Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 21:09:19

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Maart 2013: Tut
BerichtGeplaatst: 05-04-2013, 21:02:29 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-03-2007, 19:08:40
Berichten: 2998
Locatie: Noord Holland
Iets te laat, maar omdat het qua weer nog wel maart lijkt, moet het wel kunnen vind ik :lol: .

Deze maand interviewen we niemand minder dan... 'Tut'.
Veel leesplezier!

1. Hoe ben je op het forum gekomen en wat vind je het leukste aspect aan het forum?
Lang geleden, eind 2005 alweer, was ik op zoek naar informatie over een bepaald onderwerp. Welk onderwerp weet ik niet meer maar het was vast iets ontzettend spiritueels want ik kwam hier terecht. Na een tijdje wat gelezen te hebben op het forum ontdekte ik de chat en omdat in deze chat de meeste mannen niet meteen naar je cupmaat vragen, ben ik er blijven plakken. Lange tijd heb ik vooral in de chat rondgehangen en me niet zoveel op het forum gewaagd, maar een tijd geleden ben ik begonnen met het uitbreiden van mijn territorium.
Het leukste aspect blijft echter de chat en dan bedoel ik eigenlijk de mensen die er komen. Aan sommigen ben ik erg gehecht geraakt, een enkeling is een vriend geworden. De chat van SJ is een beetje een digitaal thuis.

2. Beschrijf jezelf in een paar zinnen woorden.
Opmerkzaam en gevat, neurotisch, chaotisch, vergeetachtig en lomp, gul en loyaal, gepassioneerd, gedreven en onverschillig, lief en zorgzaam, humeurig en een kort lontje, besluiteloos en wispelturig, brede interesse maar ook snel uitgekeken op nieuwe dingen, idealistisch, dromerig en impulsief.

3. Wat betekent spiritualiteit voor jou (wat versta je eronder)? En hoe ga je ermee om in het dagelijks leven?
Door de jaren heen, eigenlijk sinds ik op fora als deze rondhang, ben ik de term spiritualiteit vooral gaan associëren met vage verschijningen, gaves, bezoek van elfjes en kabouters, gevechten met demonen, het beïnvloeden van de elementen enzovoorts. Hoe gekker hoe beter, lijkt het wel. Soms lijken mensen zelfs met elkaar te wedijveren wie het meest spiritueel is. Dat alles heeft naar mijn bescheiden mening weinig meer met spiritualiteit te maken, een soort devaluatie van de term spiritualiteit vind ik het. Ook met spiritualiteit in de vorm van de wereldgodsdiensten heb ik weinig, al vind ik het mooi om te zien hoe mensen kracht putten uit hun geloof. Alleen een beetje jammer van alle belangenspelletjes er omheen..

Wat ik nu precies onder spiritualiteit versta, daar ben ik zoals je kunt lezen nog niet over uit. Wat bovenstaande betreft, ik hou er wel rekening mee dat ik het bij het verkeerde eind kan hebben, dat geesten, demonen, elfjes, een almachtige God misschien tóch bestaan. Je weet maar nooit. Maar tot nu toe vind ik het aannemelijker dat het niet zo is.

Hoe ik ermee omga in mijn dagelijks leven.. Niet, eigenlijk. Ik hou me er nauwelijks mee bezig.

4. Welke ervaring in je leven heeft veel indruk op je gemaakt (en gemaakt tot de persoon die je nu bent)?
Dan denk ik toch als eerste aan wat dingen van vroegah die ik niet met het hele forum wil delen, maar die een sterke invloed hebben gehad op mijn ontwikkeling. Ik weet het, dat is een antwoord van niks maar ik vind het wat te privé :)

5. Waar kan jij niet goed tegen?
Met stip op één: Hypocrisie, direct gevolgd door onrechtvaardigheid. Verder kan ik niet tegen kietelen, mensen die 60 rijden waar je 80 mag (en dat je dan niet kan inhalen, aargh!) en van mensen die zich afhankelijk van me opstellen krijg ik ook jeuk.

6. Wat is je levensmotto?
Ik heb niet echt een levensmotto, maar als ik moet kiezen ga ik voor: Behandel een ander zoals je zelf behandeld wilt worden (en dan maar hopen dat De Ander geen compleet tegenovergestelde ideeën heeft over de manier waarop hij of zij behandeld wenst te worden :mrgreen: ).
In de praktijk komt het erop neer dat ik mijn omgeving open, vriendelijk, behulpzaam en zonder oordeel probeer te benaderen. Dat lukt lang niet altijd: Ik reageer nog steeds mijn eigen rothumeur op anderen af, als ik iemand niet mag vind ik het heel moeilijk om vriendelijk te blijven en ik sta te vaak direct met een oordeel klaar (al heb ik er weinig moeite mee om dat oordeel ook weer bij te stellen).
Het lukt wel steeds beter; in vergelijking met enkele jaren geleden ben ik milder geworden. In die periode was ik eigenlijk best een naar mens, tegenwoordig nog maar af en toe :mrgreen:

7. Ben je tevreden met je leven zoals het nu gaat, of zou je nog graag iets willen veranderen?
Ik ben heel erg tevreden met wie ik ben, wat ik doe en wat ik heb. Dat betekent niet dat ik niets meer zou willen veranderen. Ik ben van mening dat je jezelf altijd moet blijven ontwikkelen en dat brengt volgens mij altijd in meerdere of mindere mate verandering met zich mee. Over een bepaalde tijd zal de situatie zoals die nu is niet meer bij mij passen en zal ik dingen moeten gaan veranderen.

8. Waar kan jij nou echt van genieten?
De eerste dag van het jaar dat je zonder jas naar buiten kan, frisse lakens in bed, chocolade, binnen zitten met kaarsjes en een dekentje als het buiten stormt, zomaar ineens geld vinden in mijn jaszak, Duits met een Slavisch accent horen, de geur van kokos, tijd doorbrengen met mensen van wie ik houd, een lekker biertje, als mijn woning eindelijk eens opgeruimd is, een zonnige herfstdag, heel hard lachen om flauwe dingen, een stevig potje...euhm...'knuffelen', in de auto heel hard meezingen met foute liedjes, wakker worden en beseffen dat ik die dag he-le-maal niets hoef te doen, een vreemde die me vrolijk begroet, na een wandeling op een koude dag warme chocolademelk met slagroom drinken, in bad gaan, domme dansjes doen met mijn nichtjes, uitingen van genegenheid in het wild spotten, naar Maté kijken en luisteren, bermbloemen, een mooi boek, anderen blij maken, en het ultieme genot: Eindelijk naar de wc kunnen als je het heel lang hebt moeten ophouden. Zaaalig!

9. Wat is je favoriete film, en waarom?
De Sissi-trilogie natuurlijk, omdat ik dol ben op dat romantische gezwijmel, omdat het heerlijk over the top is, omdat het Duitstalig is en omdat ik een lichte obsessie met Sisi heb.

10. Crisis, crisis, crisis. Je leest en hoort het overal. Wat vind jij hiervan? En merk je het zelf?
Omdat de crisis me totaal niet interesseert heb ik net zo lang bij Boarder gezeurd tot ik toestemming kreeg over een ander actueel onderwerp mijn mening te verkondigen, maar toen kon ik natuurlijk weer niet kiezen..
Laat ik dan toch maar een poging wagen: Crisis is voor mensen met bezit en bezit is een illusie.. Bla. Nee sorry, de crisis laat me compleet onverschillig en ik merk er zelf niets van.

11.Welke boodschap zou je aan de mensen van het forum mee willen geven?
In willekeurige volgorde:
- Gefeliciteerd, je bent geboren in een vrij land. Geniet ervan.
- Benut je talenten.
- Een goed parfum herken je aan de geur, niet aan wat de verkoper erover zegt.
- Wees zuinig met energie.
- Doe wat je gelukkig maakt.
- Het 'spui je gal'-topic heeft meer posts dan het 'wie of wat heeft je blij gemaakt'-topic terwijl die laatste al zes jaar bestaat en de eerste pas drie jaar.

12. Vraag van Pluisje: Ik merk dat je vaak kritisch reageert in je berichten, met welke reden doe je dit? Ben je nieuwsgierig, wil je mensen aan het denken zetten, wil je er zelf van leren, of ...? En kun je ook niet kritisch reageren? Iets laten voor wat het is.
Ik lees hier een hoop dingen waarbij ik mijn bedenkingen heb. Meestal laat ik het voor wat het is (daar is meteen het antwoord op het laatste gedeelte van je vraag) maar er zijn bepaalde gevallen waarbij ik het moeilijk vind om op mijn handen te blijven zitten, namelijk:

1. Bij een onlogische redenering: "Ik kan het niet verklaren, DUS het is een geest/demon/teken van de Galactische Federatie/elf/vulmaarin". Zo'n soort redenering kan ik niet volgen en vind ik ook wat kort door de bocht, dus daar plaats ik kanttekeningen bij. (Overigens vinden veel mensen het niet leuk als je dat doet; door de jaren heen ben ik uitgescholden, heb ik vervelende PB's gekregen en ben ik bedreigd omdat ik het lef had te ja-maren. Mede daardoor heb ik weinig met de 'gaves en vage verschijningen'-versie van spiritualiteit zoals beschreven bij vraag 3)

2. Wanneer ik de indruk krijg dat iemand zichzelf ver verheven voelt boven de rest en denkt alwetend te zijn. Dat werkt bij mij als een rode lap op een stier en daar ga ik graag tegenin.

3. Soms vind ik gewoon dat iemand een bord voor zijn of haar hoofd heeft en dingen helemaal verkeerd aanpakt. Geloof het of niet, in dat soort gevallen is kritiek bedoeld om te helpen.

Ik denk, weet, trouwens wel dat mijn opmerkingen en vragen botter overkomen dan hoe ze bedoeld zijn (wat vooral jammer is bij geval nummer drie omdat ik zo mijn doel voorbij schiet) en dat komt heus ook door mijn gebrek aan fatsoenlijke formulering.
Echter, soms stel ik in mijn ogen gewoon een simpele vraag en krijg ik al te horen dat ik niet zo kritisch moet zijn en dat komt óók doordat sommige mensen zichzelf veel te serieus nemen en veel te lichtgeraakt zijn.. (Ik vond het wel passend om deze vraag af te sluiten met een kritische opmerking :lol: )

13. Aan wie geef je het interview door en welke vraag wil je aan diegene stellen?
Aan Babs, al bijna drie jaar een zeer gewaardeerd lid maar altijd bescheiden op de achtergrond aanwezig. Tijd voor de spotlights! Mijn vraag voor Babs: Hoe denk je dat anderen jou zien/ervaren? Komt dit overeen met het beeld dat je van jezelf hebt?

Tut, bedankt voor je interview. Volgende (naja eigenlijk deze maand nog) interviewen we Babs.

_________________
De weg naar het licht, is de weg naar jezelf.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Maart 2013: Tut
BerichtGeplaatst: 05-04-2013, 21:12:26 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-05-2010, 11:02:39
Berichten: 1571
Locatie: Brabant
gaaf interview tut! En ik vind het leuk dat je de laatste tijd meer op het forum te vinden bent!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Maart 2013: Tut
BerichtGeplaatst: 05-04-2013, 21:18:25 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
boarder schreef:
van mensen die zich afhankelijk van me opstellen krijg ik ook jeuk.
Tut pls :( i need u

boarder schreef:
8. Waar kan jij nou echt van genieten?
een stevig potje...euhm...'knuffelen'
Afbeelding

boarder schreef:
- Het 'spui je gal'-topic heeft meer posts dan het 'wie of wat heeft je blij gemaakt'-topic terwijl die laatste al zes jaar bestaat en de eerste pas drie jaar.
Maar!
In de poll stemmen de meeste mensen dat hun dag goed was :>
De meerderheid aan posts komt vast omdat we elkaar gerust stellen en dat soort posts :D


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Maart 2013: Tut
BerichtGeplaatst: 06-04-2013, 15:10:53 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-07-2012, 04:31:58
Berichten: 724
Leuk interwview, al zou je wat minder kritsch mogen zijn ... :mrgreen:

_________________
van de sterren komen we naar de sterren keren we terug, het leven is slechts een reis in den vreemde :)

“If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito.” - Dalai Lama


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Maart 2013: Tut
BerichtGeplaatst: 06-04-2013, 16:18:31 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2010, 17:59:11
Berichten: 1583
Locatie: Oldenzaal
Jaaaaa! Eindelijk een Tut interview :D

Wat ben je toch een schatje :ahh:

_________________
'To the library!'
"Sokka"

'Pants are an illusion, and so is death'
"Huu"


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Maart 2013: Tut
BerichtGeplaatst: 06-04-2013, 18:38:17 
Offline
Admin
Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-02-2005, 11:29:47
Berichten: 3161
Locatie: Enschede
Leuk interview! Je schrijft op een leuke manier en dat leest heel lekker.
En euh van mij mag je best kritisch zijn hoor. :D

_________________
Zonnige en liefdevolle groetjes,

Pluisje.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Maart 2013: Tut
BerichtGeplaatst: 07-04-2013, 18:08:49 
Offline
Admin
Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-02-2005, 11:29:47
Berichten: 3161
Locatie: Enschede
Tut schreef:
Pluisje schreef:
Leuk interview! Je schrijft op een leuke manier en dat leest heel lekker.
En euh van mij mag je best kritisch zijn hoor. :D


Dank je en dat was ik ook van plan hoor :wink: Alleen baal ik af en toe wel van mijn formulering hoor. Dan lees ik terug en denk ik 'Tut, wat kom je weer als een botte maloot uit de hoek'.


Ja dat snap ik wel. Maar ach wanneer je het zelf al beseft ben je al een eind op weg. :D

_________________
Zonnige en liefdevolle groetjes,



Pluisje.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Maart 2013: Tut
BerichtGeplaatst: 07-04-2013, 19:32:59 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-12-2010, 22:23:31
Berichten: 3743
Locatie: Grunn
Leuk om te lezen Tut :D !
Citeer:
5. Waar kan jij niet goed tegen?
Met stip op één: Hypocrisie, direct gevolgd door onrechtvaardigheid.

Terecht!

Citeer:
8. Waar kan jij nou echt van genieten?
een stevig potje...euhm...'knuffelen'
Afbeelding

naar Maté Blackbird kijken en luisteren

_________________
Tom schreef:
Er is geen hoop meer voor deze we dit forum.
Zonder Blackbird zijn er alleen nog maar super strenge moderators over :'(

Ik sal de haat overleve,
de lievde een kans geve,
de b1tches ontwijke
en me einddoel bereike.


PS Haters gaan haten!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Maart 2013: Tut
BerichtGeplaatst: 07-04-2013, 20:46:24 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Blackbird schreef:
Citeer:
8. Waar kan jij nou echt van genieten?
een stevig potje...euhm...'knuffelen'
Wow, waarom had ik die niet gezien?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Maart 2013: Tut
BerichtGeplaatst: 07-04-2013, 22:10:42 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
boarder schreef:
5. Waar kan jij niet goed tegen?
Verder kan ik niet tegen kietelen.


Ja, dat wist ik al hahahah :p.

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Maart 2013: Tut
BerichtGeplaatst: 08-04-2013, 03:29:18 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Matthijs schreef:
boarder schreef:
5. Waar kan jij niet goed tegen?
Verder kan ik niet tegen kietelen.
Ja, dat wist ik al hahahah :p.


























nvm ik kom niet meer naar die meeting


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Maart 2013: Tut
BerichtGeplaatst: 08-04-2013, 14:13:28 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
Zeg, ik ga niet aan je zitten hoor! Straks raak ik nog besmet met jouw übercoolheid!


Stel je voor!

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Maart 2013: Tut
BerichtGeplaatst: 08-04-2013, 15:29:08 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-12-2010, 16:31:18
Berichten: 1038
Locatie: alblasserwaard
TUTJEEEEEEEEE :D (even de verkorte versie)

Leuk om te lezen :)

_________________
I've seen that- Karma

an arrow can only be shot by pulling it backward. When life is dragging you back with difficulties, it means it's going to launch you into something great. So just keep focus, and keep aiming


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Maart 2013: Tut
BerichtGeplaatst: 10-04-2013, 20:09:02 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Tut schreef:
Waarom niet? Lijkt het je niet grappig om te zien hoe ik half hysterisch word als Thijs mij kietelt? :mrgreen:
Dat ook.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl