Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 23:44:12

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: November 2009: Avuso
BerichtGeplaatst: 29-11-2009, 10:13:33 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Deze maand is Avuso geinterviewd! Veel plezier!

---

1. Hoe ben je op het forum gekomen en wat vind je het leukste aspect aan het forum?
Hoe ik hier beland ben weet ik niet eens meer precies. Waarschijnlijk tijdens mijn "grote internet zoek tocht" waarbij ik opzoek was naar een nieuwe basis waarop ik al mijn keuzes kon baseren. Ik kwam er in die tijd achter dat veel keuzes die ik maakte achteraf helemaal niet bij me paste of ronduit tegen me werkte. Tijdens de zoektocht kwam ik er ook achter dat mensen hun keuzes alleen maakte op basis van wat ze in het verleden hebben geleerd. Toen kwam ik op de gedachte “Als ik in het verleden niet heb geleerd wat het beste voor mij is dan maak ik dus onnodig veel verkeerde keuzes en aangezien ik een zoektocht op internet begonnen ben blijkt dus dat ik besef dat ik lang niet altijd weet wat het beste voor mij is. Dat was stap een van mijn zoektocht en zo gaat mijn zoektocht nog steeds verder stap voor stap.

Het mooie aan dit forum vindt ik de overleg cultuur welke in grote mate aanwezig is. Op de meeste fora word gediscussieerd en het grote nadeel van discussie vindt ik dat men kosten wat het kost gelijk moet halen en de ander moet overtuigen. Dit vindt ik in de meeste gevallen nutteloos omdat het mensen uit elkaar drijft. Bovendien komen twee waarheden die samen een nog grotere waarheid vormen nooit bij elkaar en kun je dus veel meer bereiken met overleg dan met discussie. Dit forum is een van de weinige plekken waar ik niet hoef te discussiëren maar waar ik kan overleggen en dat is heel erg waardevol, voor mij en mijn zoektocht.

2. Kun je jezelf omschrijven in een paar zinnen?
Waarom? Dat is de vraag die ik het meest stel. Ik ben dan ook een echte denker. Daarnaast ben ik een ingetogen doorzetter. Beetje van het type stille filmheld, maar dan wat minder knap en bovendien heb ik geen pistolen. Verder vindt ik van mezelf dat ik maar weinig creatief ben en alles heel wetenschappelijk benader. Maar goed, dat is wat ik vandaag ben. Volgend jaar ben ik weer iemand anders want deze wereld is een grote verandering.

3. Wat is spiritualiteit voor jou en hoe ga je ermee om in je dagelijks leven?
In eerste instantie is spiritualiteit voor mij met twee voeten op de grond terug komen uit de droomwereld die we met z'n alle hebben gecreëerd. Met die droomwereld bedoel ik alle culturele en maatschappelijke regeltjes die wij onszelf opleggen. Anders gezegd, ik denk dat er twee soorten waarheid zijn. Absolute waarheid, bijvoorbeeld: een koe eet gras, een kip legt een ei en een mens eet geen gras en legt ook geen ei. Anderzijds heb je de relatieve waarheid, bijvoorbeeld: ik ben een Nederlander, het is nu 19:55 en die tafel is duur. De absolute waarheid is er altijd, overal en bestaat ook zonder mensheid. De relatieve werkelijkheid is de laag "werkelijkheid" die wij als mens bovenop de absolute werkelijkheid hebben verzonnen. Spiritualiteit betekend voor mij het inzien van de relatieve droomwerkelijkheid en terug keren naar de absolute werkelijkheid. Maar het moet natuurlijk niet te simpel zijn. Daarom zijn de absolute en relatieve werkelijkheden nauw met elkaar verbonden. Als je in jouw relatieve werkelijkheid maar hard genoeg denkt aan een teen die pijn doet. Dan volgt er vanzelf een chemische reactie in het lichaam(=absolute werkelijkheid) welke zorgt voor een onaangenaam gevoel.

In tweede instantie past het woord spiritualiteit denk ik prachtig in het rijtje sinterklaas/kerst/valentijnsdag. Kortom lekker geld aftroggelen.

En in derde instantie moet ik bij het woord spiritualiteit vaak denken aan zweverige types die de weg kwijt zijn. Nu wil ik niet zeggen dat er niet zoiets bestaat als telepathie of helder weten of hoe je het ook wilt noemen. Maar ik wil wel zeggen dat er maar heel weinig mensen zijn die onderscheid kunnen maken tussen wat men zelf bedenkt/voelt met het eigen lichaam en wat van "buiten" komt. Dus het bruikbaar toepassen van deze kennis zal er voor de meesten niet inzitten. Ook al zouden ze dat erg graag willen. De een heeft er meer aanleg voor dan de ander maar iedereen zal het vast wel tot een bepaalt niveau aankunnen leren. Ik vindt het allemaal erg aantrekkelijk klinken maar ik zelf hou me hier niet echt mee bezig aangezien ik het vooralsnog veel te druk heb met het afleren van aangeleerd gedrag uit de relatieve werkelijkheid die ik zelf voor een groot deel bedacht heb.

4. Welk aspect van het menselijk karakter boeit jou het meest?
Het karakter van mensen op zichzelf vindt ik niet heel erg boeiend. De uitwerkingen er van des te meer. Ik vindt het prachtig als mensen zich niet al te veel laten tegen houden door hun omgeving en lekker doen wat ze zelf willen. Puur omdat ze dat zelf willen. Persoonlijk ken ik eigenlijk niet zoveel mensen die leven in overeenstemming met hun eigen karakter. Als ik naar mezelf kijk hou ik mij erg vaak in omdat mij dit is aangeleerd. En dit inhouden/aanpassen zie ik erg veel om me heen gebeuren dus dat maakt de mensen die dit niet doen juist extra interessant. Een ander aspect wat mij boeit is de maatschappelijke druk om je op een bepaalde manier te gedragen. Kinderen die het leuk vinden om te leren en oprecht geïnteresseerd zijn worden al snel uitgemaakt voor nerd/studiebol. Kinderen die druk zijn hebben allemaal adhd om ze vervolgens vol te stoppen met kalmerende middelen. In mijn ogen zijn die kinderen niet druk omdat ze adhd hebben maar omdat dit in hun karakter zit. Lastig voor de docent die theorie wil stampen maar nog lastiger voor het kind dat de hele dag moet stil zitten wat totaal niet in overeenstemming is met zijn/haar karakter. In de meeste kantoor omgevingen is een goede werknemer iemand die ja knikt naar zijn leidinggevende en vervolgens zonder morren zijn werk uitvoert. Proces matig papier schuiven is ook erg in. Hoe meer je op een robot lijkt hoe beter je je werk doet. Nee mevrouw op mijn scherm staat dat het helaas niet mogelijk is.

Hoor je volwassenen wel eens lekker schreeuwen gewoon omdat het leuk is (sportvelden uitgesloten)? Zie je volwassenen al in een plas stampen? Zie je een volwassenen wel eens huppelend door de gang gaan? Elke gezonde volwassene die er alleen al aan denkt moet erom lachen…waarom dan niet gewoon doen? Omdat je dat is afgeleerd. Als je door de gang huppelt dan vinden veel mensen dat best leuk maar velen denken er gelijk bij "wat een halve zool". Daar zit je dan met je energieke karakter.

5. Hoe sta jij tegenover het vaccin tegen Mexicaanse Griep (en in griepprikken in het algemeen)?
Ik ben tegen het ziek maken van gezonde mensen. Ook tegen een klein beetje ziek maken om antistoffen te creëren. Als iemand echt ziek is en hij/zij gebruikt medicijnen dan heb ik daar geen problemen mee. Mits de medicijnen ook echt een oplossing bieden. Zo vindt ik antidepressiva en pillen tegen adhd totale onzin en in de meeste gevallen ronduit nutteloos. Puur omdat deze worden gebruikt om normale reacties te beperken. Als iemand het stempel adhd heeft dan moet je hem ruimte geven om zijn energie kwijt te kunnen. Iedere dag een uurtje sporten lijkt mij dan ook beter dan een pilletje bij het ontbijt. Maar dat is natuurlijk lastig in te passen in het huidige onderwijs systeem dus kiest men toch maar voor het pilletje.... Een ander mooi iets aan prikken en pillen is het fenomeen "bijwerking". Bijwerkingen bestaan in mijn ogen niet. Er zijn alleen werkingen. Dat een werking niet helpt tegen de ziekte maakt deze werking niet minder belangrijk dan een werking die wel tegen je ziekte helpt. Dat brengt ons meteen bij eerlijke voorlichting over medicijnen. Als je de afgelopen tijd het nieuws hebt gekeken werd daar een ontzettend eentonig beeld gegeven over de vaccinatie tegen de Mexicaanse griep. Zo was het in het begin pas na 3 dagen duidelijk of iemand nu echt de Mexicaanse griep had dat moest namelijk onderzocht worden in het laboratorium. Maar een maand later kon men met zekerheid zeggen dat het in 90% van alle griep gevallen het om het Mexicaanse griepvirus ging. Hans Kazan valt in het niet met zijn tovertrucjes. Wat eigenlijk nog erger is was de angst die bij mensen werd in gebezemd. Zo had het NOS journaal een item waarbij de verslaggever zijn Mexicaanse griep verhaaltje hield op de intensive care van een kinderziekenhuis. Ik denk dat elke ouder hier door geraakt wordt hoe rationeel iemand ook is. Dit is in mijn ogen dus echt bang makerij. Er wordt een onrealistisch gevoel gecreëerd bij ouders van "als ik mijn kind niet laat prikken ligt hij/zij straks ook daar in dat ziekenhuisbed en dat is dan mijn schuld". Aan de andere kant zijn er ook vele websites waar totale onzin verkondigd over vaccinaties wat ook weer niet goed is. Ik vindt het dan ook erg jammer dat er alleen na heel goed zoeken bronnen te vinden zijn waarin objectief wordt verteld waar het om gaat. Dus zowel de voordelen als de nadelen. Zodat iemand rationeel kan beslissen wel of niet te laten prikken.

6. Wat voor muziek luister je vaak en waarom?
Ik luister naar heel veel soorten muziek van piano muziek tot hardcore. (ja die kale koppen muziek :) ) Het hangt aan mijn stemming af waar ik naar luister. Voorwaarde is wel dat de muziek waar ik naar luister enige mate van talent laat horen. Zo vindt ik de muziek die je tegenwoordig vaak hoort waarbij de stem van de zanger/zangeres vervormt wordt helemaal niets. Als iemand echt kan zingen dan is het zonde om te vervormen. Dus ga ik er vanuit dat de zanger(ers) niet is gekozen omdat hij/zij goed kan zingen maar omdat hij/zij er goed uit ziet. En dat vindt ik toch wel een beetje jammer. Nu vraag je je af wat voor talent valt er te vinden in hardcore muziek? Daar gaat het voor mij veel meer om de energie die in mij vrij komt als ik er naar luister. Hoe energieker ik mij voel hoe beter de muziek. Waar ik ook erg van kan genieten is als een band akoestisch speelt. Dan hoor je pas echt of ze goed zijn of niet. Ik luister zo nu en dan ook naar muziek puur om mijn stemming te wisselen. Als ik na een dag hard werken in de auto zit kan muziek helpen om ut het "hard werken tempo" terug te gaan naar het "vrije tijd tempo".

Een lijstje met artiesten kan natuurlijk niet ontbreken bij een muziek vraag dus bij deze: Blue Man Group, Pendulum, Krezip, Red Hot Chili Peppers, Underworld, Prodigy, Faithless, Air, K'c choise, Alain Clark, Jamiroquai, Bjork, Stevie Wonder, 100% Isis, Royksopp en zo kan ik nog wel even doorgaan.

7. Wat wilde je als kind worden, en wat heb je uiteindelijk gedaan/doe je nu?
Als kind wilde ik uiteraard brandweerman en politie agent worden. Maar eigenlijk wist ik het niet echt. Tot ik een oude computer kreeg toen ik een jaar of 11 was en sindsdien wilde ik de IT in. Inmiddels werk ik al een jaar of 4 in de IT detachering. Dit houdt in dat ik om de x aantal maanden bij een andere klant aan de slag ga. De boel weer op de rit krijgen of een project afrond en dan weer verder ga naar een ander bedrijf. Waar ik eigenlijk al vrij snel achter kwam toen ik ging werken is dat ik techniek leuk vindt maar met mensen werken eigenlijk nog leuker. Dus in veel gevallen weet ik taken naar me toe te halen waarbij de techniek wat naar achteren wordt geschreven. Hierbij kun je denken aan nieuwe mensen inwerken of een nieuw beheerders team samenstellen. Maar ook zorgen dat die "lastige" gebruiker/manager/klant weer tevreden weg gaat. Bovendien werk ik vaak op afdelingen waar de werkzaamheden niet erg soepel verlopen en in de meeste gevallen komt dat door gebrekkige communicatie. In veel gevallen is een eerlijke frisse wind van buitenaf dan voldoende om de boel weer op gang te brengen. Zowel sociaal als op technisch vlak. De klanten waar ik kom verschillen enorm en dat maakt het werk dan ook extra leuk. Zo heb ik gewerkt voor British Telecom, Gemeente Zaanstad een middelbare school en inmiddels zit ik voor een tweede keer bij Fortis.

8. Onlangs is er een film uitgekomen over 2012. Hoe kijk jij tegen dit jaar aan?
Ik denk dat 2012 een jaar wordt net als alle andere jaren. De wereld zal in meer of mindere mate veranderen met als grootste oorzaak dat wat de mensheid in zijn bolletje haalt. Niet veel anders dan andere jaren dus. In de verhalen dat er een grote spirituele verandering wordt afgerond of dat de wereld ophoud te bestaan geloof ik dan ook niet erg. Dat 1 (van de vele) Maya kalenders ophoudt in 2012 is niets bijzonders want aan alles komt een eind. De gedachten spinsels die op internet terug te lezen zijn vindt ik amusant om te lezen maar het blijven gedachte spinsels die gebaseerd zijn op…….gedachten en niet op gedegen onderzoek en aantoonbare verbanden. Ik acht ze dus even onderbouwd als sinterklaas en de paashaas. Leuk om mee bezig te zijn of om de 2012 film te bekijken maar meer dan dat ook niet. De enige positieve uitwerking aan het hele 2012 verhaal kan zijn dat de mensen die echt geloven in een spirituele doorbraak wellicht een echte doorbraak krijgen in 2012 of 2013. Mocht er stiekem toch echt iets "groots" gebeuren in 2012 dan merk ik dat tegen die tijd wel en laat het gewoon gebeuren. Oorzaak en zijn vriendje gevolg doen de rest.

9. Hoe probeer jij een ruzie op te lossen?
Ik ben er van overtuigt dat als je opzoek gaat naar overeenkomsten dat je een conflict dan veel eerder oplost dan dat je opzoek gaat naar tegenstellingen of punten waarbij je iemand anders kunt "pakken". Als het zover komt dat er ruzie ontstaat probeer ik eerst de situatie te ontwijken zodat ik kan kalmeren en de situatie van alle kanten kan bekijken. Als ik dat gedaan heb ga ik het gesprek/conflict aan met de "tegen partij". Daarbij vertel ik wat ik van het voorval vindt. Ook probeer ik te achterhalen wat de ander er van vindt. Meestal is dat al genoeg om de ruzie op te lossen. Maar soms blijkt dat mensen gewoon ruzie zoeken omdat het niet echt klikt of om een reden die zij niet willen vertellen. In dat geval laat ik duidelijk weten wat mijn mening is en dat we het dus niet eens zijn met elkaar of dat ik het niet eens ben met zijn/haar gedrag en dat heeft zij/hij dan te accepteren. Maar ik laat wel altijd de deur open staan voor een vervolg gesprek. Het is dan wellis waar geen ideale situatie maar ik ben er ook van overtuigd dat ik mensen niet tegen hun zin kan veranderen of dat het mijn taak is om andere mensen te veranderen. Dus dan accepteer ik die situatie en probeer het verder los te laten.

10. (vraag van Sahaj) Hoe denk jij dat de rest van de 21ste eeuw zich zal ontvouwen?
Ik denk dat in de 21ste eeuw globalisatie een heel grote rol gaat spelen. Globalisatie op politiek niveau zal deze eeuw denk ik zorgen voor 4 of 5 superstaten: Amerika en omliggende gebieden, Europa, Afrika, Azië en misschien weet Rusland op zich zelf door te gaan en anders gaan zij bij Azië. In die opdeling zal Azië het voortouw als economische grootmacht overnemen van Amerika. Persoonlijk heb ik gemengde gevoelens bij deze superstaten. Veel macht bij weinig mensen is niet goed dus dat is een erg groot nadeel. Maar aan de andere kant zal er in de media en alle geschreven teksten veel minder worden geschreven over nationaliteiten. Dus dit zal mensen wellicht wat dichter bij elkaar brengen. Ook denk ik dat internet een nog veel belangrijkere rol gaat spelen dan dat we nu voor mogelijk houden. Internet gaat een heel groot deel van de mensheid van kennis voorzien. Kennis is macht dus ik acht de kans groot dat als overheden door gaan met besturen op de huidige manier er wrijvingen gaan ontstaan tussen overheden en burgers. Daarnaast zal de vrijgekomen/gedeelde kennis zorgen voor een technologische revolutie. En die revolutie zorgt op zijn beurt weer voor een tekort aan werk omdat een groot deel van het werk zal worden overgenomen door robots en computers. Ook dit kan extra bijdragen aan de wrijvingen tussen overheden en burgers. Ik weet niet zeker of het deze eeuw al gaat gebeuren maar ik hoop dat er deze eeuw al een economisch systeem komt dat niet gebaseerd is op groei. De aarde met haar bronnen groeit niet maar het kapitalisme is afhankelijk van z'n groei om te kunnen blijven bestaan dus het systeem gaat een keer ten val komen. Dit is trouwens ook meteen een mooi voorbeeld van de absolutie en relatieve werkelijkheden waar ik het eerder over had. Op spiritueel vlak zal er vrij weinig veranderen men zal zich blijven afvragen waar we vandaan komen, wat we hier doen en wie we eigenlijk zijn. Een extra dimensie is wellicht de omgang met robots die op mensen lijken. Het beeld dat sommigen mensen hebben mbt omgang met “dode” materialen zal in zekere zin worden aangepast en daarmee wellicht ook de omgang met levende materie.

11. Aan wie geef je het interview door en welke vraag wil je aan diegene stellen?
Ik wil het interview doorgeven aan Nickid en ik wil hem vragen. Wat wens je de gehele mensheid toe?

---

Bedankt voor je antwoorden, Avuso! Volgende maand interviewen we Nickid!

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: November 2009: Avuso
BerichtGeplaatst: 08-12-2009, 22:14:51 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2009, 17:35:39
Berichten: 416
leuk om te lezen avuso!:D leuk dat je zo nog meer over jezelf verteld,,

en tankx dat je mij utgekozen heb voor het volgende intervieuw vinik erg leuk om te doen:D
hierdoor krijg ik een kans om mijn ware kanten even op papier te krijgen en te delen, aangezien ik in de topics altijd een beetje kritisch en discusserend overkom schept dit voor veel mensen ook een 'ander beeld', het is fijn om gewoon eens het hart te laten spreken.:D


liefs o:)

_________________
Leven en laten leven


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: November 2009: Avuso
BerichtGeplaatst: 11-12-2009, 15:24:59 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
gaaf zo'n interview :)

Oeh Nick bemn benieuwd haha

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl