een eigenwijs interview met een eigenwijze jongen.
een ontluisterend gesprek waarbij ik paul weer een stukje beter begreep.
dank je dat je dit met ons wil delen mooie man.
foto mede mogelijk gemaakt door:
www.paulwetering.nl Waarom meldde je je aan bij spirituelejongeren.nl?Nou, ik was altijd al benieuwd naar de wereld tussen hemel en aarde, om zo te zeggen. Op het MBO had ik een gesprek met een klasgenootje die zich met de materie bezicht hield en dat trok mijn interesse wel, ik wou wel eens weten wat er zo allemaal meer is dus ben ik gaan zoeken op internet. Zo kwam ik bij SJ terecht en na wat leeswerk heb ik besloten zelf ook mee te doen
Maakt spiritualiteit sindsdien ook uit van je dagelijks leven of blijft het bij interesse?Om eerlijk te zijn, toen ik een week of twee à drie lid was van spirituele jongeren was het al deel van mijn dagelijks leven. Nu nog steeds. Het heeft iets in mij losgemaakt en het voelt goed. Wel leef ik mét spiritualiteit, dus vanaf aarde met lucht en niet vanaf een grote wolk met aarde, da werkt nl. niet ^_^
Hoe kom je spiritualiteit dan tegen in je dagelijks leven en wat heet het losgemaakt?Waar kom ik het niet tegen is een betere vraag, alles en iedereen is energie, samen vormen we de wereld. Als ik bijvoorbeeld een confrontatie met iemand krijg, dan kan ik ervoor kiezen om die energie op te nemen, om er vervolgens zelf last van te hebben en zo dus vuur met vuur bestrijden. Terwijl ik de energie ook kan ombuigen en terug sturen. Zo leer ik niet alleen mezelf goed in mijn eigen energie te staan, maar ook anderen met hun eigen energie om te gaan, want iedereen komt uiteindelijk zichzelf tegen.
Het heeft in me losgemaakt dat ik de wereld anders ben gaan zien, nog meer ruimdenkender als ik al was, kijken naar mensen en hun te laten zijn om ze beter te begrijpen in plaats van bij frustratie (het opnemen van de energie) er bot tegenin te gaan =)
En ja, dan zeg ik het nu zo mooi, maar soms, heel soms, gaat er ook in mij een knopje om en dan ben ik ineens niet meer ruimdenkend, haha, maar gelukkig moet daar veel voor gebeuren.
aanwezigheden kom ik ook zo af en toe tegen dagelijks en uiteraard mijn gidsen, al hoewel die de laatste tijd niet zo heel veel meer als een jaar geleden. Tijd om zelf nu weer wat meer op aards gebied bezig te zijn
Ach, en helderweten dat komt er ook nog bij, 't lijkt best veel zo.
Dan zie ik iemand wat doen of praat ik met iemand en dan *plop* stel ik ineens een vreemde, onverwachte en vaak persoonlijke vraag... leg dat maar eens uit.
je bent beginnend fotograaf. Orbs fotograferen is tegenwoordig een veel besproken onderwerp, kom jij dat nou ook tegen in je werk? Heel af en toe. Het is me maar een paar keer overkomen
1x tijdens een fotosessie van een half uur in de motregen
1x tijdens de werkzaamheden aan de zolderslaapkamer van de buren
en tijdens een apreskifeest, sneeuwmachines en zo vochtig in de lucht, kben denk ik een kilo afgevallen daar
Maar verder eigenlijk niet.
Ik heb het geprobeerd, met openstellen voor energie om ze vast te leggen, na meditatie, zonder meditatia, kheb al het mogelijke geprobeerd, maar tevergeefs.
het is denk ik niet voor mij weggelegd Of ik houd mijn camera's gewoon goed schoon en stofvrij bewaard, hahaha.
Ik blijf er skeptisch over, vind het leuk om er af en toe eens over te praten
Wat is je grootste droom? 100% gelukkig zijn. Ja, het klinkt cliché.
maar dat wens ik echt
tijd is de beste leermeester.
Hoe zie je dat voor je? vrij zijn en me thuis voelen.
het liefste met n lieve vriendin, maar dat is tijd.
wat is volgens jou de beste eigenschap die een mens kan hebben?een glimlach. mensen moeten vrolijk kunnen zijn.
Chagarijnige mensen stralen die energie uit en putten energie uit de omgeving en anderen.
mensen moeten een glimlach kunnen geven, daarmee word de energie mooi
kan jij dat? een glimlach geven?een glimlach, een lach wel, vrij snel ook nog
Een gewone glimlach ook wel relatief vaak, maar ik heb ook nog een speciale glimlach, hahaha.
da's eentje met veel gevoel, die deel ik maar heel weinig uit
daar zit nl. een stukje van mijn hart in en hoe vreemd het ook klinkt, maar die is niet voor iedereen.
wat zou je mensen willen meegeven?2 dingen :
tijd is de beste en meest geduldige leermeester en Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet.
Dat zijn voor mij de twee belangrijkste waarden waarnaar ik zo goed mogelijk probeer te leven
mooi, en wie zou je het stokje mee willen geven? ofwel: wie wordt de volgende ondervraagde? LaDy16