Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 10:57:07

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Colums van Kosmos
BerichtGeplaatst: 02-03-2010, 01:43:55 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 08-11-2009, 01:52:51
Berichten: 13
Datum 28/2 Tijd 4:46
Laat ik bij het begin beginnen, het proberen te omschrijven van het Al. Alles wat er altijd al was, is, is geweest en zal zijn voor altijd. Dat is nog eens moeilijk. Het is allesomvattend, en dat woord zegt het al. Het Al is voor mij een soort geruststellende gedachte, je kan er altijd op tergvallen en je weet dat het er ook in de toekomst altijd zal zijn. Dus in principe hoeven we ons nergens zorgen om te maken. Alles komt toch op zijn pootjes terecht. De wetten van het universum zijn in de afgelopen duizenden jaren langzaam doorgedrongen tot de psyche van de mens. Voor velen is een kennismaking met die allesomvattende gevoel een hele gewaarwording. Je zou er in de war van kunnen raken (ik heb bijvoorbeeld een psychose gehad) of van kunnen terugschrikken. Maar vroeg of laat krijgen we allemaal met dit gevoel te maken. Niet in dit leven dan in een volgend!
Als je eenmaal kennis hebt gemaakt met dit gevoel, deze gewaarwording, gaat er letterlijk een wereld voor je open! En niet alleen de wereld, ook de kosmos zal je toe lachen!
Wat ik wel bij deze uitleg moet zeggen, is dat jij jouw kennismaking met dit gevoel niet kan afdwingen. Het staat in de wetten van het universum geschreven dat jij recht hebt op wat je toekomt en dat je toekomt waar je recht op hebt. En zo is dat!
Het is een kwestie van tijd die een aantal ongeschreven cyclici zal moeten voltooiien wil jou geest rijp zijn voor jou kennismaking met het Al. Jij zal weten wanneer je dit overkomt en wanneer de kosmos jou dit toedeelt. Dat is het mooie van het Al, omdat het allesomvattend is, is het zo breed dat het alles beslaat wat er bestaat. En dat is aan de ene kant een heel vredig gevoel, maar ook soms een soort van last op je schouders. Er zijn namelijk maar weinig mensen die zich bewust zijn van deze kosmische eenheid en Al-gevoelens. Voor de zielen die dit wel ervaren is het moeilijk om de vertaalslag te maken naar een alledaags gevoel of emotie. Omdat ik weet hoe het voelt zie ik het als mijn verantwoordelijkheid en levensdoel om dit naar het volk toe te verspreiden. En voor de mensen die mij kennen, dit is een hele bewuste, niet psychotische uiting! ;-) Ik denk dat ik nu ongeveer wel mijn punt duidelijk heb gemaakt en ik hoop dat ik je inspireer en aanzet tot nadenken en voelen in de ruimste zin van het woord!!!

Groeten van Kosmos


Laatst gewijzigd door Nymphomaniac Phantasy op 02-03-2010, 01:47:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Topictitel aangepast; Lees de sticky


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Colums van Kosmos
BerichtGeplaatst: 02-03-2010, 11:17:07 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 28-02-2010, 14:55:57
Berichten: 28
Locatie: Groningen
Ik heb kennis gemaakt met het al. Het kwam inderdaad geheel onverwachts. Ik mag graag een beetje stil philosoferen over van alles en nog wat. Ik zat op mijn balkon onder de sterren hemel en begon na te denken over de oneindigheid van het universum met al zijn nog vormende en al gevormde sterrenstelsels, steeds nieuw bijkomende sterren enz. Naar aanleiding van een docu over het heelal dacht ik ook nog na over de vraag of het universum wel een begin en een eind heeft. Ik bedacht mij dat wetenschappers nooit de optie open houden dat het universum gewoon was, is en zal zijn. Ze moeten percé een begin en eind hebben omdat ze zelf niet buiten die kaders kunnen kijken. Dus komen ze met een Big Bang theorie. Ik zag echter ineens voor mij hoe het heel goed mogelijk is dat het universum een bewegende lijn is, die vooruit expandeert maar als je achteruit zou kunnen kijken je zou zien hoe wat geweest is weer oplost in diezelfde oneindigheid. Opeens ging er heel veel door mij heen, teveel en te snel om op te noemen of te onthouden. Maar ik wist dat ik een nieuw inzicht had verkregen. Tot op deze dag ben ik nog steeds overtuigd dat de Big bang een verklaring is gebasseerd op de beperkingen van tijd en ruimte. Ik geloof heilig of beter gezegt ik weet dat het universum een oneindige schepping is en niet persee hoeft te expanderen en vervolgens imploderen zoals de Big bang theorie stelt. Natuurlijk ben ik geen wetenschapper en zit ik er niet zo diep in als hun, maar mocht het big bang principe toch waar blijken, dan weet ik zeker dat het nog steeds een onderdeel is van de cyclussen, en dus niet de verklaring voor het ontstaan van schepping.
Schepping is oneindig. Het is een proces van opbouw en afbraak. Soms lijkt dit gruwelijk en of pijnlijk. Denk aan de dood van geliefden dit is altijd lastig. Of een supernova die ontstaat uit een opgebrande ster, de kracht die hierbij vrij komt is onvoorstelbaar.
Maar bedenk goed dat deze 2 elkaar prachtig in balans houden en daardoor de potentie voor leven mogelijk maken. Als je het eenmaal ziet is het overal op toepasbaar. Denk aan je lichaam en steeds vernieuwende cellen, denk aan natuur en de cyclus van fotosynthese die het groeien van planten mogelijk maakt, die vervolgens op hun beurt ook weer afbreken en ander leven mogelijk maakt. Al het leven kent deze formule.
Het is prachtig :D

_________________
in pursuit of happiness
total togetherness

its such an elusive thing
so we hope and sing
mount everest

climb it and never rest
limbs get sour and even spine get test


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Colums van Kosmos
BerichtGeplaatst: 02-03-2010, 11:37:20 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 28-02-2010, 14:55:57
Berichten: 28
Locatie: Groningen
Het is grappig hoe sommige wetenschappers terwijl ze deze dingen ontdekken nog steeds het idee van een allesomvattende intelligentie vaak genaamd als God, Allah, Yaweh enz. afwijzen. Einstein geloofde wel in deze intelligentie en dat is toch 1 van de grote namen in de wetenschap. Stof om over na te denken lijkt mij :P :lol: Wie heeft ooit bepaald dat wetenschap en geloof niet hand in hand gaan?

_________________
in pursuit of happiness
total togetherness

its such an elusive thing
so we hope and sing
mount everest

climb it and never rest
limbs get sour and even spine get test


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Colums van Kosmos
BerichtGeplaatst: 03-03-2010, 01:59:37 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 08-11-2009, 01:52:51
Berichten: 13
Als jullie een kort filmpje willen zien dat perfect aansluit bij mijn al-gevoelens willen zien:

http://www.youtube.com/watch?v=JkxieS-6WuA

Het zijn 2 delen van ongeveer 6 minuten per filmpje en het is engels gesproken,
maar zo helder en duidelijk!!!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Colums van Kosmos
BerichtGeplaatst: 03-03-2010, 10:33:14 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 28-02-2010, 14:55:57
Berichten: 28
Locatie: Groningen
Het was idd helder en duidelijk, althans voor mij :P maar ik kan bijvoorbeeld in dit filmpje ook al goed de oneindigheid van schepping zien. En het is natuurlijk sowieso een leuk filmpje ook al zie je het niet. Het illustreert ook hoe wij werkelijk niet veel groter zijn dan een paar mieren op een krant. :wink: ik hoop dat je het leuk vind :D
http://www.youtube.com/watch?v=HEheh1BH ... re=related

_________________
in pursuit of happiness
total togetherness

its such an elusive thing
so we hope and sing
mount everest

climb it and never rest
limbs get sour and even spine get test


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl