Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 20:58:09

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 100 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 13 4 5 6 7 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 27-03-2011, 22:44:49 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Heavenboy: mooi gezegd inderdaad!
Lowbass: Wat ben je toch een lief jong! :D

Gery: Een iets oudere blog, maar ben er zelf nogsteeds erg mee bezig. Ik ben blij dat ik je hiermee heb kunnen raken! Sterkte met alle moeilijkheden, nieuw -en oud leed, in je leven.

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 30-03-2011, 16:35:06 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Vandaag
Minder belangrijk.

Het gaat even iets minder. Zomaar, mindere dagen, minder leuke gebeurtenissen, minder vrolijkheid. Zomaar, meer tranen, meer gepeins, meer gewoel ’s nachts in bed. Dagen lijken ineens niet meer logisch, het leven niet vanzelfsprekend. De logica ontbreekt, van waarom ben ik hier? Gedachten dwalen af naar betere tijden, slechtere tijden, verleden en toekomst. Ik word bang. Bang voor wat geweest is en bang voor wat komen gaat. Ik ben er al langer achter dat het leven niet vanzelfsprekend is, en zo leef ik hem dan ook niet. Ik heb het nodig, het teruggaan naar mij. Mezelf opnieuw ontdekken, telkens weer.

Daardoor worden andere dingen minder belangrijk. Minder belangrijk, maar niet onbelangrijk… Die kleine misvattingen zorgen ervoor dat het leven nog onaangenamer wordt dan nodig. Mijn angst zit diepgeworteld, in de kern van mij. Ik reis af naar dat kleine stukje pijn dat momenteel mijn hele leven overheerst. School gaat niet lekker, ik voel me niet geaccepteerd. Ik kan me nergens meer toe zetten en ook dat is beangstigend. Mensen praten over je, achter je rug om, recht in je gezicht; allemaal pijnlijk.

En wederom ga ik mijn best doen om mezelf bij elkaar te rapen en niet op te geven. Het is me al zo vaak gelukt, en ook al lijkt vandaag de dag te zijn aangebroken waarop ik definitief faal, ik zet door. Denk ik.

Like always.

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 01-04-2011, 22:17:24 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 26-03-2011, 21:14:46
Berichten: 27
Pff, wat ontzettend herkenbaar zeg!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 02-04-2011, 12:01:51 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Wat fijn om te horen dat je er herkenning in vindt Gery, ook al is het natuurlijk niet fijn dat die herkenning er zit.

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 03-04-2011, 14:01:24 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-04-2010, 22:56:13
Berichten: 430
Locatie: Steyl
Dikke knuf Jits. Soms zijn er van die dagen dat het allemaal niet leuk meer is. Dat je moe bent van het strijden. En met name na jou coming-out vind ik het knap dat je het nog volhoudt. De meeste zouden allang hebben opgegeven en bij de pakken neer zitten of zouden depressief geworden zijn. Jij bent echter sterk gebleven en dat vind ik echt prachtig. het laat zien dat je voor je zaak vecht en niet gauw opgeeft. Ook dat je ondanks dat je je slecht voelt toch wilt doorgaan vind ik bewonderingswaardig.

Kop op lieve Jits. If you need me i'll always be there by you

_________________
Het lied van een gebroken hart
Is enkel hoorbaar voor degene die hem beheert
Zijn melodieuze klanken klinken betreurt
Hopend op geluk dat zijn droevenis omkeert


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 11-04-2011, 23:49:08 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Dankjewel voor je lieve bemoedigende woorden Lowbass. :hart:
Hier wederom een triestige blog... want de tijd gaat zo snel...

maandag 11 april 2011
De tijd gaat zo snel voorbij, maar jij...

Goeie knul. Tijd vliegt.

Alweer twee jaar geleden kreeg ik een smsje. Eigenlijk een heel lullig smsje. Iets dat je nooit wil lezen. Het liefst had ik het nooit geopend, en zou je wellicht altijd in gedachten hebben voortgeleefd. Wellicht was ik dan nooit in een depressie geraakt, en had ik het allemaal nog net aangekund. Maar nee, Joey is er niet meer. De oude ik is ook naar de achtergrond gedrukt, en wat er overbleef is dat wat nu op bed ligt, met een laptop op schoot, schrijvende. Schrijvende omdat ik geen andere manier kan vinden om mijn pijn te uiten.

Ik weet niet wat ik vandaag kwijt wil, met mijn handen op het toetsenbord, en handen in het haar. Soms weet ik ook niet hoe ik mijn dagen beginnen moet, en wanneer te eindigen. Hij koos ervoor om zijn leven te beeïndigen, ik ga alsmaar door en door. Daar heb ik voor gekozen, heel bewust, met dank aan de hulp van Joey. Maar dat ik ooit voor een keuze als deze heb gestaan, maakt het leven niet makkelijker.

Ik wil nog zoveel zeggen, ik wil nog zoveel kwijt. Maar de mensen tegen wie ik praten wil, zijn er fysiek niet meer. Ik wil schreeuwen dat ik het kwijt ben. Dat ik alles verloren heb. Maar kijk dan naar mijn handen en zie daar goud.

Iedereen is een winnaar.

Joey, 15 jaar.
11-04-2009

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 18-04-2011, 22:51:30 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Vandaag
Ik heb alles op een rijtje.

Twijfels overheersen de laatste tijd mijn leven, lichaam, gebeurtenissen, keuzes.... Bij iedere gedachte weer duikt daar de vertwijfeling op. Doe ik het wel goed genoeg? Terwijl ik dit schrijf rolt er een zielige traan over mijn wang naar beneden. Waar komt toch al die onzekerheid vandaan? Sinds een tijdje zoek ik overal bevestiging in, en krijg deze vaak niet. Niet zoals ik het zou willen zien. Ik mis het kleine zachte kussentje dat voor me klaar lag mocht ik vallen. Maar ik zou dit vangnet niet nodig mogen hebben, ik ben sterk. Maar waar is dan al die kracht gebleven de laatste tijd? Mijn sterke en krachtige persoonlijkheid... waar is die?

Tijd vliegt te snel voorbij, kan geen tijd meer maken om bij de twijfels stil te staan, hoe graag ik dit ook zou willen. Met een grote stap achteruit kom ik in de kuil terecht waarin ik mijzelf constant in twijfel trek. Natuurlijk ben ik goed genoeg, maar vanaf hier beneden kan ik dit niet zien. Wat de buitenwereld echter ziet is het meisje dat alles aankan, en vooral voor zichzelf opkomt. Nee, ik sta stil in het graf dat ik voor mezelf gegraven heb...

Voor deze ene keer geen positieve afsluiter. Gewoon omdat het ook kut mág zijn.

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 18-04-2011, 23:07:08 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-05-2010, 11:02:39
Berichten: 1571
Locatie: Brabant
knuffel jits!! :kiss:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 25-04-2011, 21:26:27 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Dankjewel lieve babs!

Vandaag
Leven

Emoties doorgelopen in strepen op mijn wangen
Zintuigen als een wervelstorm in mijn hoofd
Mijn lichaam aan de grond geketend
Terwijl dromen vliegen op de wind van verlangens

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-05-2011, 16:04:04 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Vandaag
Overrule the rules of life.

Ik loop. Ik ren. Ik struikel. Ik val. Ik sta op. Ik draai mij om. Ik kijk nog eens. En ik ren weg. Van alles.

Omdat liefde niet genoeg is voor mij. Omdat het alles is, maar niets tegelijk. Omdat het angst inboezemt en me een benauwd gevoel geeft. Omdat het zo verschrikkelijk veel pijn kan doen. Omdat het me wanhopig maakt…

Het is moeilijk om te leven naar regels, om te leven ‘zoals het hoort’. Het maakt me triest dat het leven om liefde gaat, omdat die liefde vaak eenzelfde triestheid met zich meebrengt. Het is gevaarlijk spel, die liefde. Verlies maar eens een stukje fysieke liefde, en praat met me mee. Hoe kun je van iemand houden, als je weet dat je hem of haar hoe dan ook eens kwijt zult raken? Dit is overigens een retorische vraag, ik ken het antwoord. Toch houdt het me bezig. Een nieuwe vraag dan maar; Hoe vaak kan een mens vallen voordat het innerlijk dood gaat? De dood in het leven is me eigen. Het zit zogezegd in me, in een stukje van mij. Dat stukje dood treitert me, en prikt op de naarste momenten. Het strooit dan bijtend zuur over mijn hart en ogen, zodat tranen rollen en mijn hart verscheurd voelt. Verblind door deze zout-zure druppels zie ik dan geen schoonheid meer. Alles wazig, weggevaagd. Spiegels lijken eeuwig gebroken te zijn. Scherven, brachten die geen ongeluk? Of is het het bijgeloof dat de scherven doet snijden?

Het is weer dag. De zon verschuilt zich vandaag achter wolken, alsof ook deze bang is voor blikken. Schuil maar, zon, je hoeft niet elke dag te stralen. Het zou hypocriet zijn als ik dat van je verlang…

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 30-05-2011, 18:16:35 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
maandag 30 mei 2011
Rage of a lunatic [part 2]

Moed zakt me in de schoenen. Het is maar weer eens bewezen, hoe erg ik er alleen voor sta. Verraden, zo voel ik me. Door alles en iedereen om me heen. Door het niet erkennen van mijn gevoelens. Door het bedrog. Door misbruikt vertrouwen.

En verdomme, wat ben ik kwaad. Ik zou huizen kunnen verzetten met alle woede in me. Het is wederom bewezen; niemand is te vertrouwen. Dus stop je vertouwen ook maar in niemand. Iedereen doet je pijn, in the end. Schijnheilige rotzakken, dat zijn het. Ik zou kunnen tieren en vloeken en het liefst sla ik hier nu alles aan gort, maar wees ik niet bang; ik krop het wel voor je op. Zoals dat wordt verwacht van een mens met gevoel. Opkroppen. Wegstoppen. Nooit meer laten zien. Want mensen kunnen de waarheid niet verdragen. Het doet pijn aan hun ogen, als ze niet al oogkleppen op hadden. Dus ik houd me in. Ik houd me zo lang in, dat ik voel hoe mijn hart aan het bezwijken is. Kloppingen; hij heeft niet lang meer. Als het niet mijn hart is die op hol slaat, is het wel mijn ziel die gekweld wordt door alle pijn en woede en verdriet. En zoals ik voel hoe mijn hart nu uitgeperst wordt, zou ik jouw hart vast willen pakken. En hetzelfde doen. Vermorzelen, omdat je blijkbaar niet veel meer waard bent dan dat. Of ben ik het waardeloze persoontje? Omdat ik toch wel te missen ben? Misschien zou het leven zelfs wel beter zijn zonder mij! Bouw een feestje op mijn graf, maar weet dat ik je nooit meer met rust zal laten.

Kwel me. Dood me. Verraad me. Neem alles van me af. Of doe dit niet, niet nog een keer.

If you really want to betray me, please kill me now. Or I’ll do the same to you.

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 30-05-2011, 23:39:12 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Een hele dikke knuffel van mij!
Wat ontzettend kut zeg, dat je dit nu zo moet meemaken. Ik leef van hieruit met je mee, en ik weet dat je er weer bovenop kunt komen. Sterkte meis!

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 31-05-2011, 00:07:31 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
en weer een originele knuffel van Thijsje =).

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 31-05-2011, 08:55:49 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Julie, Chris en Matthijs, bedankt! :hart:

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 31-05-2011, 12:56:36 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
Heb je vrindjes voor ^^ :D

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 100 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 13 4 5 6 7 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl