Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 16:00:01

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Wie weet een goede therapievorm?
BerichtGeplaatst: 30-05-2012, 15:45:49 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
Hey,

Omdat ik voor mezelf ben begonnen aan huis, en via e-mail coaching, wil ik graag verder blijven leren in verschillende therapie-vormen en daaraan mijn eigen draai te geven.
Ik zoek een opleiding, in Zuid-Holland, waarin ik dus een bepaalde therapie/coaching/begeleidingsvorm leer, die goed helpt natuurlijk.
Wie weet een goede therapievorm? Wat heeft bij jullie geholpen bijvoorbeeld of wat heeft geholpen bij mensen die jullie kennen... (Oja en het moet een Mbo opleiding zijn, het liefst een alternatieve maar dit hoeft niet persé, en dan wil ik een opleiding waarin je thuis bijvoorbeeld ook veel moet doen, en 1 of 2 x per maand naar school moet zoiets)

Dit zijn de gebieden waarvoor ik voornamelijk therapie wil bieden (ik wil met kinderen en jongeren gaan werken):
Hooggevoeligheid en dat als last ervaren
Depressief zijn, het licht kwijt zijn in zichzelf
Mensen leren houden van zichzelf
Angststoornissen
Mensen met een fobie
Automutilatie
Heel veel denken, en daardoor niet meer weten wat waarheid is.
Energetisch reinigen van auralifters etc.
Ik wil me ook richten op vorige levens en trauma's.
vast nog wel meer maar dit is even het belangrijkste....

Hoop dat iemand iets weet :D

Liefs

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 31-05-2012, 15:31:41 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 21-02-2012, 18:45:01
Berichten: 56
De klachten die jij benoemd zijn voornamelijk psychiatrische ziektebeelden. Hiervan weet ik dat hierover geen onderwijs wordt gegeven op MBO-niveau, maar pas vanaf HBO. Ik studeer zelf antroposofische muziektherapie aan een hogeschool in Leiden. Ik krijg lessen psychiatrische ziektebeelden en ontwikkelingsstoornissen. Hieronder vallen van wat jij noemt in jouw lijst de depressie, angststoornis, fobie, automutilatie (suïcidaliteit), overrationalisatie en trauma. Deze zijn terug te vinden in een (of meerdere) psychiatrisch(e) ziektebeeld(en).

De overige, meer spirituele punten in jouw lijstje zou je met een MBO cursus waarschijnlijk wel kunnen leren.

Als je graag toch die ziektebeelden wilt bestuderen dan raad ik je aan een gecertificeerde HBO opleiding of cursus hiervoor te benaderen. Mijn studie wordt gegeven vanuit de antroposofie en is daarmee holistisch, wat gezien wordt als een alternatieve vorm van therapie. Mijn studie kent twee richtingen: muziektherapie en beeldende therapie (kunst) en zijn beiden zowel voltijd als deeltijd (1,5 dag les in de week) te volgen. Het is wel pittig maar zeker de moeite waard. Als je meer informatie wilt dan mag je mij hierover een PB sturen.

Ik heb verder geen alternatieve optie voor je. Succes met het vinden van je studie!

Chris


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 11-06-2012, 12:26:14 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-02-2012, 19:55:05
Berichten: 1282
Locatie: Zuid-Holland
Het klopt wat Chris zegt er is weinig alternatiefs op MBO niveau.

Ik heb ook gezocht, omdat ik mij aan het oriënteren ben betreft nieuwe studierichting.
Er is wel veel in de groenkant en zorg. Dan combineer je ziekte+groen.
Denk aan bijv. zorgboerderijen. Dit kan op MBO niveau en antroposofische basis. Je kan dan steeds hogerop klimmen en uiteindelijk kiezen voor psychologische stoornisen en ziektebeelden in Dronten.

Zelf heb ik gekeken bij Warmonderhof(Groenhorstcollege) dan werk je niet alleen voor de natuur maar ook in combinatie met de mens. Deze opleidingen zijn op verschillende niveau's op MBO niveau.
Je kan ook even kijken op Helicon. Helicon is een groenschool, waar misschien ook iets tussen zit met mens en zorg!

De zelfde opleidingen zijn uitgebreider op HBO niveau(Hogeschool Stoas in Wageningen)
Alles is deeltijd te doen of avondopleiding, maar je loopt veel stage.

Met Groenzorg en Onderwijs kan je alle kanten op deze HBO opleiding bied veel en eist veel van je, maar je mag als het ware je hele weg uitpuzzelen. Mij beviel het niet omdat ik iets meer structuur nodig heb. Je kan uiteindelijk kiezen voor de zorgboerderijen en dan juist de groen kant of toch meer de psychologische kant op. Of je kan kiezen voor kennisoverdacht en les gaan geven voor VMBO, MBO en Havo 1e klas.
De stages van deze opleiding zijn heel breed je kan er bijna alles mee.

Verder bestaat er de opleiding tot euritmie. Dit is een spirituele antroposofische opleiding die gaat fuseren met Hogeschool Leiden. Eurtitmie is erg breed. Het heeft met gevoel, kleur en beweging te maken en spreekt alle drie de polen in je lichaam aan(Het denken,voelen en willen). Het is een soort dans, maar er komt veel meer bij kijken. De probleem gebieden die jij opnoemt zijn met Euritmie op te lossen, je kan docent Euritmie op een vrije school worden voor kinderen en ze helpen te bewegen en tot zichzelf te komen, maar je kan ook je eigen praktijk beginnen en workshops geven. Misschien bestaat zoiets ook op MBO niveau? Het is deeltijd te doen, maar is helaas in jouw geval HBO.

Verder kan je kijken in de tijdschiften happinezz of het psychologie magazine. Hier staan veel advertenties in betreft cursussen voor coaching en begeleiding.

Succes, laat even weten of je iets gevonden heb. :wave:

_________________
De zoektocht naar geluk, is de voedingsbodem van ongelukkig zijn.[/color]


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 14-06-2012, 16:36:42 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
Heyhey

Bedankt voor je bericht :D

heb even wat sites enzo bekeken, alleen tis zo jammer dat er niks dichtby is waar ik woon heb nog rijbewijs ook dus das ook het probleem!

Ik ga nu kijken by sensi therapie opleiding, dat is in Waalwijk.. (www.sensicure.nl) was de website geloof die lijkt me dus wel interessant, et is wel geen mbo opleiding maarja.. die valt gewoon byna niet te vinden...

de wellness & health opleiding by Helicon leek me erg leuk, maar ja bij die het zelfde verhaal... niks in de buurt van waar ik woon.. en 3 jarige opleiding vind ik ook best heavy (zit al 3.5 jaar thuis met een wajong uitkering dus ineens een 3 jarige bol opleiding doen met stages enzo vind ik even een iets te grote stap)..

Ik zag nog wel wat meer opleidingen die me leuk leken.. sjamanische healing 2 jarige opleiding dat was dan in Amsterdam, en een opleiding voor mind fullness therapeut leek me ook erg interessant.

Eurtitmie is ook niet echt wat ik zoek,,,, het voelde niet van JAaa!! dit is het hihi..

Ik wil echt het liefst de holistische kant op.. en het zou super zijn als daarin een soortgelijke opleiding te vinden op Mbo niveau en dat je een erkend diploma enzo haal(vanwege m'n studieschuld die ik dan terug kan krijgen), maar goed, als het niet anders iss... dan ga ik toch echt het liefst een opleiding doen waar ik me helemaal goed voel en waar ik dingen leer die mij heel interessant lijken en waar ik ook zélf nog iets aan heb....

heb jij ondertussen al iets leuks gevonden? kzag dat je ook in zuidholland woon, waar woon jij pcies?

sowieso echt bedankt voor alle info ik heb alles echt doorgekeken enzo maar de afstand is gewoon te groot helaas...

Groetjes!

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 14-06-2012, 17:44:31 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-02-2012, 19:55:05
Berichten: 1282
Locatie: Zuid-Holland
No problem ;)! je antwoord vind je in je pb ^^
Succes met de zoektocht.

Liefs :wave:

_________________
De zoektocht naar geluk, is de voedingsbodem van ongelukkig zijn.[/color]


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl