Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 00:02:00

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Mei 2012: Nalina
BerichtGeplaatst: 20-05-2012, 22:13:17 
Offline
Admin
Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-02-2005, 11:29:47
Berichten: 3161
Locatie: Enschede
Hier het interview van Nalina :D .

1. Hoe ben je op het forum gekomen en wat vind je het leukste aspect aan het forum?
Ik vind de leukste aspecten van het forum de chat voor even wat onzinnigheid of juist diepzinnige gesprekken. Het leuke is dat de ‘digitale sfeer’ die op SJ is ook vrij écht is. Iedereen laat elkaar in zn waarde en met sommige ontstond zo al snel een klik. Ik heb dit forum via, via ontdekt en ben blij dat ik kon blijven. Ik leer kleine dingen bij over spiritualiteit en andere dagelijks zaken.

2. Beschrijf jezelf in een paar zinnen.
Een moeilijke voor een veelzijdig iemand zoals ik, dus vind veel dingen interessant. Ik ben een creatief persoon in alle wegen die er zijn, mijn openheid is soms een valkuil, maar ik heb er ook mooie herinneringen en momenten aan over gehouden. Ik vind zorgen voor mensen een belangrijke taak in het leven en door mijn fantasie kan ik soms totaal onverwacht uit de hoek komen al bij al blijf ik een dromertje.

3. Wat betekent spiritualiteit voor jou (wat versta je eronder)? En hoe ga je ermee om in het dagelijks leven?
Spiritualiteit is voor mij een nieuwe weg om het leven te ontdekken. Het is een soort ‘zuivere weg’ voor mij. Natuurlijk is er ook veel onrust(nepheid) rond het paranormale, maar er zijn zeker paranormale en spirituele zaken die de mens een handje op de juiste weg kunnen helpen. Onbewust zijn vaak veel mensen met het spirituele bezig, opzoek naar antwoorden. Zo ook ik. Antwoorden die we soms vinden doordat als we ons spiritueel kunnen verbinden soms dingen anders inzien dan voorheen, waardoor men het leven anders in kan gaan zien. In het dagelijks leven ben ik er dagelijks mee bezig, zowel onbewust als bewust. Een voorbeeld: door de kleine dingen in het leven als een groot geschenk te zien, krijg je meer inzicht in het leven en zie je vaker dingen die andere mensen niet zien.

4. Welke ervaring in je leven heeft veel indruk op je gemaakt (en gemaakt tot het persoon wat je nu bent)?
Door mijn gevoelige frequenties heb ik al veel meegemaakt. Er zijn een aantal gebeurtenissen in mijn thuisleven die mij veranderd hebben. Het overlijden van mijn opa dringt nu ook steeds meer tot mij door. Mijn opa en ik waren beste maatjes. Ook heb ik geleerd dat hoewel liefde heel belangrijk is voor menig mens, het belangrijker is er te zijn voor andere en ze lief te hebben op je eigen manier. Mijn vele reizen soms kort, soms lang geven mij iedere keer een andere, soms totaal nieuwe blik op mijn leven. Maar vooral het acepteren en leven in het nu maakten mij tot wie ik nu ben... niemand is perfect.

5. Waar zie jij jezelf over 5 jaar? En over 15 jaar?
Een moeilijke vraag. Ik leef tegenwoordig van dag naar dag. Ik heb geen opleiding en nog geen vaste baan en door mijn flexibelheid kan ik over 15 jaar misschien aan de andere kant van de wereld wonen of hier een eigen plek gecreëerd hebben waar ik me vrij voel maar ook andere kan helpen. Over 5 jaar ben ik hopelijk afgestudeerd en kan ik verder in wat ik leuk vind om te doen.

6. Veel mensen hebben wel een lijfspreuk. Heb jij er één? Zo ja, hoe gaat ie?
Die verandert vaak, omdat vele spreuken mij aanspreken. Ik zeg: Id rather be a comma, than a full stop! Oftewel liever even een pauze dan er voor altijd een einde aan te maken.

7. Hoe ga jij om met negatieve ervaringen?
Niet......? Pas veel later ontdek ik dat het misschien beter is geweest en probeer ik er een gebeurtenis uit te halen waarvan ik iets kan leren. Verder is het een proces van acceptatie en dat is soms moeilijker dan de gebeurtenis zelf.

8. Welk persoon bewonder je?
*kijkt in de spiegel* mezelf, maar dan zonder greintje ego.*ahum ahum* nee eigenlijk niet... Mijn mam die ondanks haar heftige pijnen dag naar dag doorkomt. Hoewel haar dit behoorlijk hard heeft gemaakt. En daarnaast mensen die weten wat ze willen, met beide benen op de grond staan en helemaal voor hun passie kunnen gaan. Ook mensen die hun gedachten zo zuiver kunnen houden dat ze daardoor een Zen-leven hebben. Zonder vooroordelen, zonder hokjes gedoe en zonder meningen... Mensen die niet voor andere hoeven te denken en gewoon hun gang gaan.

9. Even een wat luchtigere vraag. Van wat voor films houd je? En welke moeten wij absoluut gezien hebben?
Ik houd van films met een diepgang erin zoals: Seven Pounds, my sisters keeper, Into the wild. Maar vooral films die je kan relativeren en vergelijken met je eigen leven. Een film moet een boodschap hebben, maar mag ook gerust een dosis humor bevatten.

10. Even een vraagje over de actualiteit: Wat vind jij van de bezuinigings plannen?
Verdomd irritant. Ik werk in de zorg bij veel mensen met uitkeringen, ik zie hoeveel problemen mensen er van krijgen ook mijn thuis situatie leidt er flink onder. Bovendien maken ze de verkeerde keuzes in bezuinigen vind ik. Zoals verzekeringen inkorten en eigen risico’s verhogen. Bezuinigen in alles en nog wat, maar veel geld verdwijnt ook in bodemloze putten. Nutteloos.

11.Welke boodschap zou je aan de mensen van het forum mee willen geven?
1 pak yoghurt, 1 stuk biologische kaas, 1 pak speculaasjes, kipfilet 350 gram en wc papier. Of bedoelde je dat niet Beste forum leden, hoe qliché dit ook klinkt: Pluk de dag, het leven is hard dus koop een fijn matras. Kijk eens naar die kleine dingen waar andere aan voorbij lopen… je kunt er veel plezier aan beleven. Een chinees spreekwoord luidt: Wees niet bang langzaam te gaan, wees alleen bang om stil te blijven staan…en als laatste: Ons grootste verdriet van vandaag is evenwel de herinnering aan de vreugde van gister. Kijk vooruit verheug je op morgen, niet op wat er gister was, dat doet minder pijn. Deze woorden brachten bij verlichting.

12. Aan wie geef je het interview door en welke vraag wil je aan diegene stellen?
Een moeilijke, van iedereen is het wel leuk iets te lezen, maar… Ik geef dit interview door aan Blackbird. Weer eens een interview met een man. De reden dat ik voor BB kies is omdat, zijn naam mij al sinds de 1e dag dat ik online ben inspiratie geeft voor zowel schrijven van gedichtjes als het letten op de merels in de tuin ! Én vaak het liedje te binnen schiet van the beatles. ‘Blackbirds singing in the dead of night’

Welk beroep wilde jij als klein ventje worden? Hoe kijk je daar nu op terug?
*bam twee vliegen in één vraag *

Liefs,
Nalina.

Bedankt voor het interview, volgende maand interviewen we Blackbird.

_________________
Zonnige en liefdevolle groetjes,

Pluisje.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mei 2012: Nalina
BerichtGeplaatst: 21-05-2012, 10:57:33 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-02-2012, 19:55:05
Berichten: 1282
Locatie: Zuid-Holland
was leuk om te doen :)...

Thanks HB :)

_________________
De zoektocht naar geluk, is de voedingsbodem van ongelukkig zijn.[/color]


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mei 2012: Nalina
BerichtGeplaatst: 21-05-2012, 12:06:43 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-12-2010, 22:23:31
Berichten: 3743
Locatie: Grunn
Mooie antwoorden Nalina! De leuke persoon die je bent komt goed naar voren in het interview :) . Ik ben blij om te lezen dat je zo positief bent over de sfeer op SJ.

_________________
Tom schreef:
Er is geen hoop meer voor deze we dit forum.
Zonder Blackbird zijn er alleen nog maar super strenge moderators over :'(

Ik sal de haat overleve,
de lievde een kans geve,
de b1tches ontwijke
en me einddoel bereike.


PS Haters gaan haten!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mei 2012: Nalina
BerichtGeplaatst: 21-05-2012, 20:44:55 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-03-2007, 19:08:40
Berichten: 2998
Locatie: Noord Holland
Mooi interview Nalina. Ik bewonder de manier waarop jij in het leven staat. Als we het allemaal op die manier zouden bekijken, zal de wereld er een stuk rooskleuriger uitzien.

_________________
De weg naar het licht, is de weg naar jezelf.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mei 2012: Nalina
BerichtGeplaatst: 21-05-2012, 21:29:48 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-02-2012, 19:55:05
Berichten: 1282
Locatie: Zuid-Holland
Thanks Boarder dat raakt mij...Fijn om te zien hoe andere het interpeteren.
De periode dat ik mij als rups in mijn cocon heb terug getrokken is deels voorbij, als vlinder ben ik nog wat week, maar ben in korte periode erg snel veranderd :P!

_________________
De zoektocht naar geluk, is de voedingsbodem van ongelukkig zijn.[/color]


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mei 2012: Nalina
BerichtGeplaatst: 31-05-2012, 11:48:43 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
nice ^^.

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mei 2012: Nalina
BerichtGeplaatst: 17-06-2012, 20:33:50 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-02-2012, 19:55:05
Berichten: 1282
Locatie: Zuid-Holland
:D!

en nu in spanning wachten op BB... :p

_________________
De zoektocht naar geluk, is de voedingsbodem van ongelukkig zijn.[/color]


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mei 2012: Nalina
BerichtGeplaatst: 18-06-2012, 14:45:56 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-01-2009, 11:43:33
Berichten: 3556
Locatie: Zuid-Holland
Je geeft jezelf op een hele mooie manier weer. Veel humor, maar met een serieuze ondertoon. Ik ben het eens met Boarder.

_________________
Chatpromo

[Tut] 17:57: Vrouwen...
[Tut] 17:57: Labiele wezens
[Misoyama] 17:57: idd Tut
[Misoyama] 17:57: jij snapt t kerel
[Butterfly12] 17:57: hahaha
[Tut] 17:57: Ja he
[Tut] 17:58: Wij mannen, wij zijn anders


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mei 2012: Nalina
BerichtGeplaatst: 20-06-2012, 21:54:19 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-02-2012, 19:55:05
Berichten: 1282
Locatie: Zuid-Holland
Dankje :oops: :)

las ik nu pas :P

_________________
De zoektocht naar geluk, is de voedingsbodem van ongelukkig zijn.[/color]


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl