Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 19:05:56

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 08-11-2007, 14:45:07 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2006, 16:14:24
Berichten: 1710
Locatie: Eindhoven rockcity!
Ik wens je succes, en van harte beterschap!

_________________
ParAgnost.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 08-11-2007, 15:36:40 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-06-2007, 15:46:52
Berichten: 107
Locatie: Rotterdam
dankje wel :D

_________________
xX One Love Xx

Life is what U make it


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 31-01-2008, 17:34:55 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
jaahh
dit zoek ik dus ook..
en ook graag in de buurt van rotterdam..
k ben ook gestopt met me opleiding net..
en zoek voor september een nieuwe opleiding..
and i dont care of ik dan studiefinanciering krijg als k t maar naar me zin heb, en k zoek ook iets in de richting van spiritualiteit..... k heb ook alleen maar vmbo gedaan en 1.5 jaar opleiding mbo waarmee k gestopt ben...

(K)

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 19-02-2008, 15:42:07 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2006, 20:17:39
Berichten: 745
Locatie: Utrecht
Een sociaal agogische opleiding

Op HBO niveau heb je ook dingen als creatieve therapie en parapsychologie..

_________________
You laugh at me because I'm different, but I laugh at you because you're all the same


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-03-2008, 16:06:31 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-05-2005, 10:02:52
Berichten: 117
Locatie: Delft
Of Kuntzinnige therapie, dit ga ik waarschijnlijk volgend schooljaar doen op de Hogeschool Leiden. Het is op antroposofische basis.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 17-06-2008, 21:42:57 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
beste mensen, speciaal raido.

ik kan jullie als ervaringsdeskundige vertellen dat het volgen van een opleiding om jezelf te vinden een van de meest nutteloze zoektochten zal worden die je onderneemt. ja je leert erg veel over jezelf, vooral de verschillende manieren waarop meerderen je kunnen manipuleren en hoe ontvankelijk jij daarvoor bent, maar daarnaast is iedere 'hulpverlenende' studie ook werkelijk dat wat het zegt dat het is. je geeft iemand anders dan jezelf hulp. Je hebt een grote kans dat je niet eens voorbij je eerste jaar komt in de opleiding kunstzinnige therapie als je meer op zoek bent naar jezelf dan naar het helpen van anderen. het bindend studieadvies is daarvoor ontworpen.
naast het feit dat de opleiding kunstzinnige therapie aan de hs leiden grote gaten vertoont in zijn volledigheid en studie/stagebegeleiding zijn zij er meer op gericht publiciteit voor en interesse in het beroep op te roepen dan werkelijk bekwame therapeuten te leveren. ik kan het afraden een opleidingstraject te beginnen tenzij je er zo zeker van bent dat je zo sterk in je schoenen staat dat jij Vlissingen bij windkracht 10 kan weerstaan.

ik ben student aan de hsleiden in de opleiding kunstzinnige therapie en kan het velen afraden, de bureaucratie en het gepimpel zijn niet van de lucht, verwacht geen spirituele verlichting door deze opleiding. ga dan naar een centrup voor onwikkeling van de ziel of iets in die geest.

met vriendelijke groet,

truitje.

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 17-06-2008, 22:46:25 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
Op zich ben ik het helemaal eens met Truitje (mag het ook een bloesje zijn?).
Als je een opleiding volgt alleen maar omdat je hoopt jezelf te vinden, dan lop je meestal vast.
De meeste (zorg-)opleidingen hebben een waardeloos programma ter ondersteuning van de studenten hoewel ze bij aanvang wel zeggen dat ‘als je nog problemen hebt’ (wie niet?) dat je die dan vooral snel moet oplossen. Maar HOE en hulp daarbij bieden ze zelden.

Daarnaast kiezen natuurlijk al die studenten niet voor niets een bepaalde studie. Daar zit een onderbewust sturend mechanisme achter dat JUIST vaak voortkomt uit zaken die ze in zichzelf nog willen oplossen.

Wat dat betreft loopt het een niet parallel met het ander.

In de NIEUWE Hbo-opleiding “Basisopleiding Integraal Therapeut” die we proberen op te starten vanuit SIG (Stichting te bevordering van de Integratie van Geneeswijzen) en die, zoals het er nu uitziet, in Deventer gevestigd zal worden, willen we juist studenten in de gelegenheid stellen hun eigen en elkaars problemen op te lossen en daarvan te leren! Met andere woorden: de studenten vormen meteen vanaf de start elkaars en hun eigen studiemateriaal.
Zo ontstaan in ieder geval behandelaars die hun eigen problemen hebben opgelost in een veilige omgeving en daarmee hebben meegeholpen aan de invulling van hun eigen en elkaars ontwikkeling. Dat daarvoor veel begeleiding nodig is mag duidelijk zijn.

Overigens: dit is (nog) geen reclame. De aanvraag voor de opleiding gaat pas eind dit jaar weg en dan kunnen officieel de eerste studenten pas september 2010 instromen. We gaan wel proberen om in september 2009 (semi-officieus) met een eerste groep te starten.
Daarnaast lukt het misschien via SIG in september 2008 al met ene pilot-groep te starten maar dat is nog niet zeker.

Groet, DT/Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 19-06-2008, 11:24:41 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
bloesje is ook goed. ;)

zo een opleiding lijkt mij een erg nuttige aanvulling op het aanbod binnen de hbo opleidingen. alleen, krijg je het voor elkaar een licentie te krijgen dat je inderdaad HBO wordt?

dat lijkt mij een hele opdracht met zo'n omstreden onderwerp.

groetjes,

truitje (of bloesje, wat jij leuk vind:))

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 20-06-2008, 06:10:19 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
Dag Truitje, (vanwaar die naam eigenlijk?),

Niet alleen lijkt ons de opleiding er nuttig maar ook gewenst. Ook al zijn er ongeveer 150 grotere tot middelmatige opleiders in het particuliere gebied (meer dan10 studenten instroom op jaarbasis voor de opleiding van minimaal 4 jaar, cursussen worden niet meegerekend) er is geen enkele opleiding die een officieel bachelor-certificaat mag afgeven, en bovendien blijft de kwaliteit van de opleidingen teveel een eigen beleid en is het weinig overeenkomstig met hetgeen op Hbo en academisch niveau gewenst is. Veel opleiders doen wel hun best maar om eerlijk te zijn, zijn de huidige particuliere opleiders ieder voor zich te klein om de juiste ontwikkelingen door te maken (financieel probleem) en te zeer gericht op het 'eigen gezicht' om samen met anderen die stap te maken.
Maar dat terzijde.

We verwachten inderdaad wel een accreditatie te krijgen omdat accreditatie NIET op inhoud maar op opzet/organisatie/enzovoort wordt uitgevoerd.
Na het verkrijgen van accreditatie is de enige stap het aanvragen van een licentie. Daarbij wordt vanaf 2009 alleen nog maar gekeken of er al meer opleidingen met die inhoud bestaan (nee dus), er mogen namelijk alleen nieuwe opleidingen gestart worden. Als de minister zijn eigen regel netjes volgt, kan een licentie dus niet geweigerd worden.

Daarbij: met het starten van deze opleiding krijgt onderwijs opeens enige inspraak (qua organisatie, niveau, enz) in dit gebied, hetgeen ze natuurlijk bij de particuliere opleiders niet hebben. Dat is al sinds jaren een erg gewenste situatie.

groet, DT/Nico


enne: de ene keer vind ik een bloesje leuk, de andere keer een truitje. Hangt een beetje van het bloesje of truitje in kwestie af :D

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 20-06-2008, 08:16:55 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
dat klinkt ontzettend veelbelovend. ik denk niet dat ik zelf de opleiding zou volgen maar ik geloof dat dit een groot gat kan vullen in keuzemogelijkheid voor studiezoekenden.

ik heb mijzelf truitje genoemd omdat ik altijd, als het ook maar even koud genoeg is, een lekkere wolle trui aantrek :) ik kan het ook nooit laten om er een te kopen als ik een mooie zie.. ik ben truifanaat kan je wel zeggen... met bloejes heb ik niet zo veel ;)

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-07-2008, 23:07:47 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-03-2006, 06:08:57
Berichten: 263
Locatie: Almere
Ik weet niet hoe dat met die stufi zit maar misschien heb je hier iets aan.
http://www.phoenixopleidingen.nl/
vriendelijke groet,
Windekind

_________________
Ik ben diegene die ik in de loop der tijd ben geworden.
Als men eens wist hoe mooi het is om jezelf teleren kennen zoals je daadwerkelijk bent (AL dat IS) wat er nog in het verschiet ligt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 28-07-2008, 07:32:11 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
Voor de 4-jarige Hbo Bacheloropleiding Complementair Therapeut (werktitel: Basisoopleiding Integrale Geneeskunst) krijgen voltijd studenten gewoon stufi.

Deeltijdstudenten komen niet in aanmerking voor stufi.

groet, DT/Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl