Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 09:44:13

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: ... hulp om te ontstressen!
BerichtGeplaatst: 30-10-2007, 17:18:50 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-06-2006, 14:58:33
Berichten: 3057
Locatie: Harderwijk
Zoals de titel al aangeeft heb ik hulp nodig om te ontstressen.

Nu zal ik eerst even de situatie uitleggen waarin ik verkeer.

Ik ben 21 jaar en ben net 4-5 maanden afgestudeerd op de opleiding Chemie en heb gelijk een baan gevonden bij Nestle in Nunspeet. Nu is het zo dat ik al een uur reistijd heb daar naartoe. ( wat ik helemaal niet erg vind, omdat ik al toen ik naar school ging een reistijd had van een uur en ik dacht zo van zo lang mogelijk die reistijd volhouden want anders word je te kieskeurig.)

Toen ik daar begon als chemisch analist was het de bedoeling dat er analyseresultaten binnen 5 dagen (spoedmonsters, niet veel van) tot 6 weken, dit hangt af van de prioriteit en het type monster. Afgelopen anderhalf week is de procedure van 5 dagen TAT ingevoerd. Dit betekent dat we binnen 5 dagen resultaat moeten hebben.

Hierdoor komt er een grotere werkdruk op het gedeelte waar ik aan werk, waardoor er zo goed als geen rust(-ig )moment is tijdens het werk op de pauzes na.

Na een paar dagen voel ik mij echt uitgeput als ik thuiskom en zelfs na een nacht slapen voel ik me soms nog uitgeputter dan toen ik op bed ging.

Nu is mijn vraag:

Hebben jullie ideeen van korte en/of simpele ontstressmiddeltjes die ik kan toepassen?

Voor de nachten heb ik al een idee. Namelijk sinaasappelgeur (aromatherapie) tijdens de nacht in een geursteen. Dit zorgde vroeger ervoor dat ik echt een diepe slaap heb. Het enige nadeel is ( en dat hoop ik dat dat niet gebeurd) dat ik wanneer mn wekker gaat nog niet helemaal wakker ben. Ik ga dit in ieder geval de komende nacht proberen.

Nu dacht ik aan edelsteentherapie voor in mijn auto, maar ik weet niet welke steen hiervoor geschikt is ( of deze therapie wel uberhaupt geschikt is voor in de auto). Hebben jullie hier enig idee voor?

Daarnaast edelsteentherapie gebruiken voor een steen als ketting. Hebben jullie hier ook enig idee voor?

Verder zijn alle andere suggesties welkom!!
Voornamelijk wat ik kan doen voordat ik probeer te gaan slapen!

_________________
De toekomst kan zo ver weg lijken, maar toch is hij altijd maar een tel van je verwijderd.
Mark
~xXx~


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: ... hulp om te ontstressen!
BerichtGeplaatst: 30-10-2007, 19:45:55 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Hoi Enigma,

Middeltjes? Nou, je kunt denken aan een kruidenthee ter ontspanning, gezet van bijvoorbeeld kamille (rusteloosheid/irritatie), citroenmelisse (stress, insomnia, overspanning), lavendel (nervositeit, rusteloosheid, milde insomnia), valeriaan en sint-janskruid. Maar gooi niet op eigen houtje diverse kruiden door elkaar!
Een verantwoorde combinatie is kamille (matricaria retutica), citroenmelisse (melissa officinalis) en lavendel (lavandula vera). En ze zijn niet zo moeilijk te vinden, zolang je maar wel echte gedroogde kruiden gebruikt, en geen zakjes Pickwick.
Wanneer je deze 3 kruiden (beter) niet kunt gebruiken, is bij bloeddrukverlagende medicatie, jodium- en ijzerzouten, slechte schildklierwerking en medicaties hiervoor, bepaalde ontspannende medicaties (zoals valium) en bloedverdunnende medicaties. Daarnaast geldt, dat je kamille drie weken kunt gebruiken als thee, waarna het beter is om het een week niet te gebruiken enz.
Als je er voor kiest om thee te nemen (het is doorgaans niet zo erg duur), is een totaal van een dessertlepeltje vol voldoende op een kop thee. Laat het 10 minuten trekken, en haal de theeknijper/zeefje eruit. Als je het er langer in laat zitten is dat opzich geen grote ramp, maar er komen dan wel viessmakende stofjes vrij uit de kruiden. Ik meen dat je dit kruidenmengsel tweemaal daags kunt gebruiken, en dat drie weken lang.

Verder zou je nog kunnen denken aan een warm voetenbad 's avonds, liefst met een schep zeezout erin. Dit remt het sympathische zenuwstelsel en zorgt voor ontspanning.
Edelstenen e.d. in de auto klinkt naar mijn idee niet echt heilzaam, omdat een auto zoveel rotzooi uitstraalt dat het een goede therapeutische werking van de steen te niet doet. Ook schijnt het zo te zijn, maar ik ben hier geen deskundige in, dat een edelsteen o.i.d. aan een hangertje met ketting niet zulke goede interacties hebben, omdat metaal geleidt. Beste is om ze in een stoffen zakje bij je te dragen of 's nachts onder je kussen te leggen. Vergeet ze dan niet na een tijdje af te spoelen met koud water en in de zon te leggen om op te laden.

Als je hierover nog vragen hebt, hoor ik dat graag!

Vriendelijke groetjes,
Vyumae

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: ... hulp om te ontstressen!
BerichtGeplaatst: 16-11-2007, 13:56:43 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-04-2006, 17:44:30
Berichten: 368
Locatie: overijssel
Hoi Enygma:

het wil soms wel eens helpen om rustig de natuur in te gaan, naast een beek of iets met natuurgeluid te gaan zitten en de geluiden op je in te laten werken.

mediteren heeft ook vaak nut, evenals gebruik van wierrook bepaalde geuren, (raadpleeg internet hiervoor)

het kan ook zijn dat je massage terapie kan gebruiken maar goed das nogal duurzaam dus ik zou zeggen kies voor de natuur en laat alles op je inwerken, ook als het regent...

m.v.g
Darkspirrit

_________________
een wereld vol verhalen, waar ieder zijn eigen hoofdrol in speelt


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: ... hulp om te ontstressen!
BerichtGeplaatst: 09-01-2009, 15:58:11 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 09-02-2007, 20:53:10
Berichten: 74
ga naar thermen lucaya ene luxe sauna in de omgeving van Oss waar rust je reinste verwennerij.
de sauna is een van de beste van europa met kruidenbaden, zwembaden, hamam wateren en kamers met verschillende lichten en geuren.
en een heerlijk restaurant.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: ... hulp om te ontstressen!
BerichtGeplaatst: 09-01-2009, 16:30:59 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Lekker zitten op een rustige plaats mogelijk op je werk?
Doe dat dan en doe het volgende.
Ogen dicht..
Inademen, spieren in je tenen spannen, even vasthouden... loslaten + uitademen
Inademen, spieren in de voeten spannen, even vasthouden... loslaten + uitademen.
... kuiten
... bovenbenen
... billen
... bekken
... buik
... (onder)rug
... borst
... handen
... onderarmen
... ovenarmen
... schouders
...nek
... gezicht

Regelmatige buikademhaling en eventjes wegdromen naar een fantastische plek. Wat zie je? Wat ruik je? Wat voel je? Wat hoor je? Is het fijn? (Zo niet... verander het, jou fantasieplekje ;) )

Dat helpt mij altijd fantastisch. Doe het ook voor het slapen gaan... ik verzeker je dat je voor je het weet ligt te tukken.

Thee is altijd een heerlijk drankje, zeker kruidenthee kan je helpen.

Ach en anders is er altijd nog Xanax ;)

Succes ermee!

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: ... hulp om te ontstressen!
BerichtGeplaatst: 10-01-2009, 11:32:06 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
truitje schreef:
Ogen dicht..
Inademen, spieren in je tenen spannen, even vasthouden... loslaten + uitademen
Inademen, spieren in de voeten spannen, even vasthouden... loslaten + uitademen.
... kuiten
... bovenbenen
... billen
... bekken
... buik
... (onder)rug
... borst
... handen
... onderarmen
... ovenarmen
... schouders
...nek
... gezicht

Grappig! Ik doe voor het slapen gaan net zoiets, maar ook weer net ietsje anders..
Ik laat al mijn spieren van 'onder naar boven' (ongeveer het rijtje wat jij beschreef) ontspannen. Waarna ik inadem, en ze allemaal tegelijk kort aanspan. Daarna adem je uit en ontspan je ze weer allemaal. Heerlijk!
Maar ik ga die van jou ook een x proberen :wink:

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: ... hulp om te ontstressen!
BerichtGeplaatst: 10-01-2009, 14:54:10 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Nog een ander:

Niet uitvoeren bij (heftige) angst voor water/kleine ruimtes.

Ik wind het altijd heerlijk om mijzelf zwevend in het niets boven een groot zwart meer voor te stellen. Je voelt niets... geen druk, geen wind, geen kou, geen warmte... je hangt gewoon.
En dan jezelf langzaam laten zakken in het meer... Ook het meer is niet warm of koud. Geeoon het gevoel van water aan je lichaam. Dat is het enige...
Langzaam laten zakken... weer van voet tot hoofd.

Heerlijk.

@Julia: Ik weet eigenlijk niet helemaal zeker waarom ik het zo doe. Ja ik weet het denk ik wel. Kijken of ik het kan uitleggen.

Ik zit altijd heel erg in mijn hoofd als ik deze oefeningen nodig heb... Mijn lijf en gevoel zijn vrijwel niet aanwezig op die momenten. Door eerst aandacht te besteden aan die zaken krijg ik mijn hoofd leeg voordat ik bij dat gebied aankom...
Voor mij is het de natuurlijke volgorde... Maar iedereen heeft natuurlijk iets anders nodig. :)

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: ... hulp om te ontstressen!
BerichtGeplaatst: 16-04-2009, 10:06:14 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16-04-2009, 09:13:48
Berichten: 9
Locatie: almere
tip
een uur voor je gaat slapen je telefoon uit, alleen positieve dingen doen die jij leuk vind. kopje avondthee, voetenbadje met zout, een filmmpie, kaarjes /sfeerlicht ,aromatherapie en chocola. moet helemaal goedkomen

liefs angel :wink:


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl