Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 19:37:19

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 13-12-2010, 11:24:54 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-12-2010, 16:18:52
Berichten: 95
Locatie: Den Haag
Ik, Purusha van de Graaf, ben een spiritueel boek voor jongeren aan het schrijven over wat ik vroeger zou hebben willen weten aan levenswijsheid. Ik zou het fijn vinden als er jongeren zijn die met mij mee willen lezen en denken en één keer per maand hierover bij mij thuis willen spreken. Dan weet ik of de toon waarmee ik het boek schrijf de juiste is.

Zelf woon ik in Den Haag, ben getrouwd en moeder van 2 kinderen. Mijn oudste dochter is bijna 16 jaar, mijn jongste zoon is 9 jaar.

In mijn eigen jeugd heb ik ondanks dat ik het wel zocht, niet veel levenswijsheid ontmoet. Hierdoor heb ik fouten gemaakt die bij mijzelf veel pijn teweeg bracht. De weg die ik sinds 1984 gevolgd heb om wijsheid te verkrijgen geeft mij veel innerlijk geluk. Dit gun ik een ieder! Het is het pad van Zelfrealisatie. In het kort gezegd, het realiseren van je Zelf. Niet de psychologische Zelf maar je echte Zelf. Daar vindt alles in het leven in plaats.

In het boek wil ik allereerst via de gangbare verhalen, sprookjes en mythe duidelijk maken dat deze zoektocht in heel veel zaken beschreven is. Denk maar aan verhalen waar de held echte uitdagingen aangaat in het leven en vervelende dingen overwint. Op het pad van Zelfrealisatie ben jij de hoofdrolspeler in je eigen toneelstuk!

Onderwerpen die zeker zullen worden besproken zijn reïncarnatie, bewustzijn, leven en dood. Ben je geïnteresseerd in je Zelf en alle facetten in het leven? Wil jij en misschien iemand die je kent meelezen en meepraten over de inhoud van het boek e-mail mij dan. Aan de bijeenkomsten zijn natuurlijk geen kosten verbonden.




Er is vanuit het Moderatorteam toestemming gegeven voor het plaatsen van dit bericht.
Namens het Moderatorteam, Pluisje.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 13-12-2010, 17:17:05 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
Hoi Purusha,

Het lijkt mij eigenlijk wel enigszins leuk om hier een bijdrage aan te leveren, maar ik moet wel even zien of het lukt met dat reizen ;).
Ook zou ik willen weten voor wie het boek nu eigenlijk bedoeld is? Tot wie is het gericht? En hoe wordt dan bijvoorbeeld mijn mening of ervaring verwoord in het boek?

Met vriendelijke groet,

Matthijs

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 13-12-2010, 18:26:48 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29-01-2010, 20:01:53
Berichten: 581
hoi hoi,

lijkt me leuk om mee te werken. Maar ook voor mij weet ik niet of het reizen haalbaar is.
Maar toch het lijkt me super om te helpen. Ik hoor het wel.

xxx Angel

_________________
If one dream should fall and break into a thousand pieces, never be afraid to pick one of those pieces up and begin again.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 15-12-2010, 16:27:05 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-12-2010, 16:18:52
Berichten: 95
Locatie: Den Haag
Beste Angel en Matthijs,

Het boek dat ik schrijf is voor jongeren. Op dit moment ben ik al bezig met inspiratiebrieven (1 per maand, heb er al 8 geschreven) voor volwassenen. Deze komen één keer per maand bij mij en dan spreken wij over het onderwerp van de inspiratiebrief. In eerste instantie vertelden zij mij dat je de brieven met aandacht moet lezen. Nu zeggen ze: "Ik ben aan de schrijfstijl gewend en mijn leven verdiept zich hierdoor." Deze brieven worden daarom ook tot een boek gebundeld. De opmerkingen die tijdens de bijeenkomsten worden gemaakt komen tot nu toe achter het hoofdstuk te staan (tenzij te persoonlijk én zonder namen zodat er door een ieder vrij gesproken kan worden).
Deze avonden zijn daarom een belangrijke aanvulling voor het hoofdstuk omdat het onderwerp een ieder aangaat. Dit vind ik ook voor de versie die ik aan het schrijven ben voor jongeren. Door deze gesprekken zal ik ook zeker ontdekken wat nog niet besproken is maar wel belangrijk is om een hoofdstuk aan te wijden. Zelfkennis geeft helderheid en kracht en liefde. Dat gun ik een ieder. Ook mijzelf want hoe meer mensen hier interesse in hebben hoe meer positieve kracht in het leven komt.

Een ander boek dat ik aan het schrijven ben heet '1+ 1= één', een boek ter overdenking met overdenkingen en schilderijen. Eén zo'n overdenking (en gezien het weer wel zo toepasselijk) is:

Je hebt de innerlijke zon altijd bij je!
Stem daarop af en je storende gedachten verdwijnen
als sneeuw voor de zon.

Praktisch in verband met jullie beide opmerkingen over de reis. Misschien is het handig om de bijeenkomsten in het weekend te houden en dan overdag. Dan kan je het altijd nog met iets anders combineren.
Ik ben van plan om het eerste hoofdstuk eind januari naar jullie toe te zenden. Het eerste gesprek zou dan ook ongeveer half februari plaatsvinden. Eerst maar kijken waar jullie voorkeur naar uitgaat qua dag.

Groetjes,
Purusha


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 15-12-2010, 22:36:07 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
Ik heb je even een PB 'tje gestuurd ^^

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 14-02-2011, 11:27:04 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29-01-2010, 20:01:53
Berichten: 581
hou me maar op de hoogte van de ontwikkelingen.

xxx angel

_________________
If one dream should fall and break into a thousand pieces, never be afraid to pick one of those pieces up and begin again.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 14-02-2011, 13:08:36 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
Wil altijd graag helpen, en vind het idee voor het boek erg mooi....

Maar vraag me af of ik nog mee kan doen ( 26 jaar) en zo ja, de reis afstand is erg groot ( ik woon in zuidlimburg omgv. Heerlen.) Zou het ook via webcam kunnen?

Hoor graag van je!
Liefs, binnenspiegel...

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 14-02-2011, 15:59:31 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
@Purusha,

Je hebt ons overigens nooit meer gemaild ofzo =(

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 16-02-2011, 16:57:04 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-12-2010, 16:18:52
Berichten: 95
Locatie: Den Haag
Hoi beste allemaal,

Ik lees nu tot mijn schrik dat niet een ieder een persoonlijke e-mail van mij heeft gekregen. Dat terwijl ik in de veronderstelling was dat dit wel het geval was. Daarom zou ik willen vragen jongeren die hier aan mee willen doen of zij mij een persoonlijke e-mail naar info@dewittelelie.nl willen sturen? Zo weet ik voortaan ook of een ieder een persoonlijke e-mail van mij heeft gekregen. Naar het e-mailadres die je naar ons gezonden hebt gaan dan in de toekomst ook de hoofdstukken heen.

In de e-mail die ik verzonden heb stond dat de start eind januari niet gehaald kon worden daar er op dit moment ongelofelijk veel op ons af komt. In juni stoppen de INspiratiebrieven voor volwassenen dan kan ik verder gaan met de hoofdstukken voor jongeren. Misschien is het zelfs beter om in september te beginnen zodat de vakantieperiode erop zit. Maar dat zie ik en hoor ik rond die tijd wel!

En afstand van reizen en leeftijd is geen probleem. E-mailen of bellen is ook goed.
Nogmaals sorry, dat niet iedereen een persoonlijke e-mail heeft gekregen. Meld je dus aub aan bij het bovenstaande e-mailadres dan kan dit in de toekomst vermeden worden.

Groetjes,
Purusha


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 16-02-2011, 17:47:09 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
Haha, geeft niet, kan gebeuren ;). Ik mail je wel =)

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl