Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 15:46:26

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Februari 2013 Pluisje
BerichtGeplaatst: 22-02-2013, 21:39:29 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
Zo! Het duurde even, maar we gaan weer fris er tegen aan!

Deze maand interviewden we: Pluisje

Afbeelding



1. Hoe ben je op het forum gekomen en wat vind je het leukste aspect aan het forum?

Eerlijk gezegd weet ik niet eens meer hoe ik op het forum terecht ben gekomen, volgens mij was ik op zoek naar informatie over iets, over een geneeswijze of zo.

Wat ik wel nog steeds erg leuk vind is dat ik zo wel mijn vriend heb leren kennen en in die zin heeft SJ wel een heel stuk van mijn leven en mijn toekomst bepaald. Ik ben niet zo goed in het onthouden van data, maar ik onthou zo wel de dag dat ik mijn vriend heb leren kennen. Op de dag dat ik mij heb aangemeld op SJ, 14 februari 2005, heeft ReVi mij toegevoegd op msn en wij zijn aan de praat geraakt, we woonden dicht bij elkaar (Enschede - Oldenzaal) en toen er een keer een spirituele beurs zijn we daar samen heen gegaan. En van het één kwam het ander... ondertussen hebben we al enige tijd een relatie, wonen we samen en hebben we vorig jaar een dochter gekregen.
Dit is geen antwoord op de vraag maar het geeft wel weer waarom SJ belangrijk voor me is en een deel van mijn leven heeft bepaald.

Het leukste aspect van het forum vind ik dat het een fijne manier is om mensen te leren kennen en te ontmoeten. Iedereen is welkom en er word (bijna) niks raar of vreemd gevonden. Er word niet snel geoordeeld en mensen worden in hun waarde gelaten.

2. Beschrijf jezelf in een paar zinnen.
Mezelf beschrijven... dat laat ik eigenlijk liever aan anderen over, maar goed ik zal een poging doen. Ik ben een iemand die lief is voor anderen, maar streng voor zichzelf. Ik stel hoge eisen aan mezelf, ik wil graag alles goed doen en vind het moeilijk als me dat niet lukt.
Ik ben zorgzaam, ik vind het fijn dat andere mensen zich goed voelen en er goed voor ze gezorgd word. Ik zie en merk veel dingen aan mensen en mijn omgeving, dit maakt ook dat het mij op valt als iemand anders ergens mee zit of niet lekker te pas is. Dit merk ik bij cliënten en collega's op mijn werk, maar ook bij vrienden en familie. Ik kan hier niet altijd wat mee, maar probeer er wel wat mee te doen.
Ik ben gevoelig, ik heb snel last van drukte en van negativiteit en ben daardoor ook snel emotioneel.
Ik ben een doorzetter, als ik ergens voor ga dan ga ik er ook voor. Als ik zeg dat ik kom of als ik iets wil doen dan gebeurd dat ook, nou ja in elk geval laat ik er dan niet snel iets tussen komen.
Ik ben een positief iemand, ik ga altijd uit van het positieve in een situatie. En ik ben vaak vrolijk, nou ja als ik lekker in mijn vel zit tenminste.
Ja en verder, weet je ik kan wel meer vertellen maar denk dat iedereen zo al best wat over mij weet en als je meer wilt weten dan mag je er naar vragen. :)

3. Wat betekent spiritualiteit voor jou (wat versta je eronder)? En hoe ga je ermee om in het dagelijks leven?

Ik heb er nooit zo over na gedacht wat het voor mij betekend, nu ik dat wel doe kom ik op het volgende...
Spiritualiteit betekend voor mij uitgaan van het natuurlijke vanuit de basis. Dit hoeft niet altijd, maar wanneer het goed voelt zou het fijn zijn om dit zoveel mogelijk te doen. Dus bijvoorbeeld uitgaan vanuit de mens als geheel en zo bij geneeswijzen de oorzaak aanpakken en niet alleen de klacht, dan kom je ook al snel uit bij natuurlijke en homeopathische geneeswijzen.
Het betekend voor mij ook genieten van de natuur, van mensen en dieren en er tijd voor nemen.
Het betekend voor mij ook gevoelig zijn en dat kan zich bij iedereen anders uitten. Gevoelig zijn voor indrukken, voor drukte, voor emoties van anderen. Ook op je intuïtie vertrouwen, leven vanuit je hart niet vanuit je verstand.

4. We weten dat je net een kersverse mama bent geworden, hoe kijk je nu terug op de periode voor en na de bevalling?
De periode van voor de bevalling was eerst het bezig zijn met zwanger worden (dit ging moeilijker dan je normaal gesproken wenst), daarna was het vertrouwen krijgen in dat het goed zat met de zwangerschap en daarna het "leren" genieten van de zwangerschap en het voorbereiden op de bevalling en de komst van de baby. Ontzettend leuk natuurlijk om een babykamertje in te richten.
De periode na de bevalling is eigenlijk nog steeds bezig...
Toen Mirthe er eenmaal was bleef het onvoorstelbaar om een lief klein baby'tje in huis te hebben. Het is een ontzettend mooi iets en ik zou ook echt niet meer zonder ons meisje kunnen, maar het is voor mij wel erg wennen. Mijn hele leven is veranderd, ik ben nu nog steeds bezig met het ontdekken hoe een goede moeder te zijn en hoe dit te combineren met werk en goed voor mezelf zorgen.
Ik kan het niet goed uitleggen, maar ik kan in elk geval niet zo uitleggen hoe ik terug kijk op de periode na de bevalling dit is namelijk de rest van mijn leven. Zo voelt het in elk geval nu...

5. Welke persoon of personen zijn je inspiratie?
Tja pff nou euhm... Gooi er maar weer even een moeilijke vraag in zeg. Ik weet niet of ik wel een persoon of meer personen heb die een inspiratie voor mij zijn. Misschien ook wel, maar dit is dan meestal niet een persoon op zich maar een onderdeel van iemand waar ik naar op kijk. Bijvoorbeeld een collega op het werk die alles goed lijkt te kunnen doen, alles goed georganiseerd lijkt te hebben. Of een vriend(in) die een hele duidelijke mening ergens over heeft en deze ook goed kan verwoorden of iemand die goed kan ontspannen of goed bij zijn gevoel kan komen. Ik zou dan wel graag iets van iemand mee willen hebben, iets van iemand willen leren, zodat ik mij ook iets normaler, relaxter of beter voel.

6. Heb je een levensmotto?
Mijn levensmotto was vroeger "in ieder mens zit wel iets goeds" dit was voor mij een motto wat ik mezelf voor hield omdat er ook minder aardige mensen in mijn omgeving waren (pesters op school) die ik niet kon ontwijken. Mijn manier van er mee om gaan was om mezelf voor te houden dat hoe vervelend ze ook naar mij deden ook zij iets goeds in zich hadden, dus wanneer ik ze tegen kwam deed ik gewoon aardig zei hallo met een lach op mijn gezicht. Ik vond dat toen wel moeilijk maar had het idee dat dit voor mij wel hielp om er mee om te gaan.
Later is mijn motto veranderd naar "ga altijd uit van het goede". Mijn uitgangspunt is dat iemand iets (in eerste instantie) altijd vanuit goede bedoelingen doet, het kan op een vervelende manier gezegd of gedaan worden maar ik ga er niet direct vanuit dat dit met opzet is. Ik geef ook eerder mensen complimenten over wat goed gaat dan dat ik zeg dat iets niet goed gaat. Of op mijn werk dat ik een client niet zeg wat ze niet mag doen, maar dat ik vertel wat ze juist wel voor iets leuks gaat doen.
Ik weet wel dat ik dit nog best wat vaker op mezelf toe mag passen, maar naar anderen toe is dit voor mij een natuurlijke manier van doen. :)

7. Mediteer je wel eens? Zo ja, hoe doe je dat dan en op welke manier?

Eerlijk gezegd mediteer ik niet. Of je zou concentreren op je ademhaling als je niet kunt slapen als mediteren moeten zin, maar neem maar even aan dat je dat niet bedoeld.
Ik heb het wel eens geprobeerd en had dan al snel zoiets van dat kan ik niet, lukt me niet, is niks voor mij. Dus tja dat heb ik nooit echt door gezet.
Ik zit er nu wel eens over te denken of het toch voor mij een goed moment is om me er verder in te verdiepen of het iets voor me is. Ik krijg het namelijk soms maar moeilijk rustig in mijn hoofd. Dus als iemand een goede tip voor mij heeft dan laat het me maar weten.

8. Even wat anders, wat voor muziek luister je?

Tja eigenlijk heel saai, ik luister van alles wat, maar meestal heb ik SkyRadio er op. Weinig reclame en weinig geklets tussendoor en veel simpele makkelijke meezing liedjes.
Tegenwoordig heb ik trouwens ook al wel eens Efteling Radio er op, vrolijke meezingers voor kinderen. Geen idee wat Mirthe er al van mee krijgt, maar ik vind het wel leuk. Wie weet als ik Mirthe niet had dat ik het dan ook wel een keer had ontdekt. Zo vind ik K3 ook al jaren leuk om naar te kijken en om liedjes van mee te brullen. Ach ja ieder zijn eigenaardigheden zullen we maar zeggen haha.

9. Kun je je leven voorstellen, als je al het spirituele wegdenkt? Zo ja, zou dat opluchtend of eerder benauwend werken?

Nee niet echt, ik denk dat je dan de ziel van mensen, van dieren en de natuur weg haalt, dan leven we niet meer.
Een beetje een raar antwoord eigenlijk, maar dit is zoals het nu in me op komt.

10. Wat zou jouw ideale droombaan zijn?
Ik zou wel graag een speltherapeute willen worden of kinderen willen begeleiden die hun plekje nog niet goed gevonden hebben, of die wat moeten verwerken of die om wat voor reden dan ook ondersteuning nodig hebben.
Ik denk alleen niet dat dat er in zit om dat te bereiken, ik heb nu niet de middelen om te gaan studeren, heb er geen tijd, geld en energie voor. Verder vind ik dat ik eerst zelf nog ontzettend veel moet leren voor ik op zo'n manier anderen zou kunnen helpen.
Oh ja en collega's en teams begeleiden lijkt me ook wel leuk en interessant, misschien iets realistischer en haalbaarder. Dit omdat ik mensen inwerken leuk vind maar ook merk dat ik bij intervisie en vergaderingen altijd goed ben in het van een aftand bekijken van iets en het geven van feedback. Maar ook dit zal hm nu niet snel worden.
En eigenlijk heb ik al een droombaan voor het leven er bij gekregen, namelijk moeder zijn. En het is al moeilijk zat om die "baan" te combineren met mijn "gewone" werk, met vriendin zijn en met mezelf zijn.

11. Wat is je favoriete vakantieland?
Ik ben niet zo'n reislustig type dus ik heb daar ook niet echt iets over te zeggen. Ik wil nog wel graag een keer naar Italië dat lijkt me een mooi land, waarom weet ik niet. Ik kan niet zeggen of dat mijn favoriete vakantieland is aangezien ik er nog nooit ben geweest, maar het lijkt me wel een mooi land.

12. Wat zou je nog aan de mensen op het forum willen meegeven?
Waarschijnlijk heel cliché maar "wees egoïstisch, kies voor jezelf". Als je het zelf goed hebt, als je van jezelf houd, als je zelf gelukkig en gezond bent pas dan kun je goed voor anderen zorgen en genieten van het leven.
Daarnaast mijn levensmotto "ga altijd uit van het goede" de uitleg daarvoor heb ik al in antwoord op een eerdere vraag gegeven.
Met beide punten ben ik zelf nu ontzettend druk bezig, ik heb ze leuk bedacht maar vind de uitvoering nog best moeilijk.

13. Vraag van Seih: “Hoe voelde het toen je Mirthe voor het eerst in je armen kon sluiten en wat ging er toen door je heen?”
Ik weet niet of ik dit wel goed kan verwoorden, het was in elk geval een heel onwerkelijk en onvoorstelbaar gevoel. En wat er door me heen ging is denk iets als "daar ben je dan... eindelijk".
Een kort antwoord, maar ik denk niet dat ik er meer van kan maken... Ze heeft mijn leven in elk geval onvoorstelbaar veranderd.

14. Aan wie wil je het interview doorgeven?

Ik zou het interview willen doorgeven aan Tut, als je dit tenminste wilt... :)
Ik merk dat je vaak kritisch reageert in je berichten, met welke reden doe je dit? Ben je nieuwsgierig, wil je mensen aan het denken zetten, wil je er zelf van leren, of ...? En kun je ook niet kritisch reageren? Iets laten voor wat het is.

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Februari 2013 Pluisje
BerichtGeplaatst: 25-02-2013, 16:29:29 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-12-2010, 16:31:18
Berichten: 1038
Locatie: alblasserwaard
Leuk interview om te lezen :D

_________________
I've seen that- Karma

an arrow can only be shot by pulling it backward. When life is dragging you back with difficulties, it means it's going to launch you into something great. So just keep focus, and keep aiming


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Februari 2013 Pluisje
BerichtGeplaatst: 25-02-2013, 19:38:44 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2010, 17:59:11
Berichten: 1583
Locatie: Oldenzaal
Wauw hier heb ik even lekker overheen gekeken zeg :?

Maar heb het gevonden! Wat een tof interview Pluisje, ik heb het met plezier gelezen ^^

_________________
'To the library!'
"Sokka"

'Pants are an illusion, and so is death'
"Huu"


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Februari 2013 Pluisje
BerichtGeplaatst: 26-02-2013, 20:13:18 
Offline
Admin
Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-02-2005, 11:29:47
Berichten: 3161
Locatie: Enschede
Dank jullie wel voor jullie leuke en positieve reacties, dat doet me goed. :D

Clio, het interview stond er nog niet zo lang het heeft eerst een poosje geduurd voor ik het interview kreeg om in te vullen en daarna was ik ook nog eens niet de snelste met het invullen en weer terug sturen, dus logisch dat je het niet eerder hebt gezien. :)

_________________
Zonnige en liefdevolle groetjes,

Pluisje.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Februari 2013 Pluisje
BerichtGeplaatst: 02-03-2013, 10:47:39 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-07-2012, 04:31:58
Berichten: 724
Leuk interview!

_________________
van de sterren komen we naar de sterren keren we terug, het leven is slechts een reis in den vreemde :)

“If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito.” - Dalai Lama


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Februari 2013 Pluisje
BerichtGeplaatst: 13-03-2013, 20:53:41 
Offline
Admin
Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-02-2005, 11:29:47
Berichten: 3161
Locatie: Enschede
Man in black schreef:
Leuk interview!


Dank je. :)

_________________
Zonnige en liefdevolle groetjes,



Pluisje.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Februari 2013 Pluisje
BerichtGeplaatst: 25-03-2013, 20:01:10 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-03-2007, 19:08:40
Berichten: 2998
Locatie: Noord Holland
Mooi levensmotto :)

_________________
De weg naar het licht, is de weg naar jezelf.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl