Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-12-2024, 07:16:02

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Juni 2006: Nemesis
BerichtGeplaatst: 19-06-2006, 22:01:50 
Reus
Reus

een eigenwijs interview met een eigenwijze jongen.
een ontluisterend gesprek waarbij ik paul weer een stukje beter begreep.
dank je dat je dit met ons wil delen mooie man.

Afbeelding
foto mede mogelijk gemaakt door: www.paulwetering.nl

Waarom meldde je je aan bij spirituelejongeren.nl?
Nou, ik was altijd al benieuwd naar de wereld tussen hemel en aarde, om zo te zeggen. Op het MBO had ik een gesprek met een klasgenootje die zich met de materie bezicht hield en dat trok mijn interesse wel, ik wou wel eens weten wat er zo allemaal meer is dus ben ik gaan zoeken op internet. Zo kwam ik bij SJ terecht en na wat leeswerk heb ik besloten zelf ook mee te doen :)

Maakt spiritualiteit sindsdien ook uit van je dagelijks leven of blijft het bij interesse?
Om eerlijk te zijn, toen ik een week of twee à drie lid was van spirituele jongeren was het al deel van mijn dagelijks leven. Nu nog steeds. Het heeft iets in mij losgemaakt en het voelt goed. Wel leef ik mét spiritualiteit, dus vanaf aarde met lucht en niet vanaf een grote wolk met aarde, da werkt nl. niet ^_^

Hoe kom je spiritualiteit dan tegen in je dagelijks leven en wat heet het losgemaakt?
Waar kom ik het niet tegen is een betere vraag, alles en iedereen is energie, samen vormen we de wereld. Als ik bijvoorbeeld een confrontatie met iemand krijg, dan kan ik ervoor kiezen om die energie op te nemen, om er vervolgens zelf last van te hebben en zo dus vuur met vuur bestrijden. Terwijl ik de energie ook kan ombuigen en terug sturen. Zo leer ik niet alleen mezelf goed in mijn eigen energie te staan, maar ook anderen met hun eigen energie om te gaan, want iedereen komt uiteindelijk zichzelf tegen.

Het heeft in me losgemaakt dat ik de wereld anders ben gaan zien, nog meer ruimdenkender als ik al was, kijken naar mensen en hun te laten zijn om ze beter te begrijpen in plaats van bij frustratie (het opnemen van de energie) er bot tegenin te gaan =)
En ja, dan zeg ik het nu zo mooi, maar soms, heel soms, gaat er ook in mij een knopje om en dan ben ik ineens niet meer ruimdenkend, haha, maar gelukkig moet daar veel voor gebeuren.

aanwezigheden kom ik ook zo af en toe tegen dagelijks en uiteraard mijn gidsen, al hoewel die de laatste tijd niet zo heel veel meer als een jaar geleden. Tijd om zelf nu weer wat meer op aards gebied bezig te zijn
Ach, en helderweten dat komt er ook nog bij, 't lijkt best veel zo.

Dan zie ik iemand wat doen of praat ik met iemand en dan *plop* stel ik ineens een vreemde, onverwachte en vaak persoonlijke vraag... leg dat maar eens uit.

je bent beginnend fotograaf. Orbs fotograferen is tegenwoordig een veel besproken onderwerp, kom jij dat nou ook tegen in je werk?
Heel af en toe. Het is me maar een paar keer overkomen
1x tijdens een fotosessie van een half uur in de motregen
1x tijdens de werkzaamheden aan de zolderslaapkamer van de buren
en tijdens een apreskifeest, sneeuwmachines en zo vochtig in de lucht, kben denk ik een kilo afgevallen daar

Maar verder eigenlijk niet.

Ik heb het geprobeerd, met openstellen voor energie om ze vast te leggen, na meditatie, zonder meditatia, kheb al het mogelijke geprobeerd, maar tevergeefs.
het is denk ik niet voor mij weggelegd Of ik houd mijn camera's gewoon goed schoon en stofvrij bewaard, hahaha.
Ik blijf er skeptisch over, vind het leuk om er af en toe eens over te praten

Wat is je grootste droom?
100% gelukkig zijn. Ja, het klinkt cliché.
maar dat wens ik echt
tijd is de beste leermeester.

Hoe zie je dat voor je?
vrij zijn en me thuis voelen.
het liefste met n lieve vriendin, maar dat is tijd.

wat is volgens jou de beste eigenschap die een mens kan hebben?
een glimlach. mensen moeten vrolijk kunnen zijn.
Chagarijnige mensen stralen die energie uit en putten energie uit de omgeving en anderen.
mensen moeten een glimlach kunnen geven, daarmee word de energie mooi

kan jij dat? een glimlach geven?
een glimlach, een lach wel, vrij snel ook nog
Een gewone glimlach ook wel relatief vaak, maar ik heb ook nog een speciale glimlach, hahaha.
da's eentje met veel gevoel, die deel ik maar heel weinig uit
daar zit nl. een stukje van mijn hart in en hoe vreemd het ook klinkt, maar die is niet voor iedereen.

wat zou je mensen willen meegeven?
2 dingen :
tijd is de beste en meest geduldige leermeester en Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet.
Dat zijn voor mij de twee belangrijkste waarden waarnaar ik zo goed mogelijk probeer te leven

mooi, en wie zou je het stokje mee willen geven? ofwel: wie wordt de volgende ondervraagde?
LaDy16

Berichtenonderwerp: Re: Interview met NEMESIS
BerichtGeplaatst: 20-06-2006, 21:45:01 
Nimf
Nimf

Leuk interview !!

BerichtGeplaatst: 21-06-2006, 10:16:19 
Admin
Admin

Mooi en interessant interview, m'n complimenten! (Y)

Ik heb nog even een "extra" vraag aan jou Nemesis.
Kleintje vroeg jou al hoe je spiritualiteit in je dagelijks leven tegen komt.
Nu is mijn vraag hoe kom jij spiritualiteit tegen of pas je het toe bij het fotograveren?

Pluisje.

BerichtGeplaatst: 21-06-2006, 12:02:07 
Reus
Reus

Bij fotograferen?
Hmm... da's wel een goede vraag.

Zoals ik in mijn intervieuw te weten gaf, is alles energie.
Ook uitstraling van mensen, onderwerpen en omgeving.
De energie die een bepaalde situatie geeft probeer ik vast te leggen in mjin werk, ik voel als het ware wanneer ik op de knop moet drukken (nu wil dit niet zeggen dat al mijn foto's goed zijn, hahaha)

Een voorbeeldje, ik was vorige week vrijdag een fotosessie aan het doen voor een theater stuk, tijdens een bepaalde scene was de energie onwijs liefdevol en toch ook wat angstig, ik heb toen op het knoppie gedrukt, haha, en zowaar, de foto's van die scene gaven zo intens de sfeer weer dat de regiseuse zelf bij het kijken van de foto's gewoon langer dan normaal bleef staren.

Voor mij is het mooiste wat ik kan doen, mensen een gevoel meegeven in mijn foto's, gevoel is energie en gelukkig lukt het me in de meeste gevallen nog wel goed ook =)

Hmm, nu weet ik niet of dit je vraag volledig beantwoord, maar als het dat niet doen, mag je altijd reageren natuurlijk :)

Groetjes, Nemesis

BerichtGeplaatst: 21-06-2006, 12:49:30 
Admin
Admin

Ja, das een mooie beantwoording van mijn vraag.
Als ik je goed begrijp voel je goed op het moment dat je foto's maakt en op het moment je iets extra's voelt (een energie waarneemt) dan maak je een foto.

Nog een iets andere vraag, merk jij dat je sinds je met spiritualiteit bezig bent andere foto's maakt? of dat je anders om gaat met het foto's maken?

Als je de vragen zat bent, sla je ze maar fijn over hoor, haha. :wink:

Pluisje.

BerichtGeplaatst: 21-06-2006, 18:25:17 
Reus
Reus

Ghehe, ik sla ze niet over ;)
Vind het wel interessant =)

Het aanvoelen van de energie is iets wat inmiddels gebeurd, de foto's maken op het juiste moment, een deel van wie ik ben (geworden).

Voorheen waren mijn foto's minder, standaard huis-tuin-en-keuken foto's, niets bijzonders (behalve voor mijn familie dan)

Foto's maken is kijken, als je niet kan kijken, dan moet je niet op het knopje drukken, zie meer dan de foto.
Dat is hoe ik foto's maak, soms zie ik het even niet in photoshop (nabewerking) dan moet ik stoppen, want als ik het even niet meer zie, ziet het resultaat er niet uit =)

Groetjes, Nemesis

BerichtGeplaatst: 21-06-2006, 21:35:15 
Admin
Admin

Dank je wel, voor je uitleg. :)

Ik hoop ooit zelf ook zulke mooie foto's te kunnen maken, maar ik betwijfel of ik ooit aan jou zal kunnen tippen. :lol:

Pluisje.

BerichtGeplaatst: 22-06-2006, 08:51:50 
Reus
Reus

Pluisje schreef:
Ik hoop ooit zelf ook zulke mooie foto's te kunnen maken, maar ik betwijfel of ik ooit aan jou zal kunnen tippen. :lol:

Je moet jezelf niet vergelijken met iemand anders ;)
Iedereen maakt foto's op een andere manier, als je daar je gevoel in kunt leggen, is het goed ;)

Groetjes, Nemesis

BerichtGeplaatst: 31-08-2006, 20:33:11 
Dwerg
Dwerg

leuk intervied
Wat lief dat je mij hebt gekozen:d bedankt :kiss:

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00