Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 10:49:25

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 07-01-2011, 17:51:11 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-07-2009, 12:03:07
Berichten: 781
Locatie: friesland
Heej!

Ik ga volgend weekend voor het eerst stagelopen op een zorgboerderij, met autistische kinderen. Ze hebben verschillende vormen van autisme, Pdd-nos enz. Maar nu wil ik activiteiten bedenken die ik met 1 of meer kinderen kan doen. Ik kan helaas op de 1 of andere manier niks bedenken :( het zijn kinderen tussen de 7 en de 13 jaar ) het gaat me vooral om de jongste kinderen. De oudere vermaken zich vaak wel goed.

Kent iemand leuke dingen die ik met de jongsten kan doen? soms doe ik 1 op 1 begeleiding soms zal ik iets met 2 kinderen moeten doen.

het gaat nu voornamelijk om binnenspelletjes.

Bedankt!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-01-2011, 18:01:15 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
Laat je creatieve ik je inspireren. Vingerverf!

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-01-2011, 18:06:04 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-07-2009, 12:03:07
Berichten: 781
Locatie: friesland
Matthijs schreef:
Laat je creatieve ik je inspireren. Vingerverf!


Top idee!! echt

deze zet ik op de lijst, die ga ik zeker doen! nog meer ideeen?:D jullie moeten niet denken van , oh dit gaat zo wel erg makkelijk:P Ik doe me best hiervoor alleen vindt het op de 1 of andere manier moeilijk om iets te bedenken. Ik denk vaak ook te moeilijk :(


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-01-2011, 19:03:54 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
Mij moeder is lotus en is ooit op een zorgboerderij gevraagd om nepwondjes te maken xD

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-01-2011, 19:06:37 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
misschien dat dreamwalker je hierin goed kan helpen... autistische kinderen schijnen heel goed op muziek maken en luisteren te reageren. Bij autisme is met name het inlevingsvermogen in de ander verstoord als je het over interactie hebt. Door samen muziek te maken/ te zingen leren ze rekening met elkaar te houden en het is ook nog eens ontzettend leuk!!! Je kunt de kindjes een liedje leren en ze kanon laten zingen erg leuk... :wink:

Je kunt ze indd ook beeldend bezig houden, vingerverf is laagdrempelig en erg leuk want alles mag vies worden.
Als je nog een ander beeldende opdracht wilt doen kan ik je wel ee opdrachten klapper toesturen waar verschillende opdrachten in staan die ik zelf met kindjes heb gedaan ( daar staan ook materialen bij die je nodig hebt en aandachtspunten voor jezelf)

ik hoor het wel!

liefs, binnenspiegel...

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-01-2011, 19:10:18 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
Anders Truitje, want volgens mij deed zij ook iets met autistische kinders ;)

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-01-2011, 19:27:36 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-05-2010, 11:02:39
Berichten: 1571
Locatie: Brabant
vingerverf kan al gauw gezien worden als kinderachtig, zeker als je met kinderen vanaf 7 gaat werken. Ik weet niet of de kinderen op de boerderij ook een verstandelijke beperking hebben. Eigenlijk moet je gewoon proberen de activiteiten te laten aansluiten bij het niveua en de interesses van een kind. Ik ben activiteitenbegeleidster en heb ervaring met kinderen met een ass problematiek. Ook ben ik leiding bij jong nederland, soort scouting. Ik heb een heel scala aan activiteiten op de pc en in mijn hoofd.

Als je een activiteit voorbereid is het ook verstandig je af te vragen, wat wil ik met die activiteit, wat is mijn doel. En sluit mijn doel aan bij het kind, de kinderen. Kan ik aan mijn materialen komen, is het veilig en dat soort dingen.

Ik wil best hier een aantal activiteiten posten het weekend of straks, maar ik zou het fijn vinden wat meer te weten. Wat voor soort activiteiten zoek je, wat zijn de mogelijkheden op de boerderij, is het een soort bso en dat soort dingen.

En niet alle actiiteiten hoeven voorbereid te worden, bijvoorbeeld een kind vraagt aan jou 4 op een rij te doen. En ook een kind aanleren van zelfstandigheid en zelfredzaamheid kan een activiteit zijn.

En als laatste wil ik uit ervaring zeggen dat kinderen van 7 tot ongeveer 10 zich een stukken beter zelf vermaken dan kinderen tussen de 10 en de 13, maar dat is mijn ervaring.


ik hoop dat je er wat aan hebt,

gr Babs


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-01-2011, 19:38:15 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-07-2009, 12:03:07
Berichten: 781
Locatie: friesland
babske schreef:
vingerverf kan al gauw gezien worden als kinderachtig, zeker als je met kinderen vanaf 7 gaat werken. Ik weet niet of de kinderen op de boerderij ook een verstandelijke beperking hebben. Eigenlijk moet je gewoon proberen de activiteiten te laten aansluiten bij het niveua en de interesses van een kind. Ik ben activiteitenbegeleidster en heb ervaring met kinderen met een ass problematiek. Ook ben ik leiding bij jong nederland, soort scouting. Ik heb een heel scala aan activiteiten op de pc en in mijn hoofd.

Als je een activiteit voorbereid is het ook verstandig je af te vragen, wat wil ik met die activiteit, wat is mijn doel. En sluit mijn doel aan bij het kind, de kinderen. Kan ik aan mijn materialen komen, is het veilig en dat soort dingen.

Ik wil best hier een aantal activiteiten posten het weekend of straks, maar ik zou het fijn vinden wat meer te weten. Wat voor soort activiteiten zoek je, wat zijn de mogelijkheden op de boerderij, is het een soort bso en dat soort dingen.

En niet alle actiiteiten hoeven voorbereid te worden, bijvoorbeeld een kind vraagt aan jou 4 op een rij te doen. En ook een kind aanleren van zelfstandigheid en zelfredzaamheid kan een activiteit zijn.

En als laatste wil ik uit ervaring zeggen dat kinderen van 7 tot ongeveer 10 zich een stukken beter zelf vermaken dan kinderen tussen de 10 en de 13, maar dat is mijn ervaring.


ik hoop dat je er wat aan hebt,

gr Babs


Bedankt Babs! Dat klopt , niet alles hoeft voorbereid te worden maar dat word nu aan mij gevraagd namens school. De oudsten van ongeveer 13, hun gaan altijd kanoen met z'n 2en of ze gaan iets bouwen in het weiland. De begeleider van de boerderij werkt volgens "geef me de 5" methode. Het is dus echt een zorgboerderij voor therapeutische hulp, zegmaar. het probleem is dat ik de kinderen nog niet goed ken omdat ik volgend weekend pas voor het eerst daar ga stagelopen. Wat ik wel weet is dat ik veel met die van 7 jaar wil werken. Ik vindt het fijn als je mij een paar activiteiten zou kunnen en willen sturen. Het gaat mij er het meest om dat ze plezier hebben, dat is iets wat ik heel graag wil. Verder zijn activiteiten die bijvoorbeeld hun motoriek enz stimuleerd ook altijd welkom! Ook iets met emoties lijkt me leuk om te doen, het herkennen van emoties.

Ik ben benieuwd naar je activiteiten!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-01-2011, 23:17:02 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Je schrijft niet wat je studeert, k vind het dan ook moeilijk een geschikte opdracht te bedenken...

Ik zit even mee te lezen en bedacht me wel dat kinderen met klassiek autisme vaak moeite hebben met de tastzin... Vingerverven zou (hoeft absoluut niet zo te zijn) een (te) groot project kunnen zijn voor de eerste keer. Daarnaast is het 'vies worden' ook niet altijd een even aantrekkelijk idee voor deze kids...

Wat Babske zei is zeker een ding. Stel een doel voor de activiteit, kijk wat je verwacht en kijk hoe je dit voor elkaar wilt krijgen.

Ook denk ik niet dat je het voor het kiezen zal krijgen met wie je wilt werken. Je zult een aanbod moeten maken voor de gehele doelgroep... tenzij jij op de 7-jarige groep werkt en de oudere jongeren in een totaal andere groep zitten.
Werk inzichtelijk, schrijf alles op en overleg ieder vraagteken dat je tegenkomt! Dit is jou tijd om vragen te stellen, MAAK ER GEBRUIK VAN!

Maar wat ik vooral wil zeggen: Wordt dit je eerste dag op je nieuwe stageplaats? Bedenk dan een paar kleine dingetjes die je zou kunnen doen maar pin je er niet op vast. In mijn ervaring met stages is(zijn) de eerste week(en) vooral meekijken en observeren. Vanuit dat wat je ziet kan je dan je plannen bouwen...

Je kunt geen huizen bouwen zonder fundering!

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 08-01-2011, 10:52:56 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-07-2009, 12:03:07
Berichten: 781
Locatie: friesland
Je schrijft niet wat je studeert, k vind het dan ook moeilijk een geschikte opdracht te bedenken...

Goh ik ben echt vergeetachtig momenteel XD uhmm ik studeer of doe de opleiding Pw-Jeugdzorg op mbo niveau 4. Ik zit nu in het 2e jaar. Ik heb 1 keer stagegelopen op een renn4 school. Voor kinderen met hechtingsstoornissen enz. Maar daar moest ik niet veel activiteiten van te voren bedenken, dat was meer een observeerstage en ik ging gewoon elke dag wat leuks met de kinderen doen. Maar dan was het geen activiteiten plan die ik van te voren moest opstellen. Ik ga idd zelf eerst observeren maar ik schrijf al een paar activiteiten op die e.v.t in aanmerking kunnen komen, anders moet ik straks alles op laatste moment doen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 08-01-2011, 17:26:26 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-11-2010, 19:43:58
Berichten: 45
Locatie: Den Bosch
Willow, weet je wel al ongeveer wat het niveau van de kinderen is? (motorisch/mentaal) aangezien kinderen met Asperger vaak (ik zeg niet altijd) hoogbegaafd/hoogintelligent zijn, terwijl dat voor andere vormen van Autisme juist vaak weer helemaal niet zo is en de "wensen" van deze kinderen kunnen dus heel erg verschillen.
Misschien kan je iets met bouwen/knutselen doen maar het zou gemakkelijker zijn als je de kinderen al een beetje "kende". Zijn er grote verschillen in de groep, of of juist niet?? Misschien is het het slimst om een stel kleine activiteiten te organiseren zodat de kinderen kunnen kiezen, dat deden ze altijd bij de vereniging waar ik vroeger bij zat (HINT) en dat vond ik toen heel prettig. Maargoed, ik heb dan geen Autisme...

Veel succes,
Bella


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 11-01-2011, 18:03:56 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-01-2009, 11:43:33
Berichten: 3556
Locatie: Zuid-Holland
Bijzondere indeling qua leeftijd.. Ik zou geen vingerverf aanraden, omdat autisten vaak niet zo creatief zijn aangelegd. Hoe groot is de groep met kinderen? Je kunt standaard spelletjes zoals moordenaar doen. Ik weet niet of je het op tijd kunt regelen, maar iets met walky talkies werkt ook altijd geweldig. Dan maak je twee groepen, die zet je op twee verschillende plekken neer en dan moeten ze elkaar proberen te vinden.
Touwtje trekken is ook altijd een leuk idee. Verder.. ben je goed in inproviseren? Dan kun je namelijk ratten en raven spelen. xD
Ik heb nog een heleboel andere ideeën en ik kan ook even het boek van de welpen erbij pakken. :p Kennen die kinderen elkaar? Ik heb namelijk ook nog veel namenspellen liggen. Roep maar wat voor spellen je zoekt. xD

Het lastige is dat je met zowel hoogbegaafden als laagbegaafden (sorry voor het woord) in één groep zit. Daardoor is het lastig om iets te bedenken wat overal op aan sluit. Ook maakt de leeftijd van de groep heel erg uit.

_________________
Chatpromo

[Tut] 17:57: Vrouwen...
[Tut] 17:57: Labiele wezens
[Misoyama] 17:57: idd Tut
[Misoyama] 17:57: jij snapt t kerel
[Butterfly12] 17:57: hahaha
[Tut] 17:57: Ja he
[Tut] 17:58: Wij mannen, wij zijn anders


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl