Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 14:06:52

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 100 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 57 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 22-10-2010, 16:07:40 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Ik heb er over nagedacht. Zal ik hier een topic voor starten of niet? Heeft het meerwaarde? Sinds begin 2009 schrijf ik mijn eigen blog. Niet elke dag, heus niet, maar op de momenten dat ik even wat kwijt wil. Voor sommigen mensen werkt het niet, mij heeft het erg vooruit geholpen. Het heeft mij helpen klimmen, toen ik mijn diepste dalen leerde kennen.

Zo zie ik dan ook mijn blog; het staat voor mijn groei. Ik hoop dat ik jullie hiermee kan boeien. :)

zondag 17 januari 2010
Marionette

De ruwe grond onder mijn voeten
Die mij langzaam eigen werd
De grillige figuren
En een dansend silhouet

Hoe de bespeler van mijn leven
Ook mij aan ‘t dansen krijgt
Tot hij de touwen vallen laat
en mijn schrijven..

‘t Is al wat nog beklijft

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 23-10-2010, 15:22:32 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Dank jullie wel. :mrgreen:
Zoals ik al eerder zei (oh nee, ik heb het niet gezegd, dan doe ik het nu maar: ) Ik post hier gewoon oude en nieuwe dingen, waar ik op het moment wat mee heb. Blogs zijn natuurlijk momentopnamen, maar vaak ook zijn het gevoelens die je vaker herleefd. Sommige poëtisch, rationeel, andere stromen puur voort uit mijn hersenspinsels. :) Bij deze:

zaterdag 13 maart 2010
Schreeuwende zwijgenis

Ik wil niet praten, ook al wil ik ’t schreeuwen. Het verleden beschrijven, vol twijfel kijkend naar het heden. Het is niet dat ik het niet kan of wil, maar ik schrijf. Vanaf het moment dat hij me zei dat ik door moest gaan. Vanaf het moment dat ik hem raakte, vermaakte en ontroerde. Ik wil niet meer stoppen met schrijven met tranen want het ontroeren van hem was het ontroeren van mij. Waaruit weer woorden vloeiden.

Het missen van hem zal ongetwijfeld blijven ook al zit ik vol twijfel over het blijven van hem. Maar weg is hij niet, nee hij blijft naar me kijken. Want het kijken naar mij is al het waken over dat wat hij lief had. Over dat wat hij lief heeft.

Ik schreeuw dat ik geloof. Ik schreeuw dat ik je mis, stilzwijgend.

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 26-10-2010, 20:15:45 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Bedankt voor je reactie en gevoel chris..

woensdag 4 november 2009
Selectief gehoor

Voetstappen verstommen
wanneer oren zich te luisteren leggen
voor woorden
uit een zwart verleden

Druppels en het tikken
van een klok

Is het de herinnering
die hen zojuist de rust ontnam
en het praten verbood
of
het kletteren van harde keien
in een dons pakket?

Monden praten weer
en de klok draait verder
en
wat zojuist gezegd is,
is nooit gezegd

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 28-10-2010, 00:27:20 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
De volgende blog schreef ik een tijdje terug. Ik zat met wel duizendenéén vragen in mijn hoofd, maar ik geloof dat ik inmiddels steeds meer antwoord vanuit mijzelf krijg. Ik kan hooguit aan anderen vragen hoe zij erover denken, maar de antwoorden zitten al in mij. :) Toch zet ik deze blog hier neer, om er over (misschien) een paar dagen, of morgen, iets aan toe te voegen doormiddel van een nieuwe blog. Alvast bedankt voor het lezen!

maandag 6 september 2010
Ik verander

Ik vraag mij af..

doet het er toe wat ik heb meegemaakt? Doet het er toe dat ik mijn slechte tijden gekend heb? Ik krijg te horen dat ik een spontane meid ben, en soms heb ik nog de neiging om die mensen te vertellen dat ze het fout zien, dat het een masker is. Feit is dat het dat niet meer is. Ooit was het zo, inderdaad, maar ik ben veranderd, gegroeid. Ik bén een spontaan persoon, en ik lach veel en vaak. Hoeveel doet het er nog toe dat ik anders geweest ben? Maakt het een verschil?

Ik hecht er nog veel waarde aan, aan die periodes van pijn. Zij hebben mij gemaakt tot de persoon die ik nu ben. Zo zie ik dat. Soms veracht ik die tijden, en veracht ik de gevoelens die daar bij hoorde. Soms ben ik deze tijden dankbaar voor wat zij mij uiteindelijk gegeven hebben. Dat ik achteraf pas kon zien dat ik eerst mijn bos plat moest branden voor het weer vruchtbaar zou worden, is niet gek. Ik zou gewoon graag advies willen krijgen. Is het belangrijk wat ik heb meegemaakt? Hoort het bij mijn verhaal over mij, en moet ik me schuldig voelen als ik blij ben? Hoe raar het ook mag klinken, soms gebeurd het ongemerkt.

Het spijt me dat ik lachen kan..
Jitske

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-11-2010, 22:27:59 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Vandaag
Let my tears fall

Wat is ontwetenheid voor iets? Wat kun je er mee, hoe gebruik je het?

Alsof er een virus in mij is gekropen en mijn hele 'zijn' stuurt. Van het een op het andere moment geheel down, naar de grond, klote. Ineens trek ik mij alles aan, voelt alles onjuist, niet-kloppend. Mijn wereld stort in, de daken kletteren op mijn hoofd, en het enige dat staan blijft ben ik zelf. Zo godvergeten alleen in een leven dat alleen voor/van mij is. Alsof ik alleen moet zijn. Iets dat me herinnert aan de vele mensen die ik ben kwijtgeraakt op deze weg. De vele ervaringen die ik heb moeten verwerken, en weer komen er tranen naar boven. Voor een moment vergeet ik dan dat het me sterker gemaakt heeft, voor een moment wil ik niet weten dat het zo 'heeft moeten zijn'. Voor een moment wil ik gewoon kunnen rouwen, of juist lachen, zonder me te hoeven verantwoorden naar wie dan ook.

's Nachts voel ik me bekeken, net als nu, wanneer ik alleen ben. Alsof ik zelfs dan geen rust gegund krijg. Laat mij denken. Laat mij alleen zijn. Laat mij rouwen. Laat mij huilen, laat mij lachen. Gun mij nou die bitterzoete traan die blijft vallen; soms heb ik hem nodig. Soms is het juist de traan die voor mijn geloof valt. Op de momenten dat alleen hij kan bevestigen dat ik geloof en leef. Langzaam kruip ik weer omhoog, richt mijn hoofd op en voel hoe het troebele vocht langs mijn wangen glijdt... Ik schreeuw zo hard als ik kan en de zon verhoord mijn gebed in het niets. Ik laat de stralen op mijn kruin vallen en voel hoe ik leef.

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 14-11-2010, 00:31:34 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
mooi geschreven jits!

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 18-11-2010, 02:45:03 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Dankjulliewel! Betekent veel voor me dat jullie laten merken het gelezen te hebben. :)

Vandaag
Fantasy dangers do not kill you

De mooiste gedachten komen voort uit angsten. Ridders op witte paarden, die je komen redden uit de nood. Regenbogen wanneer enkel donker nog lijkt door te kunnen schemeren. En pony's met rare uitsteeksels op hun voorhoofd die ook nog eens kunnen vliegen. Zij staan voor de angst om gebonden te zijn, vastgeketend aan de grond. Want zouden we dat niet allemaal een keer willen? Springen en je laat meevaren met de wind. Haren los en laat ze wapperen. Hup.... daar ga je dan. Je vliegt op een roze wolk...

Helaas gebeuren deze dingen niet vaak, en dus maken wij ze werkelijkheid in onze fantasie. De fantasiewereld is de mooiste die er bestaat, zou je denken. Bloemetjes, ridders, gekke wezens en goede weersomstandigheden. Komt er dan toch een probleem aan de orde? Wordt zo opgelost! De heerlijkheid zelve... Wat ik hier echter wel bij ga vermelden, is dat je gedachten ook vervelende situaties kunnen creeëren. "Wat als...?" Wat als ze nou verkeerd reageren? Dan gebeurd er dit en dit en dat.... en dán, lieve kinders, dan vergaat de wereld. Heel vervelend.

Fantasy dangers do not kill you
Deze zin wil ik al een tijdje in mijn blog verwerken, en nu heb ik dan eindelijk het juiste aansluitende onderwerp ervoor gevonden. Ik wil mijn boek eindelijk voor buitenstaanders openen, hen laten zien wie ik ben en waar ik voor sta. Een hele stap is het, en zeker niet gemakkelijk. Zoveel twijfel, zoveel vragen, zoveel zaken waar ik nog geen weet van heb. En dan is het zo gemakkelijk het voor anderen in te vullen. Al zogenaamd te weten hoe zij zullen reageren op deze openbaring, met alle gevolgen van dien. Want dan, dan vergaat de wereld. Niet écht natuurlijk, maar in de fantasiewereld zal regen kletteren en gasfornhuizen zullen ontploffen.

Heb ik even geluk dat ik daar negen levens heb...

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 18-11-2010, 08:24:01 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2010, 17:59:11
Berichten: 1583
Locatie: Oldenzaal
Heel herkenbaar dit stuk,en heel mooi verwoord ook!

Inderdaad, met het bedenken van de rampscenario's die zouden kunnen gebeuren,daar schiet je weinig mee op.
Ik hoop in ieder geval dat je je 9 levens mag houden ;) Je moet er nog een tijdje mee doen :)

Heel veel succes meis! *knuffel*

_________________
'To the library!'
"Sokka"

'Pants are an illusion, and so is death'
"Huu"


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 20-11-2010, 14:06:34 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-01-2009, 11:43:33
Berichten: 3556
Locatie: Zuid-Holland
Je hebt echt een heerlijke schrijfstijl! Alles wat je neerzet is duidelijk, mooi verwoord en recht door zee. Hopelijk komt er snel meer. :D

_________________
Chatpromo

[Tut] 17:57: Vrouwen...
[Tut] 17:57: Labiele wezens
[Misoyama] 17:57: idd Tut
[Misoyama] 17:57: jij snapt t kerel
[Butterfly12] 17:57: hahaha
[Tut] 17:57: Ja he
[Tut] 17:58: Wij mannen, wij zijn anders


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 28-11-2010, 15:27:30 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Jullie lieve reacties betekenen veel voor me..
Vandaag even een rotdag.

Vandaag
Het wil even niet..

Zo in de war en het doet me zoveel pijn. Wanneer breekt de dag aan dat ik mezelf ga begrijpen? Dat ik eindelijk begrijpen zal waarom ik pijn lijd en waarom ik bepaalde gedachten koester. In de wir-war van draden in mijn hoofd zit een grote knoop verstopt, één waar ik elke keer weer op vast loop. Ik wil niet langer dralen rond mijn draden als ik ook vooruit zou kunnen komen. Maar kiezen kan ik niet, en heb ik nooit gekunt. Wat wil ik nu eigenlijk? Ik kan nog zo'n groot doel hebben, maar welke weg bewandel ik om daar te komen?

Niemand kan mij verlossen van de draden die om mijn lichaam gestrengeld zijn.. dit is iets wat ik alleen moet doen. Maar of ik het gevecht aanga weet ik nog niet..

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 29-11-2010, 16:20:06 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
:kiss:

Vandaag
Niets

Net stond ik bij het spoor op mijn trein te wachten. De bus had iets vertraging, dus zag ik de trein die ik eigenlijk had moeten hebben, voor mijn neus wegrijden. Ik had hem gemist. Vandaag was ik sowieso al down. Ik zit niet lekker in mijn vel en heb veel zorgen aan mijn hoofd. Het liefst was ik vanmorgen blijven liggen, en alle dagen na vandaag. Gewoon in slaap vallen en niet meer wakker worden. Terwijl ik dit dacht verplaatste mijn gedachten zich langzaam richting het spoor. "Weet je nog... ?", zeg ik tegen mijzelf. Die tijd waarin ik liever voor het spoor koos dan voor een uitweg, en een moment voelde ik precies wat ik toen ook voelde. Beangstigend, dat ik deze dingen niet altijd in de hand heb. Alsof het altijd nog mis kan gaan, ondanks mijn wil om niet op te geven. Het is zoveel makkelijker, als ik al deze vervelende gedachten gewoon uit de weg zou kunnen gaan. Zodat ik nooit meer last zou hebben van een depressief gevoel.

Wat als kansen als treinen zijn. Als ik net die ene trein gemist heb, en er geen volgende meer komt. Als ik midden in de nacht in de kou sta te bedenken "Wat nu?". Waar kan ik nu heen ga? Welk pad ga ik nu bewandelen, nu er één niet meer toegankelijk is? Of misschien ben ik wel een keer in de verkeerde trein gestapt, en kwam ik op een plek uit waar ik niet wilde zijn. Alsmaar moet ik doorgaan, zover doorzetten dat ik er kapot aan ga. Altijd in mijn achterhoofd houden dat ik er niet zonder kleerscheuren vanaf kom, welke weg ik ook kies.

Maar zoals meestal, zal ik ook nu mijn blog proberen af te sluiten met dat positieve randje dat ik moet bewaken.
Er komt immers altijd een volgende trein.

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 29-11-2010, 16:42:27 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2010, 17:59:11
Berichten: 1583
Locatie: Oldenzaal
Ik hoop dat je snel in een wat rustiger vaarwater terecht komt meis :(
En anders,pak de trein naar Eindhoven ;) Mis je de eerste,dan sta ik er bij de 2e ook nog wel :)

_________________
'To the library!'
"Sokka"

'Pants are an illusion, and so is death'
"Huu"


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 29-11-2010, 19:34:21 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-05-2010, 11:02:39
Berichten: 1571
Locatie: Brabant
meis een dikke knuffel van mij :ahh:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-12-2010, 10:51:18 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
Jits meis, die laatste zin, die doet het hem!

Wortelbrood schreef:
:kiss:

Er komt immers altijd een volgende trein.

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 12-12-2010, 02:57:16 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Allemaal heel erg bedankt. Jullie zijn lieverds..
Voor vandaag een gedichtje aan mezelf. Geen meesterwerk maar oh zo waar. Een oppeppertje.

Vandaag
Vind jouw weg, en leef je leven

Laat het los, laat haar los
Leer jezelf maar kennen lief
Een oordeel vellen hoeft nog niet
Laat het lopen, volg haar weg
Kapot gaan zal je niet
Maak het onmogelijke mogelijk
Geef het breekbare een kans
Laat haar jou bewijzen
Dat het anders kan
Leven kan jij hoe dan ook
Maar mocht er ooit iets breken
Ben ik hier, mijn lief, om jou te lijmen
Je in tranen te laten weken
En na weken, maanden, jaren
Zal er wellicht een patroon ontstaan
En weten zal ik voor je
Dat je de juiste weg in bent gegaan

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Laatst gewijzigd door Wortelbrood op 12-12-2010, 03:10:18, 3 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 100 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 57 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl