Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 10:57:12

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: columns van babske
BerichtGeplaatst: 03-01-2011, 20:57:33 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-05-2010, 11:02:39
Berichten: 1571
Locatie: Brabant
gedachtenkronkels

Het nieuwe jaar is begonnen en hoe.
Op zich erg rustig lekker achter de computer, voor de tv, lekker de hele dag in pyjama blijven hangen. Dat is fijn van zon weekend als deze.
Helaas heeft dit weekend een keerzijde. Dat lekker achter de pc zitten is toch niet zo lekker als het afgelopen maanden geweest is.
De afgelopen maanden heb ik met veel plezier vrij actief deelgenomen aan een forum, een leuk forum waar ik inmiddels een aantal mensen beter van leer kennen. Een forum waar je heel wat op kwijt kunt. Serieuze dingen, leuke dingen, vragen en nog meer. Sinds een paar weken veranderd de sfeer, naar mijn mening op een negatieve manier en ik heb er last van. Ik heb mezelf de afgelopen weken geregeld afgevraagd wat ik hier aan kan doen. En in welke mate ik zelf betrokken ben bij de sfeer op het forum.
Om mijn gedachten te ordenen heb ik eerst mijn forum gedrag op een rijtje gezet. Ik ben de eerste maanden vooral lezer geweest en geen poster. Ja, ik postte weleens wat maar geen serieuze zaken. Nu ik de weg een beetje begin te vinden en mijn eigen gevoel beter onder controle heb, had ik het idee dat ik ook anderen kon voorzien van mijn advies en mijn mening. Helaas is dat gevoel van zelfverzekerdheid op losse schroeven te komen staan, doordat naar mijn mening er mensen zijn die dit forum niet begrijpen. Mensen die anderen (on)bewust pijn doen door hun reacties. Mede door deze reacties durf ik zelf ook minder te posten. Zwak van mezelf vind ik, maar het één heeft een wisselwerking op het ander. Ik heb er zelfs aan lopen denken met het forum een tijdje te stoppen, omdat ik merk dat ik minder mezelf kan zijn. Hoe kan ik anderen van advies voorzien als ik mezelf niet kan zijn. Wat is het wat mij onzeker maakt? Ik vraag het me geregeld af. Toch zijn er een aantal lieve mensen die me op het forum weten te houden. Hen ben ik dankbaar voor hun luisterend oog, hun reacties en hun probleemoplossend vermogen. Zij zijn het die me nog op het forum houden en zij zijn het waar ik mijn energie in gaan steken. Voorlopig is men nog niet van mij af. En de personen waar ik last van heb? Zij zijn het niet waard!

bvb,


Laatst gewijzigd door babss op 03-01-2011, 22:27:39, 2 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: coulums van Babske
BerichtGeplaatst: 03-01-2011, 20:59:14 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
Scherp geschreven Babs =). En je hebt gelijk, maar weetje, we kunnen ook niet met iedereen bevriend zijn hoe graag we ook zouden willen soms ;). Verschillen zul je toch houden. Ook goed dat je voor je mening durft uit te komen =).

Dat komend jaar maar een stukkie beter gaat worden! en veel meer columns mag opleveren!

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: columns van Babske
BerichtGeplaatst: 03-01-2011, 21:48:56 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-12-2010, 22:23:31
Berichten: 3743
Locatie: Grunn
Ik ben het er volledig mee eens...

Je kan elkaar beter helpen, dan bepaalde opmerkingen naar elkaar toe te maken. Zeg (lees: schrijf) dan liever niets. We zijn hier samen op aarde en we moeten het wel een beetje gezellig maken met elkaar.

En je kan idd niet met iedereen vriendjes zijn, maar je kan elkaar (en elkaars eigenschappen of eigenaardigheden) wel respecteren.

_________________
Tom schreef:
Er is geen hoop meer voor deze we dit forum.
Zonder Blackbird zijn er alleen nog maar super strenge moderators over :'(

Ik sal de haat overleve,
de lievde een kans geve,
de b1tches ontwijke
en me einddoel bereike.


PS Haters gaan haten!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: columns van babske
BerichtGeplaatst: 06-01-2011, 00:05:57 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-05-2010, 11:02:39
Berichten: 1571
Locatie: Brabant
boodschappen

Van de week was ik één van mijn favoriete huishoudelijke taken aan het uitvoeren, boodschappen doen. Joepie, dat vind ik toch zo geweldig.
Lekker met je karretje door de winkel scheuren en anderen tegen de enkels rijden. Veel mensen die net als ik met een chagrijnige kop door winkel lopen te paraderen. Stampvoetende kinderen, lege schappen en vakkenvullers die genieten van hun werk, maken van het boodschappen doen nog meer een feest.

Nou, ik liep daar dus met mijn mandje, een karretje had ik deze keer gelukkig niet nodig.
Ik had trouwens verbazendwekkend weinig nodig. Mijn buit: kaas, gehakt, pringles en sigaretten. Dus al snel kon ik aansluiten in de rij. Helaas had ik geen goede tijd uitgekozen voor mijn favoriete bezigheid en kon ik halverwege de diepvries op mijn beurt gaan staan wachten.
Eigenlijk ook raar dat we met zijn allen geduldig wachten totdat er weer een aantal euro uit de portemonnee verdwijnt, maar goed dat is nu niet van toepassing.

Gelukkig had de caissière gezien dat ik het geweldig leuk vond en riep er speciaal voor mij een kassa bij. Na drie wachtenden voor me kon ik mijn boodschappen op de band mikken en het mandje zette ik weer netjes op zijn plek. Maar wat op een relatief rustige boodschappensessie leek, veranderde in één keer in een sessie waarin mijn vriendelijkheid, geduldigheid en empathisch vermogen aardig op de proef werden gesteld.

Ik keek de caissière aan en ik kreeg al een vreemd voorgevoel van dat me iets te wachten stond, maar tot dusver niks aan de hand.De caissière had haar dag niet. Zelfs een “goede middag” kon er niet van af. Maar ja, ik heb mijn dag ook weleens niet. De caissière schoof de boodschappen over de scanner en ik rekende af. Zonder een “goede middag” kon ik ook weer verdwijnen. Dacht ik.

Op het moment dat ik me omdraai om mijn boodschappen op te pakken zie ik dat er nog maar drie van de vier producten op de band liggen. Huh!? Ik keek om me heen en zeg tegen de toch al spraakzame cassière “mijn gehakt is weg, ik ben zo terug” en ik liep zonder mijn wisselgeld naar buiten om te kijken of ik mijn voorganger nog zag. Daar zag ik niemand meer. Ik draaide me weer om en liep terug. De caissière gaf me mijn wisselgeld terug en ze stond op zonder maar ook 1 woord te zeggen.

Vanaf dat moment is specifiek die caissière in mijn hoofd officieel benoemd tot bliepmiep. Ik had echt zoiets van wat overkomt mij nu weer. Dat mijn gehakt gestolen was daaraan toe, maar dat die bliepmiep die blijkbaar haar dag niet had en haar tong had in geslikt, niks anders deed dan schaapachtig kijken, opstaan, weglopen en niet meer terug komen, dat maakte me boos en overdondert. Ik bleef staan, in de hoop dat ze terug kwam. En ja hoor, bliepmiep kwam terug, helaas niet voor mij. Ze ging weer achter de kassa zitten.

Op dat moment kwam mijn reddende engel. Een potige, roodharige bedrijfsleidster die een probleem van een andere klant kwam oplossen. Dat was mijn moment, ik liep op de bedrijfsleidster af en legde mijn probleem voor. Ik vertelde ook dat het gehakt het probleem niet zo zeer was, maar de manier waarop ik werd behandeld door de desbetreffende bliepmiep. Deze bedrijfsleidster luisterde naar mij en hoera! Zij kon wel praten. Ze vertelde ook dat ze bliepmiep ging uitleggen hoe je sociaal moet zijn, maar ze had er een hard hoofd in want bliepmiep, was geen makkelijk meisje. En natuurlijk kreeg ik mijn gehakt terug. Ik bedankte de bedrijfsleidster en liep al denkend naar de auto.

Eenmaal in de auto bedacht ik me, dat ook boodschappen doen erg avontuurlijk kan zijn. Mijn hobby, nee dat zal het nooit worden.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: columns van babske
BerichtGeplaatst: 06-01-2011, 08:25:32 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2010, 17:59:11
Berichten: 1583
Locatie: Oldenzaal
Hehehe :lol: Ik vind em briljant Babs! Ik zie het helemaal voor me.

_________________
'To the library!'
"Sokka"

'Pants are an illusion, and so is death'
"Huu"


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: columns van babske
BerichtGeplaatst: 06-01-2011, 11:06:03 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
Lol... de weg naar de kassa vinden vind ik al heel avontuurlijk :p. Heeeeel toevallig wanneer er drukke rijen staan en ik kom erbij zie ik een vriendin lopen en een kassa erbij doet. Raadt eens wie er dan als eerste bij staat :p....

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: columns van babske
BerichtGeplaatst: 06-01-2011, 16:07:24 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 04-01-2011, 21:06:20
Berichten: 197
Locatie: Appelboom, Edens tuin
goed geschreven, gelukkigis jouw pen dat hij de ziel mag overbrengen op papier.

_________________
Als de slang uit de appelboom geef ik jullie verleiding, syssend in jullie oren, de appel aanbiedend...


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: columns van babske
BerichtGeplaatst: 18-04-2011, 23:04:35 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-05-2010, 11:02:39
Berichten: 1571
Locatie: Brabant
Niks

Al een tijdje heb ik de behoefte weer wat te schrijven, maar wat? Ik heb geen inspiratie, geen idee waar ik over kan schrijven en alles wat ik schrijf loopt momenteel uit op niks.
Dus ik bedacht als niks me nu zo bezig houd, waarom schrijf ik dan niet over niks?
Nou daar gaat die dan, niks een woordje van 4 letters, een veelzeggend woord over iets wat niks voorstelt. Of is het een nietszeggend woord wat juist wel veel voorstelt.
Ik heb definitie opzocht, en veel wijzer word ik er ook niet van. Dus ik ga maar een beetje mijn gedachte op spreekwoordelijk papier gooien over niks. Hoe meer ik het woordje niks typ en in mijn hoofd uitspreek hoe vreemder het woord word. Niks, wat betekend het voor mij? Niks doen is op de bank zitten met niks als alleen mezelf en verder niks. Maar als je zit op de bank doen je toch ook al iets??? Ik vind het maar een raar woord, niks.
En voor een blog dat gaat over niks vind ik dat ik best veel getypt heb.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl