DT schreef:
Citeer:
Maar al pratende met hun kwam er voor mij heldere dingen uit wat dat betreft. Dus ik geef inderdaad toe (als reactie op Nico) dat in communicatie met anderen je zeker helderheid kunt creeeren. Maar voor mij is dat dus meer al pratende waarbij ikzelf ook mee doe (concrete voorbeelden aandraag). Dat kan ook met een goeie vriend zijn bijvoorbeeld. Of zoals al gezegd een stukje typen op deze site.
Nu zitten we weer helemaal op een lijn!
Ik was even bang dat je de jeugdige overmoed had om te beweren dat je geen anderen nodig hebt, dat je alles zelf en in je eentje op kunt lossen.
Als gevolg daarvan was ik al aan het broeden op een reactie om je te wijzen op de noodzaak dat iemand je een spiegel voorhoud en dat je dat niet zelf kunt omdat je nu eenmaal zogenaamde ‘blinde vlekken’ hebt waardoor je sommige dingen van jezelf niet kunt zien. Daar heb je dan (de spiegel) een ander voor nodig. In gesprek, door gewoon te vertellen of hier op het forum te schrijven en de reacties te lezen, het maakt niet uit. Als er maar gespiegeld wordt.
Maar goed … dat stukje hoef ik nu niet meer te schrijven …
Nico
Dat was precies wat ik ook dacht toen ik de eerdere reacties van Thijs las. Niets kan helemaal uit jezelf komen, denk ik. Je wordt tenslotte opgevoed, dus is er invloed van je ouders. Daarna krijg je vrienden, die je ook beinvloeden, op wat voor manier dan ook. Je manier van denken ontstaan helemaal vanuit je omgeving, vanuit anderen en vanuit andere meningen. Zelfs al is jou mening tegenovergesteld van die van de omgeving.
Maar goed, dit is wel erg offtopic.
Ik ben 1 keer op een parabeurs geweest, samen met mijn moeder, zus en oma. Ik vond het wel interessant, maar wel erg druk en teveel energie (ik heb dan al gauw dat ik even moet gaan zitten, of snel moe wordt, of naar een ruimte gaan waar niemand is). Ook vond ik het erg duur, hoewel ik dan de mazzel had dat mn moeder en oma vrij veel betaalden.
Bij die beurs was er nauwelijks entree (ik geloof 3,50), maar bij elk standje moest je zo ongeveer wel iets betalen. Wat er dus op neer kwam dat we alleen hebben gekeken en pennen hebben verzameld
Mijn moeder heeft wel haar handen laten lezen, wat achteraf vrij lachwekkend was, omdat ze werkelijk niets herkende van wat die vrouw zei. Ook hebben we allevier een aura/chakrafoto laten maken, en daarbij uitleg gekregen (ook belachelijk duur..). Omdat we allemaal familie waren, was dat wel leuk om te horen.
Ik vond het gewoon een leuke dag, maar meer ook niet. Ik ben er niet wijzer van geworden ofzo.
Maar ik deel je mening over het commerciele gedoe rondom die beurzen. Hoewel die mensen ook ergens hun geld mee moeten verdienen natuurlijk.
En ook zijn er teveel verschillende energieen op zo'n beurs, waar ik dus echt niet tegen kan.
Liefs,
Julia