Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 00:14:54

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 15-03-2007, 16:28:33 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
(bij beurzen geplaatst ivm onderwerp:mod Thierry)

Telkens weer verbaasd het mij, dat zoveel mensen (en dus ook forumleden) zoveel belangstelling hebben voor het bezoeken van parabeurzen en paraviews.
Natuurlijk begrijp ik dat veel mensen gewoon op zoek zijn naar antwoorden en die hopen te vinden op zo’n georganiseerde samenscholing van zoekers en ‘standhouders die pretenderen antwoorden te hebben.’
Zelfs binnen dit forum is er een compleet item voor beschikbaar …

Zoals in meer situaties wil ik een beetje een kritische blik werpen op dit fenomeen. Wat een ieder er wel of niet mee doet moet hij/zij zelf weten: ik wil niemand de hoop ontnemen laat staan de vrijheid om dergelijke samenscholingen te bezoeken. Gelijktijdig wil ik wel wat kritische kanttekeningen en een beetje zicht op de werkelijkheid weergeven. Doe er mee wat je wilt!

Neem de hierboven bedoelde evenementen ….
Als 1e kritische opmerking moet een ieder zich natuurlijk realiseren dat er geen enkele liefdadigheid aan ten grondslag ligt: het is gewoon een commercieel gebeuren. De organisator wil er dik geld aan verdienen (als hij dat niet meer doet stopt hij uiteraard direct met het organiseren). Daarnaast staan er standhouders waarvan je je ten minste in alle gemoede mag afvragen in hoeverre het voor hen een commercieel gebeuren is. Voor de standhouders die artikelen verkopen mag je dat zonder meer als gegeven aannemen: als de verkoop tegen gaat vallen stoppen ze natuurlijk met het deelnemen aan deze activiteiten.

Bedenk daarbij even hoe de organisatie van een dergelijk evenement uitgevoerd wordt:
- een willekeurige organisator ziet brood in het organiseren van activiteiten op dit gebied omdat steeds duidelijker wordt dat veel mensen op dat gebied belangstelling hebben, zoekende zijn, geld te verteren hebben;
- als 1e benadert deze organisator allerhande bedrijfjes in de omgeving die zich bezig houden met commerciële handel op dit gebied en nodigt ze uit. Als daar voldoende reactie op komt (eventueel wordt gezocht in een breder gebied rond de organisatieplaats) dan
- benadert de organisator eerst allerhande behandelaars in de directe (en later in wijdere) omgeving. Vooral nieuwe startende praktijkjes worden benaderd.
- Als dat allemaal voldoende reactie oplevert en de organisator alleen al vanuit de vergoedingen die de standhouders betalen een redelijke opbrengst heeft, is het evenement een feit.

Grappig daarbij is (en praktijkhouders zullen dat herkennen) dat vooral nieuw gevestigde praktijken (maar ook oudere praktijken) regelmatig aanbod krijgen om stands te bevolken op een dergelijk gebeuren op basis van kreten als: naamsbekendheid in de directe omgeving, werving van cliënten (op zich al een vreemde motivatie), opbrengst van korte sessies tijdens de beurs (ruim de geïnvesteerde tijd overstijgend). Ik heb namelijk zelf dat aanbod ook meermaals gehad en het zal ongetwijfeld herkenbaar zijn.


Maar nu de praktijk:
Op een dergelijk evenement staan, naast een stuk of wat echte commerciële standhouders, doorgaans zo’n 30 tot soms wel 75 standhouders die zich bezighouden met diverse vormen van paranormale benadering. Denk je eens in (zie ook de 2e vraag van Celestine in het topic: ‘Onbewust bewust overnemen’ in ‘Hoger Bewustzijn’ waarin zij opmerkt hoe erg je in groepsmeditatie ‘geraakt’ kunt worden door de energie die anderen ‘rondstrooien’ terwijl dat toch mensen zijn die dit vaker doen) hoeveel er binnen die ene ruimte met energie gewerkt gaat worden en hoeveel dat elkaar gaat beïnvloeden! Als je ook maar enigszins gevoelig bent en je gaat ooit naar zo’n toestand dan kun je dat heel gemakkelijk aan den lijve ervaren.
Veelal volkomen onbewust staan daar een ‘enorm’ aantal mensen te strooien met energie en elkaar te bestoken en te beïnvloeden. Hoe zou een standhouder daarin nog zuiver kunnen werken?

Daarmee zijn we nog niet klaar, o nee: er komen ook nog eens ‘zoekende’ (en vooral: betalende) bezoekers binnen! Soms zijn er gelijktijdig wel meer dan 100 personen binnen, doorgaans ‘zoekend’, niet in staat hun eigen energie onder controle te houden, met een breed scala aan problemen. Nog meer energie die in die ruimte uitgestrooid wordt en de aanwezigen beïnvloed en hindert (voor zover het standhouders zijn) in hun werkzaamheden.

Ergo: alleen al de hoeveelheid beïnvloedende energie die een ieder aanwezig bestookt maakt, dat standhouders niet meer zuiver kunnen werken en readings zinloos zijn omdat het absoluut onmogelijk is een zuiver beeld van een persoon te krijgen omdat constant een stoet bezoekers langs trekt.

Dan nog even een overweging: stel je voor je bent een fatsoenlijk, respectabel, gewetensvol, zuiver en beroepsmatig behandelaar op paranormaal gebied. Je bent dus (hoogstwaarschijnlijk) de gehele week al werkzaam in je eigen praktijk. Als je goed werk levert, zorgt de mond-tot-mond-reclame er wel voor dat je praktijk goed gevuld is.
Denk je nu echt dat die paranormaal therapeut zijn/haar weinige/spaarzame vrije tijd gaat vullen met het in een stand staan in zo’n omgeving? Dacht het niet: die neemt het weekeinde lekker de ruimte voor gezin en prive en om zichzelf te ontspannen en evenwicht te herkrijgen. Die gaat zichzelf vast niet vrijwillig blootstellen aan een weekeinde-durend bombardement van rondgestrooide energie en de inherente onmogelijkheid om echt te werken. Dat laat ie lekker over aan hen die ofwel geen eigen praktijk hebben en een beetje bij-beunhazen en aan hen die te weinig cliënten krijgen om van te bestaan en de inkomsten nodig hebben (en inherent aan dat gegeven: echt niet tot de top van de behandelaars behoren)

Ergo: de standhouders zullen doorgaans niet de kwaliteit zijn die de zoekende bezoekers eigenlijk zoeken.


Wat zie je dan op zo’n gebeuren? De meest opmerkelijke zaken:
Om te beginnen natuurlijk allemaal “paragnosten” die beweren in staat te zijn (bijna) constant hun gids te kunnen raadplegen ic ‘contact te hebben met hogere sferen’ terwijl dat normaal al niet haalbaar is en zeker in die omstandigheden onmogelijk.
Auratekenaars die ondanks de (soms fysiek daadwerkelijk tegen elkaar geperste personen: je wilt immers alles kunnen zien, niets missen) stomweg gewoon doortekenen terwijl iedereen weet dat als mensen te dicht bij elkaar komen, de aura’s ‘versmelten’.
Brief-van-overleden-familieleden-schrijvers die hele epistels schrijven ondanks de storingen. Die overledenen blijven gewoon netjes gericht dicteren en zij schrijven onverstoorbaar door.
Energetisch behandelaars die ter plekke behandelingen geven zonder (blijkbaar) gestoord te worden door de voorbij trekkende schare mensen die allemaal hun invloed uitoefenen.
Helderzienden en andere ‘heldere’ figuren die blijkbaar in staat zijn te blijven zien, horen, enzovoort ondanks alles dat allemaal rondom hen plaats vind.
Och … als je er een keer geweest bent ken je het wel.

Het minst opmerkelijk is nog wel het gegeven dat je voor elke gebeurtenis (naast de – soms pittige - toegangsprijs) nog eens dik moet betalen (25 euro is geen uitzondering). En dat terwijl er inhoudelijk weinig waarde aan te hechten valt. Het is immers niet voor niets, dat doorgaans therapeuten werken in een ruimte die ze haarzuiver ‘energetisch schoon’ houden en daarbij zichzelf ook nog eens constant schoon houden.

Ook hier kan ik nog wel een paar bladzijden doorgaan … maar mijn punt is denk ik wel duidelijk: een zichzelf respecterend behandelaar staat niet op zo’n beurs en (gezien de omstandigheden) je zult op zo’n beurs geen antwoorden vinden. Ook al realiseer ik me best dat heel af en toe een goede therapeut ‘verdwaald’ en er toch terecht komt (doorgaans dan ook eenmalig).

Nee … als je werkelijk antwoorden wilt … moet je (mijns inziens) niet op zo’n commerciële groepsbijeenkomst zijn.

Regelmatig zie ik in dit forum bijdragen van forumleden die naar een degelijk fenomeen zijn geweest en de nodige opmerkingen van standhouders over zich uitgestort hebben gekregen. Juist dat heeft gemaakt dat ik een kritisch stukje heb geschreven: omdat ik zie dat mensen daar gekwetst worden en veelal met nonsens opmerkingen of compleet niet-onderbouwbare opmerkingen tegen betaling van een aanzienlijk bedrag huiswaarts worden gestuurd. Niks (na-)zorg of wat dan ook: zie maar dat je ermee in het reine komt, de standhouder heeft zijn/haar geld binnen en jij mag het verder zelf uitzoeken.
Als je toch (serieus) iets wilt, trek dan iets meer geld uit en ga naar een betrouwbare behandelaar, dan ben je na afloop niet alleen niet-gedesillusioneerd of met een kluitje-in-het-riet gestuurd maar krijg je waarschijnlijk betrouwbare waar voor je geld en indien nodig nazorg!

Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 15-03-2007, 20:26:15 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-02-2005, 13:15:59
Berichten: 2199
Locatie: DownByTheRiver Baby!
Beste Nico,

Ik deel je mening gedeeltelijk.
Ikzelf ga er ook heen,
laat geen consults doen of iets dergelijks maar ga erheen voor de algehele sfeer die er hangt.
De sfeer die er hangt heeft iets gemoedelijks en rustgevends (voor mij dan toch).
Ik ben het met je eens dat er veel kwakzalvers en charlatans tussen zitten om het even grof te zeggen.
En toch zijn er mensen die er baat bij hebben.
Ik ben er vaak geweest en heb dan ook ervaren dat vrienden van mij,
die een reading o.i.d lieten doen,
er vaak een stukje rust mee vonden.

Dit is slechts mijn ervaring,
ik respecteer je mening, maar deel hem niet in z'n geheel..


:kiss:
Angel©®

_________________
Give me a piece of paper,
I'll write my whole live for you down...
I think I'll return an empty page,
But don't throw it away,
It's still my life..

http://www.NymphomaniacPhantasy.punt.nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 16-03-2007, 22:55:33 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-08-2006, 19:19:06
Berichten: 52
Ik ben zelf ook maar 1 keer op zo'n beurs geweest..en dat was nog wel heel kleinschalig. Maar zoals jij al noemt Nico..het werd me er echt slecht van alle energieen. Ik had al heel snel door dat het niets voor mij was en ga er dus ook nooit meer heen!

Kan me echter wel ook voorstellen dat het veel mensen juist aantrekt omdat ze geinteresseerd zijn in het paranormale enz en zoekende zijn. Een beurs is dan heel laagdrempelig en vrijblijvend.

Jammer is het dan wel dat ze mogelijk readings/ behandelingen ontvangen waar ze niet veel aan hebben en daardoor een verkeerd beeld krijgen van het paranormale..en het wellicht afdoen als zweverig..omdat je op zo'n beurs al bijna als vanzelf gaat zweven door al die ronddwarrelende energie! :wink:

_________________
Just trust that each moment is taking care of itself!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 18-03-2007, 22:04:19 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2005, 22:16:31
Berichten: 386
Locatie: Utrecht
Ik vind dat er interessante dingen tussenzitten bij zo'n beurs (de rest is mooi opvulling zodat het evenement plaats kan vinden, dat is hun rol). Maar goed, zo kun je overal wel kritische kanttekeningen bij plaatsen. Er is altijd wel een element wat in iemands ogen niet helemaal kosjer overkomt. Ach, en anderen zijn er heilig van overtuigd dat het wel kosjer is (met religies precies hetzelfde). Dat is hun wereld, hun ding. Ik ga voor mijn ding.

Ik vind bijvoorbeeld de live-aura stand best bijzonder. Je krijgt dan een DVD mee met ± 10min. van je aura + alles wat daarbij verteld is. Nou, je kunt dan mooi die dingen eruit halen waar je wat mee kunt volgens jouwzelf.

En dan nog, met alles is toch zo'n beetje dat als anderen iets over jouw vertellen dat dat dan vertekend/gekleurd is met hun ideeeen. Wat jij vind, hoe jij bent dat kun je alleen zelf ontdekken (en via zo'n beurs een beetje met behulp van anderen. (of niet maar dat hangt dus af hoe je er zelf tegenaan kijkt).

Groet, Thijs

_________________
It's all about communicate with yourself:
* Notice and accept your beliefs (overtuigingen).
* Notice and act to your impulses (ingevingen).
* Notice and remember your dreams.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 18-03-2007, 22:21:28 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2005, 22:16:31
Berichten: 386
Locatie: Utrecht
DT schreef:



Als je toch (serieus) iets wilt, trek dan iets meer geld uit en ga naar een betrouwbare behandelaar, dan ben je na afloop niet alleen niet-gedesillusioneerd of met een kluitje-in-het-riet gestuurd maar krijg je waarschijnlijk betrouwbare waar voor je geld en indien nodig nazorg!

Nico


Betrouwbaar ja..........dat zal (net zo verwarrend als op een beurs denk ik).
De enige die je kunt vertrouwen op echte antwoorden is jezelf. Zoals al gezegd via anderen is het altijd vertekend. Wat dat betreft, durf ik te zeggen dat alles wat hier (gratis) gezegd wordt minstens zo betrouwbaar is als die zogenoemde betrouwbare behandelaren (terecht dat je er waarschijnlijk bij zet overigens).

In hoofdlijnen geldt namelijk dat je alles zelf creeert volgens je eigen overtuigingen. Vaak gaat het om de wens om veranderingen (met kreten als help wat overkomt me nu......).
Als je dat zelf onderkent en ernaar handelt (door gewoon keuzes te maken, zoals stoppen met een sport en een andere gaan doen, of een keer niet mee uitgaan omdat er eigenlijk geen zin in hebt, of gewoon die jongen/meisje aanspreken omdat je hem/haar leuk vindt). Dat zijn keuzes die iets over jezelf zeggen en waar je intentie ligt, wat je wil.......

Volg je ingevingen is nog zo'n goeie...........(als je bijvoorbeeld voor de tv zit en ineens een ingeving krijgt om in de brievenbus te kijken).

Hier heb je geen dure sessie/cursus voor nodig. Antwoorden zijn vaak dichterbij dan je denkt (hint, deze website).

Grt, Thijs

_________________
It's all about communicate with yourself:

* Notice and accept your beliefs (overtuigingen).

* Notice and act to your impulses (ingevingen).

* Notice and remember your dreams.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 18-03-2007, 22:32:02 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
Het is niet de vraag of alles wat anderen van je zeggen, gekleurd wordt door hun bril/interpretatie. Dat is iets waar goed mee te leven valt en daarover heb ik het uberhaupt niet.

Het is de vraag of je als aurareader uberhaupt in staat bent om tussen zoveel opeengepakte mensen nog een individueel aura te onderscheiden.
Van de DVD-mogelijkheid had ik nog niet gehoord.
Dat zal overigens in zo'n mensenmassa geen veel beter beeld geven.

Je tweede reactie (Tiesvanlies) vind ik al iets realistischer: voor echte antwoorden ben je aangewezen op jezelf.
Een (waarschijnlijk) betrouwbare behandelaar kan je daarbij echter wel helpen. Dat je meer kans hebt die te vinden in een fatsoenlijk consult als op een beurs lijkt mij redelijk te verwachten.

Het volgen van je ingevingen kan erg nuttig zijn als het om dagelijkse zaken gaat maar helpt je doorgaans minder om jezelf te leren kennen. Daarvoor zul je echt wat dieper moeten graven.

En wat je laatste opmerking (hint) betreft: tja ... ook hier vind je informatie. Wat die waard is en in hoeverre betrouwbaar laat ik aan iedereen individueel over om te beoordelen. Ik zie er persoonlijk nogal wat nonsens tussen staan maar dat is slechts mijn mening.
In ieder geval zal er vast ook wel info te vinden zijn over aura's en hoe die versmelten als personen dicht bij elkaar staan. Misschien handig om door te lezen voordat je naar een beurs gaat (hint).

Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 18-03-2007, 23:03:18 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2005, 22:16:31
Berichten: 386
Locatie: Utrecht
DT schreef:


Je tweede reactie (Tiesvanlies) vind ik al iets realistischer: voor echte antwoorden ben je aangewezen op jezelf.
Een (waarschijnlijk) betrouwbare behandelaar kan je daarbij echter wel helpen. Dat je meer kans hebt die te vinden in een fatsoenlijk consult als op een beurs lijkt mij redelijk te verwachten.

Het volgen van je ingevingen kan erg nuttig zijn als het om dagelijkse zaken gaat maar helpt je doorgaans minder om jezelf te leren kennen. Daarvoor zul je echt wat dieper moeten graven.

Nico


Dus dan moet je weten welke van alle consults fatsoenlijk zijn? Hoe kom je daar achter dan? Weer van anderen zeker?

Ik bedoel dat je zo'n consult eigenlijk niet nodig hebt. Als je jezelf wilt leren kennen, is dat een kwestie van je op je zelf richten en opletten wat je dagelijks doet. Dan merk je op een gegeven moment conflicten op (je doet of zegt iets, waar je je schuldig over voelt; bijv. een aantal repen chocolade eten). Het gaat om die fricties die jezelf creeert waardoor je je niet prettig voelt (je bent dik en je wil lekker kunnen bewegen, maar je wil ook veel chocolade eten omdat dat lekker is). Dat onderkennen is volgens mij jezelf leren kennen, zodat je er iets aan kunt doen.

Overigens kun je best veel chocolade eten en mager blijven (het is een overtuiging dat chocolade dik maakt). Wat wel speelt, is dat je lichaam geen vat is waar je van alles in kunt stoppen. Dan wordt je dik zodat je bepaalde dingen niet meer kunt en die je wel wil doen en dat willen doen schept dan de kracht om geen/minder chocolade te eten.

Wederom een gratis consult (met de hint bedoelde ik mijn teksten overigens, hehe, nou ja, ach ik geef graag consults aan mezelf). Dit forum is een mooi middel daarvoor (en misschien hebben anderen er ook nog wat aan. Dat is aan hen)).

Groet, Thijs

_________________
It's all about communicate with yourself:

* Notice and accept your beliefs (overtuigingen).

* Notice and act to your impulses (ingevingen).

* Notice and remember your dreams.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 19-03-2007, 07:14:52 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
Beste Ties....

Ook al ben ik het deels met je eens ... niet helemaal dus.

Jij hangt nogal sterk de gedachte aan dat je alleen jezelf nodig hebt en deels kan ik je daarin wel volgen.
Daar staat echter tegenover dat wij als Aardse mens zijnde nu eenmaal niet alwetend zijn. Voor de eerste aanzet zijn wij (doorgaans) toch wel afhankelijk van (de hulp van) anderen. Iemand heeft ook jou laten zien hoe je naar jezelf kunt kijken en daarmee jezelf kunt ontwikkelen. Als die eerste persoon er niet was geweest had jij nu jezelf geen consulten kunnen geven.

Hoezeer jij dus ook alle hulp van buitenaf (schijnbaar) afwijst, ook jij hebt eens die hulp gehad en dat je er nu geen gebruik meer van wilt (wenst te) maken is van geheel andere orde en hier minder ter zake.

Overigens is het absoluut niet zo dat het slechts een overtuiging is dat chocolade dik maakt. Daar staat natuurlijk weer tegenover dat je daar vanuit je instelling/mindmap/overtuiging veel aan kunt doen. Maar dan gaan we te ver off-topic.

Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 19-03-2007, 13:21:38 
Offline
Admin
Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-02-2005, 11:29:47
Berichten: 3161
Locatie: Enschede
Ik wil mijn mening ook nog wel even laten weten. :)

Ik ben een paar keer naar een beurs geweest. Ik ben 1 keer (dacht niet vaker) naar een Paraview beurs geweest, gewoon uit nieuwschierigheid. Dat beviel me eerlijk gezegd echt niet. Het was in een hal, een grote gymzaal, en je moest overal apart voor betalen. Bij binnenkomst kreeg ik het meteen al benauwd, van de mensenmassage, de drukte en de energie die er hing. Voelde me er totaal niet prettig. Vind het niet prettig om veel geld uit te geven aan iets wat ik wil uit proberen en zeker niet bij zoiets waar ik me niet op m'n gemak voel. Ik weet niet of er "goede" mensen bij zaten, maar door alles bij elkaar voelde ik me niet goed en heb ik er ook niet veel gedaan EN ben ik ook niet van plan er vaker heen te gaan.

Naast de Paraview beurs ben ik ook 2 keer naar een andere kleinschalige beurs hier in Enschede geweest (daar heb ik eerder bij beurzen ook wat over geschreven). Die beurs was in een buurthuis met allemaal kleine zaaltjes. Iedereen had een eigen plekje en het straalde veel rust uit. De mensen hadden daar veel tijd en aandacht voor je. Een groot pluspunt vond ik ook dat je bij de ingang 1 bedrag betaalde (€10,- dacht ik) en dat verder alle consulten en alles wat je uitprobeerde gratis was. Een klein bedrag er voor betalen vind ik niet erg, dit maakt toch dat mensen die helemaal geen interesse buiten blijven. Doordat je bij de consulten zelf niks hoeft te betalen kun je veel uitproberen en weet je ook dat de mensen die er zijn het uit liefde doen en er niet rijk van willen worden. De keren dat ik daar ben geweest heb ik met verschillende mensen gepraat die echt alleen op die beurs staan en er zelf ook heen gaan omdat ze er een goed gevoel bij hebben.

Paraview beurzen vind ik dus niks, maar beurzen zoals deze (die vast ook wel in andere plaatsen zijn) vind ik wel fijn en daar wil ik ook wel vaker heen gaan.

_________________
Zonnige en liefdevolle groetjes,

Pluisje.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 19-03-2007, 20:13:39 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2005, 22:16:31
Berichten: 386
Locatie: Utrecht
Ik heb ook nog wel een positieve ervaring gehad met een consult trouwens. Dat waren tarot-lezers in opleiding (geheel gratis). Achteraf was dat meer een psychologisch gesprek overigens waarin ik zelf heel veel invulde. Maar al pratende met hun kwam er voor mij heldere dingen uit wat dat betreft. Dus ik geef inderdaad toe (als reactie op Nico) dat in communcatie met anderen je zeker helderheid kunt creeeren. Maar voor mij is dat dus meer al pratende waarbij ikzelf ook mee doe (concrete voorbeelden aandraag). Dat kan ook met een goeie vriend zijn bijvoorbeeld. Of zoals al gezegd een stukje typen op deze site.

Dus een consult waarbij je na een korte uitleg van "je probleem" toehoorder bent en allerlei zaken te horen krijgt over of er in je verleden dit en dat gebeurt is, bijv. of iets met een of ander oom (teksten als "ik krijg heel sterk het woord oom door, heet hij Jan..........? oh Joris, ja zie je........"), daar ben ik niet van. Maar goed dat is mijn overtuiging dat zaken in het verleden of bepaalde ooms geen invloed hebben op het NU. Ik snap best dat als ik de avond ervoor (of week ervoor) een verjaardag gehad heb waarbji die oom aanwezig was dat dat gegeven dan nog "aanwezig" is zeg maar, maar niet in relatie tot de kern vh probleem waarvoor je naar een consult bent gegaan.

Groet, Thijs

_________________
It's all about communicate with yourself:

* Notice and accept your beliefs (overtuigingen).

* Notice and act to your impulses (ingevingen).

* Notice and remember your dreams.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 19-03-2007, 20:56:30 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
Thijs zei:
Citeer:
Dus een consult waarbij je na een korte uitleg van "je probleem" toehoorder bent en allerlei zaken te horen krijgt over of er in je verleden dit en dat gebeurt is, bijv. of iets met een of ander oom (teksten als "ik krijg heel sterk het woord oom door, heet hij Jan..........? oh Joris, ja zie je........"), daar ben ik niet van. Maar goed dat is mijn overtuiging dat zaken in het verleden of bepaalde ooms geen invloed hebben op het NU. Ik snap best dat als ik de avond ervoor (of week ervoor) een verjaardag gehad heb waarbji die oom aanwezig was dat dat gegeven dan nog "aanwezig" is zeg maar, maar niet in relatie tot de kern vh probleem waarvoor je naar een consult bent gegaan.

Daar ben ik het dus helemaal mee eens. Een gesprek zoals jij aanhaalt (zoals bijvoorbeeld een paar van die prachtige TV-wonderen doen) doet mij al vooraf de griezels over de rug lopen. Ook al kan ik er wel om lachten: als je maar handig genoeg aan het raden gaat en je slachtoffer een beetje meegaand is, kom je vanzelf wel op iets dat “schijnbaar” interessant is.

Citeer:
Achteraf was dat meer een psychologisch gesprek overigens waarin ik zelf heel veel invulde.

Zo verlopen veel van die gesprekken.

Citeer:
Maar al pratende met hun kwam er voor mij heldere dingen uit wat dat betreft. Dus ik geef inderdaad toe (als reactie op Nico) dat in communicatie met anderen je zeker helderheid kunt creeeren. Maar voor mij is dat dus meer al pratende waarbij ikzelf ook mee doe (concrete voorbeelden aandraag). Dat kan ook met een goeie vriend zijn bijvoorbeeld. Of zoals al gezegd een stukje typen op deze site.

Nu zitten we weer helemaal op een lijn!
Ik was even bang dat je de jeugdige overmoed had om te beweren dat je geen anderen nodig hebt, dat je alles zelf en in je eentje op kunt lossen.
Als gevolg daarvan was ik al aan het broeden op een reactie om je te wijzen op de noodzaak dat iemand je een spiegel voorhoud en dat je dat niet zelf kunt omdat je nu eenmaal zogenaamde ‘blinde vlekken’ hebt waardoor je sommige dingen van jezelf niet kunt zien. Daar heb je dan (de spiegel) een ander voor nodig. In gesprek, door gewoon te vertellen of hier op het forum te schrijven en de reacties te lezen, het maakt niet uit. Als er maar gespiegeld wordt.
Maar goed … dat stukje hoef ik nu niet meer te schrijven …

Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 19-03-2007, 21:42:01 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
DT schreef:
Citeer:
Maar al pratende met hun kwam er voor mij heldere dingen uit wat dat betreft. Dus ik geef inderdaad toe (als reactie op Nico) dat in communicatie met anderen je zeker helderheid kunt creeeren. Maar voor mij is dat dus meer al pratende waarbij ikzelf ook mee doe (concrete voorbeelden aandraag). Dat kan ook met een goeie vriend zijn bijvoorbeeld. Of zoals al gezegd een stukje typen op deze site.

Nu zitten we weer helemaal op een lijn!
Ik was even bang dat je de jeugdige overmoed had om te beweren dat je geen anderen nodig hebt, dat je alles zelf en in je eentje op kunt lossen.
Als gevolg daarvan was ik al aan het broeden op een reactie om je te wijzen op de noodzaak dat iemand je een spiegel voorhoud en dat je dat niet zelf kunt omdat je nu eenmaal zogenaamde ‘blinde vlekken’ hebt waardoor je sommige dingen van jezelf niet kunt zien. Daar heb je dan (de spiegel) een ander voor nodig. In gesprek, door gewoon te vertellen of hier op het forum te schrijven en de reacties te lezen, het maakt niet uit. Als er maar gespiegeld wordt.
Maar goed … dat stukje hoef ik nu niet meer te schrijven …

Nico


Dat was precies wat ik ook dacht toen ik de eerdere reacties van Thijs las. Niets kan helemaal uit jezelf komen, denk ik. Je wordt tenslotte opgevoed, dus is er invloed van je ouders. Daarna krijg je vrienden, die je ook beinvloeden, op wat voor manier dan ook. Je manier van denken ontstaan helemaal vanuit je omgeving, vanuit anderen en vanuit andere meningen. Zelfs al is jou mening tegenovergesteld van die van de omgeving.
Maar goed, dit is wel erg offtopic.

Ik ben 1 keer op een parabeurs geweest, samen met mijn moeder, zus en oma. Ik vond het wel interessant, maar wel erg druk en teveel energie (ik heb dan al gauw dat ik even moet gaan zitten, of snel moe wordt, of naar een ruimte gaan waar niemand is). Ook vond ik het erg duur, hoewel ik dan de mazzel had dat mn moeder en oma vrij veel betaalden. :wink: Bij die beurs was er nauwelijks entree (ik geloof 3,50), maar bij elk standje moest je zo ongeveer wel iets betalen. Wat er dus op neer kwam dat we alleen hebben gekeken en pennen hebben verzameld :P

Mijn moeder heeft wel haar handen laten lezen, wat achteraf vrij lachwekkend was, omdat ze werkelijk niets herkende van wat die vrouw zei. Ook hebben we allevier een aura/chakrafoto laten maken, en daarbij uitleg gekregen (ook belachelijk duur..). Omdat we allemaal familie waren, was dat wel leuk om te horen.

Ik vond het gewoon een leuke dag, maar meer ook niet. Ik ben er niet wijzer van geworden ofzo.
Maar ik deel je mening over het commerciele gedoe rondom die beurzen. Hoewel die mensen ook ergens hun geld mee moeten verdienen natuurlijk. :wink:
En ook zijn er teveel verschillende energieen op zo'n beurs, waar ik dus echt niet tegen kan.

Liefs,
Julia

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 19-06-2007, 09:57:25 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 24-03-2007, 10:02:39
Berichten: 27
Locatie: Schiedam
Bedankt voor deze kijk erop.

Ik ben zelf op dit moment de mogelijkheden aan t bekijken om mijn eigen praktijk op te richten.

Ik wil dit beginnen (gezien de ruimte die ik heb) door op beurzen te gaan staan, mezelf te presenteren en zo klanten te werven.
Mensen de mogelijkheid bieden om een uitgebreider consult te geven dan op een beurs mogelijk is.

Op dit moment heb ik t alleen nog maar op housefeesten gestaan en merk dat ik daar wel puur kan zijn (wel heel intensief).

Of dat t perse een paranormaalbeurs gaat worden weet ik niet, ik vind t ook wel wat hebben om op de plaatselijke rommelmarkt te gaan staan.

Het hangt voor mij ook af wat de kosten zijn en wat het gaat opbrengen. Ja dat lees je goed er zit ook een winstmarche aan voor mij.

Ondanks dat ik er heel veel plezier aan beleef en er heel veel liefde in wil steken, ik wil dit mijn beroep gaan maken en daar is een inkomen voor nodig.

Het is uitvinden waar de balans ligt. Wat voelt goed en wat niet.

Dat vind ik ook voor de bezoeker gelden.

_________________
Lekker Anders
Wanneer ga jij het anders doen?

www.ikgahetandersdoen.nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 20-06-2007, 06:13:55 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
Dag Daaantjuh,

net op je vraag gereageerd en je hiernaartoe verwezen. Maar die heb je dus al gevonden.

Ik ben eigenlijk wel erg benieuwd WAT voor een praktijk je wilt beginnen. Misschien dat je dat eerst kunt laten weten? Vandaaruit is het misschien makkelijker praten. (vanuit de gedachte dat het starten van een praktijk in tarotleggen nu eenmaal anders is dan een natuurgeneeskundige praktijk of een massagesalon)

Overigens ben ik geen tegenstander van een bijdrage vragen voor de door jou geinvesteerde ruimte, tijd en middelen; integendeel. Een vergoeding vragen is normaal en zelfs zeer wenselijk om te voorkomen dat men misbruik van je gaat maken (omdat je toch niks kost bv)

Als je (van wat je ook wilt starten) je beroep wilt maken ... tja ...
Natuurlijk is dat prachtig. Of het haalbaar is, is iets anders maar wellicht ...
Als je laat weten wat/waarmee je wilt starten kan ik je misschien meer informatie geven (alleen niet over beurzen ed)

groet, Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 20-06-2007, 06:28:26 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 24-03-2007, 10:02:39
Berichten: 27
Locatie: Schiedam
Ik wil een praktijk beginnen voor NLP, gidscontact, bach-bloesem (nog in opleiding), tarot, reiki, biodanza (nog in opleiding) en daarbij steeds meer dingen leren en mensen geven wat ze nodig hebben.

Ook heb ik goed contact met mijn gidsen en die kunnen me hier ook heel goed mee helpen.

Ik wil mensen meegeven wat ik geleerd hebben, mensen een steun in de rug geven, mensen helpen duidelijkheid te scheppen in dingen die ze zelf niet meer kunnen overzien.

Ik wil mezelf niet in 1 hokje plaatsen :) ;)

_________________
Lekker Anders
Wanneer ga jij het anders doen?

www.ikgahetandersdoen.nl


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl