Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 19:39:28

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: April 2013 Babs
BerichtGeplaatst: 09-05-2013, 23:41:21 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
Goed goed.. het is alweer even mei, maar toch deze is nog van april :p.

We hadden het even druk, maar dan alsnog! Bij deze het interview van Babs. Veel plezier!


1. Hoe ben je op het forum gekomen en wat vind je het leukste aspect aan het forum?

Ik heb geen idee. Ik weet wel dat het via google was, maar de aanleiding om op google te zoeken, weet ik niet meer. Het leukste vind ik om visies, meningen en adviezen van anderen te lezen en daar dan een boodschap voor mezelf uit te halen.

2. Beschrijf jezelf in een paar zinnen.
Ik ben een denker, maar ook een doener. Ik ben creatief, een tikkie onzeker, durf me kwetsbaar op te stellen, ben gevoelig, heb een groot empathisch vermogen, ik kan een bemoeial zijn, ik ben nieuwsgierig, soms wat lui en ik sta altijd voor een ander klaar, waardoor ik soms mezelf kan vergeten.

3. Wat betekent spiritualiteit voor jou in het dagelijks leven?
Voor mij betekent spiritualiteit dat je heel dicht bij jezelf blijft en dat je openstaat over adviezen en meningen van anderen zonder daarin je eigen identiteit te verliezen. In het dagelijks leven probeer ik zoveel mogelijk mezelf te zijn. Dat lukt me het beste op een plek waar ik me op mijn gemak voel. Voor mij is het mezelf zijn jaren heel moeilijk geweest, door bepaalde omstandigheden. Maar ik merk nu en zeker op het werk, (ik werk met verstandelijk beperkte mensen) dat ik het meeste bereik als ik mezelf ben. Dus een Babs met haar onzekere momenten, kwetsbaarheid en humor. Dat mogen mensen op hun niveau ook weten en zien, want mensen (zeker de bewoners van mijn werk) hebben direct door als je een 'toneelstukje' opvoert. Voor mij is eerlijkheid ook iets wat hier zeker bijhoort. Eerlijkheid is iets wat ik erg belangrijk vind en als iemand niet eerlijk is, kan hij of zij op dat moment niet zichzelf zijn en dat kan aan verschillende factoren liggen, afhankelijk van de situatie vind ik het dan ook mij taak om die persoon zover te krijgen dat hij of zij wel eerlijk is en dus zichzelf kan zijn.

Even een luchtige vruchtige vraag
4. Als je een vrucht was, welke vrucht was je dan?

Een Banaan. Bananen groeien naar de zon. En eigenlijk heb ik dat in mijn leven ook gedaan. Ik ben altijd een klein zonnetje blijven zien. En doordat er steeds meer 'bomen in het bananenbos' gekapt werden kon ik steeds makkelijker mijn eigen weg vinden en naar de zon toe groeien.

5. Wat is je grootste droom?

Ik droom al vanaf kinds af aan dat ik graag in een weeshuis in Roemenië vrijwilligerswerk wil doen, die droom blijft. Dat is sinds ik zelf in Roemenië geweest ben als 10jarige en het programma De uitdaging van Angela Groothuizen gezien, zij heeft ooit een weeshuis opgeknapt, dat heeft zoveel indruk op mij gemaakt. Wat me tot nu toe tegenhoud is dat ik een ramp ben met talen aanleren, ik kan ook nauwelijks Engels. Maar mocht ik ooit de kans krijgen, zou ik gisteren nog vertrekken.

6. Wat wilde je vroeger als kind graag worden?
Ik had niet een bepaald beroep, maar ik wist wel op jonge leeftijd dat ik de zorg in wilde. En dat is ook gebeurd.

7. Welk persoon heeft op een gegeven moment jouw ogen geopend (je bijvoorbeeld een belangrijke levensles meegegeven) en wat hield dat/die precies in?
Een vriend van me. Ik heb hem leren kennen op een ander forum. Toen ik hem leerde kennen ging het niet zo goed met mij. Hij heeft mij op een andere manier naar mezelf laten kijken. Hij kon iets negatiefs ombuigen tot iets positiefs, maar dan op een manier dat niet hij het deed, maar ik zelf. Dus hij zei niet wat ik moest doen, maar ging met mij in gesprek en liet me zelf nadenken en tot inzicht komen. Door op een andere manier naar 'problemen' te kijken ben ik een stuk meer zelfverzekerd geworden en ik ben ervan overtuigt dat deze persoon hier een rol in heeft gespeeld

8. Als je leven een film was, hoe zou deze dan heten?

Het leven van (een) Babs!

9. Welke boodschap zou je aan de mensen van het forum mee willen geven?

Probeer in elk mens iets positiefs zien. Een mens kan nog zulk slecht gedrag vertonen, ik ben er van overtuigt dat ook zij iets positiefs hebben.

10. De vraag van Tut:
Aan Babs, al bijna drie jaar een zeer gewaardeerd lid maar altijd bescheiden op de achtergrond aanwezig. Tijd voor de spotlights! Mijn vraag voor Babs: Hoe denk je dat anderen jou zien/ervaren? Komt dit overeen met het beeld dat je van jezelf hebt?


Pff, ik vind dit een mooie, maar moeilijke vraag. Ik ben een hele tijd erg onzeker geweest. Dit wordt gelukkig steeds minder. Ik heb nog steeds met periodes een laag zelfbeeld en last van mijn uiterlijk. Op die momenten, denk ik dat anderen mij 'raar vinden, waarom vinden ze mij aardig? Doe ik het wel goed en dat soort dingen.
Ik stel hoge eisen aan mezelf en vind het vreemd dat anderen niet van mij verwachten, wat ik van mezelf verwacht. Sinds het een heel stuk beter gaat heb ik zoiets van ik doe mijn ding, ik ben ik en mensen zijn niet verplicht om met me om te gaan, Door deze gedachtes vast te houden, ben ik hierin ook een stuk zekerder geworden. Wat wel is en misschien ook door mijn beroep ik vind het belangrijker om te zorgen voor andere mensen, dan dat ik zelf verzorgd word.

11. Aan wie wil je het interview graag doorgeven?


Ik geef mijn interview door aan Tom en mijn vraag aan Tom is: jij doet erg veel met bewegende plaatjes en afbeeldingen. Ik vraag me af met welke reden je dit doet, of je er iets mee bedoeld en je ook bedenkt wat dit met een ander kan doen?




Volgende (deze) maand interviewen we Tom :).

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: April 2013 Babs
BerichtGeplaatst: 10-05-2013, 14:28:53 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
Kijk nuttige vragen :p. Maar weet tut, sommige leden doen er langer over om goedna te denken over de antwoorden die ze geven dan anderen. Dan kan t soms wat lang duren ;). Gelukkig zijn sommigen weer vrij snel.

Je originele vragen slaan we op en zullen vast een keer voorbij komen ;)

En babs, thanks voor t leuke interview

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: April 2013 Babs
BerichtGeplaatst: 12-05-2013, 15:19:08 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Matthijs schreef:
Ik geef mijn interview door aan Tom en mijn vraag aan Tom is: jij doet erg veel met bewegende plaatjes en afbeeldingen. Ik vraag me af met welke reden je dit doet, of je er iets mee bedoeld en je ook bedenkt wat dit met een ander kan doen?
Wie, ik?
Afbeelding


Matthijs schreef:
Even een luchtige vruchtige vraag
4. Als je een vrucht was, welke vrucht was je dan?

Een Banaan. Bananen groeien naar de zon. En eigenlijk heb ik dat in mijn leven ook gedaan. Ik ben altijd een klein zonnetje blijven zien. En doordat er steeds meer 'bomen in het bananenbos' gekapt werden kon ik steeds makkelijker mijn eigen weg vinden en naar de zon toe groeien.
Mooi antwoord!

Matthijs schreef:
Wat me tot nu toe tegenhoud is dat ik een ramp ben met talen aanleren, ik kan ook nauwelijks Engels. Maar mocht ik ooit de kans krijgen, zou ik gisteren nog vertrekken.
Uit persoonlijke ervaringen heb ik geleerd dat het 10x beter werkt om een taal te leren door hem écht te gebruiken, dan om zinnetjes te leren etc. Dus misschien kun je wat Roemeense vrienden vinden online, en proberen met ze te communiceren. Of op een Roemeens forum posten!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl