Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 20:21:04

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Mei 2009: Dreamcatcher
BerichtGeplaatst: 07-05-2009, 18:35:37 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Deze maand interviewde ik Dreamcatcher!
Veel plezier met lezen...


---

Afbeelding

1. Hoe ben je op het forum gekomen en wat vind je het leukste aspect aan het forum?
Ik was op zoek naar een forum waar ik meer kon leren over spiritualiteit en mensen kon leren kennen die zich daar ook mee bezig hielden, omdat ik zulke mensen miste in mijn omgeving. Het leukste aan het forum vind ik de gedichten en het topic 'Wie ben ik'. Ik vind het mooi dat iedereen echt iets van zichzelf kan laten zien op dit forum, onder andere via de gedichten. Er wordt hier zoveel moois geschreven!

2. Hoe zie jij spiritualiteit terugkomen in je leven, hoe ga je ermee om?
Spiritualiteit heeft voor mij in de afgelopen jaren een hele andere betekenis gekregen. Er was een periode waarin ik mediteerde, ontzettend veel boeken las over uiteenlopende ‘spirituele’ zaken en probeerde dat alles in me op te nemen. Ik voelde me heel spiritueel, als ik in mijn eigen wereldje zat. Zodra ik de deur uit ging, botste dat met de werkelijkheid en voelde ik me helemaal niet zo spiritueel meer. Dan werd ik boos op mezelf, want ik moest me toch vredig voelen, ongeacht wat er in mijn leven gebeurde? Ik was toch zo 'spiritueel'? Ik kon er niet mee omgaan en liet het allemaal voor wat het was. Juist vanaf dat moment kreeg het voor mij een plek. Ik hoef ‘spiritualiteit’ niet meer te zoeken, het is overal. Voor mij betekent het dat niets zwart of wit is, dat ik alles er laat zijn en ook accepteer wat voor gevoel ik ergens bij heb. Ik mag iets leuk of niet leuk vinden, maar ik heb juist ook geleerd voorbij mezelf te kijken. Spiritualiteit is voor mij; verbindingen leggen en zien dat alles deel is van elkaar. Het is een rode draad, een manier van aankijken tegen gebeurtenissen en het leven zelf. Het is heel ‘down to earth’ en bovenal is het iets van mezelf, niet iets waarvan ik anderen moet overtuigen.

3. Welke ervaring in je leven heeft veel indruk op je gemaakt en mee geholpen je te maken zoals je nu bent?
Oeh, ik denk dat ik daar eigenlijk niet één antwoord op kan geven, omdat alle ervaringen je maken tot wie je bent. Als ik toch één ding moet noemen dan zou ik zeggen dat de periode waarin ik last had van paniekaanvallen en agorafobie erg veel indruk op mij gemaakt heeft. Ik was elke dag bang, de hele dag door en op een gegeven moment kwam ik nauwelijks nog buiten. In die periode heb ik mezelf goed leren kennen. Ik leerde grenzen stellen, mijn kracht kennen én vooral mijn gevoel volgen. De dingen die ik eng vond besloot ik juist te gaan doen en ik ben mijn hele leven 'opnieuw gaan opbouwen', door die periode van afzondering. Er was een moment was waarop ik dacht; 'ik ben niet meer te helpen, ik kom hier nooit vanaf', maar ik overwon mijn angst en ben me daardoor sterker gaan voelen dan ooit tevoren. Ik kan alles, weet ik nu, want eens leek een leven zonder angst ook onmogelijk.

4. Hoe zou je jezelf omschrijven in een paar zinnen?
Ik zou mezelf omschrijven als een leergierig en spontaan persoon. Een doorzetter. Iemand die het leven niet te serieus neemt, maar toch ook juist erg kan nadenken. Ik vind humor belangrijk, ga mijn eigen gang en luister goed naar mijn gevoel. Ik ben creatief en zorgzaam, nieuwsgierig naar de wereld en naar andere mensen.

5. Welke film vind jij echt aan te raden en waarom?
Instinct, met Anthony Hopkins en Cuba Gooding jr. Dit vond ik echt een geweldige film, een indrukwekkende film, die je aanzet tot nadenken over dingen waar we niet altijd bij stilstaan. De manier waarop we gekneed zijn door de maatschappij, onze wekker en mensen op wie we indruk (denken te) moeten maken, om maar iets te noemen. We denken soms 'vrij' te zijn, maar zijn verre van vrij. Deze film doet wat Anthony Hopkins bij Cuba Gooding jr. doet; Hij neemt je niets af, behalve misschien je illusies. Een applausje voor Instinct!

6. Welke droom wil je nog eens kunnen waarmaken?
Ik wil heel graag boeken schrijven die iets losmaken, iets met iemand doen... misschien wel HET boek der boeken schrijven, als ik met deze vraag toch even mag wegdromen... :oops: Daarnaast wil ik natuurlijk het liefst steeds meer mensen bereiken, want een manuscript is uiteindelijk niets zonder lezers. Schrijven is al zo lang mijn ding, mijn passie. Ik denk dat er niets mooier is dan merken dat wat jij het liefst doet tegelijkerijd iets doet met anderen.

7. Welk aspect van het menselijk karakter boeit jou het meest?
De beperkingen, die we vaak niet kunnen of durven zien. De menselijke geest boeit me, dat wat we zien als ‘werkelijkheid’. De illusies,- de dingen die we onszelf wijsmaken en voorhouden. De dingen die ons zijn aangeleerd. Er is denk ik veel wat we niet kunnen zien - of niet kunnen begrijpen – en juist dat vind ik interessant.

8. Heb je een boodschap die je de mensen op het forum mee wilt geven?
Laat je vallen, face your fears en volg je hart! En voor de liefhebbers; een nummer dat ik zelf heel erg mooi vind én mijn boodschap op een fantastische manier verwoord: http://www.youtube.com/watch?v=DUzkKsD4nA0

9. Welke persoon bewonder je?
Oeh, er zijn zoveel mooie en bijzondere mensen dat ik hier een hele lijst van zou kunnen maken... Misschien mag ik een iets ander antwoord geven? Ik bewonder mensen die hun eigen ding doen en hun hart volgen, ongeacht de obstakels die ze hierbij tegenkomen. Mensen die goed voor zichzelf zijn en zich realiseren dat ze juist daardoor nog meer voor anderen kunnen betekenen. Ik bewonder mensen die vallen en vooral weer opstaan! Mensen die zichzelf durven zijn, ongeacht de consequenties.

10. (vraag van Chris) Hoe ervaar jij Liefde? Wat is volgens jou de definitie van Liefde?
En bedankt Chris! Hahaha, jeetje :roll: dat is geen gemakkelijke vraag zeg! Nou, here we go... Liefde is, in mijn ogen, ongrijpbaar. Het is ruimte, loslaten, accepteren. Iemand ‘laten zijn’. Het is een gevoel van tevredenheid, alles is goed, alles mag er zijn zoals het is. Liefde is geen hartje op papier, geen huwelijk, geen proces dat zich laat beïnvloeden. Zodra je het wilt vastpakken is het weg. Verstoord. In mijn ogen is liefde niet slechts iets wat bestaat tussen twee mensen. Liefde kan er zijn tussen alle mensen, overal, en zelfs als er geen ander aanwezig is kun je...tja, ‘in liefde zijn’, liefde ervaren. Liefde laat je jezelf zien zoals je bent, brengt het beste in jezelf aan de oppervlakte. Maar het helpt je ook groeien! Liefde is een proces en geen statisch iets. Het is altijd onderweg, altijd in beweging.

Zoiets...?

11. Aan wie wil je het interview doorgeven en welke vraag stel je aan diegene?
Ik wil het interview graag doorgeven aan Nez (Neziha). Mijn vraag: Als reïncarnatie bestaat, hoe zag jouw vorige leven er dan uit? Waar denk je dat jij leefde? Wie denk je dat je was? Wat was de belangrijkste les die jij leerde?

---

Deniece, bedankt voor dit interview!
Volgende maand (juni) zullen we Nez interviewen :D

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mei 2009: Dreamcatcher
BerichtGeplaatst: 08-05-2009, 06:34:36 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-03-2005, 10:17:16
Berichten: 522
Mooi geschreven dreamcatcher. Je hebt talent voor schrijven dus met dat boek der boeken komt het wel goed. Begin gewoon met schrijven, ga er gewoon voor. Er is een website (natuurlijk de naam vergeten) waar je, je boek kunt uitgeven per stuk. Je plaatst je worddocument online en wanneer iemand jouw boek wilt bestellen betaald deze een X bedrag. Hij of zij krijgt het boek dan netjes gebonden (met voorkant die je zelf kunt ontwerpen) aangeleverd.

_________________
Alle antwoorden zitten in jezelf en zijn direct voor jou beschikbaar. Vertrouw daarop!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mei 2009: Dreamcatcher
BerichtGeplaatst: 08-05-2009, 14:31:43 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2005, 13:10:32
Berichten: 1363
Chris, dankjewel voor je mooie, lieve reactie en je complimenten! :oops: :D Jeetje, ik ben er even stil van...!

Liefs :hart:


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mei 2009: Dreamcatcher
BerichtGeplaatst: 08-05-2009, 14:36:42 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2005, 13:10:32
Berichten: 1363
Miracle, dankjewel voor je reactie! :D Goede tip ook, hoewel mijn eerste boek binnenkort al verschijnt! :) Het boek der boeken, dáárvoor zal ik uiteraard nog een heel hoop moeten leren en vooral heel veel moeten schrijven en schrijven en schrijven... en hopelijk zal ik gaandeweg steeds beter worden en ook meer mensen kunnen bereiken... :D

Liefs x


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mei 2009: Dreamcatcher
BerichtGeplaatst: 08-05-2009, 19:10:46 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-11-2007, 22:39:00
Berichten: 272
Locatie: Zuid-Holland
Nou Deniece, ik ben er even stil van! :shock: het is duidelijk dat je een goede schrijver bent, je weet alles zo goed te beschrijven! :D en je bent een geweldig persoon! :hart:
ik kijk er naar uit om zelf geinterviewd te worden en jouw vragen te beantwoorden!

Liefs Neziha

_________________
Ik dreef op mijn rug in een rivier van vrede onder bruggen van stilte door. Ik kwam nergens vandaan en had geen doel.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mei 2009: Dreamcatcher
BerichtGeplaatst: 09-05-2009, 10:46:37 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2005, 13:10:32
Berichten: 1363
Dankjewel voor je lieve reactie meis! :hart: Ik kijk uit naar jouw interview! :D

Liefs,
Deniece


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mei 2009: Dreamcatcher
BerichtGeplaatst: 09-05-2009, 20:44:57 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-05-2009, 14:13:18
Berichten: 1046
Locatie: Groningen
Goed interview!
hopelijk komt je boek ooit eens =)
ik denk dat ik het dan zeker ga lezen

_________________
๏๏ ๏̯͡๏ 。◕‿◕。 ツ ಠ_ಠ


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mei 2009: Dreamcatcher
BerichtGeplaatst: 10-05-2009, 16:44:17 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2005, 13:10:32
Berichten: 1363
Dankjewel voor je reactie! Leuk om te horen dat je 't een goed interview vond! :D
Mijn 1e boek verschijnt binnenkort, op dit moment worden de laatste redactionele werkzaamheden verricht, dus dat is alvast een heel goed begin op weg naar het verwezenlijken van mijn droom! :wink: :D

Liefs,
Deniece


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mei 2009: Dreamcatcher
BerichtGeplaatst: 18-05-2009, 09:52:49 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2005, 13:10:32
Berichten: 1363
Dankjewel voor je reactie, Robbie! Leuk dat je mijn interview ook gelezen hebt :D Maakt toch helemaal niet uit wanneer je 't leest!! :wink: :D Super leuk dat je mijn boek ook wilt kopen als het er is! :kiss:

Groetjes, Deniece


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mei 2009: Dreamcatcher
BerichtGeplaatst: 28-02-2010, 21:33:31 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-08-2006, 21:21:40
Berichten: 1821
Locatie: Breda
Oke, weer een veel te late reactie, maar kon het toch niet laten! 8) :lol: haha!

Citeer:
3. Welke ervaring in je leven heeft veel indruk op je gemaakt en mee geholpen je te maken zoals je nu bent?
Oeh, ik denk dat ik daar eigenlijk niet één antwoord op kan geven, omdat alle ervaringen je maken tot wie je bent. Als ik toch één ding moet noemen dan zou ik zeggen dat de periode waarin ik last had van paniekaanvallen en agorafobie erg veel indruk op mij gemaakt heeft. Ik was elke dag bang, de hele dag door en op een gegeven moment kwam ik nauwelijks nog buiten. In die periode heb ik mezelf goed leren kennen. Ik leerde grenzen stellen, mijn kracht kennen én vooral mijn gevoel volgen. De dingen die ik eng vond besloot ik juist te gaan doen en ik ben mijn hele leven 'opnieuw gaan opbouwen', door die periode van afzondering. Er was een moment was waarop ik dacht; 'ik ben niet meer te helpen, ik kom hier nooit vanaf', maar ik overwon mijn angst en ben me daardoor sterker gaan voelen dan ooit tevoren. Ik kan alles, weet ik nu, want eens leek een leven zonder angst ook onmogelijk.

You go girl.. :D Ik heb zoveel bewondering voor jou en voor hoe jij de dingen in het leven ziet!! Je bent nog steeds een bron van inspiratie voor mij en ik weet zeker ook voor vele anderen!

Citeer:
4. Hoe zou je jezelf omschrijven in een paar zinnen?
Ik zou mezelf omschrijven als een leergierig en spontaan persoon. Een doorzetter. Iemand die het leven niet te serieus neemt, maar toch ook juist erg kan nadenken. Ik vind humor belangrijk, ga mijn eigen gang en luister goed naar mijn gevoel. Ik ben creatief en zorgzaam, nieuwsgierig naar de wereld en naar andere mensen.

Meis, ik had het niet beter kunnen omschrijven! :mrgreen:

Citeer:
6. Welke droom wil je nog eens kunnen waarmaken?
Ik wil heel graag boeken schrijven die iets losmaken, iets met iemand doen... misschien wel HET boek der boeken schrijven, als ik met deze vraag toch even mag wegdromen... :oops: Daarnaast wil ik natuurlijk het liefst steeds meer mensen bereiken, want een manuscript is uiteindelijk niets zonder lezers. Schrijven is al zo lang mijn ding, mijn passie. Ik denk dat er niets mooier is dan merken dat wat jij het liefst doet tegelijkerijd iets doet met anderen.

Pff.. Weer zo mooi omschreven! Schrijven is inderdaad jouw ding! En dat is nu al helemaal bewezen want ik heb hier 2 boeken van je in de kast staan! Ben zo trots op jou lieverd! Jij bent het bewijs dat als je iets écht wil, je het ook kunt bereiken!

Liefs! :hart:

_________________
life is not about how many breaths you take,
it's about the moments that take your breath away..


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl