Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 16:03:28

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Verhalen van Leonon
BerichtGeplaatst: 05-05-2009, 13:37:59 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 05-05-2009, 13:16:08
Berichten: 6
Ik zoek naar mijn kluissleutel, maar kan hem nergens vinden.
"Marce? Zoek je dit soms?" vraagt Carly met het sleuteltje in haar hand.
"Waar heb je die gevonden?" vraag ik verbaasd.
"Hij lag onder je tafel, ik probeerde je hem de hele tijd te geven maar je leek wel in trans," zegt ze bezorgd.
Ik kijk haar fronsend aan, "Ik eh, denk dat ik weer gedroomd heb," zeg ik blozend.
"Marce kom op je bent zestien dit kan nu echt niet meer hoor, je zult die fantasiewereld nu echt achter je moeten laten."
Ik sla mijn ogen neer, "geloof me, als je eens wist wat ik allemaal zie zou je daar wel anders over denken."
Ik pak mijn boeken, en op de schooldeur af. Normaal lopen we altijd samen maar ze heeft maandag altijd een vierde uur.
Het pad naast de weg is erg verwaarloosd, ik loop er niet graag maar het de enige snelle weg. Als ik in de andere werelden ben kom ik soms in een soort woestijn met fel rood zand. De lucht is er bedekt met mooi noorderlicht, sterrennevels en het mooiste, de Orbs. De prachtige glazen zwevende bollen. Het bijzondere aan deze Orbs is dat sommige van hen kleuren hebben die een normaal mens zich niet eens kan voorstellen, behalve ik. Ik heb in deze werelden al vier onbekende kleuren ontdekt, orkade, finnel, braal, embreen. Veel mensen die aan een onbekende kleur proberen te denken, denken aan cyaan, paars blauw. Maar dit zijn totaal andere kleuren. Soms kom ik op een groot grasveld terecht, geen berg of heuveltje te bekennen. Alleen een oneindig groot grasveld zonder einde. De lucht is er vol met reusachtige Orbs en sterren nevels. En een keer kwam ik zelfs op een grote oceaan terecht, ik stond op het water maar kon er niet induiken. De hemel was geweldig, vol met noorderlicht en planeten, en de meest grootste Orbs. Vaak vraag ik me af hoe het kan dat alleen ik naar de werelden kan en de Orbs kan zien. Komt het door mijn lime kleurige ogen? Of komt het door de twee knobbels op mijn rug? Ze vallen niet erg op, mijn opa zegt altijd ‘Wacht maar af, op een dag zullen er twee mooie grote vleugels uit die knobbels komen en dan kan je zo ver vliegen als je maar wilt,’ die worden bemoedigen me, vooral omdat ik me er erg voor schaam. Ik loop het pad van mijn tuin in. Thuis ga ik meteen verder met het zoeken naar nieuwe werelden.

Ik pak wat te drinken uit de koelkast, mijn ouders zitten aan het tafeltje.
“Je gaat toch niet weer slapen he?” vraagt mijn moeder bezorgd.
“Geen pfeiffer hoop ik?” grapt mijn vader lachend, in zijn eentje.
Hoofdschuddend loop ik de trap op naarboven. Eenmaal in mijn kamer aangekomen plof ik neer op mijn bed en wacht enkele seconde. En ja hoor daar verschijnen de eerste twee Orbs. Erg weinig voor normaal. Ik beweeg de Orbs heen en weer. Wat zou er eigenlijk gebeuren als ik ze met elkaar vermeng? Ik heb er wel eens over gedacht maar het nog nooit gedaan. Langzaam laat ik de Orbs om elkaar heen draaien tot ze een worden. Het krijgt een vreemde kleur die ik nog nooit eerder heb gezien. Maar al snel vervaagt de Orb, en mijn kamer. Ik sluit mijn ogen wachtend tot ik volledig in de andere wereld ben.

Het water streelt langs mijn lijf, en zodra ik mijn ogen open doe merk ik dat ik in een diepe oceaan ben belandt. Honderden Orbs zweven om me heen. De meeste zijn reusachtig groot, zo groot als dat ik ze in het water zag had ik ze alleen in de lucht gezien. Ik besef dat ik niet in het water kan ademen en zwem snel omhoog. Maar een doorzichtige barrière houdt me tegen en al voor ik in paniek raak merk ik dat ik gewoon kan ademen. Voorzichtig kijk ik naar beneden, naar de bodemloze oceaan. het water heeft geen einde. Ik zwem naar een van de Orbs gehuld in schaduw en rust uit. De Orb heeft de zelfde kleur als die in mijn kamer had gezien.
"Jou heb ik nog geen naam gegeven he?" mompel ik tegen de Orb.
Rustig bekijk ik de Orb, en weet meteen een naam.
"Ik noem jou Amloon."
De Orb begint licht te gloeien. Wat zal er gebeuren als ik al deze Orbs met elkaar vermeng? Zal ik überhaupt wel van de ene wereld naar de andere kunnen reizen? Ik besluit dat te testen en begin rechtop te zitten. Geconcentreerd focus ik me op de Orbs, maar dan vallen mijn ogen op een blauw licht schuin onder me. Het licht komt steeds dichterbijer en ik voel een koude rilling over me heen gaan.
“Wat is dat?” mompel ik zacht.
En voor ik het weet sta ik oog in oog met een doorzichtige water nimf met haren van een meter lang. Haar gezicht dicht bij dat van mij en haar haar weeft door het water. Ze knippert zachtjes met haar ogen en streelt mijn wang. Ik doe mijn ogen dicht, vier seconde lang, en nu ik ze weer open doe ben ik opeens weer in mijn kamer. Bezweet ga ik op de rand van mijn bed zitten. Ik breng mijn hand naar mijn wang, dan gaat opeens mijn wekker. Het is acht uur s’ochtends.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl