Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 17:51:23

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Juni 2009: Nez
BerichtGeplaatst: 08-06-2009, 12:18:09 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Deze maand is Nez geinterviewd!
Veel plezier met lezen...


---

Afbeelding

1. Hoe ben je op het forum gekomen en wat vind je het leukste aspect aan het forum?
Ik heb helaas niemand uit mijn omgeving die mij steunt in gebeurtenissen die ik niet kan verklaren. Uiteindelijk ben ik zelf op zoek gegaan en ben ik op het forum gekomen door toeval. Het leek me een hele fijne forum en ik denk er nog steeds zo over. Het fijnste aan het forum vind ik wel dat je er echt alles kwijt kan, niemand die iets vreemd aan je vindt of je uitlacht. Ook vind ik het fijn dat dit forum veel ruimte biedt aan creativiteit. Ik vind zelf dat spiritualiteit en creativiteit erg samen lopen.

2. Wat is spiritualiteit voor jou en hoe ga je ermee om in je dagelijks leven?
Spiritualiteit is voor mij geheel het 1 zijn met jezelf. Hier versta ik onder, eerlijkheid tegen over jezelf en anderen, zelfkennis, motivatie en discipline. Natuurlijk beginnend met zelfacceptatie tot de bereidheid om je te ontvouwen voor anderen om je heen en te accepteren wat je toekomt en dat met behulp van je eigen creativiteit naar je eigen hand te zetten.

3. Hoe zou je jezelf omschrijven in een paar zinnen?
Ik ben eigenzinnig, creatief, veelzijdig, mensgericht, waarheidlievend en ik probeer altijd het beste uit alles te halen. Mijn doel in het leven is om altijd doelen te hebben om na te streven. Het liefst ben ik altijd bezig met nieuwe dingen, zo voel ik me echt levendig.

4. Wat is je grootste angst en je grootste droom?
Mijn grootste angst is om mij zelf te verliezen en niet meer terug te vinden. Na elke down heb ik wel weer een up. Maar soms heb ik de angst wanneer ik in grote onzekerheden verkeer om de verwachting wanneer ik nou die top weer zal bereiken?
Mijn grootste droom is om een succesvolle schrijfster te worden, ik wil een stukje van mijn eigen wereld delen met mijn omgeving. En als het later financieel mee zit zou ik graag reizen naar verre landen willen maken, les geven in ontwikkelingslanden, weeshuizen financieel ondersteunen, zelf kinderen adopteren. Mijn geest verruimen en mijn wereld vergroten.

5. Wat is je lievelingseten, -muziek, -film, -kleur & -boek?
Ik houd van hele zoete dingen, ik ben vooral weg van de lekkernijen van de mediterrane keuken. Wat Turkse zoete specialiteiten zijn baklava en künefe, maar ik denk dat de meesten het niet kennen maar raad het proberen ervan wel erg aan.
In muziek heb ik niet echt een lievelingsband of artiest, het is altijd wel erg verschillend, omdat mijn stemming de muziek uitkiest die ik horen wil en stemmingen veranderen. Ik luister het meest naar rock om te kunnen ontspannen maar ik dans ook heel graag op R&B en hiphop.
Ik vind drama filmen het mooist, ze gaan ook nooit zonder tissues, The Atonement vind ik een hele mooie en ook Australia en wel meer.
Mijn lievelingskleur is blauw. Ik kan nogal dromerig zijn en dan vind ik het heerlijk om naar de blauwe hemel te staren, het is zo helder en rustgevend en geeft de vrijheid.
In het kiezen van boeken heb ik wel een specifiek genre. Ik lees altijd psychologische romans met filosofische tintjes. Schrijvers zoals Harry Mullish, Paolo Coelho, Carlos Ruiz Zafon, Connie Palmen en Jostein Gaarder zijn mijn favorieten.

6. Welk(e) perso(o)n(en) zou je een inspiratie voor jouzelf kunnen noemen?
Mijn moeder en mijn vrienden en mensen die erg doeltreffend zijn.
Ik adoreer mijn moeder omdat zij begripvol is en om haar wijsheid, geduld en haar talent om te kunnen bemiddelen. Ik hoop dat ik later een moeder net zoals zij kan worden, vooral het geduld spreekt mij aan want ik kan soms echt een heethoofd zijn, waardoor ik volledig mijn overzicht verlies.
Ik kies mijn vrienden heel bewust en ben dus best selectief. Maar ik voel al snel aan met wie het zal klikken en wie niet, ik heb een kleine maar een zeer intense vriendenkring, die bestaan uit personen met geheel afwijkende karakters ten opzichte van elkaar. Ik houd van diversiteit omdat het zoveel mogelijkheden biedt in je eigen visie op je leven, ik houd van mijn vrienden, ik leer van ze, neem ze mee.
Bovendien word ik altijd geraakt door mensen die altijd vastbesloten hun eigen pad in slaan en doen waarin zij zelf geloven zonder zich te storen aan anderen die denken dat ze het wel beter weten voor een ander. Het is iets heel moois om zonder twijfel en zonder stoppen door te zetten totdat je doelen bereikt zijn. Al is het pad die degene in slaat in mijn visie slecht. Iedereen gelooft in iets, ook als je in niks gelooft dan betekent het nog steeds dat je een geloof hebt. Iedereen heeft een mening gevormd over wat juist is en wat niet, een referentiekader op andermans visies. Hoe verkeerd het ook mag lijken vanuit mijn visie wat een ander doet, toch vind ik dat hij mag doen zoals hij wenst wegens zijn eigen geloof en denkt het juiste te doen.

7. Wat wil jij graag nog bereiken in je leven?
Een gezin, goede baan, geluk, liefde en gezondheid.
Ik zou ook een keer echt iets geks willen doen. Iets erg gedaagd, waar ik nooit 1, 2, 3 op zou kunnen komen. Wat dat is weet ik nog niet precies. Voor de rest wil ik zoals ik bij mijn grootste droom beschreef iets betekenen voor anderen die hulp willen. Het zit toch ook wel in de natuur van de mens om bewust te zijn van een eigen functie in een sociale groep.

8. Als je een soort huis zou zijn, wat voor 1 zou dat dan zijn?
Nou dat wordt een hele geweldige, ik doe gymnasium en niet voor niks, ik had ook wel makkelijk kunnen doen en mezelf al die stress en moeite kunnen besparen. Maar ik ga toch wel door met een zeer goed betaalde baan waarvan ik zelf ook van wil profiteren.
Het liefst een alleenstaand huis, groot, maar ook weer niet megagroot. De ramen zijn groot en de tuin eromheen moet groot zijn zodat ik een stuk erf heb om zelf groente en fruit op te kunnen verbouwen (die smaken veel beter dan kasfruit&groente) en bomen, ik ben een natuurliefhebber. Ik wil het grote huis ook zodat mijn kinderen later de ruimte hebben voor zichzelf en ook een heleboel huisdieren. Maar honden liever niet in het huis omdat honden nou eenmaal een kenmerkende geur en haartjes in huizen achterlaten wat ik liever niet heb.
Het meubilair is eenvoudig en strak. Er moet niet meer dan nodig staan. Wel kleurrijke schilderijen en vazen met bloemen om het helemaal op te vrolijken en de tapijten neem ik mee uit mij cultuur. De muren zou ik wit verfen om de ruimte groter te laten lijken maar wel zelf beschilderen met de japanse bloesembomen. Tjee ik stop hier even want ik zou eigenlijk nog langer door kunnen gaan en nog gedetailleerder, maar dat laat ik wel over aan ‘later’.

9. Als je iets aan jezelf kon veranderen, wat zou dat dan zijn, en waarom?
Er is niet iets bijzonders dat ik aan mezelf zou willen veranderen, waaruit je trouwens niet mag concluderen dat ik mijzelf Mrs Perfect vind. Maar er is altijd wel iets wat je vind missen in je leven, altijd dat streven naar meer of iets anders, tevredenheid is een expressie van korte duur. Het enige wat ik een beetje zou willen veranderen is dat ik de lat voor mezelf minder hoog moet leggen en sneller tevreden moet zijn. Ik zou me fijner voelen als ik de dingen kon laten zoals ze zijn.

10. (vraag van Deniece) Als reïncarnatie bestaat, hoe zag jouw vorige leven er dan uit? Waar denk je dat jij leefde? Wie denk je dat je was? Wat was de belangrijkste les die jij leerde?
Ik denk dat ik in mijn vorige leven een jongen was uit de 15de eeuw, wel uit 1 van de hogere rangen, onderwijs was me gegeven. Ik denk dat het land waar ik leefde heel warm was, ergens richting het Zuid Oosten, een gebied met veel natuur. Ik was een stille jongen die niet veel vrienden maakte maar wel een paar hele goede en trouwe had. Levensstijl was chique ten opzichte van de anderen, ik had alles wat ik begeerde maar voelde me alsnog eenzaam. Dieren waren mijn fascinatie, ik ging veel met ze om, vooral olifanten. De communicatie met dieren was beter dan met de mens. Ik observeerde anderen en trok hieruit conclusies. Mijn belangrijkste les zou zijn dat observatie niet de sleutel is tot wijsheid. Ik was wel snel om mijn einde gekomen wegens een burgeroorlog.
Ik denk dit allemaal omdat ik soms nog steeds last heb van die eenzaamheidsangst en problemen heb met expressies te tonen, ik heb altijd wel een medium nodig zoals dans, zang, schrijverschap of tekenen. Bovendien heb ik sinds kinds af aan een gave om het vertrouwen van een dier heel snel te winnen.

11. Aan wie wil je het interview doorgeven en welke vraag stel je aan diegene?
Ik wil het interview doorgeven aan ‘the 5th dimension’ en mijn vraag is: Als je een roman zou schrijven, een fictie die alsnog dichtbij jouw eigen leven ligt, wat zou de thema van het verhaal zijn in enkele zinnen samengevat?

---

Nez, bedankt voor dit interview!
Volgende maand interviewen we 'the 5th dimension!

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Juni 2009: Nez
BerichtGeplaatst: 08-06-2009, 19:25:48 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-05-2009, 22:48:48
Berichten: 231
Locatie: NL
heyyy geinig interview^^
goed dat je dicpline kan vinden in spiritualiteit das vrij belangerijk het houd je concentratie vast^^
damn gynasium dan kun je goed leren zeg 8).
meditirians is indd leker eten yummy yummy ^^
grt witte wolf.


Laatst gewijzigd door witte wolf op 08-06-2009, 19:30:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Juni 2009: Nez
BerichtGeplaatst: 08-06-2009, 19:53:36 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-04-2009, 17:46:00
Berichten: 299
Erg leuk interview om te lezen! Interessant om over je dromen te lezen :)

_________________
'Every wall is a door' ~ R.W. Emerson


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Juni 2009: Nez
BerichtGeplaatst: 09-06-2009, 19:13:13 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2005, 13:10:32
Berichten: 1363
Meisssieee! :D Wat een mooi interview! Ik heb het met veel plezier en bewondering gelezen!

Dankjewel voor het beantwoorden van mijn vraag! Wauw! :D Wat een uitgebreid en mooi antwoord!

Liefs :hart:


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Juni 2009: Nez
BerichtGeplaatst: 10-06-2009, 10:20:29 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-11-2007, 22:39:00
Berichten: 272
Locatie: Zuid-Holland
Hee allemaal,
ik had eigenlijk nog nooit mee gedaan aan een interview dus was ik nogal zenuwachtend over de reacties die zouden komen maar nu ben ik best blij dat ik geinterviewd ben!
echt superbedankt allemaal voor jullie lieve en leuke reacties!! :D :hart:

Liefs Neziha

_________________
Ik dreef op mijn rug in een rivier van vrede onder bruggen van stilte door. Ik kwam nergens vandaan en had geen doel.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Juni 2009: Nez
BerichtGeplaatst: 10-06-2009, 10:32:02 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-11-2007, 22:39:00
Berichten: 272
Locatie: Zuid-Holland
Dreamwalker schreef:

Ook erg leuk en interessant om eens een interview over spiritualiteit te lezen met iemand die in een andere cultuur is opgegroeid dan ik. Ik ben wat dat betreft echt heel nieuwsgierig naar andere culturen en hoe zij omgaan met dingen/ erover nadenken en dergelijke. Leuk om eens van jou te horen hoe dat bij jou gaat en hoe jij dat zelf ervaart!


Hee Chris, dat is inderdaag een goede opmerking
ik zie dat de bezigheden met spiritualiteit vaker voorkomt bij mensen die zijn opgegroeid met het christendom
ik zelf ben islamitisch opgevoed, maar zowel de islam als het christendom hebben veel richtlijnen die aan elkaar gelijk zijn, om bijvoorbeeld de makkelijkste te noemen: leven na de dood.
Ook in de islam worden vele dingen in de spiritualiteit geaccepteerd zoals geesten en aura's en wel meer maar voorspellingen niet zoals tarot, dat is tegen God's hand in denk ik :P
maar mijn oma van de moederkant ziet aura's en mijn betovergrootmoeder had de gave mensen te genezen
opzich is het in mijn familie ook gewoon geaccepteerd alleen is het gewoon dat ik er niet over praat omdat ik dat niet zo zeer nodig vind en dat ik weet dat mijn ouders er niet zo veel belangstelling voor hebben

groetjes Neziha

_________________
Ik dreef op mijn rug in een rivier van vrede onder bruggen van stilte door. Ik kwam nergens vandaan en had geen doel.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Juni 2009: Nez
BerichtGeplaatst: 21-06-2009, 00:52:27 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 01-04-2009, 00:06:57
Berichten: 51
Locatie: Zuid-Holland
leuk interview =D erg interessant om te lezen =)!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl