Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 17:21:53

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: December 2008: LveL
BerichtGeplaatst: 01-12-2008, 16:43:39 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Deze maand is LveL geinterviewd!

---

1. Hoe ben je op dit forum terecht gekomen en wat vind je het leukste aspect aan het forum?
Ik was op zoek naar een leuk forum met gelijk gestemden (oa. leeftijd) en kwam zo op dit forum terrecht. Ik vind dat hier ontzettend leuk en vriendelijk met elkaar om word gegaan en ik weet dat dat niet altijd het geval is helaas, dus chappeau daarvoor! Wat ik ook een pluspunt vind is dat de meeste mensen hier nuchter en kritisch zijn, dat zorgt ervoor dat het zweefgehalte beperkt blijft, ook dat vind ik een goede zaak zeker gezien de leeftijdsgroep.

2. Hoe denk jij over spiritualiteit?
Hoe denk je er zelf over? Dat is het eerste wat in me opkomt. Ik denk dat je dan gelijk de moeilijkheid van de vraag voelt. Spiritualiteit is mijn manier van leven en die weg word door iedereen anders ingevult. Spiritualiteit maakt mijn leven en is daardoor indirect het leven.Het leven word gevormd door oa. gedachten, ideeen, denkwijze, handelen etc.
Hoe denk je over het leven? Kun jij het leven in woorden omschrijven? Ik niet in iedergeval.

3. Geef 5 woorden die jou het beste omschrijven en leg uit waarom je deze hebt gekozen.
Het worden er 4:
- Mystiek
- Gevoelig
- Hard
- Denker

4. Hoe kom je spiritualiteit tegen in je dagelijks leven en wat heeft het losgemaakt?
De weg van spiritualiteit uit zich in wat ik zie om mij heen. Zo zie ik mensen die problemen op andere manieren oplossen door bijvoorbeeld een muur om zichzelf heen te bouwen of zich anders gedragen dan ze in werkelijkheid zijn. Dit zijn slechts middelen om de sleur te ontwijken of weg te stoppen. Ik word daar weleens verdrietig van en het irriteert mij ook wel, maar wie ben ik om daar over te oordelen? Zegt dat ook weer niet iets over mijzelf? Dat denk ik wel. Iedereen begint ergens, het zijn allemaal stappen die we ooit mee zullen maken of al meegemaakt hebben. Dus wat dat betreft zijn we allemaal gelijk en zitten we allemaal in hetzelfde schuitje, maar de een zal wat verder zijn dan de ander daarin. Juist erkennen dat we een zijn is een moeilijke les waar ik nog weleens moeite mee heb.
De natuur kent een zelfregulerend systeem waardoor we steeds worden geconfronteerd met onze eigen ''fouten''. We worden dus steeds gespiegeld, het is aan ons of we daaruit een les leren of gewoon doorgaan op oude voet. Uiteraard worden ook onze goede kanten gespiegeld anders zou het leven wel erg zwaar worden.

5. Wat maakt een persoon mooi voor jou?
Een persoon die zich kwetsbaar opstelt vind ik mooi en daarbij zelfkritiek toepast. Dus werken naar een oplossing doormiddel van zelfontplooiing. Daarbij gaan we vaak door diepe dalen, maar hoe weten we wat licht is als we nooit het donkere hebben ontmoet?

6. Aan welk nummer of aan welke artiest heb jij een positieve/mooie herinnering?
De liedjes van Coldplay raken mij altijd:
http://www.youtube.com/watch?v=sJOFOkFl5SA

7. Welke kleur past het best bij jou en waarom?
Groen, de kleur van de natuur.

8. Wat is jouw grootste angst?
Om mijzelf kwijt te raken in gedachten.

9. Wat is voor jou ware wijsheid?
Ik zie wijsheid als een product na zelfontplooiing, het overwinnen van diepe dalen en het overwinnen van onze grootste angsten.Wijsheid is maar een woord, maar het product zou ik willen omschrijven als, ''weten''. Hoe dat voelt is niet in woorden uit te leggen, tenminste ik kan dat niet.

10. (vraag van Truitje) De betekenis van dromen kan jij erg goed nagaan en verklaren. Pas jij deze techniek ook toe op je eigen dromen, luister jij naar je eigen raad?
Ja, deze techniek pas ik ook toe op mijn eigen dromen. Het gekke daaraan is dat ik mijn eigen dromen het moeilijkst te verklaren vind. Het zijn andere dromen. Dat heb ik zelf eens in mijn dromen gehoord; ''LveL'' je dromen veranderen. Blijkbaar komt dat doordat je gegroeit bent of een hoger level hebt bereikt qua bewustzijn, dat is zeker niet arrogant bedoelt hoor. Ik herken nu de categorieen dromen van anderen die ik zelf ook gehad heb in het verleden en weet dan vaak ook al welke problemen daaraan gekoppeld zijn, de symbolen maken vervolgens het plaatje compleet.

Ik luister naar mijn eigen raad en dan vooral door het uitpluizen van mijn eigen dromen, je voelt dan ook snel genoeg wat een bijzondere droom is met een bijzondere boodschap en welke niet. Je kunt je voorstellen dat als je elke droom uitpluist en lang over na gaat denken, je knettergek word. Het is daarom belangrijk dat je je leven niet laat leiden door dromen maar als ruggesteuntje gebruikt om op terug te vallen in moeilijke tijden.

11. Aan wie geef jij het interview door en welke vraag wil je aan diegene stellen?
Ik geef het intervieuw door aan Roy, ik weet dat hij met symbolen werkt en daar lessen uithaalt, verder vind ik zijn verhalen altijd erg interessant. Mijn vraag aan Roy: Je hebt al een aantal mooie spirituele ervaringen meegemaakt (Ontmoeting God etc.), maakt jouw dat ook hongeriger naar meer ervaringen?

---

LveL, bedankt voor het beantwoorden van de vragen! :D
Volgende maand (en jaar!) zal Roy worden geinterviewd!

Edit: Omdat Roy niet heeft gereageerd, is Butterfly geinterviewd in januari. De vraag voor haar was: Wat is jouw mooiste spirituele ervaring?

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: December 2008: LveL!
BerichtGeplaatst: 16-12-2008, 13:54:50 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-08-2006, 21:21:40
Berichten: 1821
Locatie: Breda
Hey Lvel,

Bedankt voor het delen van jouw mening, gevoelens en ervaringen!
Leuk om te lezen :)
Vooral je stuk over dromen vind ik er interessant! Dit houd mij ook altijd wel bezig.
En je uitspraak 'kun jij het leven omschrijven'... nee inderdaad, dat is een behoorlijke opgave! hihi^^

liefs xxx

_________________
life is not about how many breaths you take,
it's about the moments that take your breath away..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: December 2008: LveL
BerichtGeplaatst: 16-04-2009, 22:34:12 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 19-08-2008, 12:01:46
Berichten: 136
Locatie: Doetinchem
Hey,

Mijn excuses - ik ben een tijdje 'offline' geweest en heb daardoor de uitnodiging voor het interview niet ontvangen (lees ik net) .. :oops:
Het is een schande! ;)

Groetjes,
Roy


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: December 2008: LveL
BerichtGeplaatst: 17-04-2009, 06:48:38 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Geeft niet Roy, misschien kom je een volgende keer nog aan de beurt :)

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: December 2008: LveL
BerichtGeplaatst: 17-04-2009, 09:24:40 
Offline
Admin
Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-02-2005, 11:29:47
Berichten: 3161
Locatie: Enschede
Het kan ook zijn dat je geen uitnodiging hebt ontvangen omdat het (misschien) om een andere Roy ging. ;)

Je hebt namelijk roy en _Roy_, het is een klein verschil, maar het gaat toch om 2 verschillende mensen. Je hebt zelfs nog Roy Brand en roytje, maar die zullen deze keer vast niet bedoeld zijn, de 1 is al geinterviewd en de ander heeft nog maar 1 bericht geplaatst en is al 2 jaar niet meer op SJ geweest. :lol:

_________________
Zonnige en liefdevolle groetjes,

Pluisje.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl