Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 09:11:26

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 16-07-2011, 00:01:56 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
http://langharigtuig.wordpress.com/2011 ... n-lowbass/

kijk hier maar...

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 16-07-2011, 11:08:30 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-01-2008, 11:24:29
Berichten: 2234
Locatie: Langeraar
Whahahaha

Echt humor :) Leuk geschreven.

_________________
Omnia vincit amor,
Liefde overwint alles.

I'm an angel on the earth ;)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 02-09-2011, 10:39:06 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
Rust is het sleutelwoord voor nieuw succes

Rust is het sleutelwoord dat de weg opent naar nieuw succes. Deze zin klinkt misschien wel wat filosofisch en een beetje vergezocht, toch is bevat het een kern van waarheid. Nieuw succes opent zich als je nieuwe kansen krijgt aangeboden, maar ook als je nieuwe kansen gaat zoeken of creëert. Nieuw succes kun je in sommige gevallen misschien wel kopen, maar of we er echt gelukkig van worden is een tweede.

De weg naar succes bevat veel soorten van sleutels die als je ze samen zal voegen in de sloten, allerlei deuren voor je worden geopend. Voor nieuw succes heb je coaching nodig, je hebt daadkracht nodig, een sterke wil en een doorzettingsvermogen. Je moet er 110 % voor gaan, wil je je doelen bereiken, maar wat mensen vaak vergeten is het kopje rust. De rust die je met beide benen weer op de grond trekt.

Zo veel mensen raken overwerkt en soms overspannen in hun zoektocht naar het nieuwe succes dat ze willen bereiken in hun leven om verder op de ladder te komen. Vaak vallen ze dan toch weer drie treden terug, juist omdat ze zich niet bewust waren wat ze allemaal deden. Te veel dus. Innerlijke rust zorgt voor een gezonde geest en ook voor een gezond lichaam. Maar hoe bereiken we innerlijke rust? Past dat eigenlijk wel bij de moderne maatschappij die van doorgaan is?

Jazeker past dat in deze moderne maatschappij. Het taboe op bijvoorbeeld spiritualiteit verdwijnt langzamerhand in de maatschappij. De werking van alternatieve kruiden wordt ook steeds vaker geaccepteerd binnen de wetenschap. We moeten de balans vinden tussen de spiritualiteit en de wetenschap en dat is niet moeilijk. De innerlijke rust kunnen we makkelijk bereiken door bijvoorbeeld per dag of een paar keer per week eens een stille wandeling maken door een park of een bos, langs het strand of door de duinen. Iedereen heeft wel een plek waar hij of zij zelf ook rustig van kan worden.

Een andere optie om de innerlijke rust te vinden is door middel van meditatie. Het is niet moeilijk, je moet het alleen toelaten. Je moet je lichaam toestaan er de tijd voor te nemen. Gun je lichaam die rust, want anders kun je nog eindeloos doorgaan met zoeken naar iets wat je waarschijnlijk niet zal kunnen vinden.

Heerlijk om tot rust te komen is het gebruik van bepaalde kruiden. Kamille is daar een goed voorbeeld van. De zachte smaak van kamillethee en de geur die vrij komt maakt een mens al rustig. Ga er lekker voor zitten en geniet. Lavendel, valeriaan, (peper)munt, venkel en salie zijn goede voorbeelden van kruiden die een mens rustig maken. Door het toe te laten aan je lichaam vinden we rust die we nodig hebben. Sla de senseo eens een avond over en neem eens een kop thee met verse kruiden. Innerlijke rust is makkelijker te vinden dan veel mensen denken. Veel moeite hoef je er niet voor te doen.

Dan blijft altijd nog de vraag over: Wat draagt de innerlijke rust dan bij aan een sleutel tot succes? Die vraag is makkelijk te beantwoorden. Juist de rust zorgt er natuurlijk voor dat je met beide benen op de grond blijft. Het houd je scherp in de momenten van chaos en drukte. De rust in je lichaam straal je ook ook. Je straalt het uit op anderen en hiermee hebben ook zij er weer wat aan. Je gaat helderder denken en het menselijk besef en inschattingsvermogen krijgt een goede boost die een zakenman, student, scholier, slager, vuilnisman of wie dan ook goed kan gebruiken om verder op te komen. Een weg naar succes gaat voor je open.

De zoektocht naar innerlijke rust, de balans tussen lichaam en geest is daarom ook ten zeerste belangrijk om goed bij te houden. Het levert je nieuwe kansen, en vormt de sleutel tot een nieuw succes.

Afbeelding


Bron: © http://langharigtuig.wordpress.com/2011 ... uw-succes/

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 23-01-2012, 01:08:45 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
Ode aan ‘blackbird’ Tim


Afbeelding

Het is tijd om eens een ode te schrijven aan een echte flierefluiter. Een man die zich geroepen voelt door de vogels, door de merels, door de echte blackbirds, deze ode is daarom ook voor ‘Blackbird’ Tim.

Onze fladderende vogelvriend is een bescheiden beestje eerlijk gezegd. Ik kan uren met hem kletsen over koetjes en kalfjes, over de vogels in de achtertuin en over schrijfsels van elkanders hand. Tim is een goede kerel, toch een tikkeltje onzeker en dat is echt nergens voor nodig eerlijk gezegd, want het is een prima figuur. Je zou hem kunnen omschrijven als een vogelfluisteraar. Stilletjes wacht hij op een tak in de boom en luistert mee om zo nu en dan eens een woordje uit te wisselen. Bescheiden zoals hij zich voordoet, los gaat hij op zijn trance muziek.

Tim is naast het schrijven van zijn Engelstalige weblog met Nederlandstalige gedichten, namelijk ook een goede muziekontwikkelaar op het gebied van trance. Goede bass dreunt door de speakers wanneer hij weer eens staat te fluiten vanachter zijn mengpaneeltje. Vaak vertelt hij me dan nog wel eens vol trots dat hij weer wat heeft gemaakt en of ik het zou willen horen. Dat doe ik dan ook met alle plezier uiteraard.

Tim zelf wilt graag iets met taal gaan studeren. Een kamer eventueel delen met deze maffe vogel zou ook nog zelfs een optie zijn die te overwegen valt. Eerst maar eens een kamer zien te vinden dan! Maar toch, hoe we het nu wenden of keren, een stukje van mijn leefstijl heeft hij al overgenomen. Hij heeft de fascinatie van hoeden en sjaals van mij schijnbaar gekregen, die ik overigens zelf ook van een ander heb, om daar even eerlijk over te zijn. Maar goed, de zwarte vogel draagt nu ineens een hoed! Een sjaal erbij et voilà! Een modieuze vogel is uit zijn ei gekropen.

Veel meer zou ik eigenlijk voorlopig niet weten, thans wat ik nog over hem kan zeggen. Het is een behulpzame vogel die graag voor iedereen een vleugeltje wilt uitsteken. Het is een vogel die als het kan liever niet op de voorgrond verschijnt, maar in de schaduw van de takken zou willen verdwijnen. Toch piekt er een klein snaveltje tussen uit. Een klein oogje dat ons allemaal in de gaten wilt houden. Want zo is Tim, een echte blackbird!

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 23-01-2012, 10:27:48 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Go, Tim!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 02-02-2012, 16:09:13 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
haha, inderdaad :p...


Tjilp Tjilp :D

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 01-06-2012, 00:11:19 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
Dat ene meisje

Dat ene meisje, dacht hij. Dat ene meisje aan de hoek van de straat. Zij was het. Het moest zo zijn. Alles wat er gebeurde, het was allemaal een bijkomstigheid, nee een samenloop van omstandigheden.
Hij staarde nog steeds voor zich uit vanaf het bankje. Hij keek naar de ambulance en het personeel dat het meisje probeerden te reanimeren aan de kant van de weg.
Een huilende moeder wordt tegengehouden door een vriendin. Dat zal vast de moeder zijn van het meisje aan de kant van de weg. Zij zal zich wel zorgen maken. Het ambulancepersoneel doet zijn best, meer kunnen ze niet doen. Dat zal ze toch moeten begrijpen.
De man in de auto kwam met een schrik en een kapotte bumper er nog redelijk goed vanaf. Hij heeft wat blauwe plekken opgelopen, maar daar is het ook bij gebleven.
Hij is helemaal overstuur. In tranen gebarsten en kijkt hopend naar het meisje. Hij zag het allemaal niet aankomen. Toen hij vanochtend de auto instapte, wegreed naar zijn werk, onderweg een kop koffie haalde bij de Esso en verder reed, had hij ook niet verwacht haar tegen te komen op zijn voorruit.
Ik zag het allemaal wel aankomen. Hoe zij de bocht omreed. Hoe hij door wilde rijden. Hoe zij een klap maakte en bewusteloos langs de weg lag. Maar wat kan ik er nu aan doen. Machteloos zitten en wachten. Hopen dat ze het gaat redden. Meer is er niet te doen.

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 01-06-2012, 07:35:38 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-02-2012, 19:55:05
Berichten: 1282
Locatie: Zuid-Holland
rakend en pakkend om door te lezen voor een vervol :)

_________________
De zoektocht naar geluk, is de voedingsbodem van ongelukkig zijn.[/color]


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-06-2012, 10:43:44 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
Voor mijn cursus.
Iedere enter moet een inspring hebben, maar dat werkt niet in deze opmaak.





Kind van de zee


Bijna iedere week zat ik op het strand. De zilte lucht van de koele zee kwam via mijn neusvleugels mijn lichaam binnen gesuisd. Het gaf me altijd een rustgevend gevoel om daar te zitten of gewoon überhaupt aanwezig te zijn.
Vaak ging ik ’s nachts na mijn werk in het visrestaurant even uitwaaien op het strand. Ik liep de grote massieve stenen trap op en boven het duin vervolgde ik een houten trap af welke uitkwam op het strand. Ik trok mijn schoenen uit, stroopte mijn broekspijpen op en liep richting het water.
Golven kolkten in de zee en stroomden naar de branding toe. Ik kan me nog goed herinneren hoe dat voelde als ik daar dan stond. Midden in de nacht met niemand om me heen. Misschien in de verte een eenzame visser die stiekem hoopte op een goede vangst, maar daar was ik me destijds toch niet van bewust. Het voelde alsof ik werd omarmd door mijn familie. Alsof ik terugkeerde naar de baarmoeder waar ik ruim twintig jaar eerder uit was getrokken.
Alleen zijn in het donker. Zo’n heerlijk gevoel was dat.
Nadat ik een tijdje had staan staren naar de zee, stapte ik het water in. Ik trok mijn broekspijpen nog iets verder op en liep tot aan mijn knieën in het water. Golven suisden langs mijn benen. Het kriebelde alsof er allerlei veertjes langs mijn benen streelden.
De zee geeft en de zee neemt. Ik gaf mezelf dan ook aan de zee. Het was alsof ik daar thuishoorde.
Een warm gevoel dreef door mijn lichaam heen. Het bloed dat door mijn aderen stroomde leek wel gevuld met het zoute zeewater van de Noordzee. Ik voelde me als een parel die in een oester zat verschuilt, maar ineens bloot werd gesteld aan het licht van de maan.
Die ene nacht was anders dan alle andere nachten. Het was een heldere nacht. De smaak van zout water zat al in mijn mond zodra ik enkel het water nog maar instapte. Ik voelde dat er iets bijzonders zou gaan gebeuren.
Ik stond in het water en staarde naar de Oosterscheldekering. Naar de grote poorten die het tij moesten beïnvloeden, maar ook moesten bewaken, mij moest bewaken. Ik voelde me die nacht als het tij van de zee.
In de ban van het maanlicht gegrepen, trok ik mijn shirt uit en smeet het naar het natte koude zand aan de kant van het water. Mijn andere kleren volgden al gauw tot ik enkel nog gehuld in adamskostuum, een maansteen om mijn nek droeg.
Er brandden kleine lichtjes op zee. Lichtjes in de golven. Ik dacht dat het door het maanlicht kwam, wat fonkelde in het water. Maar wellicht waren het de algen die actief werden door de warmte van die dag.
Langzaamaan liet ik mij steeds verder in het water zakken. Mijn lange haren dreven uiteen toen mijn hoofd onderwater verdween.
Ik proefde zout.
Wieren gleden langs mijn lichaam heen en leken me te omarmen, evenals de zee mij zou omarmen.
Ik keerde terug naar mijn baarmoeder. Naar mijn geboorteplaats. Ik keerde terug naar de zee.
Meer weet ik er niet van. Na dat ene moment werd ik wakker.
Ik voelde me angstig. De geur van het zoute water was niet meer fijn. Ik proestte en hoestte nog wat zout water op.
Voorzichtig probeerde ik mijn ogen te openen. Met veel moeite kreeg ik ze al knipperend geopend.
Ik was ingepakt in drie dekens en lag in een grote hut. Mijn kleren lagen naast me te drogen bij een klein straalkacheltje. Iemand moest me uit de baarmoeder hebben getrokken. Ik was opnieuw geboren, maar het leek wel alsof ik in een couveuse lag, te vechten voor mijn leven.
Het waren de engste minuten van mijn leven. Het voelde alsof ik niet in leven was. Een dunne lijn die tussen leven en dood mij hadden gegrepen en niet meer los wilde laten.
Ik hoorde allerlei stemmen om me heen. Ik kreeg echter geen hoogte wie het was.
Een vertrouwde stem zat er niet tussen. Ik kantelde mijn hoofd en zag een groep jonge mensen staan naast mijn couveuse.
Ze spraken me aan, maar ik verstond geen woord. Ik was zo gefascineerd en tegelijkertijd ook doodsbenauwd in de couveuse.
De couveuse scheen echter de post te zijn van de strandreddingsbrigade. En de jonge mensen waren geen artsen, maar vrijwilligers die me uit het water hadden getrokken.
Maar de maansteen die ik om mijn nek had, die was verdwenen.

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 11-06-2012, 16:48:15 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
Ik had hier een 8 voor overigens :D

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 11-06-2012, 17:06:09 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-02-2012, 19:55:05
Berichten: 1282
Locatie: Zuid-Holland
Mooi geschreven! <3

Die zin: 'Alsof ik terugkeerde naar de baarmoeder waar ik ruim twintig jaar eerder uit was getrokken.'

daarbij moest ik denken aan het ierse boek 'het naamloze meisje' waar een meisje als geest terugkeert naar de aarde, ze was drenkeling bij een schipbruik. In dat boek word ook zo'n soort situatie omschreven als jouw colum :)

is het waar gebeurd trouwens?

_________________
De zoektocht naar geluk, is de voedingsbodem van ongelukkig zijn.[/color]


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 11-06-2012, 17:10:21 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
Haha, de opdracht was om een herinnering te gebruiken en daarbij een deel fantasie aan toe te voegen of erin te verwerken.
Dus bepaal zelf maar wat waar is, en wat niet :p.

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 11-06-2012, 18:55:31 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-02-2012, 19:55:05
Berichten: 1282
Locatie: Zuid-Holland
kijk! dat zijn simpele leuke opdrachten :D!

_________________
De zoektocht naar geluk, is de voedingsbodem van ongelukkig zijn.[/color]


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 11-06-2012, 22:19:20 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
Nou, geloof me het is een combinatie-opdracht van wat ik in de eerste vijf hoofdstukken o.a. heb geleerd. Ik heb ook meer technieken toegepast, waaronder automatisch schrift, het schrijven vanuit herinnering, het toevoegen etc.

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 12-06-2012, 11:47:41 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-02-2012, 19:55:05
Berichten: 1282
Locatie: Zuid-Holland
goh, neem me niet kwalijk ;) toch knap
Maar het blijven standaard oefeningen...

_________________
De zoektocht naar geluk, is de voedingsbodem van ongelukkig zijn.[/color]


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl