Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 20:17:10

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Juli 2008: Stev
BerichtGeplaatst: 03-07-2008, 18:44:56 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 28-12-2005, 10:43:19
Berichten: 2370
Locatie: Noord-Holland
Even een kort inleiding. De vragen heb ik gestuurd aan Stev, en hij heeft deze vragen beantwoord. Hoop dat het nu even duidelijker is, wie er aan het woord is :wink:.


Wat versta je onder spiritualiteit?
'Spirit’ doet mij altijd aan nonfysiek denken. Spiritualiteit is dus een ‘denkwijze’ die niet alleen van het fysieke uitgaat, maar de hele werkelijkheid probeert te zien. Het is het verbreden van je werkelijkheid.
Voor mij persoonlijk is spiritualiteit bewustwording. Wakker worden. Ik ben ‘onder aan de ladder’ begonnen. Ik zag alles 10 jaar geleden hetzelfde als iedere 12 jarige. De afgelopen jaren zie ik alles anders, leer ik alles begrijpen en heb ik het gevoel dat ik wakker aan het worden ben. Zie mijn onderschrift! (Wake up, see the illusions and feel the beauty of the real world)

Hoe ben je op het forum gekomen?
Een aantal jaar geleden las ik uren op internet en verbaasde ik me over wat er allemaal (voor zin en onzin) te vinden was over buitenaards leven, spiritualiteit, 9/11, 2012, etc. Toen kwam ik hier langs. Was eerst niet zo actief. Nu wel! Ik ben zelfs sinds een tijdje Moderator…

Wat vind jij het belangrijkst in je leven?
Ik denk niet dat zoiets te beantwoorden is. Dat is ieder moment anders. Eenmaal rustend op mijn wolkje zal ik het wel belangrijk vinden dat ik tegenslagen heb gehad. Daar leer je nou eenmaal veel van. Nu vind ik gezondheid en liefde belangrijk. Ik krijg dat ook veel te weinig ;) haha. Als jullie over hebben….

Heb je het spirituele van thuis uit meegekregen?
Nee absoluut niet! Er gelooft bij mij thuis niemand in leven na de dood, behalve mijn moeder, maar die komt niet verder dan: ‘Ik geloof wel dat er IETS is, maaaaar…’. Ik merk gewoon dat ze er niet over na durven denken. Als er ook maar iets mediumachtigs op TV is rent mijn broer naar de afstandsbediening: ‘Naar deze rommel hoef ik niet te kijken’. Ik heb inmiddels een stapel boeken die de mainstream te buiten gaan en daar wordt geen woord over gerept! Iedereen ziet ze, niemand zegt er wat van :D haha.

Geef 5 woorden die jou karakter het best omschrijven.
Gebaseerd op wat ik om me heen hoor en waar ik me bij thuis voel:
- Humor
- Sociaal
- Eerlijk
- Open
- Liefdevol
Ehh, moesten er ook nog negatieve bij? :D Zijn er wel, maar ik mocht er maar 5 noemen :P

Wat is je grootste angst?
Ik heb niet zo veel angsten. Zit lekker in mijn vel. Ik zou het wel erg vervelend vinden als mensen om mij heen ernstig ziek zouden worden of veel moeten leiden. Ik kan veel situaties aan, omdat ik het allemaal niet zo serieus neem. Ik zie het allemaal als een spel. Je wint wel eens en je verliest wel eens, maar je gaat ZELF nooit verloren. Je hebt in geen enkel geval iets te verliezen. Alles wat je denkt te kunnen verliezen is geen deel van jezelf :D Zooo… Een negatieve eigenschap zou kunnen zijn dat ik te licht over sommige dingen denk. Maar dat is relatief. Anderen denken er misschien zwaar over :D
Ik zou het trouwens wel vervelend vinden als ik over een aantal jaar geen partner had! Maargoed, komt vanzelf. Is niet echt een angst.

Als je één ding in je leven zou willen veranderen, wat zou dat dan zijn en waarom?
Nu op dit moment? Wat centjes zodat ik per direct kan gaan reizen. Ik ga nu eerst geld verdienen en dan op reis. Maar dat geld verdienen duurt me te lang! Owja ongeduld, ook een slechte eigenschap.
En als ik iets zou moeten veranderen in mijn verleden dan zou ik het ook wel weten. Ik merk nu dat ik de eerste 16 jaar van mijn leven echt in angst voor andere mensen heb geleefd. Ik durfde echt niemand aan te spreken. Ik ben altijd bang geweest dat mensen mij gingen pesten, terwijl ik nooit gepest ben. Ik was altijd bang voor nieuwe mensen. Nu vind ik nieuwe mensen ontmoeten nog steeds wat moeilijk, maar ik zet me er overheen, omdat mijn sociale kant het wint van de ‘angst’. Als ik me er eerder overheen had gezet dan zou me dat heel wat gescheeld hebben.

Welke boodschap zou je aan de mensen van het forum mee willen geven?
GENIET! Neem jezelf niet zo serieus. Vrijwel alle problemen zitten in je hoofd. Veel levens gaan voorbij denkend aan zorgen en plezier van morgen. Dat is echt zielig! En zonde ook. En verder allemaal :ahh:

Aan wie geef jij het interview door en welke vraag zou je diegene willen stellen?
Dat wordt een moelijke keuze uit heel veel interessante mensen. Ik heb meerdere mensen in mijn hoofd zitten waaronder enkele Mods. Ik kies voor iemand die geen Moderator is. Nico. Ik heb een hele tijd enorm veel gehad aan onze discussies over het ego. Hij is schrijver voor een spiritueel maandblad en schrijft leuke artikelen. Soms ook vreemd (11:11). Ik vind dat hij mensen (ondanks verschillende standpunten) met veel respect behandeld.
Ik wil hem iets vragen waar we het anders niet zo snel over zouden hebben:
Hoe kijk jij aan tegen heel de prophecy die om het jaar 2012 hangt? Zie jij als therapeut dat mensen bewuster worden?

En de Bonusvraag van Karjava -Wat is voor jou ware wijsheid?
Zie mijn onderschrift. Dat is een van mijn waarheden. Maar je bedoelt denk ik ‘waarheid in het algemeen’? Ware wijsheid is iets ervaren (echt ervaren, bewust ondergaan) en die ervaring objectief een plaatsje geven. Op die manier ben je er op het moment dat iets gebeurt volldig bewust en je blijft er (doordat je objectief bent) niet aan vast plakken. Als je er een waarde aan hangt wordt het subjectief en is het niet echt meer een waarheid. Ik realiseer met trouwens dat ik een erg theoretisch antwoord geef. In de praktijk voel waarheid als iets wat je moeilijk onder woorden kunt brengen. Als je een waarheid voelt en je wilt het onder woorden brengen dat realiseer je pas dat woorden concepten zijn.
Karjava, bedankt voor de gelegenheid.
Ik hoop dat jullie het een beetje leuke antwoorden vonden en dat jullie me beter hebben leren kennen.
Ohja... Ik heb mijn naam van Stefke in Stev laten veranderen, omdat er twijfel was over mijn geslacht. Ik ben een man! Jeuuj! 8)

:kiss:




Dank je wel voor het invullen van het intervieuw.
Het volgende intervieuw komt er volgende maand aan.

_________________
Weglopen van de waarheid is weglopen van jezelf.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Juli 2008: Stev
BerichtGeplaatst: 04-07-2008, 08:00:05 
Offline
Admin
Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-02-2005, 11:29:47
Berichten: 3161
Locatie: Enschede
Leuk en zeer interessant interview! :lol:
M'n complimenten! (y)

_________________
Zonnige en liefdevolle groetjes,

Pluisje.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Juli 2008: Stev
BerichtGeplaatst: 04-07-2008, 11:38:47 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-06-2007, 11:58:12
Berichten: 568
Locatie: Noord-brabant
zijn ze er weer mee begonnen, is leuk nu ken ik je tenminste D...Y :wink:
leuke vragen, leuk interview.

groetjes mij :wave:



geintresseerde_16: Het is Stev die de vragen heeft beantwoord, ik heb het interview afgenomen :P

_________________
So dark is my light,
My demons were so right to leave me here.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Juli 2008: Stev
BerichtGeplaatst: 04-07-2008, 19:37:38 
Offline
Admin
Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-07-2004, 00:23:54
Berichten: 1882
Locatie: Enschede
Ja, leuk interview .. Ik heb het met plezier gelezen :)

_________________
Brutalen hebben de halve wereld, niet-brutalen de andere helft.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Juli 2008: Stev
BerichtGeplaatst: 04-07-2008, 20:21:48 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-05-2008, 19:47:52
Berichten: 41
Locatie: Zeist
ik kan me wel vinden in bepaalde dingen die je zegt, vindt het iig intressant, maar dat vindt ik zoieso van interviews..... :P
Het mooiste wat je verkondigd vindt ik dat je dingen niet zo serieus moet nemen en dat je moet genieten!!! hierbij sluit ik me aan, en moet zeggen dat ik me daar steeds meer bewuster van wordt

gr weirdo


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Juli 2008: Stev
BerichtGeplaatst: 06-07-2008, 20:25:59 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
Bedankt voor de reacties!

weirdo schreef:
ik kan me wel vinden in bepaalde dingen die je zegt, vindt het iig intressant, maar dat vindt ik zoieso van interviews..... :P
Het mooiste wat je verkondigd vindt ik dat je dingen niet zo serieus moet nemen en dat je moet genieten!!! hierbij sluit ik me aan, en moet zeggen dat ik me daar steeds meer bewuster van wordt

gr weirdo


Ik sprak afgelopen weekend iemand die er net als ons ook wat meer bewust van werd. Voelt heerlijk als je dat in gaat zien.

_________________
..:: Voormalig stefke ::..
Wake up, see the illusions and feel the beauty of the real world


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Juli 2008: Stev
BerichtGeplaatst: 07-07-2008, 10:29:42 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Hey Stev,

Interessant om dit interview te lezen en hoe je ten aanzien van bepaalde zaken in het leven aankijkt.
Ik las in dat zelfde interview dat je "enorm veel gehad hebt" aan onze discussies over het Ego. Bemme van geen kwaad bewust! :lol: :wink:
Maar graag gedaan hoor; ik leer daar ook van.
Ik zal me de komende tijd eens gaan buigen over jouw vraag die je in je interview stelde.
Het antwoord zal je in het interview van augustus vanzelf terug vinden.
Ik spreek je vanzelf wel weer hier op het forum. :wave:

Namasté, groeten Nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl