Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 22-12-2024, 04:17:46

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Weblog van 321mastermind
BerichtGeplaatst: 02-01-2012, 22:00:46 
Groentje
Groentje

Beste mensen,

Bewustzijn, of beter gezegd: het gebrek aan bewustzijn is de voornaamste oorzaak van alle ellende in de wereld. Kijk hier voor antwoorden op jouw vragen:
http://321mastermind-nl.blogspot.com/

BerichtGeplaatst: 03-01-2012, 09:09:50 
Groentje
Groentje

Mag ik het niet helemaal eens zijn met de titel van jouw bericht?
Ik ben namelijk van mening dat lang voordat jouw ziel in jouw lichaam terecht komt
jouw levensverhaal al geschreven is. Als je overlijd komt jouw ziel ook weer naar boven en hoort
dan waarom je bepaalde hindernissen hebt overwonnen (of juist niet) etc. :)
Verder vind ik wel weer dat je uit het leven moet halen wat erin zit, leef zoals je zelf wilt leven
en dat past dan wel weer bij jouw titel ;)

BerichtGeplaatst: 03-01-2012, 09:43:31 
Elf
Elf

Ik sluit me aan bij Teardrops.

Ik heb echt mijn situatie niet gecreeert hoor...dat lijkt me tamelijk zinloos namelijk.

BerichtGeplaatst: 03-01-2012, 15:04:26 
Kabouter
Kabouter

Ik heb je hele blog niet gelezen, wel gescand.
Maar zou het wel fijn vinden als mensen inhoudelijk reageren op z'n blog in plaats van alleen op de titel.

BerichtGeplaatst: 04-01-2012, 12:05:38 
Elf
Elf

Ik reageer niet alleen op de titel, maar op de blog in zijn geheel. Ik heb dergelijke blogs vaak genoeg gelezen. Ik ben het er gewoon niet mee eens.

En dan is mijn korte en krachtige conclusie dat ik mijn leven echt niet zo gecreeerd heb als hij nu is.

BerichtGeplaatst: 04-01-2012, 12:37:27 
Kabouter
Kabouter

@Tamuríl Telrúnya

Dan heb ik niets gezegd :oops:

persoonlijk denk ik dat je als individu niet heel je omgeving naar je hand kan zetten, maar ben ik wel van mening dat de mens tot veel meer in staat is dan wat we erkennen.

>Er is bijv. een techniek< om bioresonantie te meten, maar wat mijn verbazing schetste;
Die arts test zijn client, maar meet de reactie van zijn eigen lichaam omdat hij meeresoneert met zijn patiënt.
Verder lijkt me vanuit allerlei hoeken naar voren te komen, dat de mate van concentratie de werkelijkheid wel degelijk kan beïnvloeden. Zo denk ik intussen dat de simpelste vorm; bidden niet half begrepen word. Deze site vind ik erg boeiend; http://ascension101.com/

BerichtGeplaatst: 05-01-2012, 16:43:52 
Elf
Elf

@ Mirror: Dat wil ik...maar ik moet heel even goed gaan onderbouwen waarom ik dit gevoel zo sterk heb.

Wat betreft het naar je hand zetten van dingen door bioresonatie etc. Ik geloof dat je invloed hebt op hetgeen er om je heen gebeurd. Maar dat is iets anders dan je leven creeeren. Affijn, nog even naar de juiste woorden zoeken en dan wil ik dat best delen.

BerichtGeplaatst: 05-01-2012, 16:47:46 
Reus
Reus

Wat gedachtes van me.

Masterminds ideeën raken volgens mij aan de wortel van de exitentialistische kritiek (http://nl.wikipedia.org/wiki/Existentialisme). Wie J.p> Sartres abc'tje Over het existentialisme gelezen heeft, zal hier denk ik wel het één en ander van herkennen en zelfs waarderen. In de grond denk ik dat het existentialisme bepaald een terecht punt maakt: we hebben individualiteit, een eigen wil en dus een eigen vermogen om ons leven te sturen. Datgene wat ons onderscheidt van computers is het simpele menselijke vermogen om keuzes te maken: je wil iets, of je wil iets niet. Een mens kan zich áltijd afvragen: doet het ertoe, wat maakt het verschil, is het van waarde? Zelfs als je geen keuze maakt, dan maak je eigenlijk al een keuze. Een mens kan niet zonder keuze, en dat is het onmiddelijke gevolg van onze wil, of eigenlijk: onze wil tót...

Natuurlijk is het wel zinloos om alles (letterlijk) egocentrisch te maken, alsof alles begint en eindigt bij het Zelf (wat dat dan ook moge zijn). Je kunt zelf niet álles bepalen, ook al heb je een Wil en dientengevolge keuzemogelijkheid en dientengevolge altijd overal verantwoordelijkheid. Omgeving speelt ook een belangrijke rol, en genetica, of ziekte. Een autist zit nu eenmaal van jongs af aan met autisme, en daar valt wel iets aan te doen, maar totaal verhelpen is echt een ander verhaal.

Nietzsches verwerping van dogmatiek en ('slaven')moraal is toch een essentiële en interessante stap in de verdere wording van wie wij zijn: je moet zelf dingen willen, kunnen, doen en maken, en niet voor niets was Nietzsches ideaal de Übermensch, d.w.z. een zelfgenoegzaam wezen dat zich niet langer steeds hoeft te relativeren en verifiëren aan 'Anderen'. In zekere zin is dit de Verlichtingsstaat waar diverse paranormale mensen naar streven, is mijn mening.

Het is overigens ook maar de vraag of existentialisten als Sartre (ik ken al hun werk namelijk niet!) bedoelen dat alle feitelijkheden in de werkelijkheid door jezelf bepaald kunnen worden. Het bestaan, dus de existentie, is nu eenmaal een kaal en simpel gegeven zondermeer. De essentie, dus de zin, kun je zelf invullen, zoals alle spirituele mensen dat in sterke mate doen.
Zoals jezelf in zee geworpen zien, en gaan zwemmen richting een einland naar keuze.

@ Teardrops:
Citeer:
Ik ben namelijk van mening dat lang voordat jouw ziel in jouw lichaam terecht komt
jouw levensverhaal al geschreven is.
Is dat niet een miskenning van de eigen vrije wil? Volgens mij is die gedachte een variant op het idee dat God werkelijk álles bepaalt. Hoe moet ik het verband zien met je volgende opmerking?
Citeer:
Verder vind ik wel weer dat je uit het leven moet halen wat erin zit, leef zoals je zelf wilt leven en dat past dan wel weer bij jouw titel

BerichtGeplaatst: 05-01-2012, 17:08:04 
Reus
Reus

Op Masterminds weblog:

Citeer:
Allereerst gaan we nog even terug naar de Quantum mechanica en het feit dat de wetenschap inmiddels heeft aangetoond dat alle leven op het diepste niveau met elkaar verbonden is door middel van een energieveld
Ik heb me tot op heden nog niet verdiept in kwantummechanica, al zou ik dat echt eens een keertje moeten doen. Wat ik me echter afvraag is of die stelling geen open deur intrappen is. Immers, álles is toch per definitie energie? Moleculen en atomen zijn energie, temperatuur is energie, noem maar op. Oké, er zit ruimte tussen moleculen in, maar toch zijn ze per definitie met elkaar verbonden, anders zouden we geen ‘vaste’ vormen en stoffen hebben. Dus…
Overigens heb ik wel eens van de snaarhypothese gehoord. Alles zou met elkaar verbonden zijn met snaartjes of zo. Misschien weet jij daar meer van?

Citeer:
Professor Harold Puthoff van Cambridge University heeft als eerste natuurkundige het bestaan van dit energieveld aangetoond door bij een temperatuur van 0 graden Kelvin, oftewel 273 graden Celsius onder nul, energie metingen te verrichten.
Hoe dan precies?

Citeer:
0 graden Kelvin is het absolute nulpunt, een lagere temperatuur is niet mogelijk en bij deze temperatuur zou er van vibraties op moleculair niveau geen sprake meer mogen zijn. Per slot van rekening stelt de Newtoniaanse natuurkunde dat de trillingsnelheid van moleculen afneemt naarmate we de temperatuur verlagen en toeneemt naarmate we de temperatuur verhogen. Derhalve zou er bij 0 graden Kelvin geen sprake meer mogen zijn van moleculaire trillingen.
Bewijst dit niet eerder dat het absolute nulpunt eigenlijk nog niet het absolute nulpunt is? Overigens lees ik wel eens dat het absolute nulpunt helemaal niet eens bereikt kan worden…

Citeer:
Het zou echter goed zijn om ons te realiseren dat de overtuigingen die we tot op de dag van vandaag onze manier van leven laten beheersen gebaseerd zijn op de conclusies van geleerden die enkele eeuwen (!) geleden onder andere meenden te kunnen aantonen dat de mens een op zichzelf staand wezen zou zijn, door niets verbonden met zijn of haar omgeving, medemens, etc. De meesten van ons worden ook nog steeds niet geprikkeld om over dit soort onderwerpen na te denken, het lijkt alsof we bijna blind de argumenten van vorige generaties overnemen waar het onszelf, de mens, betreft. We proberen op alle mogelijke vlakken vooruitgang te boeken, te ontwikkelen, zolang het zich buiten onszelf afspeelt.
Persoonlijk vind ik dit zwaar overdreven.
Een eerste observatie zou logischerwijs tot die conclusie leiden (Descartes sluit hier toch op aan?), en psychologisch gezien is het naar mijn idee zondermeer het geval: pyschisch gezien is ieder persoon een eiland.
Mensen worden op persoonlijk nu niet direct meer of minder geprikkeld dan in willekeurig welke voorgaande eeuw. En als er verschil is, dan zal het prikkelgehalte enkel zijn toegenomen door de toenemende hoeveelheid beschikbare informatie. Onderzoek wordt nu meer gedaan, filosofie is een nog altijd beoefende studie, mental coaches, psychische hulpverlening, doe-het-zelf-spiritualiteitsboeken en –cursussen: je vindt het overal, tegenwoordig.
Het liever niet teveel bezinnen op allerlei wezenlijke levensvraagstukken is niet zozeer tijdsgebonden als wel inherent aan de mens.

Hier laat ik het eventjes bij.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00