dat niet bewezen is, je verzint wat en plots krijg je volgelingen, lijkt net een sekte. Dat men zich verdiept in relevante problemen, zoals waarom plegen mensen zelfmoord, aanslagen, wat is er mis met ons systeem dat zoveel vijanden maakt. Waarom houd de gevestigde orde niet van mensen die vrijheid hoog in het vaandel dragen, waarom wil de gevestigde orde slaven, omdat de gevestigde orde gehoorzaamheid eist, etcetera..

Lijkt me intressanter dan jezelf buiten de maatschappij plaatsen, de mensen willen dat niet horen. Mensen hebben geen behoefte overtuigt te worden. Mensen willen gewoon gehoord, begrepen en gelukkig zijn. Daarvoor strijden met de hulp van god en satan, ying en yang in een perfecte balans met elkaar.

Nah ik zoek geen verlichting en heil in engel michael, ik wens het slechte in mezelf niet uit te roeien, ik ben het resultaat van triljarden jaren evolutie, ik ben reeds perfect en pas perfect in de omgeving die me gevormd heeft.

Sterker nog, goed en kwaad bestaan niet enkel onze emoties zoals kwaadheid en liefde, 2 emoties die gelijkwaardig zijn, 2 emoties die nuttig zijn, waren ze dat niet, dan bestonden ze namelijk niet. Ons denken dat mensen graag indeelt zodat men zich van elkaar kan afzetten en het samenhorigheidsgevoel kan breken en doen alsof een moordenaar slecht is zodat wij goed kunnen lijken. Dat is wel erg simplistisch gedacht, feit is dat goede mensen moordenaars voortbrengen, zo goed zijn we kennelijk dus niet.

Als je in iemand in de ogen kijkt weet je genoeg, waarom heil zoeken in fantasieverhalen terwijl het leven hier en nu met anderen het enige is wat echt belangrijk is.

Al dat engelgedoe is niet meer dan een afleiding een vlucht van waar het werkelijk om draait, het eigen ik, de evolutie van het zelf richting samensmelting van de tegenstrijdigheden die in onze geest in oorlog zijn.

_________________
In Sha Allah (إن شاء الله)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 20-11-2015, 10:42:03 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-12-2013, 12:30:37
Berichten: 590
Dat geklets over Michael is inderdaad in Tilburg, in Amsterdam is het gewoon bieren en kletsen.

_________________
Alles wat ik schrijf is niet slechts mijn mening maar de absolute waarheid.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl