Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 20:35:31

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Column Milloo
BerichtGeplaatst: 02-08-2009, 19:06:03 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 02-08-2009, 18:44:38
Berichten: 49
Locatie: Hasselt.
Een heel klein meisje dat zich eigenlijk van niets iets hoefde aan te trekken kwam er allemaal in terecht.
En daar zit ze dan in haar kamer, beschouwd als 'problemenkind' ; de toekomstige psycholoog.
En dan barst ze nog meer in tranen uit.
Ze weet dat ze nooit zal worden wat ze wil.
Misschien moest ze te snel volwassen worden terwijl ze nog maar een klein kind is die nog heel even een beetje bij mama wil zijn. Maar heel even ..
Misschien was het pleegouder-gedoe en het hartprobleem-gedoe allemaal te veel op jonge leeftijd en ben ik nog in mijn geest 30 jaar ofzo.
Waarom gedraag ik me zo ?
Waarom trek ik me alles zo hard aan ?
Andere meisjes zijn zo perfect, hun haar blijf zitten, ze eten wat ze willen en komen nauwelijks bij en ze krijgen liefde..
Maar nee ik , hemel !
En dan krijg ik weer een ervaring bij. Elke ervaring zet me een stap verderaf van mijn toekomstige-psycholoog gedachte.
Elke ervaring maakt me meer kapot vanbinnen ..

_________________
I hope I never have to see that face in the mirror again ..

Just enjoy the show.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Column Milloo
BerichtGeplaatst: 03-08-2009, 08:15:09 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-03-2005, 10:17:16
Berichten: 522
Lieve Milloo

Het is precies andersom. Elke ervaring brengt je dichterbij jezelf. ;)

_________________
Alle antwoorden zitten in jezelf en zijn direct voor jou beschikbaar. Vertrouw daarop!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: 03-08-09 >Een mooie dag!<
BerichtGeplaatst: 03-08-2009, 09:13:20 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 02-08-2009, 18:44:38
Berichten: 49
Locatie: Hasselt.
Miracle zette me aan het denken.
>En ja het klopt dat het je dichterbij brengt, maar waarom moet dat met zoveel pijn ?<


Vandaag een mooiedag, geen regen. De zon schijnt, het is warm en ik zal me normaal vandaag goed voelen. Op zonnige dagen voel ik me altijd beter, ookal zit ik niet de hele dag buiten.
Maar iemand vroeg voor een namiddagje cinema en natuurlijk zeg ik ja .. Maar het is zo warm en ik ga betalen voor een film die me niet aanspreekt. Maar ik doe het gewoon omdat ze bijna jarig is. En ik weet hoe het voelt om je verjaardag alleen door te brengen. Alleen zonder vrienden maar wel mét familie want al je vrienden zijn op vakantie en je familie niet .. Het is niet 'stom' maar ik vind een verjaardag met vrienden altijd leuker dan 1 met familie. Dus daarom doe ik dit, omdat ik denk dat ze het ook wel leuker vind.
Het zal wel leuk worden..

_________________
I hope I never have to see that face in the mirror again ..

Just enjoy the show.


Laatst gewijzigd door Milloo op 03-08-2009, 11:05:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Column Milloo
BerichtGeplaatst: 03-08-2009, 10:38:42 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-03-2005, 10:17:16
Berichten: 522
Milloo schreef:
>En ja het klopt dat het je dichterbij brengt, maar waarom moet dat met zoveel pijn ?<


Omdat jij de pijn verkiest. Er is niemand die tegen jou zegt dat je pijn moet ervaren. Er is ook niemand die tegen jou zegt dat jij minder waard bent dan een ander. Dit zeg je allemaal tegen jezelf. Het enige wat je hoeft te doen is dit niet meer tegen jezelf te zeggen en het om te draaien.

_________________
Alle antwoorden zitten in jezelf en zijn direct voor jou beschikbaar. Vertrouw daarop!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: 03-08-09 >Uitkijken?<
BerichtGeplaatst: 03-08-2009, 11:04:39 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 02-08-2009, 18:44:38
Berichten: 49
Locatie: Hasselt.
@Miracle ; Ik begrijp je wel maar je kan toch onmogelijk elke dag 24 op 24 compleet gelukkig zijn ?

Hmm, de film gaat dus echt door.
En daarna door het goede weer nog een fiet-wandeltochtje (:
Ik weet niet of ik er nu naar uitkijk of niet ..
Het lijkt me leuk maar langs de andere kant, hoe veel ik me soms verveel ik zit liever altijd thuis een beetje met mijn gsm en pc en andere contactmiddelen en dan gewoon doen wat ik leuk vind. Maar dat gaat niet altijd en dat snap ik wel en eens naar buiten komen in het openbaar doet me altijd wel goed.
Dus het is een goede zaak zeker?

_________________
I hope I never have to see that face in the mirror again ..

Just enjoy the show.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 04-08-09 >Mama<
BerichtGeplaatst: 04-08-2009, 21:29:50 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 02-08-2009, 18:44:38
Berichten: 49
Locatie: Hasselt.
Vandaag besloot het een drukke dag te worden. Ik werd al wakker naast mijn bed maar was wel in de stemming met het goede weer. De gedachte vroeger op te staan dan mijn moeder om haar te verassen heb ik al jaren geleden laten vallen omdat ze toch altijd vroeger was. Vandaag kwam een stukje familie naar hier om het de vieren met een kleine maaltijd waar mijn moeder aan gewerkt had (want ja,koken doet ze graag). Ik moest ook helpen maar verder dan 2 komkommers schillen en snijden,dingen wegleggen, chips halen en alles op tafel zetten kwam het niet. Ik had mezelf wat rust gegunt na eergisteren zo hysterisch. Vakantie is voor iets en binnekort gaat het toch weer stress zijn dus moet ik nu niet zitten zagen maar GENIETEN!
Ik denk wel dat mijn moeder een geslaagde verjaardag had.
Dus kan ik nu gewoon nog eventjes meer genieten ?

_________________
I hope I never have to see that face in the mirror again ..

Just enjoy the show.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 06-08-09 >Sorry<
BerichtGeplaatst: 06-08-2009, 09:37:25 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 02-08-2009, 18:44:38
Berichten: 49
Locatie: Hasselt.
Hmm ik bedenk me net dat ik gisteren niks heb gepost.
Maar ja dat zal toch nooit elke dag gaan.
Misschien wordt het binnekort wel over een week of maand.
Maar ik denk dat niemand het hier echt erg vind en dus hoef ik me geen zorgen te maken.
Ik poste bij dromen al over een droom die ik vanacht had en die me bezig blijft houden. Geen idee waarom en daarom vraag ik het jullie.
Ik hoop dat hier tenminste iemand is die het zou kunnen zeggen.
Dat zal wel hoor..
Voor de rest kan ik nu nog niet veel zeggen hoe mijn dag eruit gaat zien..

_________________
I hope I never have to see that face in the mirror again ..

Just enjoy the show.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Column Milloo
BerichtGeplaatst: 21-08-2009, 17:11:33 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-01-2007, 13:10:01
Berichten: 131
Locatie: Nijmegen
Lieve Milloo,

Ik herken een stukje van mezelf in wat je schrijft, heb me vroeger ook vaak zo gevoeld (ook met het stukje wat je schreef over zonnevlecht in een ander topic).
wat bedoel je met toekomstige psycholoog: wil je dat worden na je opleidingen?

Ik wou even reageren op wat miracle zei: Ik snap wat ze bedoelt en er zit zeker een kern van waarheid in maar niet iedereen is zover om het ook zo te ervaren zoals miracle het schetst. Als je door ervaringen pijn hebt beleefd dan zit die pijn diep van binnen en is het reeel. en heeft het een lange weg te gaan om het te beleven zoals miracle het stelt.
En als het in je hoofd zit dat een ander altijd beter is dan jij is dat niet zomaar uit je hoofd te krijgen en zeker niet door het om te draaien want je gelooft het waarschijnlijk toch niet, dus wat is het waard dan..?

@miracle: ik heb laatst een artikel gelezen over een onderzoek wat gehouden werd onder tig mensen waarin ze positieve affirmaties in gedachte moesten houden. De mensen die goed en positief over zichzelf dachten voelden zich hierdoor alleen maar beter worden maar de mensen die negatief over zichzelf dachten voelde na die positieve affirmaties zich op langere (en kortere) termijn niet beter maar eerder slechter omdat ze de positieve affirmatie (ik ben goed zoals ik ben, Ik hou van mezelf, ik mag mezelf enz.) niet konden geloven diep van binnen en dus het gevoel hadden uiteindelijk dat ze tegen zichzelf zaten te liegen. Als het heel diep zit dat je je slecht voelt over en bij jezelf is het niet zo makkelijk om daar zomaar vanaf te komen.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Column Milloo
BerichtGeplaatst: 23-08-2009, 18:04:42 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 02-08-2009, 18:44:38
Berichten: 49
Locatie: Hasselt.
@ weN : ja ik wil gewoon psycholoog worden,
en dan zit ik soms om alles wat er rond me gebeurt te huilen en ben ik zo depri en achteraf bedenk ik me dat sommige dingen waarom ik huilde voor niks nodig waren om te huilen en dan denk ik van 'nu zit ze hier,toekomstige psycholoog' ..

Ik hoop gewoon dat ik het word en daarom zeg ik dat zo.

Langs de ene kant voelt het zo dom dat ik in die slechte dingen trap van dat huilen enzo en langs de andere kant is het goed dat ik dat doe want dan weet ik hoe ik eruit ben gekomen en dan weet ik hoe het voelt ++ dan kan ik met mijn ervaring later misschien mensen helpen ??

Het voelt op dat moment gewoon zooo slecht..

_________________
I hope I never have to see that face in the mirror again ..

Just enjoy the show.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Column Milloo
BerichtGeplaatst: 23-08-2009, 20:06:49 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-01-2007, 13:10:01
Berichten: 131
Locatie: Nijmegen
Heey Milloo,

pff wat voelt het zwaar aan zeg bij je... gaat niet echt lekker met je, zo komt het iig bij mij over... Heb je hulp van buitenaf, mensen (evt. professionals) met wie je het kan delen? lijkt me wel belangrijk voor jou.

Wat je zegt over psycholoog worden; tis idd zo dat als je psycholoog bent en je hebt zelf een rugzakje vol levenservaring dat heel waardevol is voor het uitoefenen van je beroep omdat je letterlijk weet waar je over praat dus dat is alleen maar mooi meegenomen idd. Maarrr het duurt nog jaren voordat het zover is dat je psycholoog bent en je van je ervaringen mag "genieten" en ze kan gebruiken. Eerst zal je ervoor moeten zorgen dat je in het reine komt met jezelf en je problemen oplost. Dus ik hoop echt dat je hulp hebt of hulp kan zoeken.

meisje, denk alsjeblieft niet zo negatief over jezelf en over wat je doet of wie je bent, het helpt je echt geen ene moer verder, en jij hebt dit zeker niet verdiend!

liefs Wendy


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Column Milloo
BerichtGeplaatst: 23-08-2009, 22:08:42 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 02-08-2009, 18:44:38
Berichten: 49
Locatie: Hasselt.
Bedankt,
maar ok het lijkt echt wel alsof ik elke dag 24 op 24 negatief over mezelf denk maar .. dat is niet zo.
Ik kan gewoon zo van streek geraken..
Maar soms hoop je op zoveel en je hoopt en hoopt en dan komt er niks ..
En dan zeggen ze dat je meer moet hopen en durven dromen maar dat gaat niet altijd zomaar..

Soms verlies je die moed en dan wordt het even te veel..
Ik wil me zo graag gewoon is 100% bij mensen thuis voelen ..
Mijn vrienden tot nu toe daar was altijd wel wat mee..
Altijd om te kleinste dingen ruzie maken en daar wordt je soms zo kapot van als dat lang blijft duren want ze maken altijd van een mug een olifant ..
Nooit kan het relax zijn om niet met z'n allen iets te doen, en als we toch iets met z'n allen doen zit er helemaal geen goeie sfeer..

Iedereen is altijd zo bezig met z'n eigen ding .. ik ook hoor !
Maar als het allemaal wat vlotter kon zijn zonder al te veel ruzie, zou ik ook meer over mezelf durven zeggen tegen iedereen en dan kan ik erover praten maar echt die mensen die nu rond mij zijn vertrouw ik eigenlijk .. voor geen haar.

Maar het is niet dat ik echt depressief ben ofzo .. Maar iedereen heeft dat toch nodig ? Zo iemand?

_________________
I hope I never have to see that face in the mirror again ..

Just enjoy the show.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Pfft.
BerichtGeplaatst: 31-08-2009, 12:40:27 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 02-08-2009, 18:44:38
Berichten: 49
Locatie: Hasselt.
Nee he, morgen terug school.
Langs de ene kant is het wel weer wat anders en heb ik weer eens wat te doen maar langs de andere kant heb ik voordat ik het weet terug examens !
Het is altijd wel spannend want je weet niet bij wie je dit jaar weer gaat zitten.
Ik heb tot nu toe al 2 'probleemklassen' gehad en wil nu eens een hechte groep maar ja dat kan je niet wensen dat moet je opbouwen zeker he ?
In het eerste jaar was het altijd ruzie totdat het zover kwam dat de klas in 2 delen was gesplitst. Iedereen had zijn deel en voelde zich er thuis want die delen waren echt hecht. In het eerste jaar had ik nog veel zelfvertrouwen, soms zelfs een grote bek , zo kreeg ik mijn eerste waarschuwing om van school gestuurd te worden :P .
Maar in het tweede jaar klapte ik in elkaar. In het begin dacht ik dat het leuk zou worden maar tegen het einde was ik blij dat het gedaan was.
Er waren geen 'delen' in het 2de maar iedereen zat de hele tijd op elkaar voor de kleinste dingen.
Nu ga ik gewoon niet denken maar doen. Ik wil echt een hechte groep want na dit jaar mag ik geen richting meer kiezen dus zit ik waarschijnlijk weer bij dezelfde mensen..
Dus het moet en zal hecht worden..

_________________
I hope I never have to see that face in the mirror again ..

Just enjoy the show.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Column Milloo
BerichtGeplaatst: 15-09-2009, 18:55:56 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 02-08-2009, 18:44:38
Berichten: 49
Locatie: Hasselt.
Na een paar probleempjes is de soort van kliek,
tenminste wat er nog van over blijft.
Had ik het een beetje druk om te schrijven.
Ik heb het hier nog niet vertelt maar ik heb een ongelofelijke drang om mijn haar te laten groeien.
Sinds mijn laatste knipbeurt (rond kerstmis) komt mijn haar tot net boven mijn schouders.
Ik heb gelezen dat je veel zuivelproducten moet eten/drinken.
Haha en ik dacht dat gaan we doen !
Mijn deadline is meteen ook 6 okt hoewel het dan niet superveel langer zal zijn.
Maar 6 okt is de dag dat ik eindlijk naar de oogarts mag en na 4 jaar een nieuwe bril krijg
dus ik vind het wel een leuke dag in de maand :D
Ik zit nu alvast een mok melk te drinken :D

Groetjeees

_________________
I hope I never have to see that face in the mirror again ..

Just enjoy the show.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: De orde van de zonnetempel
BerichtGeplaatst: 27-09-2009, 17:53:00 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 02-08-2009, 18:44:38
Berichten: 49
Locatie: Hasselt.
Voor school moeten we in groepswerk een powerpoint maken over een sekte.
Onze groep kreeg de orde van de zonnetempel.
Vandaag ging ik dus eens een kijkje nemen wat dat allemaal is.
En het is met niet bevallen.
Tot aan het allerheiligen verlof zal het nu de hele tijd gaan over zelfmoord !
De hele tijd info zoeken, dingen instuderen en het liefst van al ook nog eens foto's.
Hoe kunnen we nu een mooi werk afleveren als het allemaal rond zelfmoord draait ?
Hoe kan ik nu aan mijn powerpoint een mooie bloemetjesachtergrond en leuke effecten toevoegen als het allemaal over zelfmoord gaat?
Ik zie het echt niet zitten, vooral omdat de groepjes ook nog eens zo zijn ingedeelt zodat ik bij het meisje zit die haar broer vorig jaar verloren is. Moet ik haar weer troosten, en zij wil er weer niet aan meewerken ..
..hmm
En weer al zoiets, mijn vriendinnen willen geesten gaan oproepen. En ik, die voor mijn spreekopdracht er ooit eens alle info heb over gezocht, weet maar al te best dat het geen spelletje is. Ze vroegen me om mee te doen. Ik wou niet, maar ik dacht ''zo kan ik hen in de gaten houden dat ze niks doen''. Ze wilden het op school doen in het bijzijn van een leerkracht maar geen enkele wil het doen. Dat stelt me gerust, zolang ze niemand vinden gaan ze het niet doen want ze willen het niet bij iemands thuis doen. Ik was ervan overtuigt wél mee te doen moesten ze iemand vinden totdat ik 's nachts in bed eraan dacht en van alles begon te horen. Toen dacht ik ''morgen zeg ik hun dat ik niet meedoe met geestenoproepen'' en toen stopte het geluid. Ik heb het hen nog altijd niet gezegt, maar als ze er nog eens over beginnen ben ik de 1ste om te zeggen het niet te doen. Die vriendinnen zijn zo giechelmeisjes en dus vrees ik ervoor..


Oja, ik heb echt een verhaal om te vertellen maar dat hoort niet echt thuis in een column, mag ik een nieuwe topic hier of niet, hopelijk krijg ik snel antwoord..

_________________
I hope I never have to see that face in the mirror again ..

Just enjoy the show.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: De orde van de zonnetempel
BerichtGeplaatst: 28-09-2009, 07:25:58 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Milloo schreef:
Oja, ik heb echt een verhaal om te vertellen maar dat hoort niet echt thuis in een column, mag ik een nieuwe topic hier of niet, hopelijk krijg ik snel antwoord..

Hey,

In dit subforum is het de bedoeling om columns, weblogs of eigen geschreven verhalen te posten. Je mag je verhaal in dit topic plaatsen, maar dan zou ik gewoon even je topictitel (edit bij het eerste bericht) aanpassen in "Columns en verhalen van Milloo". Zo ziet iedereen in 1 oogopslag wat er in jouw topic staat, en dan blijft het forum overzichtelijk.

Liefs,
Julia

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl